Mmm jammer inderdaad, dan maar even een alarmbelletje laten rinkelen 1 week van tevoren, kijken of ik de 4-persoons jetski kan reserveren kan het hele gezin er gelijk samen op ;)
Afdrukvoorbeeld
Hmmm, heb vandaag een mail verzonden om de 4-persoons jetski te reserveren en kreeg een niet echt bevredigende reactie terug ](*,) :
"Sorry we do not take reservation for the jet skis, it is a first come first served basis. Now usually the best time to go is morning, not the afternoon."
Kun je wat met een Nederlands vaarbewijs in Amerika?
Heb je die daar nodig?
Zelf heb ik een vaarbewijs maar eigelijk nog nooit een bootje oid gehuurd in Florida.
Een vaarbewijs is niet nodig.
Heeft iemand weleens een boot gehuurd, terwijl je geen ervaring hebt?
Het lijkt me erg leuk, maar is dat dan aan te raden? Vorig jaar wel jetski gehuurd wat ook super leuk was.
Hangt er echt vanaf waar je gaat varen en hoe het weer is..... Ga je ergens varen waar het op sommige plaatsen ondiep is (wordt aangegeven via boeien) dan zul je echt goed op de boeien moeten letten anders hang je zo vast. En qua weer... waait het flink en je wilt aanmeren kun je niet rechtstreeks daar naartoe varen, maar dien je rekening te houden met de windrichting, richting waar het water heen gaat etc.
Heb afgelopen jaar op Key West een boot gehuurd maar ondanks dat ik zelf het vaarbewijs heb heb ik toch goed moeten opletten. De "locals" voeren ook door de ondiepe gebieden, maar die wisten natuurlijk precies waar ze wel/niet doorheen konden.
Je krijgt wel een map mee van de boeien etc, maar kun je die kaart niet lezen heb je er nog weinig aan....
Al met al zou ik zeggen --> op een open water zonder ondiepe stukken, geen probleem!
Ik heb bij het behalen van mijn vaarbewijs gelijk een "Internationaal Vaarbewijs" (ICC) aangevraagd. Dit kun je, als je in het bezit bent van een vaarbewijs, gewoon aanvragen.
http://www.anwb.nl/webwinkel/reisdoc...ten-buitenland
Mijn man is dus ne bangerik uitkomst blijf aan wal want wij kunnen geen kaart lezen en willen in cape coral echt niet vastzitten
Ja dat hebben wij gedaan in Cape Coral, het vraagt wat oefening. In het begin ga je als een dronken lor door het water, maar het went snel. In mijn oude weblog kun je in het reisverslag lezen hoe we hoe we gestumperd en genoten hebben.:D
De Speedboten van Frenchy s zijn uitgevoerd met een dieptemeter,deze begint te piepen als je in ondiep water komt,wel zo prettig.
Wij hebben vorig jaar april een boot gehuurd in Englewood. Hiervoor hadden we geen vaarbewijs nodig. Een rijbewijs was voldoende...We zijn toen een gedeelte van de golf van Mexico opgeweest en er zwommen dolfijnen naast onze boot mee. Dit was echt supergaaf.
Als we een boot willen huren dan zou dat bij Frenchy's zijn. Lijkt me erg leuk, maar we hebben dus geen enkele ervaring vandaar mijn vraag. Anders wordt het gewoon weer een jetski huren wat ook erg leuk is.
@sonja ik ga je verslag eens lezen.
Heeft één van jullie wel eens een boot gehuurd in Miami?
Wat zijn de ervaringen daar me?
Ik heb zelf een vaarbewijs (voor Nederland). Ik neem deze wel altijd mee (al is het Ned. vaarbewijs hier niet geldig, maar je hebt in ieder geval wat aantoonbaars) maar we hebben tot dusver nog geen boot gehuurd. Ik weet niet wat voor boot je zou willen huren en hoeveel evaring je hebt, maar op "open zee" vaart wel even anders dan in Nederland op de Rijn. Ik ga ervan uit dat je dan de zee op wilt en niet in een roeibootje op een riviertje iod.:roll:
Laat je wel goed voorlichten ook ivm verzekeringen!\\:D/
Er gaan ook heel veel mooie tochten, dan heb je een kapitein erbij!!
Ach Je moet gewoon zoals eerder vermeld respect hebben voor het vermogen je eigen kunnen en het water. En als je uit de buurt van andere blijft blijven zei uit jouw buurt. Lekker watersporten in the sunshine state can't wait
Het is ook wel makkelijk als je wat regels kent!:!:
Die zijn simpel en worden ter plaatse uitgelegd.
Hallo iedereen,
Ik zou graag als verrassing voor mijn man een half dagje een pontoon boot huren in Ft Myers.
Nu heb ikzelf niet zoveel verstand van bootjes... :rolleyes:, maar klopt mijn vermoeden dat zo een pontoon boot eigenlijk dient om te "cruisen" langs de verschillende eilandjes. En dus niet geschikt is om grotere afstanden mee af te leggen?
Bij Fishtale marina in ft Myers beach verhuren ze ook kleinere (lees snellere ;)) bootjes.
Wie heeft ooit al zo'n pontoon gehuurd (met z'n tweetjes)? Ervaringen? Tips?
Bedankt!
Hoi, de pontoon boat is idd vooral bedoelt om mee te cruisen, je kan er naar diverse eilandjes in de buurt mee varen. Bij de stranden moet je uit de kant voor anker gaan aangezien je niet tegen de kant mag aanliggen. Op Groupon komen heel vaak aanbiedingen langs voor zowel de pontoon alsmede een normale speedboat.
Met zijn tweeen zou ik voor een speedboat gaan.
Bedankt voor je reactie! Die groupon aanbiedingen zijn echt fantastisch! Kan ik die gewoon op groupon.com volgen?
jazeker, ook loopt er hier een topic over.
weet iemand toevallig nog een adres aan de golf van mexico waar je ook zonder ervaring een boot kan huren.
uitgebreide uitleg en video graag, maar vandaag aan bij island marine rentals in clearwater kregen we te horen dat je geen vaarbewijs hoeft te hebben maar wel ervaring. die ervaring wil ik juist hier graag op doen.
dus iemand tips?????
We hebben twee jaar terug hier een speedboot gehuurd en meerdere mensen van het forum ,goede uitleg maar geen video.
http://www.frenchysjetski.com/
Wij zitten ook te kijken om een boot (en/of jetski) te huren maar waar kan je dit het beste doen? Oost of west?
We zitten zelf 1 week in Fort Lauderdale en 1 week in Fort Myers
Vorige week een boot bij Frenchys gehuurd : oh, er kwamen wel meer Nederlanders . Haha, hoe zou dat nou kunnen? Let op dat er best wel veel ondiepe gedeeltes zijn waar je vaart en dus goed moet opletten (zeker als je full speed wilt gaan). Ervaring niet vereist, maar wel heel handig.
Als je een GPS erbij neemt wordt het een stuk makkelijker.
Hangt heel erg van het type GPS af!
Je hebt systemen die puur een lijn van A naar B trekken, hier is het dus mogelijk dat je (bij wijze van spreken) recht over een eiland heen vaart! Altijd een goede kaart meenemen en goed opletten!
Bij Frenchys krijg je een goede kaart mee. Er staat duidelijk aangegeven tussen welke boeien je welke snelheid mag varen. Verder zit er een dieptemeter in die heel hard begint te piepen als je in ondiep water komt (nadeel, hij reageert ook op vissen, en die zwemmen er best veel)
Heeft er iemand ervaring met het uren van een motorboot voor een halve of hele dag ?
In de buurt van Tampa, St Petersburg, Clearwater...
Wij gaan in november en zouden dit graag een keertje doen.
Alvast bedankt.
Wat adresjes:
Frenchky's Boatrental (Blind Pass Boat Rentals)
http://www.frenchysjetski.com/
9555 Blind Pass Road
St. Pete Beach, FL 33706
Boatrental Jacks at Johns Pass Village
http://www.jacksboatrentals.com/
145 Boardwalk Place East
Madeira Beach, FL 33708
Phone: 727-392-691
Islandmarinerentals
http://islandmarinerentals.com/rentals/3-boats
20045 Gulf Blvd, Indian Shores, FL 33785, Verenigde State
Op de website zie je prijzen, exclusief brandstof. Bij Frenchky's krijg je een prima uitleg over het instrumentarium. Het is wel handig als je wat ervaring hebt, een vaarbewijs is niet nodig. Het beste is toch om in de morgenuren te gaan varen. In de middag steekt vaak een behoorlijke wind op en is het varen minder comfortabel. Huur er ook een GPS bij, vaak met voorgeprogrammeerde routes. Veel plezier!
Bedankt voor snelle en interessante reactie.
Heb je soms enig idee wat we aan brandstof moeten rekenen voor 4uur, 115HP deckboat ?
Thx.
Brandstofverbruik is altijd afhankelijk van omstandigheden als motorvermogen, weersomstandigheden, snelheid. Maar daar hoef je je niet druk over te maken met de benzineprijs in Florida. Denk dat je voor 10/15 dollar wel klaar bent. Verzekeren is moeilijk, volgens mij is schade aan derden wel inclusief, maar aan de boot zelf betwijfel ik. Vraag het wel na voordat je voor verrassingen komt te staan.
Dat moesten wij ook betalen en vonden dit achteraf veel te duur en niet in verhouding staan met US brandstofprijzen....
Wij hebben vd week voor de 2e keer een tocht ( 4 uurtjes ) gemaakt met een boot gehuurd bij http://www.lottoboat.net en is vaak in de aanbieding bij Groupon : https://www.groupon.com/deals/lottoboat-4
Bij Groupon hebben ze nu een aanbieding voor Belle Harbour Boat Rentals, Tarpon Springs. Een Deckboat voor 8 uur, 8 personen, voor $159,-. Wij denken er over om deze groupon aan te schaffen (is een half jaar geldig na aanschaf), maar vroeg me af of iemand ervaring met deze bootverhuurder heeft? Ik hoor graag de ervaringen.
Op Groupon zijn deze aanbiedingen nu nog steeds van kracht in 2018: alleen nu 194 dollar voor een speedboat (Stingray 182 SC) voor 8 personen.
Mag je met deze speedboat ook varen naar b.v. Honeymoon Island? Valt dit onder de intercoastal waterways?
En ja, mijn man heeft 30 jaar ervaring met het varen op binnenmeren en zeeën.
We zijn er in november ook naartoe gevaren.
Volgens de verhuurder van de speedboot was het geen probleem.
Ik zou wel even kijken of er een GPS aan boord is.
Dank je wel, Theo, voor je reactie. Er zit inderdaad GPS op de boot volgens de aanbieding.
Nog 1 vraagje: is het mogelijk met de boot aan te leggen bij het eiland?
Mooi verslag, altijd goed om tips en ideetjes uit te halen!