Autohuur: hier regelen of in Florida
Waar kan ik het beste een auto huren. Hier in NL of daar bij aankomst.
we zijn met 4 personen welke auto is het beste geschikt, en welke maatschappij.
Brandende vraag platina pakket exit
hallo allemaal,
nog 1 dag voor vertrek en heb nog een brandende vraag waar ik maar niet uitkom.
mijn zus is gisteren in amerika aangekomen (had bij iemand anders geboekt) en heefthet gold pakket van Alamo. op het vliegveld bij alamo werd verteld dat ze een extra verzekering van 12 dollar p.d. moet nemen omdat ze anders geen hulp krijgt als er onderweg iets gebeurd. inmiddels heb ik net het reisbureau gebeld van haar en die vertelden mij dat ze inderdaad goed verzekerd is en ook die hulp krijgt. het enige waar zo'n gold pakket niet voor verzekerd is, is als ze een aanrijding krijgt met iemand die NIET verzekerd is, of doorrijdt na een aanrijding.
ikzelf heb via exitreizen een auto gehuurd (Dollar) en het platina pakket genomen.
volgens exit ben ik dan echt voor alles verzekerd en hoef me niets aan te laten "smeren" op het vliegveld. Is dit echt zo????
hoe zit het nu met die all inn paketten???
Bedankt alvast!
Re: brandende vraag platina pakket exit
Les 1 voor autohuur: als je het All-Inclusive/Gold pakket hebt je NOOIT iets laten aansmeren op het vliegveld.
het gaat om deze verzekeringen:
Citaat:
- CDW-Verzekering: voor schade aan en diefstal van de huurauto (deze geldt niet als er sprake is van roekeloos rijgedrag). In New York geldt een eigen risico van $ 100. In Illinois is dit $ 200
- E.P.: Aanvullende aansprakelijkheidverzekering voor schade aan derden tot $ 1.000.000
Hulp onderweg zit er ALTIJD bij. Hiervoor 12 dollar per dag bij betalen? Dacht het niet!
Exit-Reizen heeft dus gelijk wat betreft dat niks aan laten smeren.
dankjewel voor je supersnelle reactie.
ik zit natuurlijk heel de tijd aan de telefoon omdat ik het wel zeker wil weten. Nu zegt exit dat het platinapakket voor alles is, BEHALVE inzittenden. Maar omdat ik een goede reisverzekering heb afgesloten, zit dat daar bij.
Je moet het allemaal maar weten...
ze kunnen je zo overrompelen als je daar op het vliegveld staat, moe bent en snel je auto wil hebben om naar je hotel te gaan...
Dit is nu precies wat ze proberen te bereiken dat je in paniek raakt en dingen gaat ondertekenen die je niet nodig hebt.
Zoals Nijt al zei als je het Gold of Platina bij Dollar pakket hebt zit er alles inbegrepen dus niks laten aansmeren!!!
mijn zus (die daar nu zit) stuurde net een sms dat ze iets heeft moeten ondertekenen bij alamo betreft 8 verschillende punten. en dat als het niet klopt ze het wel bij de verzekering terugvraagt in nederland.
hoop maar dat ze niks verkeerds heeft ondertekend...
Terugclaimen is altijd erg lastig. Ze boeken het gewoon op je credit-card.
Je hebt het kunnen lezen en je hebt je akkoord gegeven...
Het contract moet ter plaatse altijd geparafreerd (of is het geparafeerd) en getekend worden op een aantal plaatsen. Dat is normaal. Maar op het eind moet altijd "balance due" $0.00 staan, evenals op de slip (recu) die je krijgt als je de auto weer inlevert. Bij een Gold pakket tenminste.
Als ik je zus was, ging ik vandaag of morgen even langs een Alamo kantoor (zitten overal) en ging daar uitleg vragen.
Uit eigen ervaring weet ik dat terugkrijgen achteraf gewoon niet lukt, ook al heb je overduidelijk gelijk.
De verzekering kan niets voor je doen, ook het reisbureau niet.
Gewoon NU even uurtje spenderen, bespaart je een hoop problemen later.
Overigens is het personeel op de niet-luchthaven kantoren heel behulpzaam als je vragen hebt.
Eric
Hoi,
Ik kan me niet herinneren dat ik toen bij Avis iets heb moeten ondertekenen. Nu hebben wij ook via het reisburo bij Alamo geboekt en ga d'r dan toch van uit dat alles goed geregeld is en verder niets moet doen.
Zijn er nog meer mensen die ooit iets hebben moeten ondertekenen bij Alamo?
Oh ja Njit, jij schrijft koffers NIET op slot doen. Maar dan kunnen ze achter de schermen toch ten alletijden in je koffer. Om er iets in te doen of iets uit te halen.
Groetjes,
Bowie13
Als je een auto huurt moet je altijd het huurcontract ondertekenen.
Dit is zo bij alle verhuurmijen, of ze nu Avis, Hertz of Alamo heten.
Het maakt ook niet uit waar je gereserveerd hebt, en of je nu wel of niet vooraf betaald hebt.
Meestal moet je zelfs ook een paar keer een paraaf zetten.
Over het onderwerp "Koffer op slot" is al een forum vol geschreven, via de zoekfunctie kun je daar alles over lezen, maar het komt er heel in het kort op neer dat je koffer NIET op slot mag, tenzij je een TSA goedgekeurd slot hebt, of bij vertrek vanaf sommige Amerikaanse luchthavens waar je persoonlijk kunt toekijken bij de controle.
In Alle andere gevallen mag hij beslist NIET op slot !!!!!!!!!
Eric
Re: ervaring met usareisen.de
Had voor onze wintersport in Denver ook weer een Equinox gehuurd. Afgelopen zaterdag aangekomen in Denver en ja hoor, weer een Trailblazer (kon weer uit een hele rits auto's kiezen, waaronder zelfs een Kia Sorento; maar toch maar een Trailblazer genomen, daar stonden er meerdere van).