Wij willen volgend jaar (2012) met ons gezin, 2 volwassenen en 3 kinderen in de leeftijd 10 en bijna 7 jaar naar Florida.
Nu zitten wij in dubio, huren we een camper of een auto?
Wie heeft er ervaring met een Camperrondreis door Florida, en welke positieve en/of negatieve ervaring heb je.
25-01-12, 07:58
Biggie
Kamperen
Heeft één van u ervaring met kamperen in Florida?
24-03-12, 08:46
BAB
Tips voor leuke campsites
Hallo, daar ben ik meteen met een volgende vraag. Wij gaan dus eind april 2 weken naar Florida en reizen daar rond met een camper. Wie heeft er nog tips voor leuke (en betaalbare :wink:) campsites?
24-03-12, 16:45
Teleton
Re: Tips voor leuke campsites
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BAB
Wij gaan dus eind april 2 weken naar Florida en reizen daar rond met een camper. Wie heeft er nog tips voor leuke (en betaalbare :wink:) campsites?
Nou is Florida nogal groot. Waarom geef je niet aan wat jullie route is, dan kunnen er eventueel gericht tips worden gegeven.
Uit dit topic blijkt al niet direct dat je hier een verzameling enthousiaste camperreizsigers treft. Men is er eerder wat kritisch over, omdat Florida niet, zoals de Rocky Mountains, Canada en de Westelijke staten, een land is waar door westeuropeanen veel campers worden gehuurd. In Florida maak je eerder een hotelreis; het aanbod is groot, de prijs relatief laag en de kwaliteit is prima,dus waarom zou je in dit klimaat in een camper gaan liggen zweten?
Voor wat betreft de KOA in Kissimmee aan de Laan van de Zeven Dwergen (mocht die op jullie route liggen): We rijden er dagelijks langs en we worden er niet vrolijk van. Wat een troosteloze bedoening; geen struikje, geen boompje...en dus ook geen greintje beschutting tegen de zon. Dit geldt overigens voor alle campingsites die we hier in de buurt hebben gezien. En de bevolking bestaat nu niet direct uit het gezellige barbeknoeiende campingvolkje dat je zou verwachten. Natuurlijk zie je er wel wat mooie, grote, dure luxe RV's maar er staat ook nogal wat mobiel schroot van rondtrekkende hillybillies......Bereid je reis dus goed voor, zodat je weet waar je terechtkomt.
Voor de voordeel hoef je met de camper niet rond te trekken in Florida. Voor twee nachtjes op de KOA Kissimmee betaal je voor een kleine RV met twee personen zo'n 120 dollar. Daar heb je hier een knap hotelletje voor. Of een flatje.....
25-03-12, 10:50
BAB
Re: Florida per camper / campings
Ik had al veel reacties gezien over de minder goede ervaringen met campers in Florida, en de vaak hoge kosten. De laatste reis naar Florida hebben we ook gewoon gebruik gemaakt van hotels en een huurauto en dat is erg goed bevallen.
De reden dat wij tegenwoordig met een camper reizen, is dat wij een zoon hebben met een hele rits allergieen. En ervaringen in Canada en ander staten hebben geleerd dat lactosevrije en soja vrije etenswaren nog wel te vinden zijn, maar smakelijk tarwevrije zaken zoals brood bijna niet. Wij hebben dus altijd brood bij dat direct vers van de bakker in de koffer gaat en zodra we de camper hebben, in de diepvries moet. Dat wordt natuurlijk lastig als je van hotel naar hotel gaat.
Ik ben erg benieuwd hoe het bevalt met de camper in Florida. Ik zal na afloop laten weten hoe het was.
Maar mochten er nog tips zijn voor leuke campings hou ik me aanbevolen.
25-03-12, 11:00
BAB
De route is nog niet helemaal vastgelegd. We beginnen en eindigen in Orlando en ik wil in ieder geval langs de westkust naar beneden rijden. Natuurlijk staan de Everglades op ons lijstje. We twijfelen of we helemaal naar Key West rijden en Miami hoeft van mij met een klein kind ook niet. We gaan begin mei, dus weet ook niet of het dan erg druk is en we nog voldoende keuze hebben qua campings en zo.
25-03-12, 11:09
trails
Er is ook een KOA camping bij de kruising van de I-4 met de 27 (Orlando gebied). Misschien dat deze beter is als die in Kissimmee.
26-03-12, 03:21
Teleton
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BAB
is dat wij een zoon hebben met een hele rits allergieen. .
TOT ..dat lijkt me een hele nare handicap om mee te leven en te reizen.
Je geeft aan dat je deze methode al eerder hebt gebruikt. In de dun bevolkte gebieden zal het iid lastig zijn om geschikt brood te vinden. Dus even: het is hier in Florida in veel gebieden dichtbevolkt; er wonen miljoenen mensen. Het is toch geen derde wereldland?
Ik ben (gelukkig!) onvoldoende bekend met de materie, maar als ik zie wat er in de supermarkten en in de speciaalzaken te koop is en wat het aanbod is als ik bijvoorbeeld op tarwevrij brood google, kan ik me zo moeilijk voorstellen dat je hier geen geschikt brood zou kunnen kopen.
Voor het invriezen van meegebracht brood zie ik nogal wat praktische probleempjes:
Als je hier in Florida aankomt is het brood dat je meebrengt toch ook al 48 uur oud? Het indrogingsproces is dan al op gang gekomen.
De vriezer in de camper is zeker niet direct gebruiksklaar. Hij heeft best wel wat tijd nodig op op temperatuur te komen en dan nog is die temperatuur eigenlijk alleen geschikt om diepgevroren producten te bewaren, niet om producten in te vriezen.
In zo'n vriezer duurt het veel te lang voor het brood diepbevroren is, zodat het brood nog verder zal indrogen.
De vriezer in een camper is toch ook niet van het formaat dat je er voor twee weken brood in kunt proppen?
Er zal toch wel een andere, betere oplossing zijn in Florida? BOT: hopelijk vinden jullie hier aantrekkelijke campingsites!
Het klopt dat er inderdaad wel brood te vinden is dat tarwevrij, melkvrij en sojavrij is, alleen is dat niet echt smaakvol. In nederland heb je via reformwinkels ook wel voorverpakt brood dat aan de eisen voldoet, alleen is dat niet lekker als je gewoon speltbrood van de bakker gewend bent. Dat vind ik zelfs lekker en is niet te onderscheiden van ander brood. We hebben het vorig jaar in Canada op dezelfde wijze gedaan en dat is goed bevallen. Het scheelt elke avond in ieder geval een zoektocht naar een restaurant waar je eten kunt krijgen dat aan alle eisen voldoet. Door dat op dag 1 allemaal in te slaan bij een grote supermarkt en wat andere dingen uit nederland mee te nemen, is 2 weken overbruggen geen probleem. En koken in de camper of lekker op de barbeque heeft ook zijn charmes.
25-11-12, 21:33
hollanders
Met de camper door Florida. Wie heeft er ervaring en tips.
We gaan begin februari met de camper door Florida rijden en zijn op zoek naar een leuke route.
Wij gaan niet speciaal voor het Disney-spektakel, maar zijn vooral geinteresseerd in het fijne klimaat, zwemmen en de natuur. Ook leuke stadjes en of andere "musts" komen wij graag aan de weet. Alle kusten zullen zeker aan bod komen, wij zijn dol op zwemmen. Tips over fijne campings( liefst betaalbaar) zien wij ook graag tegemoet. Ook van uw ervaring op de tolwegen willen wij graag horen.
Is het overigens toegestaan en veilig om zoals in Europa "vrij te kamperen"?
Bedankt voor uw tips.
de Hollanders
26-11-12, 19:41
Teleton
Re: Met de camper door Florida. Wie heeft er ervaring en tips.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollanders
Is het overigens toegestaan en veilig om zoals in Europa "vrij te kamperen"?
Eigenlijk is de eerste vraag hoe jullie route er dan precies uit zou zien. 'Door Florida rijden"nodigt niet direct uit om actief met jullie plannen mee te denken. Of verwacht je dat forumleden een route voor je ontwikkelen? Als je een campervakantie plant, denk je toch eerst zelf na over je route, voor je je vliegtickets en je camper huurt?
Wanneer je dit topic even doorneemt, zie je al al snel dat je niet bij een stel geestdriftige camperreizigers terecht bent gekomen. Soms meldt zich iemand met plannen maar je zult hier niet veel verslagen vinden. Helaas koppelt zelden iemand zijn ervaringen terug. Florida is nu eenmaal geen camperstaat zoals de staten aan de westkust. Voor info over camperreizen is google je vriendje, hier vind je bijvoorbeeld info over vrij kamperen. Of het veilig is? Tsja.....is het uberhaupt veilig om langs de weg te overnachten? Ieder maakt zijn eigen keuzes, mijn kopje thee zou het niet wezen Onze lieve heer heeft rare kostgangers en die zijn soms ook gek op het lekkere klimaat in Florida. Je zal er maar eentje tegenkomen in het donker.
Verder kan je zo je bedenkingen hebben over zwemmen in open water zonder wetsuite in de maand februari. Florida heeft een heerlijk klimaat, ook in februari. Maar schrik niet van een paar nachtvorstjes en ook zijn er een paar hle koude dagen geen uitzondering. Maar misschien heb je geluk en tref je dagen met 30 graden....luchttemperatuur.
Over de tolwegen is een faq waarin je alle info over dit onderwerp vindt. En voor de leuke stadjes zou je ook de reisverslagen en de informatie over de steden en streken aan de kust kunnen raadplegen. Hierin vind je veel tips en informatie zodat je zelf kunt beoordelen welke plaatsen voor jullie de moeite waard zijn.
29-11-12, 14:14
hollanders
Bedankt voor uw antwoord.
We trekken ons plan en hopen op het belangrijkste in februari. Geen winterweer!
19-12-12, 09:01
Muld
Re: Hoe slaapt een klein kind in een camper??
Hallo,
Wij willen van half Januari to half februari met een camper rond trekken in Florida. Nu is mijn vraag is het dan hoog seizoen? en of je op campsites moet reserveren?
Wat zijn de gemiddelde kosten voor een camper per dag op een plek.
Januari en februari zijn hoogseizoen in Florida. Dan trekken alle snowbirds uit het koude noorden naar het warme zuiden. Hier zitten ook heel veel mensen bij die dat met een RV doen. Of de RV camps dan helemaal vol zitten durf ik niet te zeggen. Mag ik vragen waarom je met een camper door Florida wil trekken?
19-12-12, 20:30
Muld
Hi Ebelix,
Wij hebben een kindje van 2 jaar en dat lijkt ons leuk om te doen. Aangezien we wel twijfelen.
Camper kost voor 3.5 weken ongeveer 1600,- Euro, exclusief benzine.
De camp site zijn volgens mij rond de 70 a 100 dollar per nacht, dus wordt het voor 4 weken een dure bezigheid.
Dus vandaar de twijfel, misschien beter via hotels/hostels.
Ik vraag me dus ook wel af wat de gemiddelde kosten voor een hotel/hostel zijn, we willen wel budget reizen.
Moet je van tevoren reserveren voor een hotel of kan je op de bonne fooi gaan.
Wat raad je os aan.
Alvast bedankt voor je reaktie
20-12-12, 03:11
Ebelix
Wij kiezen ervoor om wat langer op 1 plek te blijven en vandaar uit bezoeken te brengen aan omliggende bezienswaardigheden. Wij proberen altijd een villa met eigen zwembad te huren. Heerlijk een goede plek om terug te vallen met je kind. Zijn er geen villa's of onbetaalbaar dan zoeken we een zogenaamd suitehotel met een klein keukentje en indien mogelijk een aparte slaapkamer.
Ga je rondtrekken in de periode van januari/februari dan is het op sommige locaties beter om te reserveren. Denk hierbij aan Miami Beach, Naples en de keys. In de rest van Florida valt het wel mee en kan je op de bonnefooi gaan.
Hotels kan je zo duur maken als je zelf wilt. Je kan voor usd 50 per nacht een motel 6 of een red roof inn vinden maar ik denk niet dat je dat wilt met je kind. Wanneer je planning maakt kan je bijvoorbeeld via Priceline goede hotels scoren voor "weinig". Je zit dan op de wat betere plekken in de betere hotels. Hier op het forum wordt uitgelegd hoe het werkt.
Met een auto en hotels ben je goedkoper uit dan met een camper.
Veel plezier met de voorbereiding.
20-12-12, 07:03
trails
In de meeste plaatsen kun je ook 1 bedroom suites huren. Dan heb je meer ruimte en ook kookgelegenheid.
26-12-12, 22:41
wendee
Iemand ervaringen met kamperen met een camper? Zie dat niet iedereen positief is maar ik zou graag verhalen willen zien/lezen van ervaringsdeskundigen.
Wij gaan in februari met een kind van 3 en van 6 maanden... We willen in iedergeval naar de Keys, Napels en Miami.
27-12-12, 08:38
robisjo
Re: Met de camper door Florida. Wie heeft er ervaring en tips.
Probeer een te googlen met "reisverslagen florida met camper" misschien dat er wat uitkomt.
Sjon, Bianca en Romy.
08-02-13, 17:40
bestmayo
Hotels, villa of camper met 2 kleine kids?
Dat we naar Florida willen is een feit, alleen kom ik er niet meer uit wat nu het beste is.
Een camper huren heeft als voordeel dat de kinderen altijd hetzelfde bed hebben en we ook kunnen koken, wat naast goedkoper ook soms handigere kan zijn met kinderen. Maar lees ook her en der dat juist Florida niet echt geschikt is voor camper ( iig dat vele t afraden)
Nu is een villa huren in mijn ogen het aantrekkelijkst; nml ook aparte kamer(s) voor de kinderen en ook de mogelijkheid zelf te koken. En helemaal als je kijkt wat t in verhouding met een hotel kost.
Maar.....we willen niet alleen Orlando zien bv...daarvoor gaan we niet naar Florida. De kinderen zijn daarnaast nog zo klein dat de parken misschien ook overgeslagen worden.... ( iig gaan we niet daarvoor naar florida)
Kan je vanuit Orlando ook makkelijk ff een dag 3 a 4 naar t zuiden? Of is dat niet aan te raden?Hoe doen anderen die een villa huren dat?
De andere optie is een auto huren en dan van hotel naar hotel. Ik vind de prijzen echter wel erg tegenvallen, en dan hebben we niet eens een kamer met aparte slaapkamer ( waar onze voorkeur naar uitgaat ivm kleine kids) Onder $100 zie ik amper hotels, eerder er een eind nog boven. Maar misschien zoek ik verkeerd.
08-02-13, 17:45
mblokland
Re: Hotels, villa of camper met 2 kleine kids?
Wij gaan ook met kinderen en huren 3x maal een verschillend huis of condo, de afstanden zijn relatief kort dus een schema is eenvoudig te maken.
08-02-13, 18:07
pumi1000
Weten jullie al welke plaatsen je wilt bezichtigen?
Orlando is vrij centraal en met de auto ben je zo aan beide kusten Clearwater Beach, St.Petersburg, Daytona, Cocoa Beach, St. Augustine. Meerdere State Parks in de buurt.
Ga je ook naar Miami en the Keys dan zou ik daar ook een hotel nemen. In Kissimmee moet toch wel een hotel te vinden zijn onder de 100 dollar. Je kunt bij de ketens zelf kijken of bv booking.com en expedia.
08-02-13, 19:04
bestmayo
We willen eigenlijk vliegen op Miami ( rechtstreeks vanaf dusseldorf) en naast orlando dan de key's, everglades, westkust zo iets?
08-02-13, 19:26
Esther2013
Zo iets, is een beetje vaag. Je kunt beter een route bedenken en iets meer aangeven waar jullie van houden, zodat de Florida-verslaafden daarop kunnen reageren en adviseren. Hou je van parken, strand, natuur etc.?
Wij gaan met kinderen van 9 en 7 van Duesseldorf - Miami, 11 dgn villa Orlando, geen Disney, wel Seaworld enzo, daarna naar de Westkust, 2 dgn hier, 3 dgn daar (Sanibel) en nog 3 dgn naar de Keys en zo weer terug naar Miami. Zie blog.
Wij zijn strandmensen, dus heel bewust gezocht naar hotels aan het strand. Vaak zitten er kitchenettes in de hotelkamer.
Florida is niet echt een camper gebied, maar zat mensen doen het omdat ze het toch leuk vinden.
Wij hebben 2 zomervakanties een camper gehuurd en door Zuid-Frankrijk getrokken, maar hebben dit als bijzonder intensief ervaren, veel te vermoeiend. Denk aan water tappen/lozen, wc legen/vullen, boodschappen, koken, afwassen, veel rijden, opbreken, alles neerzetten en zo kan ik nog wel even doorgaan. Met kleine kinderen zou ik dit dus afraden.
Maar nogmaals, wat vind je leuk en wat past bij jullie gezin??
08-02-13, 19:49
bestmayo
Esther je hebt gelijk, ik ben een beetje vaag.
We hadden een route bedacht; miami; key largo, key west, key lago, napels ( van daaruit everglades), orlando en miami.
Wat jij beschrijft klinkt goed! Ik zal je blog eens lezen.
Wij houden van de natuur, snorkelen!!! ( maar daar zijn de kids nog te klein voor)cultuur. Vandaar dat de key's op ons verlanglijstje staan. De everglades voor een dagtrip voldoende.
08-02-13, 20:02
Esther2013
Ik weet niet welk seizoen en hoe lang jullie gaan, maar ik zou dan op 3 plaatsen iets huren. In Orlando, aan de Westkust en op de Keys en kun je heel makkelijk dat rondje maken...
Als je bijv op de Keys centraal gaat zitten (Islamorada of Marathon), kun je elke Key bezoeken die je wilt.
Als je bijv op Sanibel gaat zitten, kun je richting Sarasota, Fort Myers, Napels, Captiva etc.
Vanmiddag gezien dat je op Sanibel prachtig kunt fietsen en wandelen....
Als je in Orlando relatief goedkoop een villa huurt, kun je heerlijk shoppen en State Parks bezoeken.
Maar ik ben ook nog een Newbie hoor, dus ik laat de experts ook nog aan het woord :D ....
Veel ervaring met reizen, maar niet naar Florida!
08-02-13, 23:07
Innoveda
He bestmayo, ik snap precies wat je bedoeld. Wij gaan ook met kleine kinderen rondreizen en vinden het ook spannend allemaal. Uiteindelijk zul je zelf moeten beslissen wat het beste bij jullie past. Alle opties die je noemt hebben voor- en nadelen. Volgens mij heb je die zelf al grotendeels opgenoemd. Hoe de kinderen gaan reageren op het reizen is niet te voorspellen. Slapen op 1 plek betekent langer in de auto. Slapen op 3-4 plekken betekent dat je verder gaat als de kinderen net gewend zijn aan een plek. Rondreizen betekent veel veranderingen die voor kinderen soms moeilijk te verwerken zijn. Hoe jou kinderen hierop reageren kun je misschien zelf inschatten, maar je weet het natuurlijk nooit.
Belangrijk is om zelf goed te bedenken wat je wil voor deze vakantie/reis. Met een camper heb je een heel ander soort vakantie dan in een hotel en in een villa is het weer anders. Hoe relaxed wil je op reis? Rondreizen kost natuurlijk meer energie dan op 1 of enkele plekken blijven, maar persoonlijk krijg ik er juist heel veel energie van. Dat kun je alleen zelf bepalen.
Wij kiezen er bijvoorbeeld voor om ticket, auto en 1e nacht hotel te boeken en daarna zien we wel. In principe gaan we rondreizen (je hebt ons schema gezien), maar we zullen moeten zien hoe de kinderen dit vinden. Anders passen we de reis wel aan en blijven langer op 1 plek. Door niks vast te leggen zijn we zo flexibel en kunnen we inspelen op de gevoelens van de kinderen. Dit kost wel wat meer voorbereiding en is waarschijnlijk kostbaarder dan een villa in Orlando.
Maar goed, niet iedereen houd van deze onzekerheid, en vele kiezen er dan ook voor om alles vooraf te boeken. Ik heb het voordeel dat wij op dezelfde manier door het westen van Amerika hebben gereist en dat mijn zus vorig jaar met een zoontje van 2 een rondreis door Florida heeft gemaakt. Hierdoor weet ik dat het vanzelf wel goed gaat komen.
Overigens denk ik dat je best voor onder de 100$ per nacht in een hotel/motel kunt slapen hoor, maar met een aparte slaapkamer weet ik niet. Mijn zus betaalde bijvoorbeeld tussen de 60 en 130$ per nacht.
Ik sluit me aan bij Esther2013 (ik ben ook een newbie met reiservaring zonder kinderen buiten Florida) en laat de experts graag aan het woord.
Want ik vind het lastig om informatie te vinden over rondreizen door Florida met kleine (<4 jaar) kinderen, dus ik ben wel benieuwd naar reisverslagen van mensen die een rondreis hebben gemaakt met kleine kinderen. En natuurlijk volg ik alle tips die hier gegeven worden en blijf ik lekker rondkijken op het forum.
09-02-13, 17:45
bestmayo
Dat maakt het inderdaad erg moeilijk, de onvoorspelbaaheid van de kinderen. De jongste is nu pas 3 maanden dus die heeft helemaal nog geen reiservaring.
Van de oudste weet ik dat die wel even moet wennen en dat het fijner is dat hij niet op onze kamer slaapt ( dan slapen we heel de vakantie in 1 bed en dat is voor geen van allen prettig en veel slapen).
Camper leek mij vooral handig omdat je dan telkens dezelfde bedden en ruimte hebt. Ik lees echter ook steeds meer verhalen dat Florida niet HET campergebeid is. En dat aankoppelen, water vullen en dat soort dingen veel tijd kost. Ook in de stad parkeren en op pad gaan heeft zo zijn nadelen met een camper. Dat geld ook voor de beperkte leefruimte.
Mijn man is ook geen campeerder ;-)
Ik neig steeds meer naar 3 verschillende lokaties, helemaal op de bonnevooi lijkt mij ook niets; bang dat we dan niets meer kunnen vinden? Of zal dfat in oktober wel meevallen? De afstanden zijn dan wel groter maar hoeft maar een keer of 3 a 4 zon 3/4 uur te rijden?
Miami; daar eerste nacht.
Orlando; villa; een week.
Fort Myers; al een prachtige huis gevonden (Fort Myers) 4 dagen
Key;s ( daar nog niet iets moois en betaalbaars gevonden)2 a 3 dagen
Miami 1 a 2 nachten
We hopen dan vanaf Fort Myers het een en ander te kunnen zien. ( afhankelijk van de kinderen, niets hoeft) en dan evt everglades te bezoeken op weg naar de key;s
Voor de florida kenners is dit haalbaar qua afstanden?
09-02-13, 18:28
Hans uit Koekelare
Het is zeker te doen qua afstanden, ziet er mooi uit.
09-02-13, 21:10
marjolijne
In 2009 hebben wij een rond reis gemaakt met de camper en eindigde in Orlando.
Vergeet niet dat campings in Orlando en omgeving best duur zijn.
We stonden op de camping in Orlando en waren volgens mij bijna 70 dollar per nacht kwijt.
En daar komt dan nog de camper kosten bij.
En als je een beetje rond kijkt kan je in Orlando voor 50 dollar al in een goed hotel zitten.
Wat wij erg vonden tegenvallen dat je altijd die camper mee moest nemen.
Wij hadden de laatste week in Orlando ook een auto erbij gehuurd.
Dit jaar gaan we met 2 kinderen van 3 en 7, en hebben nu een villa gehuurd.
We hebben ook een aantal nachten een hotel, maar dat wordt er wel een met een apart slaap en woongedeelte.
Als de kids op bed liggen wil ik ook nog even wat vrijheid.
10-02-13, 10:13
Innoveda
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjolijne
We hebben ook een aantal nachten een hotel, maar dat wordt er wel een met een apart slaap en woongedeelte.
Als de kids op bed liggen wil ik ook nog even wat vrijheid.
Welk hotel is dat dan als ik vragen mag? Misschien is het ook iets voor ons.
10-02-13, 13:31
marjolijne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Innoveda
Welk hotel is dat dan als ik vragen mag? Misschien is het ook iets voor ons.
In Orlando hebben we een villa.
We vliegen naar Atlanta daar hebben we 2 dagen een hotel en 1 nacht verblijven we in Daytona beach.
Dus daar heb je niet zoveel aan.
Maar je kan zoeken op een suite of een condo.
Soms hebben hotels ook 1 of 2 bedroom kamers.
Ook kan je zoeken op kinderkamers, die hebben dan vaak een aparte kinderslaapkamer.
Ik ben nog steeds geen goede hotel zoek website (euh ja expedia, booking enzo) tegen gekomen waar je dit kan selecteren.
Via Hotwire.com kan je het wel (tegenwoordig gedeeltelijk) selecteren.
18-05-14, 14:33
Sandra007
Re: camper reis en -huur in Florida
Hallo Florida liefhebbers,
Wij willen in 2015 met onze 3 kinderen (dan 16, 16 en 29) naar Florida. We wilden eigenlijk van hotel naar hotel gaan maar nu hoorden we dat je in een hotelkamer maar met 4 personen mag verblijven dat houdt in dat wij iedere keer 2 kamers moeten boeken dat wordt een dure aangelegenheid.
Het nadeel van hotels, leek ons ook dat je iedere avond uit eten "moet", dat is ook duur en in een camper kan je je eigen maaltijd bereiden. Ook lijkt het mij fijn dat als je op een camping aankomt de boys ff lekker kunnen zwemmen en een hotel met zwembad is weer duurder of heb ik dat niet goed?
Ook lees ik dat het erg warm is, is er airco in ieder hotel of moet je daar goed op letten?
Kortom allemaal vragen waarvan ik hoop dat jullie me meer kunnen vertellen. Bedankt alvast voor je moeite!
Met vriendelijke groet
Sandra
18-05-14, 15:08
Esther2013
Lekker villa met zwembad huren, auto erbij en uitstapjes maken naar alle bezienswaardigheden in de regio !
Gegarandeerd succes!
18-05-14, 15:11
bluedolph1n
In tegenstelling tot andere staten in Amerika, is het rondreizen met een camper in Florida minder in trek. Het aanbod van hotels is zoveel dat de prijs ook vaak gunstiger is volgens mij (ook met zwembad) dan rondreizen met een camper. Dat is ook nog aan de behoorlijke kant hoor. Misschien nog een andere optie is een villa huren, qua prijs als je met meer gaat valt dat ontzettend mee. Kijk eens op de site van Homeaway bijvoorbeeld.
18-05-14, 16:07
AnneCH
Wij zijn ook met z'n vijven (kinderen; 17,20,23) en hebben afgelopen april een rondreis door Florida gemaakt. We hadden 6 nachten een villa in Clermont en verder altijd twee hotelkamers. Ik vond het als ouders van 'oudere' kinderen wel prettig om een hotelkamer voor 'ons' te hebben. Bijna elk hotel heeft een zwembad en airco is standaard. We hadden hotels met inclusief ontbijt. We hebben niet meer als §150,- per dag voor het eten uitgegeven. (doorsnee gerekend)
18-05-14, 16:15
Marita
Wij hebben ook al eens met wel maar 1 kind in een hotel verbleven maar hadden er bij het boeken wel op gelet dat we een kamer met magnetron en ijskast reserveerden. Er zijn heel veel verschillende magnetron maaltijden te koop daarbij een lekkere salade en klaar was het avondeten.
18-05-14, 22:08
Sandra007
Bluedolph1n, we willen rondreizen dus op een plek blijven is niet echt een optie. AnneCH, het is ook lekker om je prive te hebben maar wij hadden het idee dat het dan toch veel duurder werd dan reizen met een camper (niet alleen door het eten dus ;-) ). En Marita, handig inderdaad om daar op te letten, ik zou er niet aan gedacht hebben om een kamer met magnetron en ijskast te reserveren. Bedankt voor jullie reacties en tips!