-
Re: Lancering(en) vanaf Kennedy Space Center
Waarom ga je niet gewoon kaartjes kopen voor de Causeway?
De NASA Causeway Launch Viewing tickets worden via de KSC site verkocht en kosten $56.
Gaan 4 tot 6 weken voor lancering in de verkoop.
Is de dichts bijzijnde plaats om de lancering te zien, op de KSC site is meer info te vinden.
-
NASA gooit spaceshuttles in de uitverkoop
KENNEDY SPACE CENTER - De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA gooit haar spaceshuttles in de uitverkoop. Van omgerekend 29 miljoen euro is de jaren zeventig-vloot nu te koop voor een 'spotprijs' van 20 miljoen. Dat meldden Amerikaanse media zondag.
http://images2-telegraaf.nl/multimed...le_656705d.jpgFoto: AFP
Het ruimteveer Discovery is al beloofd aan het Smithsonian National Air and Space Museum in Washington. De Atlantis en Endeavor liggen nog wel op de plank. Mogelijk gaat ook de Enterprise nog de etalage in. Dit is een prototype, dat nooit de ruimte is in geweest.
NASA zette de shuttles vorig jaar te koop, waarop twintig geïnteresseerden zich meldden. Ook de hoofdmotoren waren vanaf 280.000 euro te koop, maar omdat niemand interesse had doet NASA ze nu weg voor een weggeefprijs ten hoogte van de transportkosten. Liefhebbers moeten zich voor 19 februari melden.
De shuttles kunnen volgend jaar geleverd worden, maar zullen dit jaar eerst nog een of twee keer gelanceerd worden. Daarna stoppen de VS met hun spaceshuttleprogramma voor bemande vluchten, dat opgevolgd wordt door Ares-raketten, het Orion-ruimteschip en mogelijk een nieuwe maanlander.
-
Ik las op de site van KSC dat er ook een lancering gepland staat op 16 september 2010. Weet iemand of dit een 'gewone volwaardige' lancering is of is dit minder spectaculair dan de lancering op bv 14 mei a.s.
-
Het lijkt er op dat dit de laatste Space Shuttle lancering zal zijn. Dan zal het zeker een (media)spektakel worden, dus verwacht grote drukte tot in de verre omtrek van KSC.
Launch Schedule voor KSC vindt je hier. Zo te zien zijn er voor 4-16 juli geen lanceringen gepland.
-
-
Hallo,
Wij verblijven de eerste week van april in Orlando. Nu zouden we de volgende space shuttle launch willen zien.
Date: April 5 +
Mission: STS-131
Launch Vehicle: Space Shuttle Discovery
Launch Site: Kennedy Space Center - Launch Pad 39A
Launch Time: 6:27 a.m. EDT
Description: Space shuttle Discovery will carry a Multi-Purpose Logistics Module filled with science racks that will be transferred to laboratories of the International Space Station.
Ik zou graag de dag ervoor al vertrekken vanuit Orlando en ergens overnachten van waaruit ik de lancering kan zien aangezien de tickets blijkbaar al uitverkocht zijn. Ik heb immers geen zin om 's morgens in de file te staan en uren naar een parkeerplaats te moeten zoeken. Waar kan ik het best overnachten? En kan je de dag voor de lancering het Kennedy Space Center normaal bezoeken?
-
Hey figarooke,
Allereerst raad ik je aan om deze site goed in de gaten te houden, ze zijn erg snel met hun info, als er een uitstel komt dan staat het er (bijna) direct op.
http://www.spaceflightnow.com/tracking/index.html
Mijn ervaring is dat alles in de buurt helemaal vol zit, een hotel is er op die dag dus (bijna) niet meer te vinden in de duurt.
Als je wat meer geld wil uitgeven aan kaartjes dan zijn ze ook nog te koop op internet, kijk eens op eBay bijvoorbeeld. Kaartjes voor Kennedy Space Center tijdens de lancering zijn het goedkoopste en nog wel te doen (parkeren is daar mooi geregeld).
Zeker nu deze lancering vanaf een andere datum komt zijn er vast en zeker veel mensen die niet meer kunnen en hun kaartjes te koop aanbieden.
Kennedy Space Center zelf is op de dag van de lancering gesloten, behalve als je kaartjes hebt voor het bekijken van de lancering vanaf Kennedy Space Center. Dan kun je er dus gewoon in en is er ook van alles te zien en te doen, maar qua tours enzo zijn ze gesloten.
Weet niet tot hoe laat ze na de lancering open blijven, maar ze vragen of je flink wat uren voor lancering aanwezig wil zijn dus die uren kun je mooi besteden aan het rond kijken.
Hoop dat je er wat aan hebt.
-
Bedankt voor de e-bay tip, ik zal het zeker in de gaten houden. Maar omdat de lancering om 6.27 am gepland is, zoek ik toch een overnachting in de buurt. Kan ik best iets zoeken in Titusville of in Cocoa Beach? En als ik geen tickets meer te pakken krijg, waar heb je dan het beste zicht: op Cocoa Beach of Kenedy Point Park in Titusville of nog ergens anders?
-
Kijk ook eens op deze site: http://www.launchphotography.com/Shu...h_Viewing.html
Staan mooie plaatsen tussen om de lancering te bekijken, heb er zelf geen ervaring mee maar ga er maar vanuit dat je zeer vroeg een plaatsje moet gaan zoeken, het zal zeer druk zijn.
Je kan natuurlijk gewoon goed opzoek gaan naar een hotel, als je niet te laat opzoek gaat is er misschien nog wat te vinden.
-
Misschien een domme vraag, maar worden die lanceringen vaak uitgesteld? Wij gaan 15 mei naar Florida en op 14 mei is er een lancering en ik baal daar zo ontzettend van!
-
Waar heb je dat bericht gehoord? Op de site van het KSC staat deze namelijk nog steeds gepland op de 14e, en we hebben het al wel opgenomen in onze vakantieplanning ;)
-
Laatste info over missie STS-132 (laatste vlucht van Space Shuttle Atlantis, scheduled voor 14 mei 2010), staat hier:
http://www.nasaspaceflight.com/tag/sts-132/
en hier:
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?board=3.0
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Roberto_
Op de site van het KSC staat deze namelijk nog steeds gepland op de 14e, en we hebben het al wel opgenomen in onze vakantieplanning ;)
Dat is een fout die veel mensen maken, op de site van KSC worden de datums pas aangepast als het officieel bekend word gemaakt dat er een lancering word uitgesteld en dat terwijl het dan al een tijdje bekend is dat die zelfde lancering idd word uitgesteld.
Weet niet precies hoe het zit maar ze moeten officieel toestemming krijgen om de lancering te mogen uitstellen, daarna komen ze dus pas met de aanpassingen op de site van KSC.
Dat is dus de officiële manier van werken maar heeft als nadeel dat het veel later pas bekend word gemaakt, via sites als spaceflightnow.com word je bijna op de minuut op de hoogte gehouden en zijn dus echt veel vroeger met die informatie.
(EDIT) En oja, ik hoop voor je dat je het mag meemaken, is echt het aller mooiste wat ik ooit heb meegemaakt, dus succes.
-
Kaartjes voor de launch zijn vaak al ver van te voren en heel snel uitverkocht.
Op de andere sites in deze thread staan volgens mij nog wel andere opties. Ook kun je op de site van launchphotography tips vinden voor andere "viewing options".
Ga er wel van uit, dat het druk zal zijn, omdat dit de laatste mogelijkheden zijn om de shuttles op te zien stijgen.
Moet wel zeggen dat ik 6:21 AM wel erg vroeg vind en aangezien wij op 4/4 aankomen in Florida denk ik dat ik hem ga overslaan.
-
-
Wij willen graag de lancering van 16 september zien ( als deze natuurlijk niet uitgesteld wordt) en we willen dan de 15e al in een hotel in de buurt overnachten. Kan je die dag ervoor (de 15e dus) gewoon die tours doen bij kennedy space center? Of is er om de lanceringsdatum heen geen toegang voor vakantiegangers?
-
Op de dag van de lancering is alles afgesloten en zijn er dus geen tours te doen, KSC is alleen open voor bezoekers met een kaartje voor lancering.
De dag ervoor is KSC gewoon open voor bezoekers, dus de tours zullen ook gewoon draaien.
Alleen denk ik dat je qua tour niet echt in de beurt komt van de Space Shuttle, ivm omleiding van de tours.
Ik heb afgelopen Februari de Up Close tour gedaan en kwam daarmee erg dichtbij de opgestelde Space Shuttle, was echt geweldig om het van zo dichtbij te zien (voor een bezoeken is het behoorlijk dichtbij, dichterbij kom je niet als bezoeker, maar was toch nog een ruime kilometer ervandaan schat ik).
Toen ik de tour deed werd er verteld dat NASA erg snel is met het omleiden van de tours, zodra er ook maar iets moet gebeuren met de Shuttle dan word alles omgeleid, en mis je dus het mooiste gedeelte.
Ik was erg blij dat dat niet gebeurde, ik was er 2 dagen voor lancering.
Al met al raad ik je aan om het niet op de dag voor lancering te plannen, geloof me, je wilt het niet missen.
Je zult de Shuttle zelf niet zien (die zit aan de andere kant), maar toch, dit maak je nooit meer mee.
En daar komt bij dat 16 september de allllllller laatste Space Shuttle lancering is.:cry:
-
Ik lees dat er voor de 16e nog geen tickets verkrijgbaar zijn, maar die gaan nog komen! Dus dat ga ik in de gaten houden :D
Iemand een idee hoeveel dan zo'n kaartje kost en of je je geld terug krijgt als de lancering niet door gaat??
-
Je kunt je op kennedyspacecenter.com inschrijven, dan word je op de hoogte gehouden wanneer de kaartjes verkocht gaan worden.
En nee je krijgt je geld niet terug als de lancering niet doorgaat, je kunt je kaartje voor de nieuwe datum opnieuw gebruiken, als je dan niet meer kunt heb je helaas pech.
Je hebt 2 verschillende kaartjes, een kaartje voor bij KSC kosten 38$, een kaartje voor de NASA Causeway Launch Viewing kost 56$ (mooiste plaatsen).
komen nog wel extra kosten bij, je moet ze via internet kopen en je kunt ze alleen nog maar per post laten opsturen.
De kaartjes die dit jaar verkocht zijn gingen behoorlijk snel, Causeway binnen 2 min uitverkocht en KSC binnen 10 min. Je moet er dus vroeg bij zijn, goed opletten en goed de instructies volgen. Het werkt via een loting dit jaar, ivm de laatste lanceringen en de drukte daardoor.
Deze site heeft veel info: http://www.launchphotography.com/Shu...h_Viewing.html
Iig succes, vragen zijn altijd welkom.
-
Wij landen 31.07 in Orlando en verblijven er 20 d.
Een grote wens van vooral mijn vrouw is een lancering meemaken.
Ik heb ze echter al moeten duidelijk maken dat we moeten hopen op uitstel, want de voorlaatste lancering is op 29.07.
Daar er regelmatig een lancering uitgesteld wordt, hebben we de hoop nog niet opgegeven.
-
Citaat:
Roberto_
Waar heb je dat bericht gehoord? Op de site van het KSC staat deze namelijk nog steeds gepland op de 14e, en we hebben het al wel opgenomen in onze vakantieplanning ;)
Nou er zijn site op het Internet die heel snel informatie hebben over de space shuttle missies. Hier staat het meestal 24 uur van te voren, voordat het officieel bekend wordt gemaakt. Als goed is wordt 12 of 15 April besloten of de lancering op 14 Mei doorgaat. Wij hebben al een hotel geneokt in titusville voor 13 en 14 mei. Mocht het toch doorgaan en/of 24 uur worden uitgesteld. Want dan wordt het een nacht lancering. en de volgende mogelijk heden om te lanceren zijn dan pas weer in juni/juli.
Wij zijn van plan om 13 mei naa cape canaveral te gaan is het dan nog mogelijk om de up and close tour te doen? valt er dan wat te zien een dag voor lancering?
-
Hallo,
wij gaan in juli in Florida zijn, en zien dat er een lancering voorzien is op de 29st
wanneer is het het interessantste om dan het spacecenter te bezoeken, voor de lancering, de dag van de lancering (is er dan wel voldoende te zien daar het toch zeer vroeg in de ochtend is) of na de lancering.
Dank bij voorbaat voor een antwoord
christel
-
Op de dag van de lancering is het spacecenter NIET open voor "gewone" bezoekers, dan kun je er dus niet heen! Als je een kaartje hebt voor de lancering dan kun je er dus wel heen en ook alles gewoon bekijken op KSC (alleen geen tours).
En zoals ik al eerder schreef in deze topic, kun je de dag VOOR lancering alles gewoon doen en bezoeken maar qua tour kun je de plank flink misslaan omdat NASA zelf heel voorzichtig is en snel zo'n tour omleid en jij dus niet de Space Shuttle van dichtbij kunt zien.
De Shuttle staat er bijna een maand van te voor, dus al die tijd kun je hem zien met de tour, hoe dichter je bij de lancering komt hoe meer kans je hebt dat je tour word ongeleid en je dus de Shuttle misloopt.
Na de lancering is ook alles gewoon weer open geloof ik, weet ik niet 100% zeker maar ga er vanuit dat je gewoon alles kunt doen qua tours, het KSC park gaat gewoon weer open de dag na de lancering.
Citaat:
Maar ik lees ook dat de spullen pas 6 mei verstuurd worden. Wij vliegen dus 8 mei....dus ik kan feitelijk geen tickets bestellen voor de lancering van 14 mei?
Mmmm tja ik las het net, vreemd zoiets. Je zou contact met ze kunnen opnemen en uitleggen hoe het zit, dat je zo nooit de kaartjes op tijd binnen hebt. Voor internationaal verzenden moeten ze gewoon wat anders doen. Erg raar van ze.
Ik kreeg mijn kaartjes 2,5 week voor lancering thuis gestuurd. Ze gaan wel per koerier, dus ze zijn wel snel. (kreeg toevallig ook nog eens een amerikaan aan de deur, echt toevallig)
Hoop voor je dat het nog gaat lukken!
Toen ik kaartjes ging bestellen werd er duidelijk vermeld dat je shipping adres het zelfde moet zijn als waar je rekening heen gaat, anders was het niet mogelijk. Moet je even goed hun site lezen.
-
-
Ik denk dat het te druk was afgelopen Donderdag bij de kaartverkoop, vandaar de site plat en een nieuwe verkoop datum.
Je hebt nu ook een uur de tijd om je in te schrijven ipv 15 minuten.
Hoop voor iedereen dat het nu wel goed gaat en dat je dan ook daadwerkelijk word uitgeloot.
Wie er gepland heeft om de lancering van 29 Juli bij te wonen moet ik helaas teleurstellen, deze lancering is uitgesteld tot iig November ivm payload problemen.
http://www.spaceflightnow.com/shuttl...4/100426delay/
-
Juist wel een close-up tour lijkt me.
Geen shuttle op het platform betekent dat ze dichterbij mogen komen (veiligheid voor alles), dan wanneer er wel een shuttle gereed staat.
Tenminste, dat is mijn ervaring met vorige close-up tours en werd me ook zo uitgelegd door de buschauffeur.
-
Een space shuttl van heeel dichtbij zien kan niet als'ie klaarstaat voor vertrek op het platform. Dat zou leuk zijn, maar is niet realistisch om dat te denken.
Maar er is een zeer goed alternatief: http://floridaforum.nl/showthread.ph...&postcount=279
(aangezien dit niets met lanceringen te maken heeft heb ik die info in het topic over KSC gezet)
-
En voor de mensen die 14 mei naar de lancering willen kijken, is het misschien een leuk idee om toch ergens met alle florummers te gaan kijken? Lijkt me erg gezellig maar ik heb mezelf nog niet verdiept in de vele genoemde locatie's hier maar er is vast wel iemand die dat al wel gedaan heeft.
-
Citaat:
Michael66
Een space shuttl van heeel dichtbij zien kan niet als'ie klaarstaat voor vertrek op het platform. Dat zou leuk zijn, maar is niet realistisch om dat te denken.
Ik vind dit toch aardig dichtbij moet ik zeggen.
http://i42.tinypic.com/20a6kqw.jpg
Dichterbij kom je als bezoeker niet.
Er zijn wel andere mogelijkheden om tot aan het platform te komen maar dat laten ze tegenwoordig zeeeer weinig toe, niet voor 'gewone' bezoekers dus.
-
Vandaag naar KSC geweest. Tijdens de bustoer kom je bij een soort uitkijkpost waar je naar de platforms 39A en 39B kan kijken. Die uitkijkpost is zo'n 3 mijl verwijders van het dichstbijzijnde lanceerplatform. De Atlantis stond al op het platform, je ziet echter door de grote afstand alleen de neus van de grote bruine brandstofraket boven de rest uitsteken. Dichterbij kom je nu niet, denk echt niet dat ze met de bus langs het lanceerplatform rijden, want dan wordt het een grote teleurstelling. Je krijgt na zo'n dag best een goede indruk van het ruimtevaart programma, zeker de lanceersimulatie en het IMAX theater vond ik de moeite waard.
Heb besloten om toch maar niet naar de lancering te gaan a.s. vrijdag omdat je er echt heel ver vanaf staat. Een dame van KSC die ik er om vroeg, vertelde me dat je eigenlijk alleen een plekje kan zoeken bij de Highway 1, want zelfs gedeelten van het strand van Titusville worden afgesloten. Omdat de geplande lancering overdag is, zie je in de zon op een afstand alleen een witte lichtbal omhoog gaan. Ik kijk wel op de TV.
Ik vond KSC absoluut de moeite waard, maar niet om er a.s. vrijdag voor terug te gaan vanuit Kissimmee.
-
Citaat:
yabbadabbadoo
De Atlantis stond al op het platform, je ziet echter door de grote afstand alleen de neus van de grote bruine brandstofraket boven de rest uitsteken. Dichterbij kom je nu niet, denk echt niet dat ze met de bus langs het lanceerplatform rijden, want dan wordt het een grote teleurstelling.
Dan heb je ergens anders gestaan dan mij of dan was de begroeiing behoorlijk hoog geworden.
vanuit waar wij stonden kon ik duidelijk het platform zien, dus ook de raketten, behalve de Shuttle zelf omdat die aan de andere kant zat.
-
Citaat:
yabbadabbadoo
Ik vond KSC absoluut de moeite waard, maar niet om er a.s. vrijdag voor terug te gaan vanuit Kissimmee.
Ieder z'n meug. Onder het motto "naar de Sinterklaasoptocht ga je ook niet in de verwachting dat je de Sint zelf ontmoet" willen we r toch graag weer eens live bij zijn....;). De lancering is een belevenis die je niet kunt vergelijken met de registratie op de tv. Hoe ver je er misschien ook van af mag staan, het geluid en de trillingen zijn echt bijzondere ervaringen.
-
dat lijkt ons ook, KSC zelf hebben we al eens bezocht maar as vrijdag gaan we toch echt die richting op, je zal er allicht iets van mee-ervaren....
-
CFNews13 zendt alles live uit vrijdagmiddag. Ik ga lekker kijken, en als het zover is ren ik naar de voordeur om het helemaal te ervaren. Het geluid alleen al. Dat hoor je met gemak hier in Kissimmee, is mijn ervaring.
-
Echt ? Wij zitten nu in Lindfields, Kissimee en hadden toch het idee dat je wel die kant op moest rijden om het te ervaren ?
-
Really? Ik zat in Clermont, maar hoorde er niets meer van (van de vorige launch), maar kon alleen nog een staartje meekijken in de lucht. Een mooie witte streep en een hoop licht, maar geen herrie.
-
op nasa tv kun je nu live kijken naar de lancering
There appears to be an issue with a missing ball bearing on a payload bay camera. We are told it is a launch constraint. Engineers right now are working towards a solution . dit is het laatste nieuws.
STS-132 Launch controllers are assessing a piece of a ball bearing that is part of a camera system and working to clear it for flight.
NASA:
A poll of managers gave Atlantis a "go" for launch at 2:20:09 p.m. EDT.
NASAKennedy:
STS-132 Mission: Liftoff! Space shuttle Atlantis' 12-day flight to the International Space Station is under way with launch at 2:20p EDT
-
Leuk om zo mee te kijken!
-
Zo zie je hem nog niet:
http://img265.imageshack.us/img265/6351/img1009il.jpg
En zo zie je hem wel, maar hoor je hem nog niet:
http://img237.imageshack.us/img237/5878/img1010vn.jpg
En zo zie je hem en kan je hem ook horen, als je een mooi plekje kunt vinden.
http://img195.imageshack.us/img195/2562/img1013hm.jpg
Meer over de lancering van Spaceshuttle Atlantis en onze avonturen lees je later op ons blog:
http://teleton-tussenpasenenpinksteren.blogspot.com
-
Het was wel heel erg mooi inderdaad en volgens mij zat jij ongeveer 1 km voorbij de Mc Donalds en 200 meter verder dan een vis restaurant als ik de foto zo zie. Mocht dat kloppen dan zat je bijna naast ons. :lol:
Of was onderstaand niet de kant waar jullie stonden?
http://img269.imageshack.us/img269/2637/dscf1082m.jpg
Overigens zijn wij vanmorgen om 9.00 uur vertrokken vanaf Orlando en hebben een bijna file loze route met uitzondering van de tolpoorten, verder zijn wij i.v.m. de file op de 407 doorgereden op de 528 en hebben de 95 genomen om weer naar Titusville te komen, dit alles zonder de ellende zoals die op de 407 stond en we hebben genoten van het moment dat hij de lucht in ging.