Pool heat of niet? Koud in Florida op dit moment?
Hoi,
ik lees allemaal berichten dat het nogal koud is in Florida (News13 en zo). Wij gaan eind april naar Kissimmee en ik ga ervan uit dat het dan wel weer is opgewarmd. Maar hoe zit het nu met het zwembad?
Normaliter nemen wij in mei geen pool heat omdat het water dan gewoon lekker is, maar met deze kou heeft het water natuurlijk geen tijd op te warmen. Of valt dat dan weer mee?
Hoe doen jullie dit? Nog meer mei-gangers die hierover hebben nagedacht?
Alvast bedankt voor het antwoord :)
Joontje
Re: Pool heat of niet? Koud in Florida op dit moment?
Ik denk dat het dan niet meer nodig is.
Wij zijn vorig jaar van 28 april tot 12 mei geweest en waren blij dat we pool heat genomen hebben.
Kun je poolheat niet ter plekke nog regelen? Kun je altijd ter plaatse even kijken of het nodig is.
Wij hadden ook poolheat van eind april tot half mei. De eerste dag stond hij nog niet aan maar dat was afzien.
Jackie
Er is een apart topic waar dit ook al vaker besproken is, echter kort samengevat: het is persoonlijk. De één wil een lekker verkoelend bad, de ander wil lekker genieten van een warm bad. Bedenk je wel, dat als je het niet neemt, het even duurt voor het water is opgewarmd, afhankelijk van het type verwarming, en natuurlijk ook de buitentemperatuur.
Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad heel persoonlijk. Vorig jaar mei was het superlekker weer en was het water heerlijk (zwembad lag ook op het zuiden). Maar met deze 'record lows' wil ik toch het risico niet lopen. De zwempret is toch heel belangrijk voor onze vakantie. Ik heb de poolheat 1x ter plekke geregeld en dat was duurder dan vooraf plus het duurde even voordat het water was opgewarmd.
Dus ik ga het toch bestellen.
Groetjes,
Joontje
Re: Zwembadverwarming / pool heat
Wij gaan altijd in April en September en boeken standaard iedere keer ook poolheat, echt ideaal want als je het niet zou doen is het water ( ook in de zomer ) na een dagje regen of een frisse nacht niet echt comfortabel meer te noemen.
Wij zijn in alle seizoenen wel een keer geweest en hebben altijd verwarming erbij gehad behalve een keer in juli, toen was het echt niet nodig en bleef het water 28 graden!!
Het kan idd best nog wel koud zijn in (vooral) het voorjaar. Zeker als ook het zwembad op het Noorden/Oosten ligt.
Solar heating heeft alleen zin als het echt zonnig is en haalt (meestal) niet dezelfde temperatuur als "gewone" zwembadverwarming. (althans mijn ervaring).
Maar nou moet ik wel zeggen....wij zijn koukleumen!
WIj hebben in 2011 ook in een villa gezeten (september) hebben geen poolheat genomen.
Wij vinden het water dan heerlijk, een lekkere afkoeling, ook na een regenbui of langere periode van regen, het water koelde niet heel erg af.
Maar dit blijft erg persoonlijk.