-
Re: wijziging vluchtschema
50 minuten is voldoende ... mits je vlucht op tijd vertrekt. Zeker in de middag kan er nog wel eens een forse onweersbui roet in het verstrekschema gooien.
Maar om op je oorspronkelijke vraag terug te komen: wij hebben bij United al diverse keren op Orlando eerder ingecheckt en meteen gevraagd of we een eerdere vlucht konden krijgen, en dat was nooit een probleem. Gewoon even vragen.
-
ik was mezelf dat eigenlijk ookal een tijdje aan het afvragen
onze overstaptijd op Atlanta is van 2u.40 min naar 3 uur gegaan
nu had ik een ruime overstap geplant omdat we totaal niet vliegveldwijs zijn
maar mocht alles vlot verlopen, en hebben we tijd te over, kunnen we dus als ik het goed begrijp, een poging wagen bij delta om een vlucht eerder te krijgen naar Orlando.
wat ideaal zou zijn omdat we laat aankomen sàvonds met een kind
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
moonlight91
mocht alles vlot verlopen, en hebben we tijd te over, kunnen we dus als ik het goed begrijp, een poging wagen bij delta om een vlucht eerder te krijgen naar Orlando.
Je kunt het altijd proberen, en als er plaats over is maak je misschien nog wel kans ook, maar houdt er wel rekening mee dat juliie bagage gelabeld is voor de oorspronkelijke vlucht.
Indien dat (door tijdgebrek) niet meer aangepast kan worden, gaat het misschien niet eens door, of zal je bagage dus later aankomen dan jullie zelf.
Of dat nou zo handig is.
-
Wij hebben precies hetzelfde op 10 mei. In dec 2008 misten wij namelijk onze terugvlucht naar amsterdam (weliswaar door vetraging vanuit Orlando, maar ik zag t alweer gebeuren.....).Ik heb het daarom nagevraagd bij usafunvacations en die vertelden mij ook dat 50 min. meer dan voldoende is. Het is de verantwoording van United dat je je vlucht haalt. Indien nodig komt er een hulpje van United om je zsm naar het volgende vliegtuig te helpen. Alleen als je dus vertraging heb op de eerste vlucht.......dan kan het weleens iets langer duren voordat je weer thuis bent.
-
50 minuten. Jahoor, meer dan voldoende op Dulles. Lekker, dan kan je gewoon in één keer uitstappen en meteen weer inchecken. Laatste keer had ik ook maar een korte overstap, misschien ook 50 minuten, hooguit een uur. Nog even snel bij de Wendy's in een redelijk lange rij een laatste Wendy's cheeseburger gescoord voor 2009, die wel snel opgegeten bij de gate, want er werd al een final boarding call geroepen. Hup burger op, ticket laten zien, i94 formulier uit het paspoort gescheurd en neergelegd (wel zelf op letten, ze zeggen dit namelijk niet altijd en zeker niet als je laat aan komt lopen) en het vliegtuig ingestapt.
Op de heenweg 50 minuten, dan zou je wel een probleem kunnen hebben, maar daar is nu ook geen sprake van.
-
ik ben blij om dit te horen dat 50 minuten op de terug weg voeldoende is.
wij hebben n.l. ook een vlucht terug van Dulles en dat was ook eerst 1,5 uur en nu 50 minuten.
en we zaten ons ook een beetje zorgen te maken of we dat gingen halen met 2 kids erbij.
-
Re: Vliegen van/naar/via Washington
Heb weer iets gelezen op de website van Dulles airport en snap niet helemaal wat de bedoeling is:
Citaat:
Passengers transfering to a connecting flight will need to clear screening by the U.S. Transportation Security Administration (TSA). After entering the Main Terminal, go up one flight to the Departures (Ticketing) level. Present the boarding pass for your next flight along with photo identifcation.
Click here for more detailed information about TSA screeening guidelines.
Is er nog een extra controle nadat je de koffers weer hebt afgegeven of lees ik dit verkeerd.
Ja eerste keer een overstap dus snap nog niet alles en wat ik zoal gelezen heb was het na de koffers weer afgegeven te hebben dat je dan meteen door kon naar je aansluitende vlucht.
-
Citaat:
Lea
Is er nog een extra controle nadat je de koffers weer hebt afgegeven of lees ik dit verkeerd.
Voor jou wel...8-[
-
Wij hebben er in ieder geval geen problemen mee gehad om de tekst niet op te volgen die jij gevonden hebt, dus gewoon in de versnipperaar en de paarse bordjes volgen, komt het allemaal vanzelf goed.
-
Dus als ik het goed lees komen we aan in washington dan volgen we de paarse bordjes naar de douane koffers afhalen terug afgeven en nemen we ofwel c of de d terminal .
-
Klopt, je mag een flinke wandeling maken naar D-terminal :p en onderweg kom je nog langs een infodesk waar een host je de weg wijst
-
Citaat:
cindy74
Dus als ik het goed lees komen we aan in washington dan volgen we de paarse bordjes naar de douane koffers afhalen terug afgeven en nemen we ofwel c of de d terminal .
De C of D terminal hoef je niet te zoeken, daar kom je automatisch boven.
C en D zitten aan elkaar in één lange gang.
Normaal kom je ergens halverwege (meestal de C) de Terminal uit de kelder en staan er direct TV schermen met informatie (en soms United medewerkers) die je verder wijzen.
Mocht je dan van D30 vertrekken, dan is dat nog een fikse wandeling :mrgreen:
Waar je vertrekt is geen peil op te trekken, hoewel we de laatste keren ergens rond de C24/27 weer verder gingen, maar dus ook een keer van D30..
-
Een andere aanrader op Washington airport is Potbelly Sandwich works waar je lekkere belegde broodjes kunt bestellen.
-
Citaat:
Tans4USA
Potbelly Sandwich works
Helemaal mee eens, ook onze vaste stop. Zit dan wel weer bij C1 :?.
Maar Cindy heeft zo te horen tijd zat, en er zit een Starbucks vlak bij :razz:
-
We hebben een wachttijd van 4 uur in Washington. Hoe kunnen we ons het best vermaken? Is er op of buiten het vliegveld nog iets te doen (winkeltjes) of te zien?
-
Er zijn veel winkels en winkeltjes op dit grote vliegveld. Buiten is er niet veel te beleven, behalve dan dat je prachtige automobielen voorbij ziet komen, ook leuk.
Bedenk wel, dat als je naar buiten gaat, je niet zo maar weer binnen wandelt. Je moet dan door security, en daar kan het behoorlijk druk zijn. Houdt daar rekening mee.
4 uur is eigenlijk net te weinig om van het airport af te gaan, hoewel er wel wat in de buurt te doen is, bijvoorbeeld het Air & Space Museum, maar ik zou dat (vanwege 4 uurtjes) laten schieten, omdat je tijd (Immigrations/Customs) voorbij vliegt.
Het vliegveld is nog al groot.......:-)
-
Ga lekker relaxen bij de rustige A- of B-gates. Daar kun je lekker rustig zitten en wat eten en drinken.
Je komt aan en vetrekt zeer waarschijnlijk op de C/D-gates (United), en daar is het meestal enorm druk. Ook vaak lastig om een rustig plekje te vinden. Je kunt via de voetgangerstunnel of met de (rare) bussen gemakkelijk naar de A/B-gates.
-
Overstaptijd Washington
Hoi,
wij zijn nog nooit via Washington de US binnengekomen; wie heeft er wel al eens via dit vliegveld gereisd en kan aangeven of 2 uur 40 minuten voldoende tijd is voor overstap (incl peuter van 2 jaar oud) ?
Alvast bedankt !
Thijs
-
Re: Overstaptijd Washington
Wij hebben meerdere malen deze luchthaven aangedaan en hebben de overstap altijd keurig gehaald met slechts zo'n 1.5 uren de tijd. Maak je dus geen zorgen, dit is in de regel, ruim voldoende tijd.
-
Re: Vliegen van/naar/via Washington (DC)
Hoi Thijs,
Ik heb je vraag (en de reacties) toegevoegd aan het bestaande onderwerp over vliegen van/via/naar Washington. Misschien dat je hier je antwoord al kunt vinden.
Ik ben een paar keer via Washington naar Florida gevlogen, en ben elke keer binnen de door jou genoemde 2u40 overgestapt. Dat is een vrij normale overstaptijd, waarbinnen je ook met een vertraging bij bijv. Immigrations gewoon goed je volgende vlucht kunt halen.
Veel plezier in Florida!
-
Re: Overstaptijd Washington
Hoi Mr. T.,
Dat moet lukken, wij hebben het ooit met kind en met oma (!) gedaan in een half uur. Dat was wel heel erg krap hoor, maar het lukte wel.... Maar 1,5uur of langer is idealer.
Groet
Esschie
-
Tijdverdrijf op Washington Dulles
Hallo allemaal,
In juli vliegen wij van Miami naar Washington Dulles.
Vanaf daar vliegen we naar Amsterdam.
Echter wij zitten 6 uur !!!! op dit vliegveld.
Hoe kan ik het beste deze tijd doorkomen?
Valt er wat te zien in de buurt? Of is dat niet mogelijk.
Andere opties?
We zijn erg benieuwd.
Ed
-
Re: Tijdverdrijf op Washington Dulles
Ik weet niet of het genoeg tijd is om van het vliegveld af te gaan. Hoop het wel voor je.
Persoonlijk vindt ik Washington Dulles een waareloos vliegveld. Weinig te doen, heel slecht(lees super traag) internet. En je loop je ongans om ergens te komen.
-
Zelf zou ik niet van het vliegveld gaan als ik "maar" 6 uur heb. Je zit niet echt heel dichtbij de stad...en je zult op de terugreis naar het vliegveld toch maar in de file komen... Overigens weet ik niet eens of het is toegestaan om door de douane te gaan. Ik heb dit ooit eens gehad op een terugreis vanuit Costa Rica. We vlogen toen via Orlando. Leuk...dacht ik...even shoppen in de grote terminal. Nou, dat was niet de bedoeling, bleek toen we opnieuw door de douane wilden gaan naar de gate. Er moest opnieuw een pass voor ons geprint worden (wat pas na heel veel gedoe en een enorme preek lukte).
-
Een paar jaar gelden kon je met de "buurtbus" naar de dependance van het Space and Air museum in een hoekje van de luchthaven.
Een ritje van ongev. 15 minuten.
Als het nog kan misschien iets?
Een rit naar de stad met een taxi moet je 1 uur voor rekenen en kostte een paar jaar geleden al $ 50 per trip. Per openbaar vervoer is het voor 6 uur niet te doen.
-
Let ook op dat je je handbagage altijd mee moet nemen als je ergens heen gaat; er zijn nergens bagagekluisjes of bagagedepots.
-
Niet op de airport, maar tot mijn verwondering in het museum toen wel.
Ik zag het ook nergens staan, maar op een mailtje naar het museum kreeg ik uitgebreid antwoord met zelfs de maten van de kluisjes.
Helaas heb ik dat niet meer.
Als je interesse hebt, gewoon weer even vragen.
Aanvulling:
Op de pdf plattegrond van het museum staat:
What else should I know?
No coat or luggage storage is available; only some small lockers. ATMmachines are inside the Museum Store and next to the IMAX Theater
box office. Public phones are across from the box office.
-
Citaat:
van der Steen
In juli vliegen wij van Miami naar Washington Dulles. Vanaf daar vliegen we naar Amsterdam. Echter wij zitten 6 uur !!!! op dit vliegveld. Hoe kan ik het beste deze tijd doorkomen?
Een bezoekje brengen aan het Smithsonian National Air& Space museum/Udvar-Hzay Center. Deze week nog een collega bij dit museumafgezet die met gemak 4 uur in het museum heeft doorgebracht. Er is eenbusdienst tussen de luchthaven en het museum ($0.50 voor een enkeltje). De busrijdt om de 45 minuten. Toppers van het museum: Space Shuttle Discovery,SR-71Blackbird, Joint Strike Fighter concept demonstrator en last but not least deB-29 Enola Gay waarmee op 6 augustus 1945 de eerste atoombom werd afgeworpen. Alles bij elkaar een erg mooie collectie die een bezoekje meer dan waard is. Zorg wel dat je een boarding pass hebt voor de aansluitende vlucht. Zonder boarding passkom je namelijk niet door de security.
Citaat:
pixiedust
Overigens weet ik niet eens of het is toegestaan om door de douane te gaan.
Ik neem aan dat je het hier security bedoelt en nee dat is geen probleem, zolang je maar zorgt dat je een boarding pass hebt voor de aansluitende vlucht.
-
Re: Vliegen met United Airlines (2)
Misschien een stomme vraag hoor, maar lag daar gisteravond maar over te malen.
Hoe zit het nu eigenlijk als je een overstap hebt in Washington? Ik vlieg zondag 17-2 voor het eerst met een overstap, via Washington naar Orlando.
Als ik geland ben in Washington, hoe dan verder? Eerst koffers ophalen, of eerst door de douane?
Welke route moet ik zeg maar volgen, of spreekt alles daar voor zich?
Bedankt alvast!
-
Zoals voor (bijna) alles is er ook voor deze vraag een apart topic: http://www.floridaforum.nl/showthrea...ght=washington
-
Spreekt altijd wel voor zich inderdaad! Ander kan je het altijd nog vragen in het vliegtuig....
Meestal is het eerst langs homeland, bagage halen, bagage opnieuw op de band en dan gaan eten in de Wendy's...(baconater!!)
-
Ik had het kunnen weten *slaat zichzelf voor hoofd* :rolleyes:
Dank je wel Njit!
-
En dank je wel VinMor, heb 4 uur overstaptijd, en lekkere trek tegen die tijd, dus tijd voor een hapje :D
-
Citaat:
VinMor
Spreekt altijd wel voor zich inderdaad! Ander kan je het altijd nog vragen in het vliegtuig....
Meestal is het eerst langs homeland, bagage halen, bagage opnieuw op de band en dan gaan eten in de Wendy's...(baconater!!)
Het gaat inderdaad als vanzelf, maar eten bij Wendy's ?? Die vindt je overal, op Dulles airport ga je uiteraard naar Potbelly's ;)
-
Of je neemt de Shuttle naar de B pier, daar vind je ook diverse eet tentjes(o.a. Five Guys) en meerdere mogelijkheden om rustig te eten.
Sjon, Bianca en Romy.
-
Maar was de vraag niet wat je moest doen als je uit het vlieg.........mmmm.....wendy's.......sorry ben verslaafd aan die baconaters van ze!!
-
Oeh Five Guys :D Heb ik afgelopen februari niet geprobeerd *schaam*
Ach, zie wel waar ik trek in heb haha!
Las het al in het Washington topic, dat je ook naar de B pier kan, zal eens kijken hoeveel tijd er sec van de 4 uur overblijven.
Heb het idee dat het nog best druk is op het vliegveld want is het 18 februari niet Presidents Day? En vlieg dus 17 feb
-
Hallo,
Ik ben nieuw op het forum maar lees al een tijdje mee. Heb hier al veel nuttige informatie gevonden.
Ik wil in oktober vanuit Amsterdam via Dulles naar Orlando vliegen. United heeft gunstige vertrek- en aankomsttijden: vertrek 12.00 uur vanaf Amsterdam en aankomst in Orlando om 19.15 uur. Wat me zorgen baart is de overstaptijd in Dulles van 2.15 uur. Ik heb hier al vaker gelezen dat 2 uur voldoende moet zijn maar deze keer reis ik solo. Wat me vorig jaar opviel toen ik samen met mijn vrouw via Chicago naar Orlando vloog is dat wanneer ze er reizigers uit pikken voor een uitgebreide controle, dit vaak solo reizigers lijken te zijn. Stel dat ik er uit wordt gepikt en het is druk bij immigrations. Zou dan 2.15 uur voldoende zijn? Vorig jaar ging alles soepeltjes in Chicago maar toen waren we ook "first time ESTA users" en meteen aan de beurt bij immigrations.
Zover ik kan zien gaat er pas de volgende dag weer een vlucht vanaf Dulles naar Orlando dus de vlucht missen is in dit geval niet zo heel fijn. Een andere optie is om via Houston te vliegen met een overstap van ruim 4 uur met een wat ongunstige aankomsttijd van 22.30 uur.
Graag jullie advies :)
-
2u15 is prima te doen zelfs met extra controle .
-
Ik ben in de laatste 10 jaar 8 keer alleen naar de VS gereisd voor vakantie.
Via Washington, Philadelpia en Detroit.
Nooit veel extra vragen of problemen gehad. Nooit apart genomen of zo.
Zorgen dat je papieren in orde zijn en dat je een logisch en eventueel aantoonbaar "verhaal" hebt.
Waarom reis je alleen, waar is/zijn je vrouw/kinderen. (Passen op het huis, houden niet van vliegen, motoren, vliegtuigen, raceauto's)
Waar ga je naar toe en wat ga je doen? ( Biketoberfest, Daytona Airshow, Daytona Speedway))
Hoelang blijf je?