Wij gaan met Air Berlin. Op hun site staat dat je een extra koffer kunt meenemen voor 70 dollar, maar er staat nergens of je die gewoon mee kunt brengen of dat je dit van te voren door moet geven. Dit zou ik dus graag willen weten.
Afdrukvoorbeeld
Wij gaan met Air Berlin. Op hun site staat dat je een extra koffer kunt meenemen voor 70 dollar, maar er staat nergens of je die gewoon mee kunt brengen of dat je dit van te voren door moet geven. Dit zou ik dus graag willen weten.
Ik ben 24 juli jl. teruggevlogen met Air Berlin, met een extra koffer. Niets vantevoren angegeven, gewoon bij inchecken aangegeven da ik er eentje extra had. No problem, gewoon een label eraan, mijn instakpaarten werden doorgegeven aan een mevrouw aan een andere balie alwaar ik $40 mocht betalen (geboekt voor 1-7-2011 was nog $40) en klaar was Klara ... ehm ... Michael.
Dat is fijn. Als het zo gemakkelijk gaat, dan ga ik dat ook zo doen. Bedankt.
Ik heb zo,n trolleykoffer die ik eigenlijk mee wil nemen voor oa de laptop , fototoestel e.d. Nou is deze 46x38x26. Zou deze mee kunnen als handbagage of is dat net te groot (weet niet hoeveel speling er is in zo,n bagagebak. Wij vliegen met Delta maar op de terugvlucht met een KLM toestel.
Delta hanteerd dan wel 56x36x23 en KLM 55x25x35
alvast bedankt
Maurice
Op de site van klm staat:
De som van de afmetingen mag niet meer zijn dan 115 cm (45 inch), inclusief wielen en handvatten. Volgens mij mag hij mee.
Dat had ik inderdaad gelezen maar het gaat mij er meer om of hij in de overhead bin past
evengoed bedankt
Maurice
Ik heb op de site van Air Berlin ook gelezen dat je voor 79 euro een service card kunt aanvragen. Dan mag je onder andere tot 32 kg gaan voor je koffer en is de stoelreservering gratis voor jezelf en een medepassagier. Dan heb je bijvoorbeeld met twee personen bij een retour al weer 60 euro terugverdiend en betaal je dus per saldo 19 euro om 9 kg extra bagage mee te nemen.
@Michael66
Bij ons was het net zo in Ft Myers, labelen met de andere koffers en 40$ betalen aan het loketje er juist naast.
Hoi, wellicht een stomme vraag. Ik zie in dit topic alleen vragen over de afmetingen en kilo's die je mee mag nemen.
Nu vlieg ik a.s. vrijdag met US Airways vanaf Brussel naar Miami (Tussenstop in Philadelphia)
Wij willen beiden een backpack nemen en dan uiteraard gewoon onder de 23 KG blijven, maar is een backpack een probleem? Mag aannemen dat dit toch gewoon kan, aangezien ik onder het aantal kilo's wil blijven?
Iemand ervaringen met US Airways en een BackPack?
Verder, ik heb zojuist gebeld met US Airways (en ja waarom heb ik dan niks gevraagd over backpack..yeps vergeten...;-( )
Maar goed, ik heb de dame gevraagd hoe het nu zit met handbagage, aangezien ik op hun site las 5 KG, ik had zoiets...dat is wel heel weinig. Vervolgens las ik: 5 KG maar hierbij mag je bijvoorbeeld ook nog een laptop mee nemen of tas met je camera ik noem maar wat.
Dit schepte voor mij dus enige onduidelijkheid.
Nu gaf de dame net aan: Handbagage is toegestaan met een maximum van 18 kg
Hierbij mag ik nog een laptop in tas mee nemen.
Ik gaf aan: ow, dat is veel 18 kg en nog een laptop...ze lachte en zei Thank you.
Nu mijn vraag...euhm iemand hier ervaring mee, met de handbagage, is dit ECHT 18 kg en bijvoorbeeld nog een laptoptas?
Niet dat het nu mijn bedoeling is om 18kg aan handbagage mee te nemen, maar een leuk boek en onze reidsgids etcetera zou wel fijn zijn, niet te vergeten de camera. (En een laptop)
Dus heb ik het goed begrepen? 18 KG handbagage EN nog een laptop(in tas) ?
Ja, dat heb je goed begrepen :-)
En de backpack van 23 KG mag ook mee, mits als ruimbagage aangeboden uiteraard.
Hey Ta2 Gerrit,
dankjewel, en yep onze backpack van bv 23KG (ik neem niet zoveel mee, dan kan er namelijk minder mee terug ;-) ) gaat in het bagageruim.
Maar sjeetje, 18 KG handbagage en nog een laptoptas(met laptop) dat is veel!
Wel fijn overigens!
Je moest eens zien wat er allemaal de cabine in gesleept wordt :evil:
Als je door omstandig heden iets later aan boord gaat dan je "seating call" zijn alle bakken bij jouw stoel al helemaal volgepropt. Het moest veboden worden :mrgreen:
Dit staat op de site van US Airways over bagage:
Carry-on bags:
Size requirements
You're allowed one carry-on bag and one personal item. Personal items include a purse, briefcase or laptop bag.
Up to 115 cm (36 x 23 x 56 cm)
Up to 18 kg
Over checked bagage staat alleen dat het maximum 23 kg mag wegen.
Je moest eens zien wat er allemaal de cabine in gesleept wordt :evil:
Vertrek AMS -PHl. 5 keer last call geweest. Komt een figuur aan boord met een soort golftas. Figuur netjes omschreven: gebreid mutsje, onverzorgde baard, sloffen en kleding!, wat Arabisch aandoend uiterlijk. Kan dus nergens meer zijn tas kwijt. Loopt hele vliegtuig een paar keer door naar lege stoelen te kijken, probeert in Business class te mogen. Uiteindelijk met behulp van personeel en wat geschuif met andere bagage kan zijn tas ergens in. Loopt nog een paar keer vliegtuig heen en weer. (Je vraagt je af of hij geen in stapkaart met seat heeft) en valt uiteindelijk ergens neer. Deuren waren al lang dicht. Aankomst PHL: Net buiten de slurf stonden de mannen, 4 breed met indrukwekkende uitrusting omhangen, iedereen mocht door behalve een die er gericht werd uitgehaald. Moest papieren laten zien en werd "even" apart meegenomen. Verder niets meer van gezien. Knaapje
Ja, en dan hebben ze het over "veiligheid" in een vliegtuig.
Maar dat is natuurlijk het gevolg van kosten in rekening brengen voor bagage. Ik vind het onverantwoord wat men toch allemaal toelaat in een vliegtuig als handbagage.
Vorig jaar een jongedame naar binnen zien lopen met 3 stuks handbagage van, bijna, het formaat hutkoffer.
En wij maar de koffers nameten (en wegen) of het allemaal wel kan en mag.
Ik heb op een vlucht vanuit Italië mensen met een rol tapijt van zo'n 2 meter breed het vliegtuig in zien stappen. Na een 5 a 10 minuten ploeteren hadden ze hem eindelijk in de bakken... Terwijl andere mensen na hun niks meer kwijt konden. Altijd fijn.
Gelukkig zat ik al, maar er werd (helaas) ook niets van gezegd door de stewardessen. Terwijl kleine koffers er vaak uit worden gehaald, omdat die toch (kosteloos) het ruim in moeten.
haha best erg dit zo te lezen, gelukkig gaan wij het niet zo gek maken. Maar in ieder geval wel fijn te weten wat ik aan kilo's mee mag nemen in het vliegtuig.
Als de "oude" regels er nog zouden zijn, 2 koffers gratis mee per persoon, dan zou ik alleen een handtasje mee het vliegtuig in nemen. Ach en zelfs als ik een tientje per koffer zou moeten betalen dan zou me dat niet uitmaken, maar 5 tientjes per koffer is andere koek.
Let trouwens wel op met je backpack, dat je alle losse gespen goed vastmaakt, zodat die niet ergens achter kunnen blijven haken.
Als dat bij de balie nog niet voldoende blijkt, kun je de koffer ook nog in een speciale zak (snelle google actie toont dat dit enkele tientjes kost) doen, of insealen op het vliegveld. Ik zou dit echter alleen doen als het nodig is volgens degene achter de balie.
Hoi Rolandino,
Dankje voor je tip, maar wij hebben een speciale tas/zak waar onze backpack in kan, deze kunnen we dichtritsen en van een slotje voorzien.....mwja dat slot laten we deze keer maar zitten want dat mag geloof ik niet heb ik hier gelezen.
Je moet dan een slotje met TSA gebruiken, o.a. te koop bij de ANWB.
Groetjes Henke.
Hoi,
Ik ben op zoek naar een nieuwe koffer. Nu heb ik een mooie grote gevonden, maar ik twijfel ivm de afmetingen.
Opde sites van verschillende vliegtuigmaatschapijen staat er max 158cm lxbxh. Die ik heb gevonden komt op 167cm 77x57x33.
Ik heb echter nog nooit controle gehad hierop, maar durf het toch niet aan. Wat is jullie ervaring hier mee?
Alvast bedankt!
Probleem van die grote koffer is vaak niet de afmeting maar het maximale gewicht waar je dan snel over heen gaat. Ik krijg in de kleinere koffers al meer gewicht dan dat daar in mag van de airline. Ik zou zelf om die reden niet die grotere koffer nemen omdat dan je spullen los in je koffer liggen en de inhoud dus een puinhoop is als je aangekomen bent. Lievr wat strakker in de koffer zodat het geordend blijft liggen.
@Iris1990;
Ongeveer 4-5 jaar geleden heb ik de ervaring bij inchecken gehad in Orlando. Toen kwam er een man met een karretje die een aantal mensen die stonden te wachten in de rij bij Delta controleerde. Zowel het specifieke gewicht per koffer als ook de afmeting. Dus optellen van de afmetingen. Dat was de eerste en de laatste keer. Veel koffers die ik ook bij het inchecken zie zijn volgens mij net groter dan totaal 157 cm en zie er nooit dat er iets van gezegd wordt. Maar zelf doen we dat niet, kiezen altijd een koffer die die net niet haalt.
Dus controle zeg maar nooit, gaat zoals Iris1990 als zegt om het gewicht waar ze soms op zeer kritisch over zijn.
Wij hebben ook koffers die er net onder vallen, ervaring is dat je toch meer mee terug neemt en dan in kilo's er al gauw overheen gaat bij de reguliere maatschappijen. Enkele jaren geleden toen wij voor het eerst gingen hebben wij dit advies van vrienden dan ook ter harte genomen door zo weinig mogelijk/net genoeg mee op de heenreis te nemen, ook de douanebeambte moest er wel om lachten en reageerde zo van gaan zeker naar Amerika he??
Op de terugreis was het natuurlijk een ander verhaal en is de koffer al gauw te zwaar (vandaar ook een koffer onder de maat) we hebben daarom ook de maximale kilo's handbagage benut! Als handbagage nemen wij al standaard een rugzak of kleine sporttas mee (kunnen we nog wat overhevelen):o
Afgelopen week hoorde ik op het nieuws, dat de handbage vast gestelde afmetingen krijgt. nl. 50 x 38 x 20 cm
Iemand enig idee, of dat exact zo aangehouden gaat worden, dan kan ik namelijk wat koffertjes verkopen, of is dit een loos alarm?
Als er nog geen duidelijkheid is, bewaar ik mijn oude trolley's nog. Als ik soms zie wat voor grote koffers er mee gaan als handbagage, zijn die van mij nog wel 'klein', maar toch groter dan 50-38-20 :)
Gewoon blijven kijken wat er bij de maatschappij staat, geen probleem:)
Vandaag in de krant (onder andere AD) dat de standaard maten voor handbage voorlopige nog even van de baan zijn omdat een aantal grote amerikaanse maatschappijen zoals United en American Airlines het voornemen hebben geblokkeerd.
(Misschien daarom de verwijzing naar de krant van gisteren/vandaag?)
Heb inmiddels wat info van Meh1965, en op google gelezen, en nee, ik ben niet geabonneerd op een krant:)
Ook op de inmiddels bekende radio/TV zenders was het gisteren vrijwel ieder uur te horen/zien. :cool: :rolleyes:
En dan nu, misschien ter overvloede, het betreffende krantenartikel:
Kofferregels zijn alweer van de baan
Een eenheidsmaat voor gratis handbagage in vliegtuigen, die de luchtvaart vorig week lanceerde, is alweer van de baan.
Daardoor profiteren reizigers van ruimere regels die per vliegmaatschappij kunnen verschillen.
Wereldorganisatie IATA wilde cabinekoffertjes van 55x35x20 cm als standaard doordrukken, maar daar was felle weerstand tegen van organisaties van (zaken)reizigers en fabrikanten. Die zouden gemiddeld 40% in omvang kleiner zijn dan nu, waardoor er veel meer bagage tegen betaling in het ruim zou moeten worden ingecheckt.
Rustpauze
IATA besloot gisteravond om „gezien de commotie een rustpauze in te lasten en alles nog eens onder de loep te nemen”. De bedoeling was om passagiers met een ’Cabin OK Code’ sneller door controles op luchthavens te krijgen en opbergruimten aan boord in goede banen te leiden.
Het is kofferleveranciers er alles aan gelegen om flexibel te zijn met de afmetingen, zegt Peter Willemen in Etten-Leur. „Wij willen zo weinig mogelijk belemmeringen als het gaat om het aan boord brengen van bagage, zeker nu inchecken in het ruim zoveel meer kost.”
Kritiek is er ook van reizigersclubs. „Vliegpassagiers willen niet op extra kosten worden gejaagd. Voor kortere reizen is handbagage prima. Daar moet niet aan getornd worden. Maar vooral moet er duidelijkheid zijn”, aldus gisteren de woordvoerster van de Consumentenbond.
Bron: Telegraaf.
Heb ik nog een vraagje, m'n dochter (10 jaar) heeft zo'n piepschuim bodyboardje gekocht.
Nou past die net niet in een koffer, gaan ze daar moeilijk over doen als ze die als handbagage meeneemt?
Het weegt niets en als ik het nou vast ducttape op m'n koffer blijft het vast niet heel.
Als ik zie wat sommige mensen meenemen aan handbagage in de vorm van plastic tassen, e.d. zal het wel meevallen Barry en Gwen. Maar mijn ervaring is wel dat het per luchtvaarmaatschappij heel verschillend is.
Hoi Iris,
We vliegen met Arke, die deden iig helemaal niet moeilijk met gewicht of formaat, daar keken ze op de heenweg helemaal niet naar. We hopen dan maar op het beste.
grt Barry
Wij hebben wereldwijd al met heel wat verschillende maatschappijen gevlogen, maar zo streng als ze bij AirBerlin zijn hebben we nooit eerder meegemaakt. De handbagage werd op de terugvlucht gewogen (nooit eerder gebeurd) en we moesten van alles onderling in de tassen gaan wisselen omdat 1 tas te zwaar was. Beetje belachelijk aangezien wij met 5 personen 3 stuks handbagage bij ons hadden en we dus in principe altijd onder het toegestane gewicht aan handbagage zaten.
@ Iris02
Ehh nee dus.
Op de eerste plaats neemt AB Amerikaanse passagiers mee en die slepen het liefst hun hele huis mee.
AB heeft volkomen gelijk. Ik koop een Top Bonus kaart en dan nog is er voor mijn HANDTAS geen plaats in de overbins. IK las net hier dat er mensen zijn die een mini surfboard mee willen nemen in de cabine.
Rot lekker op met je troep en neem alleen mee wat je echt nodig hebt tijdens de vlucht.
A Barry en Gwen;
Heb je dat nodig tijdens de vlucht? Nee?
Koop zoiets voor minder dan tien Dollar.
Ja ons kind vond dat ook leuk en we hebben zo'n ding gekocht voor 9,95 Dollar en raad een wat we hoefden er niemand lastig mee te vallen in het vliegtuig.
Een beetje hotel met zwembad verkoopt of verhuurt dit soort artikelen.
Komop daal neer op aarde en stop met het pamperen van je kinderen. Iedereenzal je kinderen beoordelen in de toekomst op pampering. Een toekomstige werkgever ruikt dit soort verwende kinderen.
Ik ben hier heel eerlijk over. We hebben teruggeschaald tot EEN handtas.Zelfs dat is een probleem tegenwoordig en geloof maar gerust dat ik een heel vliegtuig op stelten zet als mijn tas een probleem is terwijl grote koffers, troep, kinderzitjes en weet ik wat niet zonder meer in de overbinst gestopt worden. We vliegen naar Amerika, een beschaafd land waar je alles kunt kopen. Sorry dat ik geen begrip heb voor zuinigheid , allergieën andere afwijkingen of troep die er in de cabine meegesleept moet worden.
Lust je kind niks anders dan Fristy of weet ik veel wat jouw probleem . Dan heb je gewoon gefaald als opvoeder. Als je jezelf niet kunt aanpassen aan normale regels blijf dan lekker thuis.Godsamme wat erger ik me kapot aan al die mensen die denken dat ze een uitzonderingspositie verdien omdat .........
Tja omdat wat?
We betalen een klein fortuin boven op onze vluchtprijs voor aparte stoelen. Wat krijg je dan te horen van"entiteleded"ouders?
Rot op blijf thuis. Je bent te oud om te reizen. Mijn kinderen hebben recht op deze stoelen. Ga naar huis ouwe pamper pisser. Jep na ongeveer zestig jaar een eigen bedrijf te hebben en altijd de hoofdprijs aan belasting betaald te hebben mag je nu oprotten voor verwende krengen die nu en in de toekomst alleen maar geld zullen kosten aan zorgkosten.
Je kan ook gewoon business class gaan vliegen. :cool:
Maar of ze daar Fristi serveren?