-
Re: Martinair comfortklasse
Het schijnt toch te werken :wink: Martinair vliegt nog steeds naar miami Orlando etc =D> Eerst de mensen lekker maken met lage prijzen, en vervolgens een upgrade aan te smeren. ](*,) Maar ik moet er wel bij zeggen, ik vind ze zo slecht nog niet.
Sterker nog vorig jaar nog me gevlogen, en naar alle tevredenheid. Voldoende beenruimte eten ok service helemaal niet verkeerd. Op de heen reis comforklasse geboekt en op de terugreis niet. Volgende keer doe ik ook de terugreis comfortklasse
Groet, Pascal
-
Ik ben in feb. ook met Martinair gevlogen; gewoon economy en samen een dvd speler gehuurd. Was prima en m.n. het eten was erg goed. Vorig jaar heb ik circa 10 uur gevlogen met China Airlines en helaas hadden we toen een oud toestel met 1 groot tv scherm voorin. Dus voor mij was Martinair een verademing. Ook het vliegen gedurende de dag werkt voor mij het beste. Alleen heeft Martinair vaak last van vertragingen, zij worden daar ook niet zo heftig op afgerekend als bijv. KLM. Ik hoorde de slogan: 'al gaat je vakantie nog zo snel, Martinair verlengd hem wel....'
Veel plezier, welke maatschappij je ook kiest.
-
Toen wij afgelopen November/December met Martinair hebben gevlogen vond ik het erg goed verzorgt hoor!
Het eten en tussendoortjes waren erg goed.
Wij hadden ook samen een dvd speler gehuurd en dat ging ook prima!
Wij hebben toen economy genomen en nemen dan altijd plaatsen aan het gang pad.
Weet niet meer welk soort vliegtuig we hadden maar het was, 2 stoelen,gang,4stoelen,gang,2stoelen.
Op de terug weg zeeeeeeeer geluk gehad en hadden we stoelen bij de nooduitgang suuuuper veeeeel beenruimte heeeeerlijk na 6 uur vertraging.
Gr. Monique
-
Martinair is niet de top maar het is nog altijd een keer of 100 keer beter dan Alitalia, dat is pas slecht. Zomer 2006 met die pizzabakkers via Milaan naar Miami gevlogen.
Op de heen weg konden we voor het eten nog kiezen uit vis vis of vis de rest was al op, de toiletten zagen er hetzelfde uit als de openbare toiletten langs de autostrada.
Bediening verschrikkelijk onaardig en onbeschoft. De terug weg was exact hetzelfde, alleen op de heenweg hebben ze ook nog een koffer kwijt gemaakt!!!
-
De afgelopen weken houd ik het vluchtschema van Martinair richting Miami een beetje bij en het is schrikbarend hoe vaak ze (lange) vertragingen hebben.
Zeker in 70- tot 80% van de gevallen vliegen ze niet op tijd!
Vandaag staat zelfs de vlucht naar Miami op "CANCELLED"!
Dat wordt nog wat over 3 weken :-|
De rechtstreekse vlucht gaf eigenlijk de doorslag om voor Martinair te kiezen, maar achteraf gezien weet ik niet of we daar verstandig aan hebben gedaan :?
Maar goed, we gaan het wel zien!
-
Wij mogen volgende week. We zien wel hoe laat we er zijn..
Hier staan je rechten bij vertraging etc: Rechtshulpwijzer rechten vliegtuigpassagiers
-
Hoe was het spreekwoord ook alweer ....
Al gaat je vakantie nog zo snel, Martinair verlengt 'm wel!! :D
-
Enkele weken geleden vlogen we Comfort Class bij Martinair.
Inderdaad, je zit iets ruimer, je krijgt je eigen persoonlijke entertainment box. ( Kost voor economy class 12 euro) Daarop kun je o.a. films zien en enkele tv series. Nadeel is dat je heen en terug hetzelfde voorgeschoteld krijgt. Extra is ook dat je een drankje krijgt zoals b.v. Amaretto. Verder heb ik er niet veel van gemerkt. Toen ons vliegtuig met 26 uur vertraging uit Orlando vertrok met een ander toestel dan oorspronkelijk de bedoeling was (zie mijn reisverslag o2 t/m 23 april) hadden we met Comfort Class wel het voordeel dat we onze "eigen" plaatsen terugkregen. Mensen reizende met economy class moesten het zelf maar uitzoeken. We mochten toen ook als eersten in het vliegtuig.
De volgende keer reizen we toch weer Comfort Class, 49 euro p.p., enkele reis is nog geen 6 euro per uur. (Toch?)
-
Citaat:
pieterpostma zegt 70-80% vertragingen: van waar haal je die cijfers?
Daar doelde ik eigenlijk mee op de vertragingen in de afgelopen weken, of misschien wel de afgelopen maand, i.i.g. kijk ik al een poosje zo goed als elke dag naar de vertrektijd richting Miami (call me a freak) en dit is mijn bevinding m.b.t. die periode.
-
Actuele vertragingen in de VS vind je hier: http://www.fly.faa.gov/flyfaa/usmap.jsp
(was dan wel geen vraag maar ik had die link nog ergens staan)
-
Op de website van Martinair kun je zien welke films er op de mediaplayer staan die je "krijgt" in de comfortklasse en die je kan huren als je in economyklasse zit. Dit verhaal is bekend. Ik heb echter zojuist op de site gekeken en het filmoverzicht voor mei staat er nog niet op. Daar ik wel van een filmpie hou en benieuwd was, heb ik Martinair maar even gebeld.
Het was nog niet helemaal bekend, maar iig staan er de komende maanden de volgende films op:
Happy Feet
Blood Diamond
Flags Of Our Fathers
Music & Lyrics
Pirates Of The Caribbean: Dead Man's Chest
Miami Vice
The Departed
Chronicles Of Narnia
-
Wij zijn 1 x met KLM gevlogen en hebben zelden zo'n slechte service gehad, dus die nooit meer. De laatste keer in 2000 gevlogen met Martinair met 2 kinderen van 3 en 6 jaar. Heel gunstige tarieven en ik kan niet zeggen dat we iets te klagen hadden over de service of beenruimte. Nou is mijn man "maar" 1.84 lang maar die had ook geen problemen. Het enige minpuntje vond ik toen dat er niet het beloofde pakketje voor de kinderen werd aangeboden. Gelukkig hadden we zelf voor van alles gezorgd.
We gaan in 2008 weer met Martinair, na het hebben bekeken van de reisschema's van andere maatschappijen met overstappen. Om nou op een vliegveld een paar uur te zitten wachten, of door gedoe bij de douane bang en gestresst te zijn om de aansluitende vlucht te missen, daar hebben we ook deze keer geen zin in. We zijn al zo lang onderweg, weer met de kinderen (dan 10 en 13) dat we toch de voorkeur geven aan rechtstreeks vliegen. We zitten sowieso al een dag in de auto vanuit Frankrijk naar Amsterdam.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die wel gewoon positief zijn over Martinair? Is de Comfort Class ruimer dan de economy van Martinair, want in 2000 vlogen we gewoon economy.
-
Positief over Martinair
hoi iedereen, ik weet niet goed waar ik mijn topic kwijt moet dus plaats ik het maar hier.
Ik lees hier zoveel supernegatieve zaken over martinair dat ik me afvroeg of er wel iets positief was aan deze maatschappij waar ik volgende week zal mee vliegen...
Dus als iemand eens iets anders te vertellen heeft dan cancelled en delayed flights, weinig beenruimte, onvriendelijk personeel,... dit is jullie kans!
-
Re: Positief over martinair
wij zijn in 2003 met Martinair naar de Dominicaanse gevlogen en ik kan me echt niet herinneren dat we chagrijnig personeel getroffen hebben, of te weining beenruimte hebben gehad, of dat we vertraging hebben gehad.
Dus zelf hebben wij geen slechte ervaring met Martinair. Overigens heb ik eigenlijk met nog geen één maatschappij slechte ervaringen (heb nu zo ongeveer 10 vliegvakanties gehad en heb al met redelijk veel verschillende maatschappijen gevlogen). Wel heb ik ooit wat vertraging gehad, maar ik heb dat eigenlijk nooit als slecht ervaren qua maatschappij. Ik wist overigens niet dat vertraging iets met de maatschappij te maken had, dus vandaar dat ik vertraging niet koppel aan een 'slechte' maatschappij.
Volgende week vliegen wij dus ook met Martinair. Ik zal er dit keer eens op gaan letten wat men nou als slecht ervaart met deze maatschappij :D
-
Hallo forummers ,
Zeker de laatste jaren vliegen wij 2x per jaar waarvan vaak ( zeker 15 x )met Martinair. ( Wij zijn verslaafd aan Florida en aan de Griekse eilanden )
Het is wel voorgekomen dat we een uur vertraging hadden omdat ze ff een band moesten verwisselen , een keer klein uur omdat ze op Orlando een probleem hadden met de tankinstallatie
( niet schuld van martinair dus \\:D/ ).
Vanaf/naar de Griekse eilanden kwam het ook wel voor , maar meestal omdat die Franse verkeersleiders weer eens aan het staken waren.
Chagerijnig personeel hebben we eigenlijk nooit meegemaakt, behalve dat ze me 2 jaar geleden geen andere plaats in het vliegtuig wilde geven, omdat bleek dat mn stoel kapot was. Er was genoeg plek verderop in het
vliegtuig, maar ze wilden ons niet verplaatsen. Bij terugkomst wel klachtenform ingevuld en ingeleverd bij de hoofd-purser, maaar die zal het wel weggegooid hebben.
Daarna had ik het eigenlijk wel gehad met deze maatschappij , maar toen eenmaal de introductie was vd comfort-class, toch maar weer voor een keertje geprobeerd en dat beviel goed. Met als gevolg dat we over 4 weken weer met hun vliegen naar Orlando.
En ik ben van mening dat je in de comfortclass net zo goed zit als bij die amerikaanse maatschappijen. Die andere maatschappijen hebben die beeldschermpjes in de stoelen zitten , lijkt me moeilijk kijken als degene die voor je zit zijn/haar stoel achterover heeft staan ( is zowiezo irritant ), dus die mediaplayer van Martinair is toch handiger.
En volgens mij maakt de beenruimte ook niet zo veel verschil, want ik kan met mn 1.85 lengte ook gemakkelijk mn benen helemaal strekken.
Ga er overigens maar vanuit dat er door vliegmaatschappijen, autoverhuurders, accomodatieverhuurders, reisburo's ook dit soort forums worden bekeken , dus die weten best wat er allemaal speelt/leeft. :-k
Groetjes,
Pieter & Petra
-
Is dat tegenwoordig trouwens normaal bij Martinair, dat je geen tickets krijgt, maar gewoon je paspoort moet laten zien bij de incheckbalie en het dan schijnbaar allemaal geregeld wordt?
-
Je krijgt wel e-tickets. Die moet je uitprinten en meenemen. Ook de bevestigingen van je Comfort Class moet je uitprinten en meenemen.
Zie trouwens bij Martinair dat je 1 stuk handbagage mag meenemen pp. Bij bijvoorbeeld United is dit ook zo maar hier mag je ook een Personal item meenemen. Is dit bij Martinair helemaal niet of mag dit wel?
Edit: heb zelf maar even gebeld. Laptop/Cameratas telt apart. Zolang je maar niet boven de 10kg uitkomt
United:
Citaat:
For travel worldwide on United, you may carry on one bag and one personal item such as a purse, briefcase, or laptop computer.
US Airways:
Citaat:
In addition to one carry-on bag, customers may bring one personal item, which includes a purse, briefcase, laptop or diaper bag. US Airways permits carry-on baggage of up to 51 inches (11x14x26). US Airways Express flights accommodate carry-on baggage of up to 45 inches (19x15x11). You must check all larger baggage.
Delta:
Citaat:
Carry-on Baggage
Advisory: New security measures have been implemented which necessitate an earlier arrival. See
Security Checkpoints for details.
You can carry on
one bag plus
one personal item per passenger as long as it:
- Weighs less than 40 pounds (18 kg).
- Does not exceed 45 inches when you total length plus width plus height.
- Fits easily into our SizeWise® unit (approximately 22"x14"x9").
- Fits in an overhead bin or underneath the seat in front of you.
Here are some examples of personal items:
- Male or female purse
- Briefcase
- Laptop computer (All laptop/computers must be carried aboard and cannot be checked. For information about Delta's battery-saving system for laptops, visit Connectivity)
- Camera case
- Diaper bag
- Items of a similar or smaller size to those listed above, such as Portable Electronic Devices.
KLM:
Citaat:
een stuk handbagage (max. afmeting 55 x 35 x 25 cm, 12 kg/26 lbs)
inclusief een jas/deken, paraplu/wandelstok, handtas, cameratas en een redelijke hoeveelheid leesmateriaal
-
Comfortklasse is wel geboekt, vrij snel na boeken via Martinair geregeld.
Ze konden daar toen in het systeem alle info vinden m.b.t. onze vlucht.
-
Hoi Penpe, Wat fijn om nu ook eens positieve dingen te horen. Wij zijn in 2000 met Martinair naar Orlando gevlogen en hebben ook geen minpunten ontdekt.
Alle anderen die binnenkort met Martinair, wel of niet Comfort Class, gaan vliegen zou het heel prettig zijn om na jullie vluchten ook jullie bevindingen te lezen.
-
Ik ben een aantal keren met Martinair "de grote plas" overgestoken.
2 Keer naar LAX toen ze daar nog op vlogen
een keer of 4 naar Florida, 1 keer met United en daarnaast een aantal keren met KLM, zowel economy als businessclass naar diverse bestemmingen in de US.
Ook in de economy heb ik nooit problemen gehad. Vertraging komt overal weleens voor, maar nooit uitzonderlijk.
Misschien is het ook een typisch probleem van ons Nederlanders. Wij staan er om bekend altijd af te geven op onze nationale producten, niet alleen luchtvaartmijen.
Bij de problemen met personeel/bemanning speelt volgens mij ook de taal mee. Wij kunnen ons bijna allemaal nog steeds het beste in het Nederlands uitdrukken en die vreemde taal is toch altijd een beetje een barriere.
Wat ik in de loop der tijd allemaal door Nederlandse passagiers tegen personeel/bemanning heb horen zeggen, daar lusten de honden geen brood van. Toch proberen ze altijd beleefd te blijven. Ik heb er vaak bewondering voor.
Als Martinair de goedkoopste is...... Hoeveel procent kiest er dan toch voor? Ik geloof niet dat de bezettingsgraad van de toestellen slecht is.
Knaapje.
-
Ik denk dat voor veel mensen die Martinair kiezen, met name de mogelijkheid om rechtstreeks te vliegen een hele belangrijke beweegreden is. Bij ons in elk geval wel.
Misschien dat we ooit Florida nog eens combineren met een stop-over in NYC en dan wordt het een andere maatschappij.
Ik verheug me op de ervaringen met Martinair, binnenkort hier te lezen neem ik aan.
-
Gelukkig zijn er dus ook genoeg positieve ervaringen met Martinair want we hebben onze vlucht met Martinair ook al geboekt.
Het hebben van een rechtsstreekse vlucht lijkt me normaal gesproken namelijk toch iets zekerder, want als je vliegtuig vertraging heeft (en dit kan toch met elke maatschappij gebeuren) loop je anders de kans om ook je overstap te missen.
Verder gebeurt het volgens mij nog wel eens dat tijdens een overstap de koffers niet juist mee overgezet worden. Enfin het is onze eerste ervaring met Martinair op Florida dus ben ook wel benieuwd naar jullie ervaringen.
-
Mij hoor je ook niet klagen over Martinair. We hebben verschillende keren met hen gevlogen, naar verschillende bestemmingen. Altijd al prima service gehad, niet minder beenruimte dan bij een ander, normaal vliegtuigeten, geen vertragingen. En dus het voordeel om rechtstreeks naar Orlando te vliegen! Althans, voor mij is dat een voordeel!
In augustus vliegen we weer met hen, deze keer Comfort Class. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Maar dus geen slecht woord over Martinair van mijn kant!
Wel even afkloppen......
-
Namens mij ook alvast veel plezier en een goede reis!!
@reneefrankrijk: Wij hebben vorig jaar mei comfort class gevlogen met Martinair en de beenruimte is wel meer als de gewone economy maar niet echt overdreven veel. Verder krijg je in comfort class een eigen DVD speler. Dit is het enige verschil tussen comfort class en economy.
Groetjes,
Sonja
-
Dank je Sonja,
Voor slechts 49 euro voor circa 10 uur in het vliegtuig kun je natuurlijk ook geen 1e klas verwachten, maar iets meer beenruimte én een eigen dvd-speler lijkt mij voldoende en net iets prettiger. :mrgreen:
-
Ook wij hebben nog niet echt slechte ervaringen met M-air, een keer
via M-air op Denver/Colorado gevlogen (7 uur vliegen)....en geen problemen gehad !!!
Dit jaar vliegen wij op Orlando direct ex A'dam incl 2 kinderen, en ook
wij hebben gekozen voor het 'directe vlucht"gemak ipv met kinderen die
al moe zijn over te moeten stappen in NY of Washington.
-
Ik heb 2x met Martinair gevlogen en er waren best wel zaken waar ik tevreden over was:
- Rechtstreeks vliegen vond ik zeker de eerste keer erg prettig.
- Ook het vliegen met een NL'se maatshappij is de eerste keer wel een veilig gevoel.
- Zoon was erg blij met z'n pakketje speeltjes (waarvan ik begrepen heb dat je die tegenwoordig niet meer krijgt)
- Inchecken e.d.in het Nederlands is toch wel wat vertrouwder, zeker als het de eerste keer is dat je naar de VS gaat.
Wat mij betreft vooral veel "eerste keer"-voordelen dus. Persoonlijk heb ik gemerkt dat ik het inmiddels om diverse redenen prettiger vind om met een VS-maatschappij te vliegen. Die redenen zal ik hier niet noemen, enerzijds omdat ik die volgens mij al vaker elders heb genoemd, en anderzijds .... dit topic gaat over de goede dingen van Martinair, en die zijn er zeker wel!!
Dus wat mij betreft: vlieg met Martinair als je je daar goed bij voelt, zo niet ... kies een ander!
Waar het om gaat: Veel Plezier!!
-
Ja ik hoor dat meer, Martinair is vertrouwd. Voor ons speelt dat helemaal niet (de beste maatschappij waarmee we ooit zijn gevlogen Quantas, de slechtste KLM, maar alleen gebaseerd op onze ervaring), dus of het allemaal Nederlands is dat boeit ons niet. Het enige wat voor ons de doorslag gaf, RECHTSTREEKS. Dat overstappen zien wij niet zitten. Kost teveel tijd allemaal.
Ik vind het zelf erg moeilijk te geloven dat Martinair zo veel vaker vertraging heeft dan de andere maatschappijen, en ook dat ze minder beenruimte of minder service zouden geven.
Vandaar dat ik heel graag de positieve ervaringen OOK wil lezen, de negatieve heb ik nou wel gezien. :|
-
Bron : De Telegraaf
Citaat:
Groep wil Martinair kopen
door Arnold Burlage
AMSTERDAM
Een groep Nederlandse investeerders, reis- en luchtvaartexperts is onder de codenaam Daedalus is in gesprek over de overname van Martinair.
Martinair is van Air France KLM (50%) en Maersk (50%). De beide aandeelhouders, waarvan Maersk al lang afwil van het Martinair belang, onderzoeken al wekenlang de toekomstmogelijkheden van de maatschappij, die ondanks herstel van de luchtvaartsector in de rode cijfers is gedoken.
Voor een overname van Martinair wordt uitgegaan van twee scenario’s. Het betreft een complete overname, passage en vracht of uitsluitend de passage. De tweede mogelijkheid speelt nadrukkelijk in op de wens bij Air France KLM om de lucratieve vrachtoperaties te integreren in de Air France KLM cargodivisie, mits de EU autoriteiten toestemming verlenen.
Mocht de EU niet akkoord gaan, dan kan de maatschappij in dat geval ook in zijn geheel overgaan in de Nederlandse handen, een garantie dat geen lastige buitenlandse concurrent van Air France KLM op Schiphol wordt binnengehaald. Officials van AF KLM en Maersk zijn al geruime tijd in overleg met de initiatiefnemers voor de overname van Martinair. Het initiatief, dat breed steun krijgt van financiële, reis- en luchtvaartexperts, wordt geleid door financieel luchtvaartadviseur Ruud Jansen uit Heemstede en voormalig directiesecretaris en financieel adviseur van Martinair.
De groep die Martinair van “binnen en buiten” kent heeft de steun van zowel Nederlands (bank) kapitaal als een grote Nederlandse reisorganisatie met belangen bij een onafhankelijke luchtvaartmaatschappij naast KLM met dochtermaatschappij (100%) Transavia.com. “Ons initiatief kan Martinair terugbrengen als een zelfstandige en puur Nederlandse onderneming. Het kan bovendien weer een gezonde, dynamische toekomst bieden”, bevestigt Ruud Jansen.
De initiatiefnemers, die hun project “Daedalus” hebben genoemd, willen in het belang van Martinair liever nog niet verder reageren op de jongste ontwikkelingen. “Dat het de hoogste tijd is dat er wat gebeurt bij Martinair, is iets dat verder geen uitleg behoeft. De aanhoudend slechte resultaten spreken wat dat betreft voor zich”, aldus de initiatiefnemers. De KLM stoelendans, die de Air France top met het weren van KLM topmanagers uit het Air France KLM bestuur afdwingt, treft tegelijkertijd ook de onzekere situatie bij Martinair. President directeur Arie Verberk van Martinair moet, volgens KLM officials, al dit najaar, een half jaar voor zijn pensionering, het veld ruimen om plaats te maken voor een opvolger, die betere resultaten moet brengen.
Martinair directiewoordvoerder Erik van Doeselaar noemt dat “onzin” na ruggespraak met de topman, die met vakantie op het eiland Sicilië verblijft.
De commercieel directeur van de KLM, Paul Gregorowitsch, is gevraagd als nieuwe president directeur bij Martinair, verzekeren diverse bronnen bij KLM. Intern is dat feit ook bij Martinair bekend. De KLM-er zelf zwijgt over zijn positie, die is ontstaan door zijn blokkade in het Air France KLM bestuur.
De Air France leiding krijgt met het afhouden van vooraanstaande KLM-ers langzaam meer grip op de Koninklijke, waar het compleet verraste management nu voor een groot deel op de schop gaat. Martinair lijkt nu ook als parkeerhaven te zijn gekozen.
De KLM presenteert vanochtend de nieuwe bestuursstructuur, het zogenaamde harkmodel met onder de directie divisie-managers.
De Franse leiding van de luchtvaartcombinatie wil dat pas 21 mei mededelingen worden gedaan over de namen die horen bij de uitgelekte stoelendans, waarvoor de KLM Ondernemingsraad formeel al om goedkeuring is gevraagd.
-
Ik heb donderdag een positief puntje van Martinair ondervonden. Er werd gevraagd om de postcode van het verblijfadres in de USA. Uiteraard had ik dat niet op zak (was de vorige keer niet nodig) en een stewardess ging het voor ons opzoeken :-$
-
Is netjes dat ze het doen, maar ze moeten wel, aangezien ze je niet meer mogen vervoeren zonder vooraf het volledige adres van je verblijf (1e nacht) door te geven aan de Amerikaanse authoriteiten.
Dit geld overigens voor alle mijen, ook de Amerikanen.
Eric
-
Afgelopen vrijdag zijn we dus met Martinair hier naar toe gevlogen en we hebben enorm goed opgelet, maar ik heb echt niets negatiefs kunnen vinden. De vertraging was uiteindelijk 40 minuten (ik heb bij andere maatschappijen soms wel langer gewacht). In deze 40 minuten is dus ook het taxiën inbegrepen, ofwel i.p.v. 13.40 uur zaten we om 14.20 uur ook daadwerkelijk in de lucht.
Verder geen chagrijnig personeel gehoord of gezien (eerder super vriendelijk, en dat kan ik me nog zo goed herinneren omdat één stewardess van die mooie kuiltjes in haar wangen had als ze lachtte :) )
Verder enorm goed vermaakt met onze personal entertainment player (3 films bekeken, hierdoor ging de tijd echt super snel!) En over de beenruimte, ik met m'n 1.64 meter heb eigenlijk nooit te klagen :) en Martijn met z'n 1.97 meter heeft altijd te klagen. Maar eerlijk is eerlijk, we hebben niet echt verschil gemerkt met andere maatschappijen qua ruimte. Gewoon prima eigenlijk.. dus.. Op het moment dat we zouden gaan slapen, dan zou het problemen kunnen geven (dan weet Martijn geen raadt hoe hij met z'n ruimte voor z'n benen om moet gaan, maar zolang wij films kunnen kijken, heb je geen kind aan ons).
Nee, ik heb echt niets negatiefs over de Martinairvlucht van afgelopen vrijdag.... In ieder geval niets negatiefs over Comfort Class.
-
Linda, Kun je mij vertellen hoe de stoelindeling is in de Comfort Class, per rij? Is dat 2-3-2 of 2-4-2 of 2-2-2?? Ben erg benieuwd.
Zijn de stoelen ook ietsje breder dan in economy?
Bedankt hoor.
-
Hoi Renee,
De opstelling is 2-3-2 , maar de breedte vd stoelen is gelijk aan economy-class.
Groetjes,
Pieter
-
De Marinair opstelling in de 767 is 2 - 3 - 2, met dien verstande dat een of twee toestellen zijn omgebouwd als test naar 2 - 4 - 2, ik heb geen idee of Martinair hier verder mee gaat, of niet.
De 767 is duidelijk niet ontworpen voor die configuratie, alles wat ik tot nu toe met een 767 heb gevlogen (ook binnenlandse vluchten in de USA en Mexico) was de opstelling 2 - 3 - 2.
Eric
-
Nieuwe entertainment lijst
heeft iemand al de nieuwe entertaiment lijst van martinair voor mei en juni?
en is de entertainmentplayer snel op als je in economy zit of hebben ze er genoeg voor iedereen?
-
Re: nieuwe entertainment lijst
Ik heb een tijdje terug met Martinair gebeld over de recente film-lijst.
Er is mij verteld dat er op dit moment i.i.g. deze films op staan;
Happy Feet
Blood Diamond
Flags Of Our Fathers
Music & Lyrics
Pirates Of The Caribbean: Dead Man's Chest
Miami Vice
The Departed
Chronicles Of Narnia
Oh en ik lees net op de weblog van Njit en SpaceAce dat "Man Of The Year" er ook op staat.
-
Wij hadden de opstelling 2-3-2. Wij vlogen gewoon economy. Op de terugweg wilden we Comfort Class maar ze hadden geen vier stoelen meer bij elkaar dus hebben we ook toen economy gevlogen.
Ik vond de beenruimte inderdaad vrij krap, maar gelukkig zijn mijn man en ik allebei niet lang, dus voor ons geen probleem. Maar ik vond de comfort class ook niet superruim. Bij Singapore Airlines was de economy class nog ruimer.
We hebben de terugreis (op de heenreis niet voorradig voor economy!!) wel een entertainment set gehuurd, want de film die wordt gedraaid is niet de moeite waard.
De heenreis hadden we inderdaad een erg chagerijnige stewardess maar terug was ik wel tevreden over Martinair.
Maar al met al ben ik betere service gewend bij airlines en zal ik niet snel voor Martinair kiezen als ik de keuze heb. Wij hadden ook geen Martinair geboekt, maar US Airways vloog niet meer op onze data dus werden we gratis omgeboekt naar Martinair.
-
Net een weekje terug uit Florida, dus mijn ervaring met Martinair is vers van de pers. En het is - wederom (ik vlieg eigenlijk uitsluitend Martinair) - zeer positief. De stewards/stewardessen zijn zeer geduldig en vriendelijk, en de Comfort Class kan ik iedereen aanbevelen. De stoelen bieden mij, met m'n 1,93 m., genoeg beenruimte. De mediaplayer is een leuke extra. Smaken verschillen natuurlijk m.b.t. video en muziek, maar een flink deel van het gebodene ging aan mij voorbij. Een paar afleveringen van Friends hebben mijn vakantiestemming behoorlijk goed gedaan :-D
Ik heb ook nog een tip over het plaatsen van die mediaplayer. Het is een los kastje met uitklapbare standaard, en in het begin plaatste ik hem met z'n standaard op m'n eettafeltje. Op de terugvlucht zag ik dat velen de standaard tussen het kleedje van de hoofdsteun van de stoel voor hen hadden geschoven, zodat de speler aan de hoofdsteun hing. Een slimme oplossing zo te zien!
Een uur na vertrek wordt de speler uitgedeeld, en een uur voor aankomst weer ingenomen. De oortelefoons - ik vind het ondingen en neem m'n eigen mp3-oordopjes mee die ook passen - mag je houden.
Er zijn sinds niet al te lange tijd speciale hoofdtelefoons op de markt die buitengeluiden, zoals van de motoren, uitfilteren. Bij de Walmart zag ik er een paar van Koss, niet zo heel duur, ik geloof een dollar of 40. Zit je wel met zo'n paar ouderwets grote schijven op je oren, maar misschien komen ze binnenkort wel met kleinere modellen.
-
Gisteren was het weer eens "bal" met een vertraging van ruim 10 uur vanaf Schiphol en dus ook om de mensen op te pikken in Orlando (zojuist gelezen op het Orlandoforum).
.