SpaceAce, wat jammer nu, dat je zoiets gemist hebt.... ](*,)
Afdrukvoorbeeld
http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.c...r_1952_1935445
9 augustus gaat de volgende Space Shuttle omhoog.
Vrijdag 29 Juni kun je kaarten kopen om de lancering van dichtbij te zien.
De kaarten zijn binnen 2 minuten uitverkocht.
Vraagjes:
Zou het veel schelen om vanaf de weg te kijken of vanaf het terrein.?
nu al kaarten te kopen ? met het risico van uitstel van de lancering.
Is het de moeite waard ?
Wie heeft ervaring en heeft de lancering van dichtbij gezien ?:shock:
Some ticket packages sell out within just two minutes.
Tickets will be available for purchase at 9 AM, Friday, June 29.:-s
http://www.ksctickets.com/ltt.html
Groetjes Jasper Visser
Ik heb geen ervaring met kaartjes, maar je hebt uiteraard het (behoorlijk grote) risico op uitstel.
Overigens kun je hem vanauit zowat heel Florida omhoog zien gaan, en als je een beetje in de buurt bent is het prima te volgen vanaf de openbare weg.
Eric
Persoonlijk zou ik toch tickets kopen ook al is er kans op uitstel. Zo een kans krijg je niet snel en ik zou er zeker voor gaan!!!
Laat ons weten wat je doet hé!
ik zou denk ik ook kaartjes kopen. Toen wij er tien jaar terug waren wisten we niet dat hij omhoog ging (ja ik weet het lekker dom). Kwamen wij drie uur na de lancering bij cape canaveral aan. Kan nog steeds de haren wel uit mijn hoofd trekken.:evil:
Ik heb me op KSC laten vertellen dat een lancering een enorm gebeuren is, dus echt een kaartje heb je niet nodig. Ik zou me vooraf wel orienteren welke plek geschikt c.q. bereikbaar is.
oant sjen,
Pieter Postma
:|
Het is gelukt ik heb 5 kaarten voor 7 augustus
We combineren dit bezoek met een bezoek aan het visitors centrum
Nu maar hopen dat de lancering door gaat
Inmiddels zijn enkele tickets al sold-out
Maar als ik dit bericht maak 17:10 zijn er nog kaarten beschikbaar
Wie gaan er allemaal LIVE bij de lancering aanwezig zijn ??:?: :?: :?:
Groetjes Jasper
super jasper, ik ben jaloers!!!!
hopelijk gaat de lancering door zoals gepland!
http://cdn.nflximg.com/us/email/pr/l...7/0712/top.jpg
Netflix LIVE! On Location presents:The Bruce Willis Blues Band at Kennedy Space Center Visitor Complex on Thursday, August 2nd in the spectacular Rocket Garden. The concert is free (with your paid admission to Kennedy Space Center Visitor Complex) and will be followed by a free outdoor screening of Armageddon.
Thursday, August 2, 2007
7:00 pm The Bruce Willis Blues Band performance
9:00 pm Armageddon outdoor screening
Kennedy Space Center Visitor Complex
Rocket Garden
Visit http://www.kennedyspacecenter.com/netflix/ for more information about the event.
PLEASE NOTE: While the Netflix concert and movie screening are free to all visitors of Kennedy Space Center Visitor Complex, there is an admission fee to enter Kennedy Space Center Visitor Complex. See below for a special discount admission offer!
Enjoy a unique triple feature: America's space program, live music and a popcorn classic!
-Your friends at Kennedy Space Center and Netflix
http://cdn.nflximg.com/us/email/pr/l...nterTicket.jpg
stond al enige tijd in de evenementenkalender ....
Bedankt voor de tip! Wij zijn er dan toevallig!! En ik had het nog niet gelezen!
Het begint om 7 uur savonds, wij hebben kaarten dat je alles kan zien zeg maar. Hoe lang kan je je dan vermaken in het KSC, zodat we niet heel lang hoeven te wachten daar op Bruce Willis. Weet iemand dat?
Bedankt!
Marieke
De laatste Tour vertrekt rond half 2 vanaf KSC. Deze duurt ca 2 uur. Daarna kun je je nog vermaken met iMAX films en een simulator. Daarna nog een hapje eten en het is zo 7 uur...
We zijn toch wel heel enthousiast dat dit plaatsvindt wanneer wij in Florida zijn en vinden dan ook dat we moeite moeten doen om erbij te zijn. Ik heb gelezen dat het zo'n fantastische ervaring is en heel bijzonder om het te kunnen meemaken. Het mooiste lijkt ons om de lancering te bekijken vanaf het Kennedy Space Center. Maar ik heb begrepen dat die kaartjes erg gewild zijn en ik weet ook niet hoe en wanneer die verkocht worden.
Wie heeft de lancering in Florida al eens eerder meegemaakt?
Niemand van het Florida forum ooit een lancering meegemaakt? ;)
Hoi Sandy
Ik heb nog nooit een launch meegemaakt, maar dat gaat vast nog wel een keer gebeuren.
Zie www.kennedyspacecenter.com
Je kunt via deze site een nieuwsbrief ontvangen, ook kun je via deze site kaartjes bestellen.
Succes !
Ina
Niet van dichtbij. Eeen jaar of twee terug wel eentje vanuit onze villa in Kissimmee gezien en dit jaar eentje vanaf de I4 in de buurt van Daytona, de rookpluim met een vuurpuntje wat de spaceshuttle moet zijn geweest.
Dus nog nooit van dichtbij.
Gator tours organiseert wel trips vanuit Orlando naar KSC als er lanceringen zijn, Misschien iets om even naar te kijken .....
Wij zijn ook op 23 oktober in Florida. En gaan ook kijken bij de lancering, tenminste als die niet uitgesteld wordt. Waar ik niet achter kan komen is of het park nu wel of niet geopend is die dag. Wat ik wel gelezen heb op andere sites is dat je die richting op rijdt 's morgens en dat boeren (tegen betaling) hun land openstellen en dat je van daaruit naar de lancering kunt kijken. Dit schijnt ook heel erg bijzonder te zijn. Ik zal nog eens gaan zoeken, waar ik dit vandaar heb gehaald, er staat namelijk ook een routebeschrijving bij geschreven. Wordt vervolgd!
Dat is ook wat:sad:.
De lancering van 23 oktober stond eigenlijk op 20 oktober gepland.
We hebben daarom ons reisschema aangepast. Op 22 oktober vliegen wij weer terug. Dus helaas geen lancering van de shuttle.
Dan maar naar de lancering van Delta 2.
Zal Gerald leuk vinden[-X
Als je bij de zoekfunctie lancering intypt zul je info vinden, ook van plaatsen waar je kunt gaan staan.
Ik heb dit ook in 2006 opgezocht omdat toen wij er waren ook een lancering zou zijn, die werd helaas steeds uitgesteld ivm naderende orkaan.
(daar moet je wel rekening mee houden, dat het uitgesteld wordt ivm weersomstandigheden)
Hey fantastisch .. bedankt voor de informatie!
Wij zijn op 8 augustus bij de lancering van de Endeavour geweest en het was een geweldige ervaring en belevenis. Wij zijn naar Cocoa Beach gereden en hebben de lancering vanaf het strand bekeken. Als je de kans krijgt om er naartoe te gaan dan moet je het zeker doen!!!
Op de Site van NASA kan je ook populaire "off-site" locaties vinden (zie bijgaande link) http://www.nasa.gov/centers/kennedy/...w_shuttle.html
Op deze plekken zijn de lanceringen goed te bekijken en je hoeft er gaan kaartjes voor te kopen :). Wij zijn dit keer ook toevallig in de buurt en zijn zeker van plan om op een van deze locaties naar de lancering te gaan kijken.
Laat even weten waar jullie gaan staan, misschien zien we elkaar wel ... Ons gezin met vier kinderen, kan je moeilijk missen ;)
Bedankt voor de locatie tip Nickie .. ik las op het allesamerika forum dat iets ten zuiden van Titusville ook goed zicht is. Aan de overkant van het water kun je het platform met spaceshuttle zien waar vandaan de launch plaatsvindt.
Aloha,
Wij hebben een lancering gezien vanaf een pier op 5 kilometer afstand of zo, schijnt het punt te zijn waar je het dichtsbij kan komen ;)
Wel op tijd die pier op (4 uur van tevoren) anders ben je te laat. En eten en drinken mee, want dan kan je er niet krijgen.
Ben alleen de plaatsnaam vergeten van die pier ;)
http://img504.imageshack.us/img504/9025/pierjh6.th.jpg
Bedoel je deze pier soms? Dit was nl. in Cocoa Beach.
Heb ook een keer een lancering meegemaakt, in mei 1996, was toen ook de Endeavour die werd gelanceerd. We maakten toen een rondreis in Florida (met motels op voorhand vastgelegd) en zaten net op de moment van de lancering in Clearwater Beach aan de Gulf Coast, helemaal aan de andere kant dus. Maar omdat dit zo´n unieke kans was, hebben we "de oversteek" gemaakt, een enkele rit van 250km, wat naar Amerikaanse normen uiteraard peanuts is. Het was zeker de moeite waard, hoewel we ons wel op een afstand van +/-3km bevonden (de precieze plaats weet ik niet meer). Eigenlijk zie je niet veel meer dan een "vuurbal", met achteraf een enorme rookpluim, maar toch was het zeker de moeite waard en zeker een aanrader voor iedereen die in de buurt is op het moment van zo´n lancering
Lijkt me ook leuk om bij een grote groep Amerikanen staan. Dat gevoel van saamhorigheid op zo'n moment vind ik prachtig. Ik heb het al 2x eerder meegemaakt. Op Hawaii; Pearl Harbor .. en tijdens de Nascar Night Race, waar het National Anthem werd gezongen (zo mooi) en het overvliegen van F-14 Tomcats .. Die saamhorigheid onder de Amerikanen vind ik zo speciaal op zo'n moment. Ik heb gehoord dat het bij de lancering ook zo is!
Wij zijn er ook nog net 1 dagje, mocht hij echt vertrekken op 23 oktober dan gaan wij ook kijken.
Ik had nog nooit van cocoa beach gehoord, dus dat heb ik even opgezocht. Het ligt inderdaad in de buurt van kennedy space center.
Maar op de dag van de lancering wat is dan de makkelijkste route om daar te komen? Zodat we niet vast staan in files.
En hoeveel uren voor de lancering vertrokken jullie uit Orlando?
Marloes
Wij zijn om half 4 vanuit Animal Kingdom vertrokken en waren om 17.00 uur op Cocao Beach. Hadden net mazzel met een parkeerplekje en lagen om kwart over 5 op het strand. De lancering was toen om half 7. De heenreis was bij ons niet zo druk.......echter de terugreis naar Orlando is een ramp. Ga maar gerust eerst een hapje eten en daarna pas weer op pad. Wij hebben er toen alsnog 3 uur over gedaan.
Een paar jaar geleden hebben wij een lancering van de Delta II raket meegemaakt. Wij zagen per toeval 's ochtends op de televisie dat er een lancering zou plaatsvinden. Dus wij zijn naar het Kennedy Space Center gereden. Om er iets van te zien moest je met de tour mee. Dus kaartjes gekocht en we konden gelijk mee. We werden bij een uitkijktoren afgezet, en daar wisten we een mooi plaatsje te bemachtigen om de lancering te volgen. En dan is het wachten en nog eens wachten, maar uiteindelijk begonnen ze met het aftellen. Van 10 naar 1, en "lift off".... maar voordat ze bij de 1 waren was de lancering al begonnen. Een rookpluim en een klein streepje wat de Delta was, maar het was wel leuk om dit een keer mee te maken. Vooral omdat we dit eigenlijk niet gepland hadden en zo werd het een hele verrassende dag. Het is natuurlijk niets vergeleken bij de Spaceshuttle. Een andere optie om een lancering te zien is vanaf Merritt Island National Wildlife Refuge and Canaveral National Seashore. Sommige locaties zijn voor publiek gesloten wanneer er een lancering plaats vindt vanaf "Pad B". Maar er blijven nog veel locaties over waar je wel mag staan.
http://img168.exs.cx/img168/5918/shuttle2jc.jpg http://www.washington.edu/newsroom/stardust/launch.jpg
Foto van NASA (eigen foto's ingeplakt; had toen nog geen digitale camera)
http://img168.exs.cx/img168/3662/merritt3mq.jpg
!! HIERONDER EEN LINK NAAR EEN SITE DIE ALLE INFORMATIE GEEFT OVER "LAUNCH VIEWING". O.A. TIPS WAAR JE ALLEMAAL KUNT GAAN STAAN EN ALTERNATIEVE 'SPOTS' OM EEN LANCERING TE ZIEN.
http://www.launchphotography.com/Shu...h_Viewing.html
Ook wij hebben een lancering van de Space Shuttle mogen meemaken en inderdaad het is een onvergetelijke ervaring.
Ook dit jaar zijn wij in Florida als op 23 oktober een Shuttle wordt gelanceerd. Wij hebben een park ontdekt langs de US1 bij Titusville net een paar mijl ten zuiden van de kruising met de US50. Het park heet, hoe kan het ook anders, John F.Kennedy Park. Het is precies tegenover de lanceer platformen en het VAB. Net naast het park staat een motel waar in de lobby er tijdens en na de lancering een flink aantal leuke souveniers te koop zijn, o.a. éénmaling uitgaves van herdenkings munten en postzegels. Een leuke plek om te staan is op de eerste verdieping van het motel op de gallerij. Tijdens de lancering hoor en zie je alles daar perfect en voel en hoor je de ramen trillen van het geluid van de lancering. Veel Amerikanen zijn daar dan ook en de sfeer is geweldig. Families met BBQ's en van alles en nog wat.
Één tip: Ga er vroeg heen want de parkeerplaats is niet al te groot en het is er snel druk. Probeer een uur of 4 voor de lancering er te zijn.
Hier een link naar de locatie op kaart bij Google Maps:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=n...55323,-80.7963
Het park ligt tussen de jachthaven en het motel.
Graag hadden we naar de lancering van de Discovery gegaan.Maar van mijn vrienden ter plaatse hoorde ik gisteren dat het bijna onmogelijk is om kaarten er voor te kopen.
De vorige lancering konden ze niet bereiken om dat ze s'morgens al vast stonden in Orlando om naar Kennedy Space Center te gaan.En dan moet je nog effe een flink stukkie rijden ! Een hotel boeken daar lukt ook al niet meer want alles zit al vol. Dat is dus wel erg jammer, maar in Heel Florida zie je 'm gaan werd er gezegd.
Er bestaat al een draadje over de lancering van 23-10.
(Tip: gebruik eerst de zoekfunctie voordat je een topic opent, dat voorkomt dubbele vragen)
Kijk hier:
http://www.floridaforum.nl/showthrea...6129#post46129
Hoi,
We ga 20 oktober, en de 23e gaat ie weer. Wij zijn er er bij.
Joehoeoe.
Hoi Hellweg,
Wij zijn er ook de 23ste en gaan naar het J.F. Kennedy Park aan de US1 tegenover het lanceerplatform. We kijken er naar uit want het is één van de gaafste belevenissen van je leven. Enkele jaren geleden hebben wij ook van dichtbij een lancering mee mogen maken en het is onvergetelijk.
Het is alleen niet de lancering van de STS-118, waar deze topic over gaat. In oktober is het de STS-120 missie, en die wordt uitgevoerd door de Space Shuttle Discovery.
Bereidt je maar voor op een te gekke ervaring !
Joehoeoe..... ;-)
Groetjes,
Walter
P.S.: Deze topic gaat over de lancering van 23 Otober
We zijn ook van de partij op 23 oktober !