Das nou een goed tippie voor je broertje :-\"
Ik ha bijna blaren onder mijn voeten...
Zoooo warm was het daar om rond te lopen.
flip flops zijn geen overbodige luxe.
Afdrukvoorbeeld
Haha, jullie kennen mijn broer niet ... maargoed, we zalle zien.
Als de blaren groter worden dan de voeten gaat ie misschien over stag.
Dit zal dan zeker vermeld worden in t reisverslag en als t ff kan, met foto's!
Het is misschien een domme vraag maar laten jullie dan jullie handdoek en slippers bij de strandstoel liggen als je bijvoorbeeld gaat zwemmen? .. of zal je stoel dan ingepikt zijn door anderen?
Geen domme vraag hoor; ieder land heeft zo z'n gewoontes. En daar kun je gewoon naar vragen.
Je laat je spullen gewoon bij/op je stoel liggen, en bij terugkomst ligt alles er gewoon nog. Wel je waardevolle spulle uit het zicht leggen.
Wat je sommige mensen trouwens ziet doen is het meenemen van de zwem-/drijfvesten naar hun stoel en daar "gereserveerd" houden voor de volgende plons. Dat vind ik "not done", want er zijn maar een beperkt aantal vesten. Dus gewoon terughangen in de rekken als je uit het (wild)water komt, of afgeven aan iemand die staat te wachten.
Er zijn ook kastjes voorzien , waar je je waardevolle spullen kan opbergen ! \\:D/
@ Aquatica
Er zijn kluisjes aanwezig, kosten zijn $ 10,- en als je de sleutel weer terug brengt dan krijg je $ 5,- retour.
Greetz, Remco
Voor het eerst Aquatica bezocht! Super leuk waterpark met leuke waterattracties. Was het de afgelopen jaren nog super druk, nu viel het ons erg mee. Veel stoeltjes en bedden beschikbaar.
Enige nadeel is dat je absoluut geen brood, chips of snoep mee naar binnen mag nemen. In de andere waterparken is dat allemaal geen probleem. Prijzen in het restaurant zijn vrij hoog.
Is dat nieuw dat je niks geen eten mee na binnen mag nemen?
Volgens mij hadden wij in 2009 gewoon eten bij ons, het enige wat niet mee naar binnen mocht waren de rietjes op de mini pakjes drinken.
Naast de restaurants in het park is er ook een soort buffet bar waar je kunt kiezen uit onbeperkt eten of 1 malig, het eten vond ik matig, is dit er nu nog?
Wij waren er ook verleden jaar en toen mocht er geen eten mee naar binnen, stiekem hebben we toen wat flesjes water mee naar binnen gesmokkeld maar ze hebben daar een prima systeem om drinken te kopen en betaalbaar te houden. Je koopt voor $10 een beker waar een chip onder zit en die kun je onbeperkt vullen bij de diverse stands door het park.
Verder hebben wij eten gekocht bij de Mango Market en ik vond de kwaliteit daar prima, heerlijke sandwiches, rolls, salades, vers fruit en zelf pizza en chicken tenders.
Ben benieuwd over 2 weken hoe het er nu is....
Saskia
Ze schrijven zelf dit:
Outside Food Policy
Aquatica has clear limitations on what types of food/beverage purchased outside are allowed to be brought in to the park. Coolers are permitted, but they must be no larger than 16-quart size; large insulated bags are available for purchase at Guest Relations. For guests with special dietary requirements a limited number of unlimited daily picnic size lockers are available for rent at the park. Two picnic areas are located at the bus drop-off area at the front of the park and guest may re-enter these areas as often as they would like during an operating day.
The following food and beverage items are not permitted:
Coolers may contain:
- Picnic lunches or other family portion servings (such as large bags of chips, 2 liter sodas, sandwiches, hot dogs, slices of pizza, subs, fried chicken, etc)
- Alcohol
For your safety, the following items are not permitted inside Aquatica: Glass containers, firearms, straight blade knives, large pointed scissors, pocketknives with a blade over two inches, pepper sprays, utensils and flammable liquids.
- Snacks in individual serving sizes (cracker packs, under 3 oz bags of chips, fruit snacks, etc)
- Bottled water
- Baby food in plastic containers
Het is gewoon een commercieel verhaal, meer niet..... Merkwaardig, want in geen enkel ander waterpark is dit aan de orde. Zelfs als je diabetes bent zoals ik halen ze je brood uit de tas of moet je een kluisje huren buiten het park. Is wel een beetje overdreven.
Het eten in die restaurants is matig, zeker als je de werkmethodiek bekijkt. Als je het eten wat je wilt hebben allemaal hebt en betaald, is het koud. Je bent ff onderweg om wat te halen.... Het waterpark blijft zeer leuk dus nemen we dit op de koop toe.
Wat brood in een zakje tussen de handoeken is mijn oplossing.
Hallo, wij zijn een week geleden geweest. Geen problemen hoor, we hadden gewoon drinken en brood mee...... wij zagen wel dat er rietjes van pakjes afgehaald werden. Wij hadden pakjes met capri sun mee..... geen probleem. Wij vroegen ons alleen af waarom rietjes niet mogen????
Seaworld en Aquatica hebben ze veel los lopende/ vliegende dieren. Ze willen zo voorkomen dat rietjes bij de beesten komen, deze zouden kunnen stikken. Daarom hebben ze bij Seaworld ook geen plastic afdekkapjes voor het drinken.!
Hey, wij hebben ook geen problemen gehad om flesjes water mee naar binnen te nemen en als je pakje chips wil meenemen kan je deze best de inhoud in een afsluitbaar doorzichtig zakje steken. Ik heb verschillende Amerikanen gezien die zo chips, flakes endergelijke mee naar binnen namen (ook in de andere parken).
Klinkt als onzin.
Ik ga er morgen heen.
Ik ga expres eten en pakjes drinken meenemen om te kijken hoe dit werkt.
Waarom zou het een onzin verhaal zijn. We zijn de afgelopen weken 3x geweest. Voordat je het park binnen gaat staat er een bord waar e.e.a. op valt te lezen m.b.t. de policy.
Zak chips (niet mee, behalve als het een klein zakje is), klaargemaakt brood (niet mee). Maar ja, nederlanders zijn inventief, ben benieuwd hoe e.e.a. afloopt.
Gewoon uitlokken dus...
Eigenlijk niet zo netjes...
Typisch Nederlands! Net als roken in de parken. Als er op plekken waar je niet mag roken gerookt wordt, 100% zeker dat dat Nederlanders zijn. Af en toe wat moeite met voorafgestelde regels.... Maar goed, daar zijn wij goed in....
Wat een onzin. Ik heb genoeg Amerikanen rokend door het park zien lopen. Dat heeft helemaal niets met nationaliteit te maken, maar alles met opvoeding en karakter.
Daar ben ik het mee eens...Mijn man is ook een roker en we zullen altijd een daarvoor toegestaan plekje zoeken, dat betekend dat hij ook precies weet als er één is opgeheven;-)O:)
En natuurlijk ook wij komende rokende mensen tegen in de parken maar weet zeker dat het niet 50% nederlanders zijn.....Je hebt blijkbaar toch nog meer west europeanen die moeite hebben met vooropgestelde regeltjes....
Ik ben ook nog steeds benieuwd.....
.
Outside Food Policy Aquatica
Aquatica has clear limitations on what types of food/beverage purchased outside are allowed to be brought in to the park. Coolers are permitted, but they must be no larger than 16-quart size; large insulated bags are available for purchase at Guest Relations. For guests with special dietary requirements a limited number of unlimited daily picnic size lockers are available for rent at the park. Two picnic areas are located at the bus drop-off area at the front of the park and guest may re-enter these areas as often as they would like during an operating day.
The following food and beverage items are not permitted:
Coolers may contain:
- Picnic lunches or other family portion servings (such as large bags of chips, 2 liter sodas, sandwiches, hot dogs, slices of pizza, subs, fried chicken, etc)
- Alcohol
For your safety, the following items are not permitted inside Aquatica: Glass containers, firearms, straight blade knives, large pointed scissors, pocketknives with a blade over two inches, pepper sprays, utensils and flammable liquids.
- Snacks in individual serving sizes (cracker packs, under 3 oz bags of chips, fruit snacks, etc)
- Bottled water
- Baby food in plastic containers
For the safety of our animals the following items are not permitted inside Aquatica: Plastic straws, balloons, cup lids.
We zijn er afgelopen week wel meerdere keren geweest en namen genoeg drinken mee.Wel letten ze op die grote koelboxen,die mogen niet mee naar binnen.
Wel moet ik zeggen dat het eten goed is wat je binnen kunt krijgen.Wat betreft de kaas pizza,deze komen vers uit de steenoven.
Kortom een geweldig waterpark waar wij als gezin menig uur plezier hebben gehad.
Ik zag in Aquatica aparte lokaties waar men mocht roken. Het park zelf is rookvrij. Drinken meenemen mag in een koeler. Het is een geweldig park en wij gaan deze week nog een keer terug
Wij zijn er afgelopen woensdag geweest en omdat we vroeg waren hadden we redelijk goede plekken, maar wel in de volle zon. We zaten bijna continue in het water en voor portemonnee en camera hadden we een kluisje gehuurd. Later lieten we ze gewoon onder de handdoek op het ligbed, maar we hadden er vanuit het water wel zicht op. Vanaf het ligbed naar het water was hooguit 4 meter, maar die kon ik niet zonder slippers overbruggen. Bloedverziekend heet die stenen! ](*,) We hadden een koeltas met 8 flesjes water mee en wat koekjes en chips. Geen probleem. Je moet geen gezinsverpakkingen meenemen, dat willen ze niet. Het eten op het park is duur. Wij waren voor 5 personen 50 dollar kwijt en we hadden er één beker drinken bij. Het eten vonden we niet lekker en dat was in 2008 ook al zo. De glijbanen zijn lekker spectaculair en we zijn er van 9 uur 's morgens tot 5 uur 's middags geweest. Het is allemaal erg leuk, maar neem alstjeblieft slippers mee en heel veel zonnebrandcreme. Meteen om 9 uur al smeren, want je verbrandt levend!
Toerist overleden in Aquatica. Oorzaak nog onbekend.
http://www.wftv.com/news/25274539/detail.html
We zijn daar afgelopen zondag nog geweest, toch raar om dan te lezen dat er de dag erna iemand overleden is.
Om de paar meter zit er wel een lifeguard en persoonlijk vind ik de snelheid van de stroming wel mee vallen. Bovendien is het allemaal redelijk ondiep, dus als je gaat staan moet je sowieso wel met je koppie boven het water uit komen.
De tijd zal leren waaraan de man daadwerkelijk overleden is....
Wij konden al ons eten inleveren. Cuban Bread, kalkoen, aardbeien alles. Behalve water dat mocht mee. Volgens mij is dit het enige park in Orlando die zo doet.
Maar geheel volgens de regels..
Ja maar of het slim is. Wij zijn er daarna niet meer geweest.
Bovendien weten veel mensen het niet. In alle parken mag je eigen brood meenemen behalve hier, ik kan me voorstellen dat veel mensen het niet weten. We hebben veel mensen eten weg zien gooien. Er stonden zelfs containers om het in te gooien. Zelfs babyvoeding mag niet naar binnen, dan zeggen ze dat ze het binnen verkopen wat niet zo is.
Onwetendheid is in deze een beetje naief. Het reglement is immers na te lezen op de website. Eten hoeft niet te worden weggegooid, je kan het ook bewaren in de lockers die voor de ingang staan.
Nou ja naief, ik ben al 7 keer in Orlando geweest en ik ben niet op het idee gekomen om op de site te kijken of je wel of niet een boterham mee kan nemen. En al helemaal niet als het in elk ander park wel mag.
Overigens moet je verse produkten wel wegooien zoals brood, vlees en aardbeien. Dat ga je niet in een warme kluis of auto leggen.
Ik zou er ook vanuit gaan dat je het mee mag nemen gezien het overal mag, maar hier dus een uitzondering.
En babyvoeding lijkt me iets wat ze juist moeten toestaan, anders moeten ze de baby's ook maar niet toestaan.
Maar ja, das mijn mening.
2 Jaar terug zeiden ze dat ze het in het park verkochten en dat we het niet mee naar binnen mochten nemen. Bovendien zat het in glazen potjes.
Maar binnen bleken ze het niet te hebben en werd er een medewerker naar de Walgreens gestuurd om voor ons nieuwe potjes te kopen.:p
Wij zijn net terug uit Florida en zijn ook naar Aquatica geweest. Bij de ingang de standaard controle van Bag Inspection gehad, maar er werd niets gezegd over de inhoud van onze koeltas. Eten, drinken, snacks, fruit konden zonder problemen mee naar binnen.
Er is overigens wel een bord vlak voor de ingang, waar staat wat er wel en niet mee naar binnen mag.
Wij konden 2 weken terug alles weg gooien zie ons reisverslag.:cry:
Wij zijn de afgelopen 2 weken 2 keer naar aquatica geweest. En hebben geen eten of iets dergelijks meegenomen, dit vonden wij niet nodig omdat wij er toch maar maximaal 4 uur waren.. Wij waren niet met kleine kinderen dus daar hoefden wij geen rekening mee te houden natuurlijk.
Maar wij vinden het wel vrij logisch dat er geen glas mee naar binnen mag genomen, je loopt immers wel de hele dag op blote voeten. En dat je dan brood meeneemt kunnen wij ansich wel begrijpen maar zijn het niet nodig geweest, en als we honger zouden krijgen hadden we wel iets gekocht.. (ons motto is: we zijn niet op vakantie om geld te besparen). Maar ik snap wel dat wanneer je met een gezin bent dat je dan beter op de centen gaat letten.
Voor de rest was dit ons favoriete zwempark. het had leuke glijbanen, het is allemaal prima te belopen en qua aankleding vonden wij het ook erg aangenaam. Dat er in oktober geen lange wachtrijen zijn is natuurlijk ook aangenaam ;)
Als je met een gezin bent kan je inderdaad niet meer met geld smijten zoals vroeger en de prijzen in een park zijn natuurlijk duur. Maar dat niet alleen, er word vaak fastfood verkocht en dan is brood toch wel fijn. Bovendien is de cuban bread en aardbeien van de Publix zo lekker dat je het wil meenemen.
Wat betreft glas klopt het alleen dan moeten ze het wel verkopen binnen. Overigens is het glas van zo'n potje wel onbreekbaar lijkt het;)