De B767-300 is zeker niet nieuw, maar prima toestel. Vaak ook gemoderniseerd, maar vwb personal entertainment system kan je het bij AA slecht treffen. (bij United ook trouwens)
https://www.aa.com/i18n/travel-info/...nes/planes.jsp
Afdrukvoorbeeld
De B767-300 is zeker niet nieuw, maar prima toestel. Vaak ook gemoderniseerd, maar vwb personal entertainment system kan je het bij AA slecht treffen. (bij United ook trouwens)
https://www.aa.com/i18n/travel-info/...nes/planes.jsp
Niet nieuw.
Maar de leeftijd zegt niets over het interieur. Dat kan best al eens vervangen zijn.
Zojuist geboekt met American via Dallas (DFW). Iemand ervaring met dit vliegveld, of ben ik de eerste?
DFW??
Landen en opstijgen,vrijwel altijd choppy... :p
In 2016 van Vancouver via Dallas naar Orlando gevlogen. Volgens mij standaard Amerikaans vliegveld, kan me niets bijzonders herinneren en er staan ook geen bijzonderheden over in mijn blog. Kan me ook niet herinneren dat het landen en opstijgen choppy was. Heeft duidelijk geen grote indruk op me achter gelaten :D
Heeft AA tegenwoordig ook stoelreservering tegen betaling? Ik heb een vlucht geboekt in januari en meteen via twitter stoelen vastgelegd; hetgeen gratis was. Nu kwam ik er gisteren achter dat de stoelreservering weg was op de heenvlucht en werd mij verteld dat als ik die stoelen terug wilde maar moet betalen.
Via twitter kom ik niet verder. Weet iemand waar ik mijn beklag kan doen (buiten het callcenter, daar kom je ook niet verder)?
Ook wij hebben (eind) Januari geboekt en konden toen via de site van AA de stoelnummers gratis selecteren en vastzetten. Net n.a.v. jouw bericht nog even gecheckt en wij hebben nog steeds de gereserveerde stoelnummers voor de heen- en terugvlucht tussen Londen en Miami. Uiteraard blijf ik dit vanaf nu dagelijks in de gaten houden ;-)
Vraagje : Kijk je via de App van AA ?
Hier geboekt bij BA (met een AA vlucht) 18 dec vorig jaar. Via twitter zijn de AA stoelen vast gelegd en later heb ik ze nog een keer verplaatst via de site (gratis). Als ik nu kijk staan ze nog keurig op "allocated".
Ik keek idd via de app van AA. Daarna contact opgenomen en ze kwamen met een rare lulsmoes dat er een “equipment change” heeft plaatsgevonden. Dit is echter niet waar, want ze bevestigden in Januari al dat er met een 767-300 gevlogen zou worden en dat is nog steeds zo...
En het rare is, de terugvlucht is niet veranderd. Die stoelen kosten nu ook geld maar staan nog steeds op de boeking..
Ik had dat ook, voor de heenweg kon ik plaatsen reserveren, voor de terugweg alleen tegen betaling. In ons geval was de heenweg belangrijker, mijn schoonzus had later dezelfde vlucht naar Florida geboekt als wij en zo zitten we met zijn drietjes bij elkaar. Terug vliegt ze niet met ons mee, ze blijft langer.
Kleine review van AA:
Heen:
AMS -> LHR (met BA)
LHR -> JFK (B777)
JFK -> MCO (B737)
Terug was volledig met BA
De lange vlucht van Londen naar New York was eigenlijk prima. We hadden 35/36 dus een rij van 3 en een rij van 2. In tegenstelling tot de BA vlucht terug (ook een 777 maar dan rij 42) hadden de stoelen op rij 36 wel een kleine offset. Niet super vervelend maar je kijkt wel scheef naar je monitor. De raam passagier had daardoor wel wat extra ruimte en degene aan het gangpad sowieso al natuurlijk. Had wel het idee dat het allemaal wat krapper was dan bij BA. Maar bij BA vooral geslapen dus dan krijg je toch net wat minder mee van de vlucht. Anyway prima entertainment met USB en 110v. Lekker eten, ruim voldoende drinken en voor het landen nog een kleine snack.
De 2e vlucht was wat minder. Was een vlucht van 3 uur maar het wat een wat ouder/krapper toestel. Voor een uurtje was het prima maar voor 3 uur vond ik het toch wel een wat lange zit. Geen entertainment maar je kon streamen naar je eigen telefoon wat opzich prima werkte. Zat verder ook geen eten bij (wel een drankje / nootjes oid) maar dat blijkt normaal te zijn in economy. Toilet was echt super krap. Toestel had wel een paar (oude) overhead schermen om de vlucht op de kaar te kunnen volgen, altijd wel fijn.
Al met al prima vluchten hoewel ik niet langer dan 3 uur in een (deze) 737 zou willen zitten.
BA review: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?558-Vliegen-met-British-Airways-(BA)&p=235610&viewfull=1#post235610
Wij overwegen deze keer in november met American Airlines de plas over te steken omdat zij met de dreamliner vliegen en de prijs wat gunstiger is. Ik lees hier en daar wat slechte reviews over hun service met name en af en toe ook wat berichten over onbeschoft personeel. Heeft iemand nog recente ervaring met AA om te delen?
Onze meest recente ervaring met AA was in September 2019 , de services op de vlucht naar Philadelphia was prima in orde en ook de services op de aansluitende vlucht naar Jacksonville was niets aan te merken. Bij een goede ticketprijs zou ik zo weer met hun vliegen ;-)
Ik hoop in januari het voor de eerste keer mee te maken. Had een zéér goede ticketprijs.
Helemaal niks mis mee. Goede ervaring mee..
Top, bedankt voor de reacties! Net geboekt ams-phl-tpa met de dreamliner in de premium economy voor november 2021. Stoelen gelijk vastgelegd, tot nu toe alles top.
Recent meerdere vluchten mee gevlogen met American Airlines en is mij prima bevallen. Had ook mooie nieuwe toestellen dus dat beïnvloed wellicht mijn mening en ervaring. Als we mogen(travelban) vlieg ik er eind juli wederom mee.
Nou ja oké, toch nog wat te zeuren:rolleyes::cool: Omdat het stoelreserverings-systeem online niet lukte en ik de reservering niet bevestigd kreeg, maar anderhalve uur in de wacht gestaan voordat ik iemand aan de telefoon kreeg van AA. Maar ja, toen was de stoelreservering ook binnen 5 minuten geregeld en zijn we blij met de stoelen van onze voorkeur. Het was het wachten dubbel en dwars waard. Nu maar weer aftellen en vooral hopen dat het meeste "back-to-normal" is in november.
Een overstaptijd op Philadelphia van 1 uur en 35 minuten is dat voldoende? Heb ooit ergens op dit Forum gelezen dat op bepaalde vliegvelden anderhalf uur wat aan de krappe kant is. Ik kan het alleen niet terugvinden. (Heb wat moeite men de zoekfunctie :-) )
Een overstaptijd van 1 uur en 35 min is op alle (Amerikaanse) vliegvelden wel aan de krappe kant , probeer dus tickets te boeken waarbij je zeker 2 uur hebt , dan zit je zeker goed ;-)
Ik ben verschillende keren(binnenkomend) overgestapt op PHL
.
Het is een vrij klein zeer overzichtelijk vliegveld en zonder vertraging heb je aan 1 1/2 uur voldoende.
Hier:
Customs and Border Protection (CBP) - CBP Airport Wait Times (AWT)
kan je een indruk krijgen van de wachttijden op de verschillende dagen en tijdstippen.
Ik boek voornamelijk vluchten met een overstap van 1 1/2 uur en heb nog nooit de overstap gemist hierdoor. De enige gemiste overstap is gekomen doordat er een fout was gemaakt op Schiphol met het doorgeven van mijn ESTA in de tijd dat er alleen op basis van de uitzonderingen (NIE) gereist mocht worden, toen hebben we nog even bij TSA gezeten om alles uit te laten zoeken voordat we verder mochten vliegen.
Ik vind het ook vrij krap; Er wordt altijd gezegd dat het kan (vluchten zijn immers vaak op elkaar afgestemd) maar als het even tegen zit en het bij Immigrations traag gaat is het krapjes.
Wij doen dit nooit, nemen altijd lekker ruim, kun je nog wat eten of effe shoppen. Geen gestress en met samengeknepen billen zitten of je het wel haalt :cool:
Bedankt voor alle reacties.
De tussenstop is aangepast naar 1 uur en 50 minuten. Dus we laten het maar zo.
Ik hoop dat je het gaat halen. Je moet eerst door immigrations, dan koffers ophalen, door de douane, koffers weer inleveren en dan (waarschijnlijk) ook nog wisselen van terminal (van international naar domestic).
Wij hadden in november 1,5 uur op Chicago (overstap naar Orlando), en ook al zijn we in het bezit van Global Entry (dus geen rijen bij immigrations) haalden we het alleen omdat het vliegtuig naar Florida vertraging had. Als die op tijd zou zijn vertrokken hadden we het niet gehaald.
In het najaar lopen er altijd dingen mis... (algemeen bekend)
Maar toegegeven, op ORD is vrijwel alles te laat, zelfs het treintje. ;)
Global Entry of niet.
American Airlines niet de beste ervaringen mee. Onvriendelijk. Niet proper. Eten dat niet te vreten was….
Wij hebben er recent meerdere malen mee gevlogen en vinden het een absolute aanrader, heerlijk met de dreamliner de oceaan. En het eten is niet slechter dan bij de andere maatschappijen wat ons betreft.
Wij gaan dit jaar ook weer met AA naar Florida. De laatste keer is alweer zo'n 12 jaar geleden. We hebben ze niet bewust gemeden, er waren gewoon betere prijzen bij andere maatschappijen. We vliegen in augustus van Ams naar Orlando via Philadelphia.
Ook wij vliegen dit jaar in oktober weer met AA via Philadelphia naar Orlando. Vorig jaar door allerlei wijzigingen in boekingen de heenreis met de dreamliner van AA in premium economy gevlogen. De terugreis ook met de dreamliner in premium economy van BA gevlogen dus prima kunnen vergelijken. AA was uitstekend verzorgd. BA was echt RUK en zeker de meerprijs niet waard. Na 2 rijen was er al geen keuze meer qua maaltijden, verzorging echt slecht en personeel ongeïnteresseerd.
Wij vliegen dit jaar voor het eerst met AA vanaf AMS via Philadelphia naar Tampa. Niet bewust gemeden de afgelopen jaren maar gewoon andere keuzes gemaakt. Met name omdat voor ons Düsseldorf makkelijker is als vertrek. En dan kom je al snel bij Lufthansa terecht; wat overigens altijd zeer goed bevallen is. Met United (en voor de fusie met Continental) hebben we altijd goede ervaringen gehad. Detail: ik vind de vliegtuigen van AA nooit echt aantrekkelijk door dat glanzende aluminium. Wellicht rare kronkel van mij...:rolleyes:
Echt slechte ervaringen gehad met AA, vluchten die ze kort voor tijd in tijd veranderde (2 weken van tevoren) en dat ging om 5 uur vroeger. Dit betekende voor ons omdat we op Miami vlogen en in Orlando verbleven dat we voor een nacht hotel in Miami moesten boeken. Op een andere vlucht hadden wij al op de pc ingecheckt met seats en al, en bij de balie waren wij nergens terug te vinden, werden op een andere vlucht gezet die maar liefst 7 uur later vertrok (waarvan 2 uur vertraging (van Air Lingus), gevolg was dat de vlucht in Dublin ook misten en de volgende daar ook 7 uur later naar Amsterdam vertrok, echt een horrorvlucht. Claim loopt nog.
Wij vliegen dit jaar met AA via Philadelphia naar Miami, onze ervaringen met deze maatschappij zijn altijd goed.
Zie mijn posting van 28 maart hierboven.
Inmiddels is onze tijd in Orlando met 3,5 uur verlengd. De (lange) tussenstops in Philadelphia zijn behoorlijk verkort. We zijn er nu anderhalf uur eerder, en we vertrekken tweeënhalf uur later. Nu hopen dat het zo blijft.