-
Re: Autohuur: Tanken, benzineprijs en -verbruik
Heb al een tijdje deze verwijzing op mijn blog staan. Kan nu natuurlijk niet zien of hier ook pompen niet opstaan (die de prijzen niet vrijgeven via internet).
Je kunt de kaart verplaatsen en dus ook bv. Miami bekijken. Tevens kan je boven in een plaats invullen waar je de prijzen van wilt zien.
Geeft naar mijn idee een betrouwbaar beeld.
http://www.orlandosentinel.com/news/...28199.htmlpage
Wat je wel ziet is dat bv. het tankstation vlakbij Miami airport en de garage voor het terugbrengen van de auto een stuk duurder is. Normaal (datum 9-7-2011) staat prijs prijs ongeveer op $ 3,69 - $ 3,79 maar dit tankstation betaal je $ 4,19 voor een gallon.
Dit zie je nog sterker bij MCO vliegveld, daar vragen ze zelfs $ 5,79 voor een gallon terwijl iets verder op dezelfde weg de prijs $ 3,57 is.
-
Je kan de prijzen zien op
gasbuddy.com
Er zijn ook apps om op je telefoon te zetten.
Mvg Hans
-
weet niet of je als toerist een kroger kaart kunt krijgen maar als je dat wel kunt dan krijg je afhankelijk van hoeveel je uitgeeft bij Kroger een korting als je bij Shell (jawel onze eigen Shell)
-
Ik weet niet of je hem nu nog kan krijgen, maar in 2005 kon dit zeer zeker(Kroger is een uitstekende supermarkt(beter als Publix)). Wij hebben er toen een meegenomen.
Sjon, Bianca en Romy
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
jarjarbinks
Wat je wel ziet is dat bv. het tankstation vlakbij Miami airport en de garage voor het terugbrengen van de auto een stuk duurder is. Normaal (datum 9-7-2011) staat prijs prijs ongeveer op $ 3,69 - $ 3,79 maar dit tankstation betaal je $ 4,19 voor een gallon. Dit zie je nog sterker bij MCO vliegveld, daar vragen ze zelfs $ 5,79 voor een gallon terwijl iets verder op dezelfde weg de prijs $ 3,57 is.
Dit zijn de befaamde tankstations waarvan de prijzen niet zichtbaar vanaf de weg worden gepubliceerd. Je komt er pas bij de pomp achter dat je veel te veel moet betalen. Vandaag ben ik er toevallig nog langsgereden en ze zijn er inderdaad nog steeds. Schijnbaar loont het dus om nietsvermoedende toeristen op te lichten. Morgen toch meer even een blokje omrijden om de huurauto af te tanken.
-
Even aannemend dat je vanaf MCO terugvliegt, bij Florida Mall aftanken en je kunt gelijk via de parallelweg toll-vrij naar MCO rijden.
Knaapje
-
Citaat:
knaapje
Even aannemend dat je vanaf MCO terugvliegt, bij Florida Mall aftanken en je kunt gelijk via de parallelweg toll-vrij naar MCO rijden.
Vlieg wel vanaf MCO, maar kom niet langs de Florida Mall. Maar toch bedankt voor de tip. Wellicht dat andere mensen hier iets aan hebben.
-
Tanken met creditcard of bankpas
We hebben nu twee keer geprobeerd te tanken met een creditkaart ,dat ging andere jaren altijd goed bij zip code gaf ik een code van hier op .
Maar nu gaat dat bij ons niet meer, ook de debitkaart lukt niet maar dat had ik nog nooit geprobeerd dus ik weet niet of dat wel kon.
Dus eerst binnen betalen en de man achter de kassa zei dat je met een buitenlandse creditkaart niet meer kan betalen rechtstreeksaan de pomp.
Iemand dit ook al meegemaakt of is er nog een andere manier.
-
Re: Tanken met Creditkaart
Wij hebben dit in 2008 in Florida ook meegemaakt dat de creditcard bij benzinepomp niet geaccepteerd wordt. (helaas weet ik niet meer bij welke tankstation dit is geweest).
Wij hebben bij de pompbediende via de creditcard een bedrag betaald en konden toen tanken. Het verschil (wij hadden minder benzine nodig dan we dachten) werdt op ons verzoek terug geboekt op de creditcard.
-
Citaat:
theovg
We hebben nu twee keer geprobeerd te tanken met een creditkaart ,dat ging andere jaren altijd goed bij zip code gaf ik een code van hier op
Hi Theo, wij konden dit voorjaar ook al niet meer met de cc terecht bij de tankstations bij de Walmart. Daarvoor lukte het zo nu en dan wel, maar lang niet bij alle tankstations. De Shell op de 535 accepteerde de kaart ook niet meer.
Er zijn overigens meer problemen met betalen gemeld. Wij hebben nog niet met de cc getankt, maar zijn wel weggestuurd bij de Walmart met onze pinpas. Het is eigenlijk belachelijk dat je niet op je betaalmiddelen kunt rekenen. Het schijnt om kaarten met Maestro te gaan. Straks lopen we allemaal weer met zo'n tiet met dollars rond.....;).
Heb inmiddels de zaak 48 uur geleden bij de bank gemeld, maar heb nog geen berichtje terug. Ze hebben het vast erg druk.......;)
-
Betalen met de gewone pinpas bij de Publix lukt bij ons wel ook in sommige winkels.
Maar het probleem met de creditkaart bij benzinepompen had ik nog niet meegemaakt.
Dan maar eerst betalen maakt me ook niet uit.
-
In een ander topic had ik deze problemen met de pinpas ook gemeld. WalMart accepteert geen pinpassen meer met het Meastro en Cirrus logo (info van WalMart manager aan de US 27-Clermont) De policy is onlangs gewijzigd. Bij Target en Publix kunnen we nog wel met de pinpas betalen (en ook cashback) Volgens Target-manager aan US 192 gaat het ook daar veranderen. Let op de betaal-logo's die ze nog accepteren.(bij de deur of aan de kassa) Bij tankstations worden geen internationale debitcards meer geaccepteerd. Heb al telefonisch contact gehad met onze bank (ING) maar de blonde mevrouw van de klantenservice snapte er helemaal niets van. Bij terugkomst maar verder informeren. En inderdaad wij kunnen ook niet meer de NL CC gebruiken met de zipcode van ons huis. Overigens lukt pinpas betaling in de outlet malls nog wel.
-
In onze afgelopen vakantie is er bij Racetrac 192W ook wat veranderd. De eerste week ging tanken met de pinpas (debitcard) prima, in de tweede week werden ze allemaal (we hadden er 4 bij ons)niet meer geaccepteerd. De CC met 34747 zip lukte zowiezo niet.
Dus gewoon weer binnen betalen, cash of CC maakte niet uit.
Daar moeten we toch weer wat op gaan verzinnen.
-
Het betalen aan de pomp in Amerika kan enkel nog met een CC uit Amerika omdat je een Amerikaanse postcode nodig hebt. Dit is gedaan omdat er heel veel fraude gepleegd werd met de CC kaarten bij de pompen en hierdoor liepen de uitbaters dus behoorlijke inkomsten mis.
Helaas betekend dit dat wij als buitenlanders naar binnen moeten lopen en daar vooraf een bedrag moeten betalen (dat kan wel met CC) en dan kun je tot dat bedrag tanken.
Het is wat omslachtig maar wel veiliger aangezien er vorig jaar heel veel CC's geskimd werden bij de tankstations in Amerika. Omdat ze met een universele sleutel zo het betaalgedeelte los konden halen en hun apparatuur erachter konden bevestigen.
-
Die postcode had je al langer nodig. Maar die check stelde niet veel voor, 90210 werkte ook..
-
En als je als postcode 99999 of 00000 invult?
Voor het kopen van de metrocard in New York moet je 99999 intoetsen zodat het apparaat kan herkennen dat het om een buitenlandse card gaat.
-
We zullen het eens proberen. Kan even duren want de tank wil maar niet leeg.........
-
Citaat:
trails
Voor het kopen van de metrocard in New York moet je 99999 intoetsen zodat het apparaat kan herkennen dat het om een buitenlandse card gaat.
Die 5x9 gebruiken wij (op advies van) ook bij Zappo's, werkt prima voor online aankopen met een NL CC die binnenlands (US) verstuurd moeten worden.
Als dat ook aan de pomp gebeurt, zou dat een oplossing zijn. We wachten af, Ton :-D
De debit werkte overigens vorige maand nog wel bij "self checkout", zowel bij Walmart als Home Depot, maar misschien is dat nu ook over.
Zouden ze soms geen financiele buitenlandse bijdrage meer nodig zijn in de US :-k
-
Citaat:
jastsali
Bij tankstations worden geen internationale debitcards meer geaccepteerd. Heb al telefonisch contact gehad met onze bank (ING) maar de blonde mevrouw van de klantenservice snapte er helemaal niets van. Bij terugkomst maar verder informeren.
Sorry voor al die hardwerkende, goedbedoelende medewerkers van de banken, maar als het over het gebruik van de pinpas en de creditcard in de VS gaat, hoef je op hen niet te rekenen, zo lijkt het. Ik heb de zaak ook voorgelegd en kreeg dit antwoord:
Citaat:
Wikj hebben geconstateerd dat er in u geval geen poging is gedaan om te betalen met een weigering maar dat er dan waarschijnlijk bij voorbaat al gezegd wordt dat de pas niet geaccepteerd wordt. Code 5 is voor ons niet te achterhalen. U zou de definitievan deze code daar dienen te vragen.
Citaat:
Amerika is het land van de creditcards. Zij willen graag dat hiermee betaald wordt. Wij hebben geconstateerd dat u deze wel in uw bezit heeft. Wij stellen daarom voor bij weigering deze pas te gebruiken.
Deze reactie komt bij mij een beetje over alsof je de ANWB belt bij pech en dat de monteur dan zegt: Ik die dat u ook een OV-kaart bij zich heeft, wij stellen u voor om die te gebruiken......fijne dag verder!
Ik laat het hier voorlopig maar bij, ze snappen het toch niet. En vergeten even dat er een limiet op de cc zit. Ze leveren een Wereldpas zonder werelddekking. Een wereldbank, net wat u zegt.
Het probleem is nu natuurlijk nog niet zo groot en we redden ons prima. Maar wat als meer retailers 'onze' Maestro kaarten zonder enige aankondiging of uitleg gaan weigeren? Als er een schaap over de dam is....
-
Jemig, dat is wel nieuws zeg ... En een beetje jammer ook. Nou ja, credit cards is op zich voor ons niet zo'n probleem om te gebruiken, vond alleen de cashback wel erg handig.
Ik heb overigens afgelopen week in LA nog wel getanked met CC en willekeurige postcode. Maar goed, dat is geen Florida natuurlijk #-o
-
Citaat:
mattrob
. Maar goed, dat is geen Florida natuurlijk #-o
Eigenlijk is dat precies het knelpunt; je weet niet meer waar je aan toe bent. Terwijl je er eigenlijk op rekent dat je met je pasjes overal terecht kunt.
-
Zorgen dat je altijd genoeg cash geld bij je hebt voor het geval dat...
Vindt het wel vaag dat er bepaalde betaalmethodes geweigerd worden en al helemaal Meastro.
-
Heb ook wat problemen gehad met tanken en de CC maar goed even binnen lopen en dan was het geen probleem. effe wat meer werk maar word gewoon geaccepteerd.
Wat betreft cash back werkte inderdaad ook niet in Georgia, dus denk dat het wel landelijk gaat worden.
-
Gelukkig hebben we de nodige bankmedewerkers op het forum en die kunnen vast wel iets dieper in de organisatie hiernaar informeren voor ons. :D
En dan horen we graag de conclusies natuurlijk.
-
Ben heel erg benieuwd :-|
-
Twitter is your friend: De bank Anno nu heeft een webcare team dat o.a. twitter in de gaten houdt. Ik heb de vraag uitgezet: http://tinyurl.com/tankn-CC-FL
-
Citaat:
Vandaag geprobeerd bij 2 tankstations. Helaas geen succes
-
Goed idee, Twitter. Hopelijk wordt er nu wel serieus naar gekeken.
Ik open even een nieuw topic over de problemen met de Debitcard die hier aan gerelateerd lijken te zijn.
-
Citaat:
TommyW
Zorgen dat je altijd genoeg cash geld bij je hebt voor het geval dat...
Ik weet dat dit antwoord door de bank gegeven wordt en kreeg dit ook toen mijn pasje weer eens weigerde.
Maar wat is genoeg? genoeg om de rest van je vacantie op water en brood te leven, alles lopend te doen omdat er geen geld voor benzine is?
Iets meer dus, maar niet meer naar de parken of uit eten.
Voldoende om je vakantie comfortabel voort te zetten betekend dus alles cash en dan heb je die kaartjes niet meer nodig.
Dat werkt altijd en bevalt prima
-
Zou niet graag alles cash meenemen. En sommige zaken als borg kún je niet eens cash betalen.
-
Citaat:
6foot6
Voldoende om je vakantie comfortabel voort te zetten betekend dus alles cash en dan heb je die kaartjes niet meer nodig.
Dat werkt altijd en bevalt prima
Zo doen wij dat. We kopen de dollars als wij vinden dat de koers goed is. Deze koerswinst heeft ons al heel wat extra dollars opgeleverd.
We hebben 3 CC's bij ons voor o.a. borg maar doen de rest allemaal cash. We willen niet afhankelijk zijn van hoe de koers is als we daar zijn. We nemen netjes ons dagbudget in onze beurs mee en komen thuis niet meer voor verrassingen te staan.
Veel villa's hebben beveiliging en een safe dus het geld hoeft niet open en bloot ergens neergelegd te worden.
-
Dit is nu precies de reden dat wij ook altijd een ruime hoeveelheid geld contant hebben zodat we als er iets is en we niet kunnen innen gewoon nog meerdere dagen cash kunnen voorzien in onze dagelijkse benodigdheden.
-
wij zijn gelukkig in het bezit van een amerikaanse bankrekening. dus kunnen altijd nog geld overmaken van de nederlandse naar de amerikaanse rekening zodat we niet zonder geld zitten.
-
Als we het hebben over tanken met een cc hebben we het dan over tanken met een self service pricipe?
-
Citaat:
mattrob
Ik heb overigens afgelopen week in LA nog wel getanked met CC en willekeurige postcode. Maar goed, dat is geen Florida natuurlijk #-o
Mij lukte het in juni & juli ook niet in California en Nevada met mijn CC. Hele vakantie gewoon met cash geld betaald bij de pomp. Vind ik ook geen probleem, liep al eerder tegen dat CC en pinpas probleem aan bij de pomp bij eerdere vakanties, waar het eerst nog wel lukte, zoals anderen ook gemerkt hebben.
En als je binnen komt bij zo'n tankstation zie je ook weer eens wat lokale bevolking en de vitrines met veel warme snacks. :wink:
-
Citaat:
Als we het hebben over tanken met een cc hebben we het dan over tanken met een self service pricipe?
Inderdaad, sef service. Maar dat is het eigenijk bijna altijd :-), behalve in Oregon en New Jersey.
Wij nemen ook altijd wel cash mee, maar het was zo lekker makkelijk bij de pomp. Gewoon aftanken, en niet meer raden of twee keer lopen indien misgegokt :mrgreen:
-
benzinekosten
Hallo iedereen,
Mijn vriend en ik willen aankomende zomer voor het eerst naar Florida. We willen via het reisbureau hier een auto huren en dan op de bonnefooi gaan reizen voor ongeveer 12 dagen.
Een van de dingen die ik hier op het forum nog niet heb kunnen vinden is wat de benzinekosten ongeveer zijn in Florida.
Alvast bedankt!
-
Re: benzinekosten
Op deze site kun je precies per county zien wat de benzineprijzen zijn.
-
Bedankt voor je reactie!
Die bedragen zijn per gallon?
-
Wij zijn net 14 dagen terug en de prijzen zaten tussen de $3.20 en $3.30.
Maar in de zomer kan dit wel weer heel anders zijn!!!!
Sjon, Bianca en Romy