Yvet, mag ik hier zeggen dat ik een cruise heb geboekt via AMCA.nl omdat zij mij de cruise het goedkoopst konden aanbieden. (overigens geen Disney Cruise)
ik ben juist begonnen zoals u zegt; eerst de amerikaanse aanbieder benaderen, maar geen van allen konden tippen aan de prijzen van AMCA.
en bij AMCA kregen we ook nog eens $200 onboard credit per stateroom (x2 :) )
ik wilde dit even kwijt om te laten weten dat het dus niet altijd goedkoper is via een amerikaanse aanbieder, misschien wel voor de disney cruises.
no offence by the way...
30 april 2009 gaan we met Wonder 3-nachten Bahama's
5 mei 2010 met Magic de Middellandse zee
18-02-09, 16:52
Yvet
Re: Disney Cruise Line
Tuurlijk mag dit gezegd worden!!!!! (als je geen u meer gebruikt maar gewoon je). En helemaal geen probleem uiteraard no offence..........:D
Maar......
De disneycruises mogen niet goedkoper aangeboden worden dan de standaard prijs. Een aanbieding anders van disney zelf en dan pas daarna dus ook de reisburo's zul je nooit tegenkomen. Het enige wat kan is dat een reisagent van zijn eigen commissie iets aanbied zoals dreams unlimited doet met onboard credits (hierdoor krijgen zij dan uiteindelijk minder winst op de cruises).
Disney werkt gewoon iets anders dan de gewone cruise maatschappijen, omdat Disney toch wel verkoopt met of zonder aanbiedingen (dat denken ze... we zullen zien hoe dat verder tijdens de economische crisis zal gaan).
22-05-09, 22:56
wippelgem
Disney Cruise
Hoi hoi,
we denken er heel hard over na om volgend jaar in mei (ja, we zijn er rap bij) een 7 night western caribbean cruise te doen.
Nu vragen wij ons af of we in de havens cozumel en grand cayman zo van het schip af kunnen en de stad/stadje inwandelen en naar het strand kunnen. Of is er een busrit/taxirit voor nodig?
Key west zouden we ook aandoen maar daar zijn we al geweest en weten we waar we aanmeren en weten we dus wat ons te doen staat :razz:
Bedankt voor de info!
23-05-09, 08:37
Disneyfan1970
Grand Cayman, na een tochtje met de tenderboot van het schip kom je aan in het winkelgebied van Grand Cayman. Met de Taxi kun je naar 7 Miles Beach (prachtig strand heerlijk warm zeewater) iets van $5 per persoon enkele reis.
Op Cozumel zit je ook dicht bij het winkelgebied. Maar je kunt je afvragen of je daar ook (weer) een stranddag wilt. Want op Casteway Cay heb je ook al een stranddag. Maar ieder zijn ding natuurlijk :)
Groet,
Jeroen
23-05-09, 21:17
wippelgem
Tnx voor de info! Het zijn trouwens jouw reisverhalen die ons nog meer zin doen krijgen om te gaan \\:D/
TJa, weer een stranddag? Ligt inderdaad van persoon tot persoon af maar aangezien ons dochtertje dan 2,5 is en niet veel meer nodig heeft dan zon, zee en zand zoeken we niets anders!
23-05-09, 23:03
disney
Op Grand Cayman is de eilandtour met bezoek aan de vlindertuin en Turtle farm ook erg leuk, ook heel leuk voor jullie dochtertje.
Alleen in mei 2010 is de magic (die de 7-daagse cruise doet) in europa en volgens mij zijn er dan alleen de kortere cruises te boeken.
Veel plezier met de voorbereidingen van deze topvakantie.
Groetjes,
Hester
25-05-09, 20:14
Yvet
Vanaf 10 April 2010 is de Magic onderweg naar Europa en in Europa t/m September 2010.
Als je een 7 daagse cruise wilt doen met Disney zul je dit voor April of na September moeten doen.
Gedurende de periode dat de Magic in Europa is zal de Wonder ook 5 daagse cruises maken maar dan alleen Key West extra en niet het western gedeelte.
08-07-09, 12:15
disney fan
Heeft er iemand nog tips wat leuke excursies of bezienswaardigheden zijn op Nassau?
09-07-09, 09:41
fitnessmouse
Hangt er een beetje vanaf wat je wilt, welk gezelschap, jong oud?
Atlantis resort lijkt me erg leuk, maar ontzettend duur en wij vonden onze kinderen te jong, want die konden nog niet op de glijbanen.
Wij hebben het piratenmuseum gedaan, ardastra gardens en tussendoor hebben we op het strand gelegen. Dit alles zelf, lopend.
Op de terugweg langs de winkels, maar daar vonden wij niks aan, maar als je van sieraden houd, misschien wel leuk.
09-07-09, 13:09
au3
Wij (mijn dochter van 5 en ik) hebben dit jaar de Dolphin Encounter gedaan op Blue Lagoon Island, geboekt bij DCL zelf.
De Encounter zelf duurde ca. 1 uur en daarna kun je evt op het strand van Blue Lagoon Island blijven met uitzicht op de zwemmende dolfijnen in de baai. Wij zijn met de ferry weer teruggegaan naar het schip omdat het te koud was om op het strand te liggen.
09-07-09, 21:05
disney fan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fitnessmouse
Hangt er een beetje vanaf wat je wilt, welk gezelschap, jong oud?
Op de terugweg langs de winkels, maar daar vonden wij niks aan, maar als je van sieraden houd, misschien wel leuk.
We zijn 42 en 38 jaar jong en gaan lekker samen de Disney Cruise doen.:mad:
Atlantis lijkt me ook heel leuk maar een zwempark kun je altijd nog doen.
Hoef je niet voor naar een eiland.
Ik dacht zelf om een glazen bodem boot tour te gaan doen.
Heeft iemand die gedaan?
Verder leek het me leuk om wat van het eiland te zien.
Zijn die winkeltjes op loopafstand van de boot?
Bedankt voor de reacties!
10-07-09, 10:17
fitnessmouse
Het eiland zelf vonden wij niet zo heel bijzonder. Superdruk. De winkels zijn te voet te bereiken en liggen bijna direct als je van het schip afkomt.
15-08-09, 15:22
cloggie68
Vandaag gelezen:
Kids Sail FREE on Select Mediterranean Cruises
Kids 17 and under sail FREE on most 10- and 11-night Mediterranean sailings 4/24/10-5/26/10, when traveling with two full-fare guests in the same stateroom. Government taxes and fees are not included. Valid for Category 4 through Category 12 staterooms only. For details, visit http://www.mousesavers.com/dcldiscounts.html#kidsfreemed
25-08-09, 17:02
carmen1988
Disney wonder cruise
Hallo Allemaal!
Ik ga dit jaar voor de 9 keer naar Florida, met daarbij een 5 daagse Disney cruise op het schip Disney Wonder. Dit is overgins de eerste keer dat ik met de disney cruisline een cruise maak. Nu is mijn vraag heeft iemand er ervaring mee of het is toegestaan om zelf blikjes cola van het vaste land mee te nemen in het koffer. Zou graag wat meenemen voor 's avonds in de hut.
Weet iemand dat dan hoor ik het graag!
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes :sun:
25-08-09, 19:24
cant51
Re: Disney wonder cruise
Al dit soort vragen kan je ook stellen op dit forum http://boards.cruisecritic.com, is wel in het Engels ga rechts boven naar Cruise Critic boards op de pagina die je dan krijg scroll je naar cruise lines A&O en daar kun je Disney Cruise line aanklikken, is een erg leuk en informatief forum voor als je een cruise gaat maken.
Grtjes Toos
25-08-09, 21:07
shockblade
Een nog betere link; www.disboards.com en dan naar de subpijler 'disney cruise lines' gaan. Enkele honderden postings per dag. ;)
Antwoord op de vraag; ja, je mag drinken aan boord brengen (ook alcoholisch). Je dient het wel zélf aan boord te brengen, dus niet in de koffers maar handbagage.
Overigens is het een beetje jezelf werk verschaffen als je niet per se bijv. Pepsi wilt drinken. De refill station op deck 9 is volledig gratis. Daar is o.a. gewone coca cola te krijgen, decaf en light. Moet genoeg cola zijn, als je het mij vraagt. ;) In de eetzalen; idem dito.
Frisdrank via roomservice en in de bars daarentegen kost dan weer, sappen, koffie en thee via roomservice kost niets. (enkel tip)
Een slimme vrouw is op haar avond voorbereid. Zorg dat je een voorraadje in de stateroom hebt, en klaar ben je voor de avond. :) Heel groot schijnen de koelkastjes niet te zijn, maar dat is heel simpel te omzeilen door een koeltasje o.i.d. in bad te zetten en dagelijks te laten vullen door de roomsteward met ijs. Daar kijken ze allang niet meer van op.
26-08-09, 20:12
Yvet
Het is mogelijk je eigen drinken mee te nemen, maar wel in je handbagage
als je het in je check in bagage doet dan heb je pech....
Je mag ook een koelbox meenemen aan boord als handbagage maar dan alleen een soft cooler geen harde box.
De koelkast is klein aan blikjes kun je er mss een stuk of 4-6 per keer in kwijt.
De koelkast is een beverage cooler dus niet echt een koelkast, maar ach het is wel makkelijk.
Drinken kun je gratis halen op deck 9 dus het is niet perse nodig dat je drinken meeneemt.
De boven genoemde sites zijn goede tips om info vandaan te ahlen, maar stel gerust je vragen ook hier.
Inmiddels hebben we aardig wat mensen die al vaker een Disney cruise gedaan hebben die ook op dit forum zitten en dus je ook op weg kunnen helpen.
27-08-09, 17:24
shockblade
Carmen, voor wat betreft Disney is er 1 stelregel; geen woord blind geloven van wat het reisbureau je vertelt. ;)
Ze rekenen veelal te hoge prijzen, zijn veel te inflexibel en geven schrikbarend vaak verkeerde informatie. Die kun je beter van het internet halen door eerder genoemde websites en bijv. www.allears.net eens te bestuderen. En voor een volgende keer boeken; verdiep je dan in de wegen die er zijn om buiten het reisbureau te boeken. Heel makkelijk, scheelt je geld, en veel meer vrijheid op de koop toe. Ideaal!
Heel specifiek voor deze vraag;
non-alcoholisch bij het eten in de eetzaal is incl. Drinken via refill station op deck 9 idem dito. Daar kun je o.a. allerlei varianten van cola krijgen, sprite, sappen, melk, koffie, thee, water, Mr. Pibb etc.
non-alcoholisch aan de bar, in het Disney Theater is betalen. Geen probleem, want je kunt zelf drinken daar mee naar toe nemen. Blikjes fris via room service is betalen. Melk, koffie, thee, sappen, lemonade etc. via roomservice is gratis.
Drink je graag wat alcoholisch? Mag je zelf aan boord meenemen -een van de weinige cruiseline die dat toe laten-, maar bedenk wel dat men een onkurkingsfee rekent als je de fles mee neemt aan tafel.
De stelregel voor het refillen op Deck 9 kun je ook vertalen naar Castaway Cay. Dus ook daar hoef je via diezelfde weg niets te betalen.
28-08-09, 11:16
Yvet
Never ever boeken via het resiburo...
Geven erg slechte informatie (kijk nu naar het verhaal over de frisdrank, op andere cruises is dit vaak zo maar juist bij Disney niet en dat zouden ze toch echt moeten weten). Ze rekenen teveel en je krijgt ook nog eens geen onboard credits.
Kijk eens rond bij een amrikaanse travel agent, bv Dreams Unlimited: http://www.dreamsunlimitedtravel.com/cruise/index.htm
Wat doet een amrikaans buro voor je
Je betaald exact dezelfde prijs voor je cruise als je dat bv direct bij disney zelf zou boken, geen extra kosten dus.
Zij houden in de gaten of de prijs zakt, er een leuke aanbieding is enz enz zodra dat zo is, hoef jij niks te doen. Zij regelen de korting voor je!!!
Je krijgt onboard credits (eigenlijk gewoon korting dus) onboard credits is een ebdrag dat je op je account gestort krijgt en daarvan betaal je bv excursies, alcoholische dranken enz enz.
Je kunt vrijblijvend een quote opvragen.
Mogelijkheid tot vooruit betaling van tips ed.
Hopelijk heb je iets aan deze info.
Heb je vragen, gooi ze op het forum!!!!
29-08-09, 08:12
A.Hofman
Re: Disney Dream cruiseship
De reis van de Meyer werft naar de Eemshaven duurt wel even.(20 uur?) En is meestal in een weekend. In de Eemshaven zal de bevoorrading plaatsvinden,waarna het schip enkele proefvaarten zal maken op de Noordzee. Het laatste schip dat afgeleverd is, de Celebrity Equinox, heeft wel een maand in de Eemshaven gelegen.
Een paar jaar geleden stonden wij langs de Eems te kijken naar de Celebrity Solstice.Toen nog met muziek, maar daar schijnen de vogeltjes last van te hebben.
30-08-09, 17:56
Mickey99
Re: Disney Dream cruiseship
Leuk vooruitzicht!
Eigenlijk ongelooflijk dat die nieuwe nog groter wordt als diegene die nu al varen. Wij hebben een week op de Magic gezeten en die was al enorm! De Magic had een capaciteit had van 2400 gasten en ik lees net dat de Dream een capaciteit van 4000 gasten krijgt :shock:
Mocht hij afgebouwd zijn en langs Nederland varen lijkt het me erg leuk een kijkje te gaan nemen.
Sonja
30-08-09, 23:27
carmen1988
Hey,
Oke thanks voor de tips over drinken, Shockblade en Yvet. Alleen even iets over het boeken bij reisbureau. Ik zal jullie vertellen heb niet veel betaald. Per persoon 306 euro. Ik vindt het echt een koopje. Heb het van te voren ook op andere internet site gekeken maar was ik veel duurder uit.. Vinden jullie dit geen goede prijs??? Is wel goedkoopste hut.
Nog een vraagje misschien dat iemand hier antwoord op heeft. Wij hebben een huurauto. Is er mogelijkheid om de auto te pakeren bij de haven in Port Carnaval? Kost dat geld zo ja hoeveel ongeveer??
Thanks Alvast!
Groetjes
31-08-09, 10:54
Yvet
Ja dat klinkt zelfs te goedkoop.
Disney doet niet aan aanbiedingen tenzij zij die aanmelden.
Een dinseycruise mag niet goedkoper aangeboden worden, dat is verboden door disney.
Daarom wordt er korting gegeven door middel van onboard credits door ta's want dat betalen ze van hun eigen commissie.
En daarom waren alle andere aanbieders duurder.
Weet je wel zeker dat alles er in zit aan taxes en havengelden ed?? want die kunnen anders nog flink oplopen voor je.
En anders heb je een super prijs te pakken en ben ik wel héél erg benieuwd waar je dit hebt geregeld.
31-08-09, 12:47
Disneyfan1970
Parkeren in port canaveral kost $15 per dag.
Groet,
Jeroen
01-09-09, 11:03
carmen1988
Hey,
Alle tax havenbelasting etc zit erbij. Is geboekt via Koani reizen. Heb alle papieren binnen en is gewoon 306 euro pp.
Dus neem aan dat zo klopt. Heb ook nagevraagd en komt verder ook geen verdere kosten bij.
Groetjes
01-09-09, 11:05
carmen1988
Hoi Disneyfan1970,
Oke thanks. Weet jij toevallig ook of ik dat beter kan reserveren of kan je dat ook gewoon terplekke de auto daar pakeren?
Groetjes
01-09-09, 17:58
Disneyfan1970
Je kan niet van te voren reserveren. En je kunt betalen met creditcard. Het is wel slim om ook cash bij je te hebben, want 1x van de 3 werkte het niet vanwege een defect aan het apperaat.
Jeroen
14-09-09, 16:50
carmen1988
Oke thanks voor de info.
Heb ik nog een vraagje. Ikzelf ben al eens met een cruiseschip weggeweest, dus ik heb geen last van zeeziekte. Alleen voor mijn vriend is dit wel de eerste keer en heb geen idee of hij er wel last van zal hebben. Krijg je op de cruise indien nodig wel pillen tegen zeeziekte? Weet iemand dit toevallig?
Groetjes
14-09-09, 17:13
Yvet
Gewoon even van te voren aanschaffen bij de WalMart of een CVS of iets dergelijks.
Kosten zijn iets van $3 en dan heb je alles gewoon bij je.
29-11-09, 11:33
disney fan
Wij zijn van plan om in November 2010 een 3 daagse Disney Cruise te boeken.
Vrienden van ons willen waarschijnlijk ook die Cruise gaan doen maar zullen dat pas later beslissen.
Nu vraag ik me af of het te regelen is om los van elkaar te boeken en wel bij elkaar aan tafel te zitten bij het Diner?
Zo ja, hoe doe je dat dan?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes Lucy
29-11-09, 13:20
au3
Hi Lucy,
kon me herinneren er ooit eens iets over gelezen te hebben...heb het even voor je gegoogled: Booking & Reservations
Question I'll be traveling with friends and/or family, but we'll be booking separately. How do I coordinate my entire travel party? Answer Coordinating is easy. Once you've booked your cruises under separate reservations, you can link your reservations together so that you can share dinner seatings, have your staterooms located close together and more. Simply visit the Planning Center section of the site, log in and retrieve your reservation. Then click the Modify link under "My Reservation." Or you may call our reservations desk at (800) 951-3532 and we'll help coordinate your travel party details.
If you booked multiple staterooms during the booking process, each stateroom will receive its own reservation number. You can then link reservations using the same process described above.
Je kunt het volgens mij ook nog regelen bij check-in op Port Canaveral of bij de Customer Service Dept on board.
30-11-09, 10:40
Yvet
Op zich is het geen probleem om later jullie reserveringen nog aan elkaar te linken zodat jullie samen aan een tafel terecht komen.
Maar.....
Als jullie boeken en jullie willen bv de vroege zitting dan kan het zo zijn dat tegen de tijd dat jullie vrienden boeken de vroege zitting al vol is, zij worden dan automatisch op de late zitting gezet (is namelijk veel minder gewild vanwege het tijdstip en eten met kinderen).
In dat geval kunnen jullie niet samen eten.....
Daar moeten jullie wel even op bedacht zijn.
Tuurlijk als jullie beide de late zitting willen dan zal er geen enkel probleem zijn......
30-11-09, 20:42
disney fan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yvet
Maar.....
Tuurlijk als jullie beide de late zitting willen dan zal er geen enkel probleem zijn......
We zijn idd van plan om de late zitting te nemen.
Wij vonden de eerste zitting echt te vroeg maar ik kan me voorstellen dat die eerste zitting in trek is bij mensen met kinderen.
Au3 ook heel erg bedankt voor de info!
Weet iemand of de shows ('s avonds in het theater) op de 3 daagse Cruise eigenlijk het zelfde zijn als op de 4 daagse Cruise?
Is er op de drie daagse Cruise ook een Piraten avond?
Groetjes Lucy
08-12-09, 12:51
au3
Hi Lucy,
Pirate night doen ze op elke Disney Cruise: Pirates IN the Caribbean on the Disney Magic and the Disney Wonder is a 45-minute deck party located on Decks 9 and 10, Midship, at Goofy's Pool that plays at 9:45 p.m. Available on all Disney cruises, this exciting event begins with a pirate-themed dinner and ends with a buccaneer bash starring Mickey Mouse and the only fireworks spectacular at sea.
Het was echt geweldig, krijg bijna zin om zelf ook weer te gaan cruisen, hahaha Vergeet je piratenkostuum niet in te pakken!
Groetjes, Audrey
09-12-09, 14:04
disney fan
Hoi Audrey,
Ik weet dat het geweldig is, we hebben afgelopen september een 4 daagse Disney Cruise gemaakt en we waren van plan om volgend jaar 3 dagen te gaan doen samen met vrienden. We vroegen ons alleen af of je op de 3 daagse ook die Piraten avond zou hebben. Goed om te weten dat dat zo is, bedankt voor je antwoord.
Inmiddels is het plan gewijzigd en gaan we in 2010 weer een 4 daagse Disney Cruise maken! We gaan dan zeker een piratenkostuum mee nemen. We vonden dit zo grappig!
18-12-09, 23:31
calimero
hoi heeft er iemand ervaring met vervoer naar emn van port carnaveral? we zitten namelijk de twee dagen voor de cruise niet in een disney hotel en moeten zelf het vervoer regelen. Gaat er een bus of moeten we een taxi nemen. Wie heeft er tips. We zitten in orlando en gaan na de cruise ook weer terug naar orlando
19-12-09, 02:34
Yvet
Er gaat geen bus naar Port Canaveral voor zover ik weet, maar als die wel gaat dan zou ik never nooit niet willen nemen (gaat je zomaar 4 uur kosten...).
** Je kunt een auto huren bij een verhuurbedrijf dat ook een filiaal heeft op PC.
** Je kunt een taxi nemen of een Town Car (bv Happy Limo heeft Town Cars).
** Je kunt als je op een Disney Cruise gaat ook vervoer regelen vanaf Disney terrein of vanaf het vliegveld zonder dat je ook daadwerkelijk in een Disney hotel verblijft (je moet dan wel van en naar het Disney hotel evrvoer regelen).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vondutchga
Zodra ik 3 maand op de loonlijst sta wordt het een stuk aantrekkelijker.
Dat verklaart een hele hoop.
19-12-09, 23:36
calimero
Dank je wel voor je antwoord Yvet. Weet je toevallig ook of je die bus vanaf disney ook al in nederland kan regelen? En ik ga even kijken naar de autoverhuur. Hebben 2 dagen voor de cruise namelijk nog een Alemo auto van de rondreis dus.
20-12-09, 02:58
Yvet
Waar heb je je cruise geboekt??
Daar ligt het namelijk aan.
**Geboekt via een reisburo hier in Nederland: dan weet ik het antwoord niet, dat zal namelijk aan je reisburo liggen en de mogelijkheden die zij bieden.
** Geboekt via Disney zelf: even bellen met Dsiney en dan is het zo geregeld. Kan misschien ook via internet via je eigen cruise pagina maar dat weet ik niet geheel zeker.
** Geboekt via Travel Agent in Amerika: Stuur ze even een mailtje dat je transfers wilt toevoegen aan je cruise en dan is het ook zo geregeld.
Transfers kun je uiterlijk tot 3 dagen voor vertrek toevoegen of verwijderen van je boeking.