En als je een pakket laat opsturen of zelf opstuurt vanuit Fl. heeft het vrijwel altijd de aandacht van de douane of de pakjestransporteurs vragen wat erin zit en wat de waarde is.
BTW en/of invoerrechten betalen.
Knaapje
Afdrukvoorbeeld
En als je een pakket laat opsturen of zelf opstuurt vanuit Fl. heeft het vrijwel altijd de aandacht van de douane of de pakjestransporteurs vragen wat erin zit en wat de waarde is.
BTW en/of invoerrechten betalen.
Knaapje
Met de transporteurs (Fedex, UPS, DHL etc.) ben je daar zeker van. Die berekenen het zelf al door, incl. invoerrechten over de transportkosten, dat zijn ze verplicht.
Met USPS wil dat er nog wel eens bij door glippen, hoewel dat tegenwoordig bijna uitzondering is.
Ik weet niet als mensen dit interessant vinden maar skrill heeft een nieuwe product.
World post.
http://corporate.skrill.com/2011/11/...ld-post/22474/
Heefft iemand van jullie wel eens pakketjes laten versturen naar de vakantievilla waarin je verblijft?
Wordt het net als hier aangeboden?
Wat als je niet thuis bent?
Ik heb wat Amerikaanse sites waar ik spullen op wil kopen die niet versturen naar Nederland (eBay) of waarvan de kosten veel te hoog zijn.
Ik wil niet via de verschillende bureautjes gaan werken die het voor mij gaan verschepen.
grtz
Sleepwalker
dan leggen ze het gewoon voor de deur, heb dit al diverse malen meegemaakt. nooit geen probleem gehad.
Ja hoor, hier hetzelfde. Ook al heel veel, en binnenkort weer, aan huis laten bezorgen.
Als je er bent word er vaak nog aangebeld en anders wordt het voor de deur gezet, geen probleem.
Kleine pakketjes doen ze ook nog wel eens in de mailbox. Check die dan wel regelmatig, want de jongens/meisjes van Fedex/UPS vergeten het vlagje nog wel eens. USPS niet.
Bij ons niet!!
Ik dacht ook dat het zo zou gaan maar bij onze villa in Windsor Palms ging het toch anders. Het huis was geregistreerd als 'niet bewoond' omdat het alleen in de korte verhuur zat, dat hadden de bewoners blijkbaar zo geregeld. Ik had dus 2 pakketjes laten bezorgen en op de website van USPS stonden die als Undelivered, return to sender. Ik ben USPS gaan bellen en gelukkig kon ik ze allebei nog onderscheppen op het USPS depot in Kissimmee. Die mevrouw van USPS was redelijk geïrriteerd en legde mij uit dat je ze dan beter naar het postkantoor kan laten sturen en het zelf daar ophalen. Dat schijnt altijd goed te gaan.
Over het vlaggetje van de mailbox bestaan veel misverstanden. Vlaggetje omhoog betekent: ik heb te versturen post in de mailbox gelegd, s.v.p. meenemen. Het betekent niet: you've got mail!
http://wiki.answers.com/Q/What_does_...n_on_a_mailbox
In 2010 hadden we een villa gehuurd van een Engels echtpaar. Ik heb van te voren aan hen gevraagd of ze het goed vonden als we iets op dat adres lieten bezorgen, in de periode dat wij daar dus op vakantie waren.
Hun wilden dat liever niet maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de reden vergeten ben ...
Misschien om de reden die Cloggie68 aangeeft?
Sowieso was het in een gated community dus we hadden toch "thuis" moeten zijn om de bezorger toegang te kunnen verschaffen tot de community.
Kijk, weer wat geleerd \\:D/, hoewel de link ook aangeeft dat het soms anders gebruikt wordt.
Overigens staat daarover wel iets wat eigenlijk niet kan;
""The flag can also serve as an indication the letter carrier has come and left mail, but it's generally thought inconsiderate to use it for that purpose alone because if the letter carrier has no mail for you it forces him or her to make an unnecessary stop.""
De postbode komt, stopt een brief in de bus, denkt; ik doe het vlagje omhoog, dan weten de mensen dat er post is, en rijdt weg.
Hij kijkt in de spiegel (of rijdt aan de andere kant de straat terug) en denkt; hee, vlagje omhoog, ik moet wat afhalen, en stopt voor niks :-k
Volgens mij zijn postbodes wel wat slimmer dan dat.
Maar goed, we dwalen af, maar ik ben wel weer wat wijzer :D
Kan je het ook op hotel laten afleveren?
Ja. wel het hotel van te voren informeren dat ze een pakje kunnen verwachten dat voor een (aanstaande) gast is. Sommige hotels willen geen pakjes aannemen en andere hotels kunnen er handelingskosten voor berekenen.
Voor een hotel:
Altijd eerst contact opnemen met het hotel of zij dit toestaan en waar je aan moet voldoen.
Sommige hotels vinden een naam voldoende andere hotels willen datum verblijf, res nr, en naam....
Ik heb online bij de wallmart een Nintendo 3ds gezien, nu kan ik hem wel bestellen maar ze sturen het niet op naar nederland, hoe kan ik dit het beste aanpakken.
alvast bedankt
Met een predpaid Walmart creditcard kan het wel maar dan kun je nog niks naar Nederland laten sturen. Hebben wij ook wel eens gedaan en dan laat je het naar het adres sturen waar je dan zit of je maakt een site to store bestelling van, dat kan ook. Je moet wel rekening houden met levertijden maar dat kun je op de website zien. Als wij dit doen bestellen we wat we willen direct de eerste dag van de vakantie.Citaat:
Klopt, maar via een omweg is het mij toch gelukt om online een bestelling te doen ;)
Wij hebben dit opgelost door bij Walmart een GiftCard te halen en daar meteen een balance van $100 opgezet. Met deze Giftcard weer de online-bestelling geplaatst en toen kon het bestelproces wel helemaal afgerond worden en kregen we bericht dat het item a.s.a.p. naar het gewenste filiaal wordt verzonden.
Hallo,
Nu heb ik iets gezien op Ebay dat ze alleen verzenden in the USA.
Het toeval is dat wij in maart ( en sept) in Orlando zitten.
Nu zit ik te denken om dat pakje te laten bezorgen bij ons hotel.
Het is iets wat echt niet via de brievenbus kan.
Heeft iemand dit al eens gedaan?
En is dat goed gegaan?
Ik weet natuurlijk nog niet onze kamernummer maar ik laat het dan ook pas bezorgen tegen de tijd dat we gaan want anders staat het daar 3 maanden.
Of heeft iemand anders een tip?
Alvast bedankt.
Anja
Wij hebben al vaak pakketjes laten komen, meest naar de villa uiteraard, maar ook wel naar hotels en zelfs campings. Ging altijd probleemloos.
Tja de link die ik kreeg vind ik toch een beetje eng. Ik weet niet of Digitalman het hier mag posten zodat mensen zich er in kunnen verdiepen of het kennen? Het gaat om een barbie pop in de vorm van Boy George. ( de pop is gemaakt in 1985 dus uniek en nergens te koop) Nu zag ik bedragen van 55 euro voor verzenden van usa naar ned. Zijn dat gewone bedragen? Ik vind het nogal veel. Ik zoek al lang die pop en kost nu 35 dollar en ik snap dat de verzendkosten hoog zijn maar ik vind dat best hoog. toch? of zijn dat normale prijzen?
55 euro is niet misselijk voor zo'n pakketje, maar ligt wel aan hoe het verzonden word. UPS of USPS, overnight of enkele weken, verzekerd / onverzekerd. Maar dan blijft het nog veel. Er zijn hier in NL en ook overzee wel een aantal bedrijven die dat voor jou willen verzorgen, tegen betaling uiteraard (op het AA forum zitten een paar leden die dat doen), maar wat die rekenen, weet ik niet. Ik zou gewoon wachten tot je in Florida bent, en het dan (in overleg met de verkoper) naar je hotel of een postkantoor laten sturen.
Tja, het is via ebay en ik ben pas in maart in Orlando. Hij schreef al dat hij het niet naar een postkantoor laat komen en als de biedingen stoppen hij het ook verstuurd.. dan ligt het 3 maanden in het hotel en dan is het het vraag of ze het nog hebben als ik aankom.. of dan ziet Boy George eruit als Ken..hihihihi
Als ik zoiets wil mail ik de verkoper. Misschien kun je iets afspreken dat je vast betaald via Paypal en dat de verkoper de pop opstuurt wanneer je in Orlando bent. Mijn ervaring is dat de verkopers over het algemeen zeer behulpzaam zijn. Ik heb zo eens een Florida en USA bedeltje gekocht voor mijn Pandora armband. En als je al betaald hebt is het geld binnen bij de verkoper en willen ze de spullen misschien wel zo lang vasthouden voor jou. Ik zeg altijd: Als je het niet vraagt weet je het niet.:) Als ik jou was probeerde ik dit gewoon.
Ik maak al jaren gebruik van de service van
USA 2 YOU als ik iets wil bestellen uit de usa
Kan ze 200% aanbevelen
Ik heb bij Amazon een paar keer wat besteld met levering naar het hotel.
Hotel per mail gevraagd of het goed was.
Adres opgegeven met daarin t.a.v. mijn naam.
Aankomst pakketje aan het hotel gemeld via mail.
Kon het via track/trace volgen.
Toen ik incheckte zagen ze op het scherm gelijk, dat er een pakketje voor mij was.
Moest voor ontvangst tekenen op een lijst en zo te zien kwamen er meer pakketjes voor gasten.
Verliep dus prima.
Ook wij hebben vaak iets laten bezorgen bij villa's en hotels, het is wel 1x mis gegaan naar een villa de eigenaar had, wat wij niet konden weten, en doorstuur service op zijn adres in Orlando laten zetten voor de maanden dat hij er niet was, heeft een hoop gedoe opgeleverd we zagen op track en trace wel dat het onderweg was maar niet waar naar toe, ja toen het te laat was en toen was het pakje al in Engeland :-)
dus vraag even aan de verhuurder of er gewoon post bezorgd kan worden op je verblijf adres, scheelt een hoop gedoe :-).
Ja klopt, dat heb ik gevraagd maar hij zegt dat de biedingen over 2 dagen stoppen en dat hij geen 3 maanden met de pop wil blijven zitten. Dat hij het dan opstuurt. maar ik ben pas in maart in Orlando. Ik heb hem dat uitgelegd maar hij weet ook wel dat hij die pop makkelijk verkoopt .
Ik heb een mail terug ontvangen en het kost 70-80 dollar om het vanuit the USA te versturen. Ik wil dolgraag die pop maar ik vind dat gewoon te duur. Dus laat het even overgaan
ik denk dat usa2you daar echt wel goedkoper in is,,
ik betaal voor een pakket tot 2 kilo..dacht iets van25/30$
ooo dat scheelt veel. Ze hadden net weer terug geschreven dat er iemand is die ook vaak barbiepoppen besteld en dat mijn bestelling dat misschien met hun bestelling mee kan.
Ik vind dat echt super aardig. Maar de bieding op ebay is al afgelopen.. ze staan er nog wel op en die verzenden wel naar Nederland maar daar beginnen ze rond de 135 dollar excl. verzendkosten.. en deze vroeg mar 40 dollar ( is het op geëindigd) Maar als ik dan nog 80 dollar moet betalen naar Nederland en verzendkosten van USA binnen USA zou ik het totaal ook kwijt zijn.. maar ik zal eens kijken bij usa2you..ligt er denk ook aan wat je verstuurd hoe duur de verzendkosten zijn.
Heeft er iemand ervaring met huren van een (PO) box waar pakketten heen gestuurd kunnen worden?
Met zo'n box kan je van te voren shoppen en spullen op laten sturen, en ophalen als je in Orlando bent.
Ik heb het voordeel dat ik het altijd naar familie of vrienden daar laat sturen en als ik weet dat ik ga begint het grote online shoppen. Ik koop bijna niets meer daar terplekke maar bijna alles online scheelt zo veel geld! Maar ik ben ook wel benieuwd naar zo'n PObox hoe dat verder werkt, voor wanneer we naar gebieden gaan waar we niemand persoonlijk kennen.
Nou, ik had dus gevraagd wat het kost om zo'n barbiepop te laten verzenden en dat zou rond de 80 dollar kosten.. en dan nog het verzenden van usa binnen usa..die zouden rond de 25 dollar zijn. Nu kwam ik heel toevallig de pop weer tegen en die verzond wel naar Nederland.. en voor de verzendkosten was ik 60 dollar kwijt. En daar zitten de invoerrechten al bij.. dat zou bij die van 80 dollar dus niet zijn.. als ik mensen zou kennen in the USA zou dat idd een stuk makkelijker zijn
Hallo, ja ik zie nu pas het berichtje.. ( ik krijg geen email als ik dus priveberichten krijg dus zag het niet eerder) super aardig.. mocht het nou ooit eens zo zijn dat ik weer iets wil bestellen dan laat ik het weten.. bedankt!!!
Ik wil in florida golfclubs kopen maar deze zijn aan de wat grote kant.
Weet iemand hoe het werkt met versturen naar nederland met de post.
BTW betalen in nederland?is het veilig.
Je kan ze natuurlijk wel laten verzenden naar Nederland zitten genoeg bedrijven die dat voor je kunnen verzorgen, maar kosten zijn hoog en bij aflevering thuis vaak een flinke rekening van de Douane in Nederland en dat is meestal niet alleen de BTW, veilig zal het wel zijn, Wij hebben al diverse malen golfclubs gekocht in Florida deze gewoon in een golftas gedaan en de tas in een golftas travelbag gedaan en meegenomen in het vliegtuig wij moesten bij Delta airline rond de 55 euro betalen enkele reis.
als je je (gratis) aanmeld via de klm golfclub, mag je blijkbaar nog gratis een golftas per gezelschap inchecken
zoiezo denk ik dat het goedkoper is om de set gewoon mee te nemen in het vliegtuig net wat CANT51 al aangeeft zijn deze kosten vele malen
minder dan dat je per post verstuurt
wat ook een mogelijkheid is.. dat hebben we afgelopen oktober gedaan (bij Delta)
is dat wijzelf gewoon onze koffers hebben mee genomen die vrijgesteld waren op ons ticket, en onze zoon zonder koffer naar Florida is gegaan
bij KLM / Delta hebben we vooraf gemeld dat hij met een golfset reisde ipv een koffer
hij heeft op de terugweg de golfsclubs in zijn travelbag zo gratis mogen in checken omdat hij geen eigen koffer had,en de golftas dus als het vrijgestelde stuk bagage word gerekend
Kun je ook gewoon een pakketje laten bezorgen bij bijv Disney's yachtclub, nog voor je ingechecked bent? En zo ja, hoe gaat dat dan? Wat vul je dan in bij de adresgegevens, je naam en adres vd yachtclub? Moet je de yachtclub eerst op de hoogte stellen dat er iets onderweg is?
ik heb nl bij abercrombiekids online zulke leuke dingen gezien die in de winkel (in de floridamall) volle prijs is en online voor een prikkie. Alleen die prijzen gelden niet als je het naar Holland laat sturen....
Ik zou zeker van tevoren even contact opnemen met het hotel, da's wel zo beleefd. In mijn ervaring is het nooit een probleem.
Qua adressering doe ik altijd zoiets:
Angelina
c/o Bellstand Disney Yachtclub
etcetc..
Verreweg de meeste hotels hebben naast de lobby een afsluitbare kast/kamer voor koffers en andere spullen waar ze je pakketje veilig kunnen bewaren. Geef bij het afhalen de bellboy een paar dollar fooi en klaar ben je.
Is bij mij in 20+ jaar nog nooit misgegaan. (effe afkloppen :rolleyes: )
Oh ok. Mijn broer had inmiddels wel gelezen dat ze het aannemen inderdaad en dat je de arrivaldate erbij moet zetten. Wat gebeurd er mocht een pakje niet op tijd aankomen? We zijn er van woensdag tot zondag en dan terug naar Nederland. (Al doe ik wel de expressdelivery van 1 dag)