Standaard reisverzekering dekt dit niet. Je moet dan de optie natuurrampen en terrorisme erbij hebben afgesloten.
Afdrukvoorbeeld
Standaard reisverzekering dekt dit niet. Je moet dan de optie natuurrampen en terrorisme erbij hebben afgesloten.
Heb je het met een creditcard betaald? Misschien kun je via de creditcardmaatschappij iets regelen.
Patrick@ wij hebben een doorlopende reis-en annuleringsverzekering, ik ben eigenlijk altijd wel ‘over’ verzekerd. Maar ik ga volgende week even met Apeldoorn bellen :p
Elstars@ Nee, helaas rechtstreeks overgemaakt aan Exit. Notabene meteen toen ik de factuur kreeg:( Ik zag vandaag een wanhopig bericht van Exit op FB, om vooral de reis uit te stellen. Maar ik vind dat gewoon lastig. Niemand weet wanneer we überhaupt weer op vakantie kunnen.
Je hoeft het voucher niet te accepteren, en kan je geld terugvragen. Echter dit hoeft exit niet meteen terug te betalen. In verband met de hele situatie heeft de overheid besloten dat dit maximaal 6 tot 12 maanden mag duren. Gaan ze tussentijds failliet dan ben je je geld kwijt. Voucher is gedekt door SGR, bij faillisement. Mocht het nou zo zijn dat je het voucher binnen 12 maanden niet kan of wil gebruiken dan kan je na een jaar een refund op je voucher aanvragen.
Probeer steeds in contact te komen met Expedia, maar verbinding wordt na het invoeren van het juiste reisplannernummer (wordt ook bevestigd door Expedia) steeds verbroken.
Wat wil je daar doen dan??
Ze geven je toch geen extra info... :)
Wat ik mij afvraag; is er iemand die al iets heeft vernomen over de (zeer waarschijnlijke) verlenging van de Travel Ban? En dan bedoel ik via officiele kanalen en niet via de buurman. De ban zou vandaag aflopen volgens mijn berekening maar kan hier zelf niets over vinden gek genoeg...
Fabian, er is blijkbaar geen vaste einddatum, tot Trump anders bepaald blijft de reisbeperking van kracht.
Hier het besluit (sectie 4) https://www.whitehouse.gov/president...l-coronavirus/
Ik had ook wel een verlenging verwacht aangezien er een termijn van 30 dagen is genoemd...
Thanks Kevin. Heel duidelijk. Dat verklaart ook waarom er geen berichten over verlenging te vinden zijn.
@Ritchie, pas contact gehad met Expedia. Ze doen niks voor je als je niet binnen 72 uur vertrekt. Via een omweg toch erdoor gekomen. Als je je reisplannummer ingeeft wordt de verbinding verbroken. Ik ga ervan uit dat dit gekoppeld is aan de datum van vertrek. Verwacht komende week wel contact te krijgen.
Contact gehad met Expedia, zijn er mee bezig.
Krijg de vlucht volledig terugbetaald via Expedia, omdat de vliegtuigmaatschappij deze vlucht heeft geannuleerd, maar dat wilden ze eerst niet doen, ze boden de voucher aan, maar heb deze dus geweigerd.
Het is bij Expedia net wie je aan de lijn krijgt. De een regelt het meteen en ik moest een mail sturen omdat ze het telefonisch niet konden afwerken. Stuur ik een mail krijg ik als antwoord dat ze niet per mail kunnen annuleren maar dat het telefonisch moest. Gelukkig had ik inmiddels al iemand aan de lijn gehad die het wel geregeld heeft. We hadden een vlucht van lufthansa en deze gaven tot 2x aan dat een refund-actie mogelijk is. Wij hebben nu een refund-actie voor de vlucht van mijn schoondochter gevraagd. Voor ons zelf willen we proberen de vlucht gratis om te boeken. Ook dat moet via Expedia maar kan pas als daar de vluchten opstaan. Dat is pas half juni.
Ik kreeg vandaag een vluchtschemawijziging voor onze trip naar Florida voor 15 mei met Lufthansa alsof er niks aan de hand is. Intussen wil Trump de economie weer opstarten met "exciting" maatregelen die we later vandaag te horen krijgen. Ik schat de kans dat we naar Florida kunnen 5% in, maar dat deed ik al een hele tijd.
Ik zou 29 april van A'dam naar Philadelphia vliegen via Detroit. En half mei van Orlando naar A'dam. De vlucht van A'dam naar Detroit en van Orlando naar A'dam is geannuleerd. Maar die van Detroit naar Philadelphia heeft alleen een tijdswijziging. Nu nog in Detroit zien te komen! :D
Alles als 1 reis via KLM geboekt (vliegen met Delta) dus de reis kan zo verzet worden of ik kan een voucher krijgen maar het ziet er wel raar uit op de app. Ik wacht (on)rustig af op meer duidelijk voordat ik iets ga plannen.
Dus als je dan van Herr Trumpf mag vliegen dan ga je gewoon??
JA, als ik mag vliegen dan ga ik inderdaad als mijn vlucht nog steeds gaat op 27 april. Maar het zal nog wel niet mogen ...
Risico om het daar op te lopen is niet hoger of lager dan het hier op te lopen als ik me aan dezelfde adviezen hou.
Het is niet alleen de vraag of er vluchten IN Amerika mogen aankomen maar ook of er vluchten mogen vertrekken vanuit Nederland of België, toch?
Ikzelf ben van België en hier stond deze week in de krant dat er VOORSTELLEN op tafel liggen om mensen die deze zomer buiten de grens gaan, bij thuiskomst verplicht nog 2weken in quarantaine te houden.
nou ik weet niet hoeveel verlof de meeste gezinnen hebben (voor mezelf geen probleem, sta in het onderwijs maar manlief heeft maar 3weekjes verlof)
maar volgens mij is zijn niet veel mensen in de mogelijkheid 4-5weken verlof te nemen.
Zal niet alleen aan Trump liggen. Maar zoals eerder geschreven, mijn reis gaat niet meer door. Liet het weten om te laten zien wat een aparte situatie je zo hebt met zo'n binnenlandse vlucht die nog wel doorgaat. Voor mij is nu de onzekerheid wanneer ik dan wel ga. Dus wanneer is dit virus (wereldwijd) onder controle? Wanneer kunnen we weer vliegen? Wanneer is Disney weer open? Wanneer is het ook weer leuk om te gaan? Ik ga er niet vanuit dat het in september al zo is. Dus ik wacht nog even maar verwacht dat het volgend jaar gaat worden ipv dit jaar.
Helemaal mee eens, inderdaad zal je op 27 april niet kunnen vliegen. Wellicht op het einde van het jaar wellicht ?? Wie zal het weten, alleen die "gefohnde" man uit het witte huis wellicht ? "
Wij hebben ook alles geannuleerd, en alles inmiddels terugbetaald, en hebben in September nog een vakantie te gaan (als die doorgaat tenminste, geen USA) We zien wel, en kijken van week tot week.
Als we uiteindelijk weer naar de USA kunnen gaan kan het snel geregeld zijn.
De stranden liggen al behoorlijk vol daar...
Kan een aardige outbreak worden... ook dát vindt Trumpieboy goed... LOGISCH.. met de verkiezingen voor de deur...
Wel befhelen geven maar nu mogen de gouverneurs het zeggen... slim hé??
Is het tenminste niet zijn schuld.
Wij hebben tickets voor half Oktober, maar als er tegen die niet een hoop veranderd is dan gaan wij zeker niet. Als we dan geen voucher krijgen verzet ik de tickets zelf wel. Kosten wegen niet op tegen de totale reissom en de ellende die je kan hebben als je het daar oploopt. Ook qua werk kan ik het me niet veroorloven om effe 2 weken extra te pakken qua vakantiedagen. Als we nog werk hebben over paar maandjes dan.
En die Trump, die man spoort niet. Is geen haar beter als die Chinese en Noord Koreaanse tegenhanger, en het wordt President niet waardig. Sterker nog, hij maakt deze functie belachelijk. Wat een criminele zakenman zeg, verschrikkelijk.
Lult letterlijk uit zijn nek ( excuses voor het taalgebruik )
Gaan de prijzen nu zakken, eens er weer reizen wordt toegestaan? Tickets, hotels, autohuur enz?
Onze tickets met Delta van Ams-Tpa rechtstreeks op 26 juli zijn vandaag door Delta geannuleerd. Rechtstreeks wordt door Delta niet meer aangeboden voor onze periode.
even bedenken wat we nu gaan doen, de evouchers blijven geldig tot september 2022.
https://www.cntraveler.com/story/del...ed-for-2-years
Dat is vreemd, vooralsnog gaat onze vlucht met Delta van 18 Juli naar Las Vegas gewoon door.
Ze gaan bepaalde vluchten uit het schema halen; je kan ongetwijfeld gewoon omboeken via bv Atlanta, New York, etc. Las Vegas staat wsl nog gewoon in het schema, maar zou me ook niet verbazen als die er uit gaat (maar dan kan je dus ook omboeken via de hubs).
Het inreisverbod is toch nog altijd van kracht?
Ik heb nog niets vernomen van het reisbureau (vliegtickets.nl) of de luchtvaartmaatschappij, behalve dat ik vorige week een wijziging van de vluchttijden kreeg alsof er niks aan de hand is. Ik laat mijn aftelticker onder de berichten staan zolang dat het geval is.
hier hetzelfde koen. onze vlucht voor 4 juni staat er ook nog steeds in en ook van de week nog een wijziging gehad.
Ik ben ook wat aan het zoeken naar data van het inreisverbod maar kan eigenlijk geen duidelijkheid vinden.
Toen waren de eerste berichtgevingen duidelijk maar nu niet meer moet ik eerlijk zeggen.\
Zou zo fijn zijn als er wat duidelijkheid zou komen. :(
Het inreisverbod is voor onbepaalde tijd ... We moeten dus afwachten totdat Trump (Administration) iets laat weten wanneer we weer mogen vliegen. We kunnen alleen maar afwachten. Maar ik ga er nog wel vanuit dat ze zo snel mogelijk weer toeristen toe willen laten; daar verdienen ze immers (veel) geld aan, en daar is Trump erg gevoelig voor.
Maar als je nu ziet welke staten weer opengaan hoop ik echt oprecht dat dit goed gaat omdat het allemaal toch wel heel snel gaat,
ik geloof 13 of 14 staten en Georgia aan de grens van Florida :(
Ook als Corona daar nog flink heerst??
Ik zou zeker overwegen heen te gaan wanneer dit toegestaan was, zelfs wanneer Corona daar nog 'flink heerst'. Je kunt jezelf tot op zekere hoogte goed in bescherming nemen en toch nog genieten van(een groot deel van)het moois dat Florida te bieden heeft. Ga er voor het gemak dan even vanuit dat Florida ook zal 're-openen', net als Texas en Georgia. Dan kun je bijvoorbeeld kiezen voor een villa in plaats van een hotel, een rustig gedeelte van een willekeurig strand in plaats van South Beach, bezoek aan winkels op rustige tijden en eventueel met berschermingsmiddelen. Disney en Universal Studios zit er misschien nog niet in, maar ook van een Florida-light vakantie zou ik kunnen genieten.
Wie zegt dat ik bij de lokale Albert Heijn geen Corona kan oplopen?
Ben helemaal voor een verantwoorde (met beschermingsmiddelen) Florida light (goed gevonden:cool:) vakantie.
ach de eerste richtlijnen voor openen van de parken staan al online:
https://www.wdwinfo.com/news-stories...Ulfj7q3OP_pj_M
En nu morgen afwachten wat er bekend wordt gemaakt omtrent de lockdown die eindigt in Florida op 30-4-2020 op dit moment.