Hmm. Tot nu toe zit weatherBug er niet ver naast telkens. Gaf ook een melding bij een tornado en kreeg ook een noodwaarschuwing per sms.
Afdrukvoorbeeld
Hmm. Tot nu toe zit weatherBug er niet ver naast telkens. Gaf ook een melding bij een tornado en kreeg ook een noodwaarschuwing per sms.
Niet onbelangrijk ivm roaming kosten https://tweakers.net/reviews/7042/ro...uitenland.html
Ik heb dat vorigjaar gehad naar blijkt bleef mijn Iphone pingen omdat ik 4G heb.
Dus bij mobiele date heb je ook 4G staan daar opklikken en 4G uitzetten.
De telefoon pingt meerdere keren per dag om 4G bevestiging te krijgen ook al
staat roaming uit. Was dus een rekening in de ca. € 80,- 2 telefoons.
Youfone gaf toen niet thuis konden ze niets aandoen bla bla bla. Ik was net een paar maanden
klant heb de boel direct weggehaald.
Dank je wel Mattie.
Dat is ook wel een goede ;)
Bij Iphone kun je een aparte groep aanmaken. Moet volgens mij via Itunes in die groep
selecteer je je contacten en die komen dan wel door.
Ik heb dat bv. voor mijn kinderen ook al staan mijn telefoon in die modus
dat ik bij paniek voor hun bereikbaar blijf..
Dat hoeft niet via iTunes hoor:
Op de iPhone heet die instelling favorieten: je wijst contacten aan als favoriet en via instellingen -> niet storen geef je aan dat je wel oproepen wilt ontvangen van je favorieten.
Alle meldingen worden dan onderdrukt, behalve die van je favorieten. Ook kun je per contact een eigen beltoon/berichten toon instellen, dan weet je exact wie er belt of een bericht stuurt.
Misschien ben ik de ''enige'' maar waarom zetten de mensen die bij KPN of T-mobile zitten gewoon niet hun contract om voor 1 maand naar het USA plan, ja je bent wat duurder uit voor 1 maand maar je hebt geen gezeur met andere nummers, andere telefoons etc. Gebruik nu zowel Tmobile als KPN al een paar jaar in Florida en nooit geen gezeur gehad, al moet ik bekennen dat KPN een betere roaming overeenkomst heeft en 99% van de tijd gewoon vol bereik heeft waar T-mobile wel is wat minder is, ben benieuwd wat jullie beweegreden is.
Dat is ook voor mij de reden om van Vodafone over te stappen naar T-Mobile, waar was met T-Mobile het bereik slecht?
Nou, je bent niet de enige hoor. :-)
Wij zitten ook bij KPN en zetten het abonnement voor 1 maand om naar 100 Gb. Ok, dat is op dit moment €107,— en daarmee €64,— duurder dan ons normale abonnement. Maar inderdaad geen gezeur met aanschaf andere kaartjes en ander nummer. Deze gebruiken wij dan ook als mobiele hotspot, waardoor iedereen, en met name de kinderen, gebruik kunnen maken van de 100 Gb als er geen wifi in de buurt is. Ik zelf gebruikte vaak mijn eigen verbinding boven de wifi van de hotels, omdat deze gewoon beter was.
Ik zit bij Vodafone, maar wil wellicht volgend jaar overstappen. Had een vervelende ervaring bij Ziggo (en krijg omdat ik daarbij zit korting op Vodafone) en wilde bijna overstappen naar T Mobile, maar vind het zonde om de korting kwijt te raken, zit er nog een jaar aan vast, aan Vodafone dan. Blijfaanbod gekregen na opzeggen, en blijf dus nog een jaartje.
Wellicht dat ik volgend jaar overstap met zowel mobiele telefonie als internet/tv.
Met T-Mobile heb je hier en daar een probleem omdat ze frequenties gebruiken die een Europese GSM niet kent.
Doet dit probleem zich voor een paar mijl rijden en een andere zender werkt wel. ( Mijn ervaring in de buurt van de I-4 / 192 kissimmee)
Ga je minder dan 1 maand kan je gewoon bij vertrek je abo wijzigen en ben je weer terug dan zet je het abo ook weer terug. Je hoeft dan alleen de periode maar te betalen en niet de volle maand.
Nog een nadeel is dat een aantal bedrijven geen NL nummers accepteren, mocht je bv gebruik maken van Uber/Lyft in de US. Chauffeurs willen je ook wel bellen als ze je niet kunnen vinden en die bellen geen NL nummer. Sommige US apps werken alleen met een Amerikaans nummer.
je hoeft overigens je whatsapp nummer niet aan te passen, dus ook met je US Sim krijg je gewoon op je NL nummer je Whatsappje binnen.
Ik zou geen reden weten om met je NL Sim te gaan bellen in de US. De mensen die je echt moeten kunnen bereiken stuur je heel makkelijk je tijdelijke Amerikaanse nummer en voor de rest is het heerlijk rustig (voor wie er überhaupt nog belt met zijn telefoon).
Ja, dat is ook weer zo, een USA sim is wat dat betreft weer handiger.
En ja, ik bel weleens. Mijn vader heeft geen smartphone, en ook geen computer. Wel een tablet, maar weet net aan hoe hij de NU app moet openen :D
Wanneer je je contract gaat verlengen bij KPN kun je kiezen in Nederland voor bijv. een bundel met 15 GB internet en onbeperkt bellen, wanneer je als voorbeeld in augustus naar Florida zou gaan kun je hem voor 1 augustus omzetten naar het het duurste abonnement, hieronder valt het bellen onbeperkt naar Nederland maar je krijgt ook 100GB internet, stel dat je de 25ste terug bent in augustus dan kun je hem weer omzetten naar je bundel welke je eerst gebruikte en zal op 1 september je bundel weer wisselen, let op je moet altijd de omzetting doen voor de nieuwe maand begint anders ben je te laat, officieel kun je 1x per 31 dagen wisselen. Je kunt dit alles gewoon via Mijn KPN regelen.
Ik had met met name last in Disney, binnenshuis of binnen in een winkelcentra met T-mobile, KPN totaal geen last maar maakt ook gebruik van andere partners, Grappige is als je de USA bundel van T-mobile gebruikt of je zoekt automatisch naar een netwerk, let op dan betaal je alles los van je huidige bundel, is het verschil in netwerk bij handmatig selecteren of de automatische stand waanzinnig verschil, heb hierover ook een klacht ingediend bij T-Mobile en kreeg netjes alles vergoed maar of dit altijd zo is weet ik niet.
Sommige US apps werken alleen met een Amerikaans nummer, deze moet je even uitleggen, dit heeft toch niks met je nummer te maken maar meer dat de Apps niet via de Nederlandse App stores geactiveerd kunnen worden/ herkend worden, maar dit kun je omzeilen door een Amerikaans account aan te maken.
JA ik heb ook een account op de Amerikaanse Apple App store om lokale apps te downloaden, maar dan nog kun je je in de meeste amerikaanse apps alleen registreren als je een US telefoonnummer hebt.
Ze verifieren dan je telefoonnummer om deel te kunnen nemen. Het gaat dan met name om apps met spaarpunten voor gratis items, bv bij restaurants/fast food ketens, etc...
(BV gratis ijs bij Haagen Dasz, Sonic specials, maar ook gratis voorgerechten bij bv Longhorn, Texas Roadhouse, Outback... deelname aan spaarporgrammas van de LANDRY restaurants club, etc etc.)
MAar bv ook extra korting bij winkels, zoals JC Penny's, Target, Famous Footwear, en VIP passen bij de outlets. Registreren voor benzine spaar programmas, wat je al gauw best veel voordeel oplevert als je bij 1 maatschappij tankt...
Kortom teveel om op te noemen en voor mij (naast dat het goedkoper is om een US sim te gebruiken) een reden om elk jaar gewoon een lokaal nummer te nemen.
Let er ook op dat als je met andere mensen gaat (die wel een losse SIM nemen) die opeens naar NL moeten bellen en dat is qua kosten toch wel flink duurder dan :)
Beste (naar mijn mening) is nog steeds: dual sim telefoon met zowel je NL-sim (om bereikbaar te blijven) als een US sim.
ik zou alleen wel goed op de kleine lettertjes letten met bepaalde prepaid sim kaarten. Arieli geeft je bijvoorbeeld de eerste 100 minuten internationaal bellen op zowel mobiele als landlijnen. Andere kaartjes kan je alleen gratis internationaal bellen naar landlijnen en gaat internationaal mobiel bellen van je tegoed af, H20 heeft dat bijvoorbeeld.
Wat ik bedoel:
1 persoon heeft T-Mobile (of wat dan ook) met USA bundel
1 persoon heeft Arieli sim, wanneer deze naar de andere persoon geld is dit een internationale call dus daar even rekening mee houden :) (soms is dit inbegrepen soms gewoon per minuut afrekenen)
Na veel wikken en wegen toch een simkaart/plan bij Arieli besteld. Het is nu al ruim 1,5 week geleden. Duurde het bij jullie ook zo lang voor jullie het in de brievenbus kregen?
na 1,5 week was bij ons t kaartje binnen. dus hope dat hij daar vandaag ook in de bus valt.
Ja, bij mij ook en een mail dat de kaart onderweg is.
Ik heb toch besloten om voor 1 maand mijn KPN abbo aan te passen voor de USA. Eigen nummer, wordt niet lastig gevallen door onbekende, en indien er problemen zouden zijn, gewoon Nederlandse helpdesk.
Als je zo vaak in Florida komt, snap ik niet dat je niet gewoon een US AT&T prepaid kaart afsluit en je kaart live houdt door af en toe saldo te storten. Dan houd je je eigen US nummer en ben je veel goedkoper uit.
Ja idd. Ik heb vandaag (15-7) mijn abonnement verlengt. Dus de USA bundel kan ik per 15-8 aanzetten, zodat ik per 1-9 deze kan gebruiken. En per 15-9 zet ik deze weer uit, zodat ik per 1-10 weer de huidige bundel heb.
Snappen jullie het nog ? hahahaha ;)
Misschien een tip voor anderen:
Bij T-Mobile kan je de vergelijkbare bundel per dag aan- of uitzetten en betaal je ook alleen voor de dagen dat hij aan staat.
=Weet niet van wie je deze info hebt maar kan je nu al vertellen dat dit niet juist is: bij T-mobile heb je 10gb i.p.v. 100 gb bij KPN, en Je zit net als bij KPN vast aan de USA bundel voor 31 dagen, hierbij de tekst van T-Mobile: Je kunt echter wel via My T-Mobile jouw abonnement tijdelijk wijzigen naar GO Unlimited NL & 10 GB EU + USA. Je hebt dan, zoals de naam al aangeeft, 10 GB om te gebruiken in de USA, op het netwerk van T-Mobile USA. Deze bundel is maandelijks te wijzigen, dus na een maand kun je dan terug naar jouw oude vertrouwde bundel
ik heb het uit eigen ervaring, al 2 keer in 2018 en 2019.
Ik was er ook vanuit gegaan, dat het als er in de voorwaarden staat werd berekend, maar het was anders (voordeliger)
Kan je de nota's laten zien.