-
Re: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)
Ook wij hebben onze stoelen (mijn ouders, mijn man en ons dochtertje) ingeboekt. wij hebben nooit gehad dat wij ons dochtertje maar op speciale plaatsen mochten reserveren alleen natuurlijk niet bij de nooduitgang. Kinderen zal je in het gehele vliegtuig tegenkomen.
Succes!
Groetjes,
Marlene
-
Marlene,
Heeft je dochtertje een eigen stoel?
Nooduitgang is minimaal 16 jaar.
-
Hallo B767-300er,
Mijn dochter heeft dit jaar voor het eerst een eigen stoel, voorgaande 2 jaren reisde zij mee op schoot. Wij hebben altijd overal mogen zitten echter mocht zij niet bij de nooduitgang (maar dit lijkt mij logisch) of bij het gangpad (uit mijn hoofd) verder hebben wij nooit problemen gehad.
Groetjes,
Marlene
-
Ah. Dan heb je daar je antwoord al gegeven dus. Kennlijk bij het gangpad dus geen dubbele masjers, alleen op de middelste stoelen.
Bedankt voor je info
-
Stoelen reserveren: Check! We zitten vrij vooraan in het midden met zijn 3en naast elkaar!
-
Hoi, ik heb geen boekingscode van Arke bij Vliegtarieven.nl kunnen achterhalen, dus heb ze vrijdag j.l. gebeld. Zou graag comfort voor de terugweg willen boeken. Dat kost bij Arke zelf
op die datum EUR 30,=.
Bij Vliegtarieven.nl kost dat dus EUR 235... Dacht dat ze in de war waren met Comfort Premium dus nog even privé bericht er achteraan via FB. Maar nee, kost bij hen idd EUR 235,=
Dus laat maar, vlieg dan wel Economy :-)
Hierboven lees ik dus het volgende: vanaf mid spetember zijn de 3 dreamliners aangepast qua stoelen. In economy heb je vanaf dan 32" (circa 81 cm) steolafstand..dat is best wel ruim in vergelijking tot anderen. (KLM, BA, Virgin, UA en DL hebben slechts 30/31" 76-78 cm) daarbij ook nog eens ergonimische stoelen die ter hoogte van de knieen extra ruimte creeren.
Voor mensen die wel eens naar de Spaanse of Griekse zon reizen met Transavia of Arke in een 737, daar heb je slechts 30"/76cm
Vond het laatst naar Spanje in een economy stoel van Arke idd nogal krapjes, maar dit klinkt wel veelbelovend. Laat het dus lekker zo.
-
Wat raar dat er zo'n verschil in zit, Cindy, tussen vliegtarieven en Arke zelf?
Ik heb direct comfort bijgeboekt, kostte idd 30,- per enkele reis. Heb ik er graag voor over. Zag pas dat de comfort op de terugweg inmiddels € 180,- op kost, dus ben blij dat ik het direct had bijgeboekt.
Wij zijn pas weer met Transavia gevlogen naar Kefalonia, wat een ellende. We zaten echt helemaal klem. Ben blij we op de terugvlucht op de voorste rij zitten.
Niels, betekent dat, dat in iedere rij er 4 zuurstofmaskers zijn?
Jammer ... Maar vlogen jullie ook al met de Dreamliner, Marlene?
-
Ja wat een verschil he, zou er ook graag EUR 30,= voor over hebben, maar geen EUR 235,=, dat is echt te gek.
En ja, 235 via Vliegtarieven, en als ik rechtstreeks bij Arke zou hebben geboekt was het EUR 30,=
Maar goed, het zij zo, op de heenweg vind ik het sowieso niet zo erg, maar terug had ik het wel fijn gevonden. Maar prettig om te lezen
dat de Dreamliner iets meer beenruimte heeft. Heb tijdens lange vluchten altijd pijn in zitvlak en onderrug, echt zo'n houten reet, en dat blijft natuurlijk ook al zou
ik een meter ruimte voor me hebben. Sta daarom maar af en toe op.
Onlangs naar Spanje werd ik op de heenreis kosteloos geupgrade naar Comfort omdat ze tekort Economy stoelen hadden, dat zou ik nu ook wel graag willen haha.
-
Ik heb vorig jaar voor € 50,- Premium comfort bij geboekt. Had gewoon gebeld met Arke was zo geregeld. De bedragen voor (Premium) Comfort kunnen dagelijks veranderen, ik hield dat dan ook dagelijks in de gaten en opeens stond de Premium op €50,- en toen direct gebeld, dag later was het weer over de €100,- gevalletje mazzel voor ons. Dus echt de moeite waard om regelmatig te kijken.
-
Thanx José, zat daar ook al aan te denken om ze even te bellen. Op de site van Arke wordt je voor het upgraden doorverwezen naar je boekingskantoor, maar kan het natuurlijk altijd even proberen. Heb vandaag toevallig via e-mail contact gehad met ze, over iets anders, en zijn altijd snel van reageren. Kan het altijd eerst nog even via mail vragen of ik kan upgraden via hen. Daarna dan even een belletje op het juiste moment ;-)
Als ik nu kijk naar mijn vlucht (15 februari) is Comfort EUR 30,=, en Star Class EUR 360,=, eh laat maar hihi. Premium Comfort staat er niet bij.
Zal morgen even mailen.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Fitzroy
Niels, betekent dat, dat in iedere rij er 4 zuurstofmaskers zijn?
Waarschijnlijk wel. Zal wel met type toestel te maken hebben. Ik gabhet nog uitzoeken
@Cindy1969;
Zoals hierbiven reeds gemeld zijn de dreamliners nog niet ongebouwd. De ombouw is uitgesteld.
-
Hey FRNCS,
Wanneer vliegen jullie?
Groetjes,
Marlene
-
Citaat:
b767-300er
Waarschijnlijk wel. Zal wel met type toestel te maken hebben. Ik gabhet nog uitzoeken
Kan dat te maken hebben met 'kind op schoot' seats?
-
Daar gaat het hele verhaal juist om ;-)
-
@marlenes wij vliegen op maandag 5 oktober naar florida!!
-
Vandaag een mail van Arke. Vluchtwijziging! Ik vind het wel een heel verschil... Normaal zouden we op 6 november om 14.30 terug vliegen vanuit Sanford. Nu is dat verlaat naar 20.50uur! Waardoor we de dag erna pas rond 3 uur smiddags landen. Dat heb ik nog nooit voorgehad. Zo een late terugvlucht vanuit de US...
Nog een vraagje. We hebben gewoon economy. Vanaf wanneer heb je een persoonlijk entertainment systeem? Op de website zie ik dat je dit in de comfort klasse ook niet hebt, klopt dit?
-
Dat klopt, dat kan je los bijboeken voor ik geloof 15 euro per retour,.
-
Ah, die ombouw is dus nog niet geweest, dank weer voor de info b767-300er!
Had vandaag ook een mail met de schema wijziging, maar wist het al dankzij de info van diezelfde b767-300er, en omdat deze tijden ook op de site van Arke zelf staan.
Heen nu vertrek om 8.50 uur, aankomst 13.20 uur, en terug om 14.25 uur, aankomst volgende dag 8.05 uur. Beter :D
Moest bellen bij akkoord. Uiteraard gedaan.
-
Je had beter kunnen zegge, dat het akkoord is, mits die comfort er voor 30 euro bijkomt :)
Groeten Niels
P.S. Arke gooit het hele schema om juist omdat die ombouw nog niet is geweest, zodat de starclass en premiumstoelen bepaalde vluchten dedicated kunnen vliegen, net als afgelopen zomer.
-
Haha ja! Heb voor die Comfort Arke zelf al benaderd, maar nog geen reactie. Komt wel goed, en anders maar niet ;)
-
Voor de mensen die vandaag vertrekken vanuit Florida, de machine )PHOYI) heeft wat vertraging opgelopen door een ongeplande tussenstop op Schiphol.
Aankomsttijd te Miami vandaag: 21.05 lt
Vertrektijd te Miami vandaag: 23.00 lt, gate F17
Aankomsttijd te Sanford vandaag 23.45lt
Vertrektijd te Sanford vandaag 01.30 lt Gate 5
Aankomsttijd te Amsterdam morgen 15.55 lt
All subject to change, watch the monitors on the airport for real-time information!
-
Citaat:
b767-300er
Voor de mensen die vandaag vertrekken vanuit Florida, de machine )PHOYI) heeft wat vertraging opgelopen door een ongeplande tussenstop op Schiphol.
Oef, Ik hoop dat de zaterdagvlucht Brussel naar Miami beter verloopt.
-
Op Speciaal verzoek hier eerder in dit topic heb ik getracht de beide type dreamliners een plattegrond te maken.
Ik vind hem zelf aardig gelukt.
Plattegrond 1: Dreamliner met StarClasse PH-TFK en PH-TFL, vanaf begin november dedicated op de Florida route
Plattegrond 2: Dremliner met Premium Comfortclasse PH-TFM "Driemliner", tot begin november dedicated op de Florida route.
Enjoy!
-
@FRNCS Wat leuk! Wij gaan 2 oktober, dacht dat we anders misschien wel in hetzelfde vliegtuig zouden zitten haha :P
Bij mij nog veel vragen over de terug reis. Wij staan nu gepland on 20.55 vanaf Sanford (dit staat ook op de ticket) echter op mijnarke staat 21.55. Ben benieuwd maar ik hoop op de eerste optie!
-
Thanks Niels, ik ga hem uitprinten. Altijd handig.
-
Citaat:
b767-300er
Op Speciaal verzoek hier eerder in dit topic heb ik getracht de beide type dreamliners een plattegrond te maken.
Plattegrond 1:
Dreamliner met StarClasse PH-TFK en PH-TFL, vanaf begin november dedicated op de Florida route
Plattegrond 2:
Dremliner met Premium Comfortclasse PH-TFM "Driemliner", tot begin november dedicated op de Florida route.
Enjoy!
Ziet er inderdaad prima uit ! Nu nog even de discutabele stoeltjes rood, geel en groen kleuren en je bent onze eigen Flofo Zetelgoeroe :D
-
Het kan te gek ook hoor.
@marlenes;
Veel vragen? Ik zie er maar 1. Wanneer vertrek je terug?
-
Bedankt Niels, weer super gedaan!! Duim omhoog smiley ontbreekt maar bij deze.
Dus als ik het goed lees dan zit de comfortclass toch weer bij elkaar voor vluchten in maart?
-
Voor je vluchten in maart vlieg je, uitzonderingen daargelaten, dedicated met de 787 met Star Class. Deze heeft een comfortklasse die geheel bij elkaar zit inderdaad! :):)
-
Bedankt Niels voor de plattegronden!
Ik had eerder van jou begrepen dat wij ook vliegen met Arke (hebben geboekt bij Jetair, vertrek 6 Oktober vanaf Brussel) en dat zou dus inhouden dat wij dan met de PH-TFM Dreamliner vliegen (als ik het allemaal goed snap;)).
Wij hebben economy geboekt en ik heb een stoelreservering gemaakt voor rij 10 (heenreis) en rij 33 (terugreis), houdt dit dan in dat we mazzel hebben en toch comfort plaatsen krijgen? Daar lijkt het in ieder geval op als ik naar de plattegronden kijk..
Groetjes Charon
-
als het goed is de 27ste van oktober uit mijn hoofd :P
-
@charon;
Is het bij Jetair niet zo dat je alleen het type stoel boekt en niet het specifieke stoelnummer?
Maar als je die wel krijgt heb je inderdaad een comfortclass stoel. JetAir kent alleen de comfortclasse niet, die kent alleen economy en Premium.
@marlenes;
Dat is op een dinsdag. Net nadat de Europese wintertijd is ingegaan en de Amerikaanse nog niet. In die week (en in maart heb je ook zon periode van 3 weken) willen de tijden nog wel eens afwijken.
Arke heeft de vertrek en aankomsttijden op Amsterdam aangepast, de Floridatijden niet ivm slots, vertrekt dus om 21.55
Ik zou een paar dagen voor vertrek even checken op mijn arke. Mocht het niet aangepast zijn, dan zijn de tijden op je ticket leidend!!
-
Hi Niels,
Zat net even te zoeken op de website van Jetair en daar staat inderdaad dat je type plaats boekt en geen nummer. Alhoewel er op onze bevestiging wel die stoel en rijnummers staan.
Nu dan maar hopen dat we inderdaad deze stoel en rijnummers krijgen, hebben we toch een beetje extra ruimte:cool:
Bedankt weer voor je snelle antwoord!
Groetjes Charon
-
Citaat:
b767-300er
Plattegrond 1:
Dreamliner met StarClasse PH-TFK en PH-TFL, vanaf begin november dedicated op de Florida route
Plattegrond 2:
Dremliner met Premium Comfortclasse PH-TFM "Driemliner", tot begin november dedicated op de Florida route.
Enjoy!
Ik heb de tekeningen iets aangepast, was wat dingen vergeten en ik heb wat factsheets bijgevoegd, om de veelgestelde vragen in 1x te beantwoorden, dan hoeven die niet meer gesteld te worden. :rolleyes:
Plattegrond 1:
Klik hier voor de plattegrond van de dreamliner met Premium Comfortclasse, de PH-TFM "Driemliner", welke tot en met zaterdag 31 oktober 2015 dedicated wordt ingezet op de Florida Route voor zowel Arke als JetAir.
De vluchttijden hiervan zijn , voor de volledigheid, als volgt:
Vluchttijden Maandags tot en met 31 oktober:
AMS |
SFB |
SFB |
MIA |
MIA |
SFB |
SFB |
AMS |
1200 |
1530 |
1710 |
1825 |
1855 |
2010 |
2155 |
1225 |
Let op: AMS-SFB-MIA is op Maandag, MIA-SFB-AMS is op dinsdag
Vluchttijden Vrijdags tot en met 31 oktober:
AMS |
SFB |
SFB |
MIA |
MIA |
SFB |
SFB |
AMS |
855 |
1230 |
1410 |
1525 |
1555 |
1710 |
1855 |
925 |
Let op: AMS-SFB-MIA is op Vrijdag, MIA-SFB-AMS is op zaterdag
Voor beide dagen geldt dat in de periode 25 oktober tot en met 31 oktober afwijkende tijden gelden van een uur ivm de Amerikaanse zomertijd welke afwijkt van de Europese.
Plattegrond 2:
Klik hier voor de plattegrond van de dreamliners met Star Classe, de PH-TFK en de PH-TFL, welke vanaf maandag 2 november 2015 dedicated worden ingezet op de Florida route voor TUI Nederland.
Vluchttijden Maandags van 1 november tot en met 29 maart:
De vluchttijden hiervan zijn , voor de volledigheid, als volgt:
AMS |
SFB |
SFB |
MIA |
MIA |
AMS |
850 |
1240 |
1425 |
1540 |
1655 |
725 |
Vluchttijden Vrijdags van 1 november tot en met 29 maart:
AMS |
SFB |
SFB |
MIA |
MIA |
AMS |
1515 |
1905 |
2050 |
2205 |
2320 |
1345 |
Voor beide dagen geldt dat in de periode begin november en de periode vanaf 7 maart afwijkende tijden gelden van een uur ivm de Amerikaanse zomertijd welke afwijkt van de Europese.
-
Helemaal top dat overzicht, dank je wel!
-
Erg bedankt, zeer overzichtelijk, komen hier nog veranderingen met ombouw van de dreamliners, en heb je enig idee wanneer het daadwerkelijk gaat gebeuren.
-
Dit is hoe de dreamliners zowiezo blijven vliegen tot en met 31 maart. Zoals je hebt kunnen lezen is de ombouw uitgesteld. De bedoeling is/was dat alle TUI Airlines van binnen er hetzelfde uitzien. Dat maakt het makkelijker met wisselen etc.
TUI Nederland moet nu tot die tijd laten zien dat er meer geld verdiend wordt aan hun stoelindeling dan aan de stoelindeling die Thomson graag wil en die de PHTFM al heeft.
Thomson wilt tevens enkele dreamliners ombouwen tot full economy, onacceptabel voor TUI Nederland, gezien de enorme populariteit voor de comfort class en star class in Nederland.
-
Misschien komt dat omdat de gemiddelde Nederlander nu eenmaal langer is dan de gemiddelde Brit. Ik ben blij dat TUI Nl dat standpunt hanteert. Wij vliegen altijd Comfort, Economy Plus ed op lange vluchten. Het zou voor ons ook echt een reden zijn om geen TUI te vliegen maar een lijndienst te kiezen.
-
Geen idee.
De standaard economy class heeft bij Thomson wel meer beenruimte als bij Arke. Dus dat argument gaat niet helemaal op (82 bij Thomson, 76 bij Arke, zie de plattegronden)
-
b767-300er, duidelijek plattegronden heb je gemaakt!
Door jouw eerdere bericht krijg ik alleen de indruk dat er op de vlucht vanaf November (wij vliegen vrijdag 6-11) geen premium comfort meer is? Laten wij nu net deze geboekt hebben :)
Ook zie ik dat ons vluchttijden weer zijn aangepast. We vertrekken nu ineens om 15:15 vanaf AMS. Vanaf wanneer zijn de tijden definitief? Want dit betekend dat ik wat tijden voor het eerste hotel en de auto huur moet gaan wijzigen :)
Overigens schep ik thuis wel op dat ik beschik over inside information haha :rolleyes: