hmmm, dan zal ik eens moeten gaan googelen....betreft de route naar miami vanaf st. pete raad je dan wel de trail aan of is er nog een mooiere route?
Afdrukvoorbeeld
hmmm, dan zal ik eens moeten gaan googelen....betreft de route naar miami vanaf st. pete raad je dan wel de trail aan of is er nog een mooiere route?
Er lopen twee wegen van de Gulfcoast door de Everglades, je hebt dus niet zoveel te kiezen....
En of de route mooi is, tsja daar zijn de meningen over verdeeld. Sommigen zijn helemaal lyrisch over de Everglades en stuiteren bij iedere schildpad, slang of alligator uit hun petje. Anderen vinden het een lange saaie reis door dor, hoog grasland.....
bedankt voor jullie idee erover...zal nog wel eens met mn neus de kaarten induiken en kijken welke routes het interesants zijn:-)
meningen inderdaad verdeeld ik ben helemaal kapot van de everglades......als ik in florida ben wil ik er persé naartoe.......kan er bij mij nog steeds niet in dat die beesten daar zo langs de weg liggen vind het geweldig om te zien......
maar goed dus dat we niet allemaal hetzelfde zijn want dan was het daar druk.....
mij zie je b.v niet meer in disney...dat hebben we gezien...
ikzelf vind de keys, everglades en de golf van mexico en kissemee(old town) heel erg leuk..
in september rijden we in ene dag van orlando naar miami. Nu zou ik graag weten welk leuke stops zijn op onze weg om eens een uurtje ofzo iets te gaan eten of naar strand te gaan.
we zouden graag van orlando langs cape canaveral rijden, maar gaan het niet bezoeken. en zo verder naar miami. ik heb gelezen da veel mensen een combinatie nemen van de kustweg en snelweg. welke delen van de kustweg zijn het interesants en het mooist?
Wij doen hetzelfde maar dan eind Juni, hebben ook geen haast en plannen een tussenstop in West Palm Beach. Meer dan waarschijnlijk stoppen we voor een lunch ergens op Singer Island (The Islander Grill & Tiki bar?) om vervolgens nog een bezoekje te brengen aan het Flagler Museum.
In deze topic staan ook nog enkele tips en ervaringen...
http://www.floridaforum.nl/archive/i...hp/t-1516.html
thx, zal da sebiet is gaan uitpluizen
Wij willen in 1 dag van cocoaBeach naar Fort lauderdale rijden en onderweg stoppen bij vero beach, palm beach en vervolgens een kijkje te nemen in fort lauderdale
Ik denk dat het te veel is op 1 dag
wat zijn jullie ervaringen een plaats overslaan ?
de highway te nemen en niet via de 1A te rijden om tijd te besparen ?
of gewoon doen en kijken waar we uitkomen, kunnen zien en doen
de dag erna moeten we om 11 uur in miami zijn dus we hebben geen marges
Volgens mij is dat best te doen, afhankelijk van hoe lang je in die plaatsen blijft.
Wij hebben ooit, met 2 kleine kinderen, diezelfde rit gemaakt en hebben toen gestopt aan zee om een uurtje te zwemmen, af en toe onderweg stoppen om van het uitzicht te genieten en voordat we naar ons hotel in Ft. Lauderdale reden hebben we daar de Butterfly Garden nog bezocht. Maar toen was de dag ook wel af, we kregen een heel zwaar onweer over ons heen.
Hoi,
Wij hebben die route in 2007 ook gedaan. Wij zijn toen ook nog even in Boca Raton gestopt. Wij vonden de route prima te doen, maar zijn toen wel vroeg vertrokken en kwamen redelijk laat aan in Miami ( 22.00 ). Een leuke tip is dan wel om s'avonds in Fort-Lauderdale aan de boulevard te gaan eten. Je ziet er vele cruiseschepen en luxe jachten voorbij varen.
Ja ik denk ook dat het haalbaar is gewoon relax langs de kust richting Miami rijden kijken wat er te doen af en toe een stop en in de avond een hoteletje zoeken :)
In september gaan we voor de eerste keer naar florida. We gaan in ene dag van orlando naar miami langs de east coast, een week later rijden we terug langs de west coast in een paar dagen. We willen niet alleen autostrade doen maar een mengeling we zouden graag een groot deel via de 1a rijden maar heel de weg langs deze weg is nogal lang. Daarom was mij vraag welke delen van de 1a zijn het mooist en intressantst? en welke stukken pakken we beter een snellere weg? En eventueel tips om even te stoppen om iets te eten of een duik te nemen?
alvast bedankt
Hmmm..heb je dezelfde vraag in mei ook al niet gesteld? Verder is er al een topic over dit onderwerp waar je misschien wat meer info in kunt vinden. Je zou misschien ook eens in de topics over de steden aan de oostkust na kunnen lezen. Tot slot ben ik altijd benieuwd wat je zelf nu precies mooi en interessant vind. Dat helpt enorm bij het geven van bruikbare tips.......:)
Teleton zelf heb ik me altijd de vraag gesteld waarom voor de golf coast kiezen of en waarom voor de kant van vero beach enz ...te kiezen
Zelf gaan we altijd naar de golf coast voor de mooie stranden maar is deze echt zoveel mooier ? Wij gaan volgend jaar naar miami vliegen en we twijfelen nog erg om via napels enz te rijden of toch maar naar palm beach te gaan .
Goeie vraag. De een houdt van de moeder, de ander van de dochter en sommigen kiezen voor allebei.......Het is echt heel persoonlijk lijkt mij. Zelf ben ik niet echt een strandmens maar op de een of ander manier zou ik zelf toch de Gulf Coast kiezen. Ik vind de plaatsen aan deze kust ook wat gemoedelijker, overzichtelijker dan die aan de oostkust. Doet u mij maar de Gulf Coast, al was het maar omdat je daar de zon in de zee ziet zakken......
oei denk dat ik over dat topic van de A1A heb overgezien, mijn excuses hiervoor. Ik dacht daar langs de kust te rijden en te kunnen genieten van het uitzicht, maar dit is blijkbaar nietzo? Dan maar het best de I-95 nemen?
Er zijn echter ook mensen die de voorkeur geven aan de Atlantische kust boven de Gulf Coast. Ik bijvoorbeeld.:)
En waarom als ik vragen mag .
Omdat ik de stranden daar mooier vind en ook de kustweg. Aan de Gulf coast is het veel meer volgebouwd. Ik hou meer van de Atlantische kust.
Ik dacht dit is wel een mooi topic is om deze vraag te stellen. Tijdens mijn vorige reizen ging ik altijd per Openbaar Vervoer van Orlando naar Miami en vice versa. Sinds een jaar heb ik een rijbewijs en ben van plan om een auto te huren wanneer ik Florida weer bezoek in Augustus. Al ken ik Florida redelijk goed geografisch, ik heb geen idee hoe ik het best van Orlando naar de Florida Keys moet rijden. Wat het rustigst is en het makkelijkste.
Ik weet wat de optie's zijn:
Optie 1, vertrekkend vanuit Orlando via de SR 528 (ook wel Beach Expressway genoemd) en daar nabij Cocao de I-95 op richting Miami. Dan is soort van zigzag door Miami heen tot de Florida Turnpike (Homestead Extension) wat door loopt tot de US 1.
Optie 2, (ook het simpelste) Vanaf Orlando de Florida Turnpike volgen tot en met Homestead en daar verder de US 1 volgen.
Optie 2 is qua tol natuurlijk wel duurder maar je bent ook in de Florida Keys, omdat je langs Miami rijdt.
Zelf had ik ook nog een 3e optie bedacht waar ik beide bovenstaande opties combineer:
Vertrekkend uit Orlando via SR 528 en bij Cocao de I-95 op richting Miami. Vlakvoor West Palm Beach (voordat het dus echt druk wordt) de I-95 bij Jupiter verruilen voor de Florida Turnpike die ik dan zal volgen tot aan Homestead.
Dus zijn er ervaren mensen die naar Florida zijn gegaan en die dit stuk wel eens vaker hebben gereden en me kunnen adviseren wat het beste en snelste is. Waar ik de minste kans op vertraging heb, het is trouwens een geplande reis op een zaterdag, waarbij ik tamelijk vroeg (rond 8:00) uit Orlando vertrek.
Tsja, de beste en de snelste route..die willen we allemaal wel weten. Net als de snelste rij in de supermarkt of bij immigrations. Een onbesuisde truc van een truck en de weg is geblokkeerd. En zo kan je gemakkelijk vijf, zes oorzaken noemen waar je totaal geen invloed op hebt maar die je plannen behoorlijk kunnen verstieren. De glazen bol bood geen uitkomst, theeblaadjes wilden niet zakken en koffiedik was prut.
Zelf hadden we wel succes met je eigen optie drie, maar resultaten uit het verleden..etc. Succes met de keuze!
Ik heb eigenlijk geen idee hoe wij altijd rijden... Volg meestal blindelings de Tom Tom :o
(vermoed dus via de Turnpike?)
En verder inderdaad wat Teleton al zegt... "Waar is het minste kans op vertraging?" dat weet niemand. Gok de Turnpike, maar als daar een groot ongeluk gebeurd, zit je natuurlijk ook weer uren vast in de file...
En toch zou ik desondanks de Turnpike nemen... recht toe - recht aan...
Kost een beetje maar nog steeds het snelst.
Bedankt voor snelle reactie en tips, ook voor degene die nog een imput willen geven.
Het hangt natuurlijk af van inderdaad verschillende gebeurtenissen op de weg, wat gewoon niet te voorspellen is.
Als ik kijk naar verkeers intensiteit statistieken is het gemiddeld over de Florida Turnpike relatief rustig (tussen de
25.000 tot 60.000 auto's per dag) tot aan West Palm Beach. Dan wordt het iets drukker, maar ook niet verschrikkelijk.
Op de I-95 tussen Cocoa en Jupiter is het slechts iets drukker, maar ook nog steeds tussen de 35.000 en 67.000 auto's.
Dus daar hoef ik het niet echt om te doen. Wat er ná Jupiter/West Palm Beach zal bepalend zijn, voor de rest van de reis.
Als ik dit zo bekijk, ga ik mijn "optie 3" proberen en hopen dat het goed gaat.
* SR 528 volgen tot aan Cocoa (42 mijl)
* Bij Cocoa de I-95 op en deze tot aan Jupiter volgen (zo'n 120 mijl) waar ik nog diverse uitwijk mogelijkheden heb
* Bij Jupiter de I-95 verruilen voor de Florida Turnpike en die verder tot aan Homestead (107 mijl) Waar ik tot aan Miami kan kiezen voor verschillende wegen, mocht zich iets voldoen onderweg.
* Bij Homestead de US 1 op en dan doorrijden naar Marathon (zo'n 75 mijl) Op deze weg ben ik simpelweg overgeleverd aan de "weg-goden"
Op papier klinkt het goed, maar calamiteiten kunnen zich altijd voor doen. Op hoop van zegen!
Zo erg is het nu ook weer niet, je hebt vakantie. Rijd mee met het verkeer kijk goed uit wat anderen doen. Ook wij rijden overmorgen naar Orlando maar zeker over de Turnpike. Gaat prima en druk ja / nee. Ja absoluut meer auto's op de weg, nee de weg heeft iets meer banen en algemeen wordt er rustiger gereden.
Dat is ook weer waar :)
De beslissing zou ik uiteindelijk zelf moeten maken, desondanks nog steeds bedankt voor de reactie's.
Het zou worden besloten op die ene ochtend, haha. Maar inderdaad ik heb vakantie en moet er ook
zeker van kunnen genieten.
PS. alvast een goede autorit toegewenst naar Orlando.
Bedankt, ritje komt wel goed, kan je trouwens meelezen op ons blog. Zal er zeker inzetten hoe we gereden zijn en of het druk was.
Weer terug uit Florida en op geheel eigen stijl van Orlando naar de Florida Keys gereden en weer terug.
De heenreis nam ik SR 528 richting Cocao Beach, om vervolgens I-95 te volgen naar Miami. Door de rustige
verkeerssituatie koos is door te rijden tot aan SR 836 in Miami en langs het vliegveld te rijden. Om vervolgens
de Florida Turnpike te nemen richting Homestead en mijn weg te vervolgen via de US 1.
Op de terug weg had ik alle tijd van de wereld dus nam ik de "toeristische route", wat eigenlijk niet veel langzamer
of sneller was dan de "snelweg routes". Natuurlijk bij Homestead de Florida Turnpike richting het Noorden genomen,
want ik moest iemand afzetten op het vliegveld van Miami. Maar terplaatse besloot ik US 27 naar het Noorden te nemen.
Een erg landelijke route die je door Amerikaanse stadjes voert en me uiteindelijk bij I-4 net ten Zuiden van Orlando voerde.
Het is en blijft Florida dus een redelijk vlakke rit, maar je ziet tenminste wel andere delen van deze staat. Als je de tijd hebt
is het altijd mogelijk om deze route te nemen. Kwa tijd maakte het niet zoveel uit. Toen ik richting Miami/Florida Keys reed
vertrok ik om 5:20 (in de ochtend) vanuit Orlando en (met pauzes en me houden aan de snelheids limiet) kwam ik om 11:35
aan op Grassy Key. Dus een rit van 7 uur en 10 minuten, terug was eigenlijk nog iets sneller. Terwijl ik ook nog iemand moest
afzetten op het vliegveld van Miami. Vertrok vanaf Grassy Key om 13:10 kwam stipt om 20:00 aan, waar ik een week eerder ook
van vertrok. Dus "slechts" 6 uur en 50 minuten, ik herhaal met pauzes en me houden aan de snelheids limiet.
Wij hebben de 27 ook ongeveer 8 jaar geleden gereden van Miami naar Orlando. Wat ons tegenstond waren de vele stoplichten die je onderweg tegenkomt. Je hebt gelijk dat ook de andere kant van Florida ziet.
Hoi,
wij gaan in augustus naar Davenport en denken er aan om dan op 1 dag heen en weer te gaan naar Miami South Beach, zijn er mede forummers die dit wel eens gedaaan hebben en is het uberhaupt wel te doen?
een ieder alvast bedankt voor de antwoorden.
Paffie
zou ik niet doen voor 1 dag,is zo'n 4-5uur rijden enkele reis.
Zou je het voor Parijs ook doen? Das ongeveer dezelfde afstand...
Edit: ik zie dat jullie in Den Helder wonen. Dan is Parijs natuurlijk wél een stukje langer :)
Goed, zou je op-en-neer rijden naar Hamburg (D) dan? Of naar Köln?
In Amerika zijn de afstanden groter. Als wij vanuit ons plekkie in Sebring naar Miami willen, doen we dat in een dag heen en terug. Dat is dus vroeg opstaan en laat thuis. Zou je hier aan me vragen om in een dagje heen en weer te gaan naar Rijsel (Lille) dan zou ik nog wel twee keer op mijn kop krabben. Maar Miami is verder.
We zijn wel eens in een volle dag naar New Orleans gereden, daar twee dagen gebleven en weer terug. Vergelijkbaar met een lang weekeind op een neer naar Madrid. Als je dat doet kijken mensen je aan of je van de andere wereld komt. Tenzij je het vliegtuig neemt natuurlijk.
Allen bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat ik het advies van jullie toch maar volg want 10 uur in een auto op één dag is toch best veel.
misschien toch maar een hotel boeken voor één nacht.
Beste Forumlezers.
Wij verblijven eerst een weekje in Orlando voor de pretparken en rijden op 22 juni door naar Miami voor een cruise.
Nu zie ik dat die reis nogal lang duurt en er nogal verlaten uitziet. Zijn er personen die deze route vaker hebben gereden en ons kunnen vertellen of er voldoende rustpunten zijn? Voor wat eten of het strekken van de benen.
Anders kopen we in Orlando voor vertrek wat eten.
Tnx voor jullie tips alvast :)
Hier kunt je heel veel informatie vinden over de weg.