Allereerst de volgende vraag:
Heeft jullie laptop een modem of een netwerk aansluiting?
Eric
Afdrukvoorbeeld
Volgens mij hebben de meeste laptops (en zeker de nieuwere) een Wifi-verbinding en een UTP-verbinding.
Via telefoon lijkt mij niet handig.
Mvrgr,
Hans
Naar mijn weten zijn de kabels hetzelfde als in Nederland, netwerk, telefoon of natuurlijk wireless.
Ik zou zeker een netwerk kabel meenemen, de meeste hotels hebben een contact doos aan de muur, en hun wireless werkt meestal in en rond de lobby, zit je 2 of 3 hoog dan laat het wireless te wensen over.
Kabels kun je hier overal kopen, k-mart, radioshack, office max, office depot, walmart en zelfs in sommige supermarkten.
24 uur per dag winkelen en even een kabeltje halen geen probleem.
De kabels zijn in de US inderdaad gelijk aan de onze. Ik heb ze n.l. allemaal al gebruikt. En mooie oprolbare gekocht bij Compusa, alletwee (tel. en netwerk) bij elkaar de grootte van een pakje sigaretten. Neemt dus bijna geen ruimte in de LT tas.
Deze keer gaan we voor WiFi, maar de kabeltjes gaan voor de zekerheid mee.
Telefoon- en ADSL-kabeltjes zijn inderdaad identiek aan de kabeltjes hier. No problems dus, gewoon je eigen kabeltjes meenemen.
ehh, ja misschien een domme vraag, hoe zien ze er in Nederland uit?
Dus, heeft iemand een foto of afbeelding?
De laptop heeft wifi maar de villa heeft het waarschijnlijk niet en dus gaat het via de telefoon.
http://www.internl.net/cms/internlne...efoonkabel.gif
Of prbeer gewoon even de afbeeldingen op Google::telefoonkabel Klik hier.
Hoi Michael66, dat is precies wat ik zocht. Ik had wel een vermoeden dat het zoiets moest zijn maat wist het niet zeker. Ik had al gegoogled, maar alles wat ik zag was kabels zonder de stekkertjes. Nu weet ik wat ik moet halen.
De Amerikaanse telefoonstekker past hierop neem ik aan?
Soortgelijk als onderstaand heb ik dus van Compusa. Lengte 3 meter. Let er wel even op dat je die voor telefoon(dial-up) hebt, die van breedband (netwerk) lijkt er erg op (ook bij de "gewone" kabel) de telefoonkabel, maar heeft iets grotere stekkers.
http://img296.imageshack.us/img296/1...rkkabelpe3.jpg
Het is me nu helemaal duidelijk. Iedereen bedankt voor alle antwoorden!
Kabeltje van hier meenemen (ik hoorde net van man-lief dat ie er nog eentje heeft liggen) en in Florida een telefoonstekker kopen + een gratis abonnement aanvragen en evt. weer annuleren. Zo zou het dus moeten lukken.
Nogmaals bedankt!!
Of, zoals ik al een paar keer gedaan heb, in de zijkant van de telefoon, in het gatje waar DATA op staat.
Oh, geen stekker dus, nog makkelijker. Bedankt, alweer!
Eh, allemaal goed en wel, maar renee zit in een villa, en ik heb geen ervaring wat voor telefoon aansluiting daar zit. Er zal vast geen toestel zitten met een dataport, dus ze zullen het met een wandcontactdoos moeten stellen.
Eric
Schrijf gewoon het adres van de dichtsbijzijnde Radioshack op. Als je een stekker nodig hebt dan hebben ze die daar wel. Wat Eric zegt, we kunnen niet voorspellen wat voor een aansluiting er zit.
Ik heb in de vele villa's waar ik zat nog nooit anders meegemaakt dan een standaard-telefoonaansluiting waar ik m'n telefoonkabeltje zo in kon pluggen. Dat kan m.i. dus nooit een probleem zijn. Dit jaar bij Walmart een 12 meter kabel gekocht ($5+tax) die niet nodig bleek te zijn i.v.m. een verborgen aansluiting vlak achter het bed ....
Ik zal het dan ter plekke wel zien wat er in de villa zit. Of ik nog iets moet kopen of niet. Bedankt voor het meedenken!
Sinds de LT meegaat is het in de villa's altijd nog gelukt. De ene keer met de DATAport, de andere keer was er een telefoonwandcontactdoos en de laatste keer met een vaste telefoon aan de wand. Die schuif je dan gewoon omhoog en je kunt hem van de wand halen en ziet dan de contactdoos.
Veelal zitten deze telefoons in de keuken, met soms (zoals Michael al zei) een (extra) aansluiting in de masterbedroom.
Kortom, het zal ongetwijfeld gaan lukken :grin:.
Ik heb dus totaal geen ervaring met villa's, dus ik had geen idee wat voor soort telefoonaansluiting daar zit, maar nu blijkt dus dat dit dezelfde soort jack is als in de hotels.
Eric
Vorig jaar november hebben we onze Macbook pro in Florida gekocht en deze is toen zonder problemen door de douane gekomen. Ik zou hem bij de volgende reis weer graag meenemen.
Kan het bij een eventuele controle hier alsnog problemen geven of maakt dit nu niets meer uit?
Waarschijnlijk kunnen ze aan de serienummers wel zien dat je hem niet in NL gekocht hebt. Ze kunnen er altijd moeilijk over doen.
Ik neem aan dat er nog steeds de USA versie van OSX op staat?
De douane kan/ mag altijd nog invoerrechten vragen als die nog niet eerder betaald zijn. Ze mogen ook na 5 jaar nog steeds invoerrechten vragen voor goederen die zijn ingevoerd zonder dat daar voor is betaald en dit geldt niet alleen voor laptops, maar voor alles.
Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat ze dat hebben gedaan, maar theoretisch gezien mogen ze dat wel vragen.
Je moet te allen tijde kunnen aantonen waar je de goederen heb gekocht. Ook al zijn goederen in Nederland gekocht. Als je het niet kan aantonen en de douane twijfelt dan moet je gewoon betalen, helaas.
Er is gigantisch veel grijsimport vanuit de USA in met name Apple en de meest gangbare Digitale Spiegelreflex Camera's zoals Canon en Nikon dus met alleen een serienummer komen ze er niet.
Ik vlieg geregeld met mijn Camera's en Apple naar het buitenland en nog nooit problemen gehad.
Ben....
De bewijslast ligt ook niet bij hun maar bij jou. Als ze het niet vertrouwen mag JIJ gaan bewijzen dat je het netjes in Nederland gekocht hebt.
Nikon heeft dezelfde type-aanduidingen maar Canon noemt zijn camera's in de USA heel anders (Digital Rebel XTi vs Canon 400D)
Met de 400D wel maar de prof cameras als de 1D MIII en de 30D 40D enz. is dat afgelopen 1 keer hebben ze me met de MIII aangehouden en toen was het alleen maar de vraag "en is die nu werkelijk zo goed als beweerd word maak eens 20 foto's op de snelste stand en laat eens horen hoe dat klinkt" ( de MIII maakt namelijk 10 foto's per seconde)
Bedankt voor de info. Inderdaad staat de USA versie van OSX er nog op, maar dan wel in het Nederlands. Daarnaast kunnen ze het nog aan het serienummer zien dus.
Het lijkt me duidelijk; of ontspannen de douane door maar dan zonder laptop of het risico lopen :oops:. Ik ga er over denken.......
Ik denk dat het in de praktijk wel mee zal vallen, zolang het overduidelijk is dat het niet om handelsvoorraden gaat. Als ze alle toeristen die apparatuur voor persoonlijk gebruik hebben gekocht moeten controleren, dan mogen ze wel 3x zoveel personeel plaatsen.
Er komen hier toch genoeg mensen die de afgelopen jaren meermalen door de douane zijn gegaan en ik heb nog niet gehoord dat iemand een dergelijke controle heeft gehad en daarbij "door de mand gevallen is".
En je moet altijd controleren of er wellicht geen betere aanbiedingen op Schiphol zijn. Een voorbeeld: de Casio Exilim S880 digitale camera kost bij Circuit City $300 (ex tax, = €220), maar is deze maand in de aanbieding voor €199 op Schiphol.
Wie weet wat een Canon 30D in Florida kost? En bij welke winkel kun je zo'n camera het beste aanschaffen?
Jolanda
By the way. Op welke site kun je zien wat er op schiphol te koop is?
Waar kun je de aanbiedingen bekijken?
Jolanda
Als je www.walmart.com, www.bestbuy.com en www.circuitcity.com controleert, dan heb je de belangrijkste aanbieders wel gehad.
Je koopt in Nederland een camera met EWS (European Warranty System). Zie http://www.canon.nl/Support/Technica...oorwaarden.asp
Maar ik lees wel op de Canon USA site (http://www.usa.canon.com/support/slrfaq.html) het volgende:
Q. What is Canon's EOS camera warranty?
A. All models distributed by Canon USA have a 1 year parts & labor warranty which is valid worldwide.
Dus ik gok idd dat je gewoon je USA camera ter reparatie kunt aanbieden. Maar vraag het voor de zekerheid even na bij Canon..
Maar wat ik op de forums her en der lees is dat Canon NL niet blij is als je met je USA camera aan komt zetten. Je kunt overigens voor een extra bedrag wel een internationale garantie bij kopen.
Mijn hele equipment bestaat uit Canon (ben fotograaf van beroep en in het bezit van CPS (Canon Professional Service) pasje) had ik 1 body erbij die ik in de USA had gekocht, en laat deze een beetje kuren vertonen bij Canon werd meteen geweigert om deze onder garantie te repareren omdat deze body niet uit de EU kwam of ik moest de volle reparatieprijs betalen.
Lees er anders ook maar eens de Canon fora op na zul je hetzelfde tegenkomen.
Dus geen garantie voor Canon Camera's die van buiten de EU komen.
Ben....
Struikelde toevallig over deze draad, een paar maanden ná de discussie, maar er schoot me nog een vraag te binnen dus ik hoop dat er nog iemand reageert.
Hebben jullie ooit overwogen om het gewoon op de officiële manier te doen? Ik snap dat als je invoerrechten én een boete moet betalen, de laptop al gauw duurder wordt dan in Nederland. Maar als je die boete niet rekent omdat je het gewoon netjes doet, hoe valt het sommetje dan uit? Hoeveel zíjn de invoerrechten eigenlijk?
Hier staat er iets over op de site van de douane:
http://www.douane.nl/particulier/rei...tml#P275_24312
Dank je Mickey voor de reactie. Ik zie echter dat op dit prijsoverzicht een maximum zit van 350 Euro. Wij hebben een Mac op het oog van een hoger prijsniveau. Ik zal de site nog even verder doorbladeren.