Anthon, sinds ik in 1995 drie maanden heb gestaan met een 5th Wheeler in het Three World Resort heb ik wel wat met Davenport. Wij zullen het wel leuk vinden je te ontmoeten.
Afdrukvoorbeeld
Misschien kunnen wij een keertje afspreken en wat ervaringen uitwisselen, Lijkt me wel gezellig.
Wij zijn met de feestdagen ook in de Orlando area. (bezitten daar ook een hutje)
@Corrus kunnen we zeker een keer doen.
Weer in stap in de vele stappen die we gemaakt hebben sinds het begin van dit draadje.
Hoe langer we hier zijn hoe meer het bevalt.
Dus mochten er forumleden zijn die dit overwegen dan kunnen we het van harte aanraden.
Maar met de volgende stap bedoel ik dat we een Disney Annual Pass hebben gekocht speciaal voor Florida residents.
Al met al viel het best mee.
Kijk hier maar om te zien of je ervoor in aanmerking kan komen.
https://disneyworld.disney.go.com/fl...-requirements/
Gekke vraag, maar wat ben je daar nou voor kwijt?
Hoi Koen, wij hebben gekozen voor de WEEKDAY PASS.
Ben ik bang dat het voor jou niet opgaat gezien de tijd dat jij hier bent.
Bij de weekday pass gelden "black out days" d.w.z. niet in de weekeinde niet rond Kerst En Nieuwjaar en niet in de zomer vakantie.
Voor de 2014 blackout days kijk hier.
https://disneyworld.disney.go.com/me...kout-dates.pdf
En voor de blackoutdays 2015 kijk hier.
https://disneyworld.disney.go.com/me...kout-dates.pdf
Wij hebben $233 betaald. Ex S&H
Hier heb je een overzicht voor alle annual passen.
https://disneyworld.disney.go.com/fl...older-program/
Wanner kom je naar Sebring?
Maarre Frans1949, zie ik nu in de bericht titel dat je de stap genomen hebt dit mobile home te kopen ?? Ik vond het in het draadje nml. nog niet terug.
Maar in dat geval gefeliciteerd met je bezit in Florida en hopelijk kun je er nog jaren van genieten :D
@Anton: mijn fout :) Ze wonen er nu al wel maar het is nog gehuurd.. klein detail ;)
@Njit, het is je vergeven :D (Je was al sneller dan Frans1949 ;) )
Inderdaad, hij was weer eens sneller dan ik. :(
Maar we huren nu nog steeds.
Wel is het zo dat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid we een mobile home gaan kopen.
Het bevalt zo verschrikkelijk goed. :cool:
Ook de omgeving is prima.
Maar..... we blijven Nederlanders, we kopen een mobile home tegen een zo goed mogelijk kwaliteit/prijs verhouding.
Ik kan de mobile home waar we nu in wonen per direct kopen.
Maar ik zal eerst in onderhandeling moeten gaan met de eigenaar die in mijn ogen iets meer wil hebben dan ik denk dat het waard is.
Wie weet, we hebben alle tijd.
Natuurlijk is het een voordeel als we deze kopen dat we op hetzelfde adres blijven.
Maar Amerikanen verhuizen doorlopend dus ook dat zal geen problemen geven.
Anthon, de bericht titel was gehangen aan het eerste bericht wat ik in dit draadje neerzette.
Als je eens zin hebt is het best wel leuk om terug te lezen.
Ik kreeg toch, vooral in het begin, veel weerstand.
Maar als ik iets in mijn hoofd krijg ben ik wel bereid de zaak uit te zoeken en te doen.
Ga ook eens hier lezen als je je toch verveelt. :rolleyes:
http://www.floridaforum.nl/showthrea...bile+home+koop
The bullet is through the church. :):cool:
Wij hebben onderhandeld met de eigenaar van de Mobile Home die we nu huren.
En, we zijn eruit, m.i.v. 1 januari zijn wij eigenaar van dit ongelooflijk heerlijke huisje.
Gaan we er nog meer van genieten. Terwijl dat bijna onmogelijk is.
We hebben het zo naar ons zin!
Het enige nadeel dat wij ondervinden is dat een dag slecht 24 uur duurt en er maar max. 31 dagen in een maand zitten.:up:
Gefeliciteerd en nog vele fijne jaren in jullie domein. Life 's good. :up: :cool:
Proficiat met jullie aankoop, geniet er van.
Dan nu toch wel, kan Njit meteen de kop weer aanpassen ;).
Frans1949 van Harte gefeliciteerd met de aankoop van jullie DROOM, ik hoop dat jullie er nog lang zo van kunnen genieten.
Gefeliciteerd Frans en Ineke.
Ik zat met Gusta je facebookpagina te bekijken en jullie hebben veel gereisd. En als je de hele wereld hebt gezien kom je uiteindelijk in Sebring terecht ;)
Gefeliciteerd met jullie aankoop en dat jullie er nog lang van mogen genieten.
Nou Gusta en ik zijn gisteren bij Frans en Ineke langs geweest en we hebben ons verbaasd over hoe groot zo'n mobile home is. Veel mensen in Nederland moeten het met een kleiner huis doen. Het is dan ook niet vergelijkbaar met een stacaravan in Nederland. Twee slaapkamers, twee badkamers, een ruime keuken, woonkamer en een heuse "Florida room", een half-open zitruimte en een plekje om buiten te zitten. In Amerika is alles groter - dus ook de stacaravans.
De community ziet er verzorgd uit, heel veel oude mensen, maar daar is het een seniorenpark voor. Frans en Ineke zijn duidelijk nog jonkies. En voor ons ook heel duidelijk: ze zijn erg in hun nopjes met hun stekkie in Sebring.
Een jaar of vijf geleden hebben wij een week in een gehuurde mobile home op Key Largo gezeten. heeeeerlijk, wat een ruimte, en een keuken!!!!!!!!Binnen bbq, dubbele oven, alle toeters en bellen. Drie hele grote slaapkamers, twee grote badkamers, aparte wc, washok, alles was er gewoon. We vonden het hier veel fijner vertoeven dan het huis waar we in de week ervoor hadden gezeten in Orlando. Als wij ooit iets voor onszelf zouden willen in Florida, zou het zomaar ook best een mobile home kunnen zijn.
Volgens mij is er ook niks mobile aan. Er zitten wielen onder maar er is volgens mij geen auto die hem kan trekken :)
Maar zal wel met bepaalde regeltjes te maken hebben..
Een gemiddelde woonwagen in Nederland is ook een compleet huis.
Hahaha, zelf naar de wielen zal je nu tevergeefs zoeken.
Ze noemen het eigenlijk alleen een mobile home omdat het op een paar heel grote vrachtwagens kan worden verplaats.
Eigenlijk is de officiële benaming een Manufactured house.
@Koen en Gusta, zoals jullie gezien hebben zijn wij uiterst gelukkig met onze mobile home.
Wij hebben inmiddels ook een bezoek aan jullie gebracht en staan versteld van het ongelooflijk mooie huis wat jullie hebben.
Om maar te zwijgen van de enorme lap grond.
En dan nog inclusief een eigen bos. ;)
En voor de overige lezers van dit draadje het volgende.
Wij zijn hier nou bijna drie maanden.
Wij hebben het heel erg naar ons zin en de, zeer vage twijfels die ik nog mocht hebben zijn geheel weggenomen.
Kortom wij hebben ons stekje gevonden.
Wij hopen vele jaren hier zo'n zes maanden per jaar te kunnen wonen.
O.k., het is niet vergelijkbaar met een eigen villa.
Jammer dan maar dat is voor ons niet (meer) bereikbaar.
Daarnaast zijn hier toch ook vele mensen ( ongeveer 30% van de inwoners in dit 50+ park) die hier het hele jaar wonen.
En ook die mensen zijn uiterst gelukkig.
Intussen genieten wij van het mooie weer en gaan ondanks dat het bijna kerst is nog zeer regelmatig naar het zwembad.
Ook best wel eens wat fris en hebben we, af en toe, in de ochtend even de kachel aan.
Blijft toch wat vreemd klimaat.
Maar mochten er meer forum leden het idee hebben dit in de toekomst te doen dan hebben wij bewezen dat het heel goed haalbaar is.
Natuurlijk moet je je dan niet in de war laten brengen als er mensen zijn, en die zijn er, die je voor volkomen gek verklaren en meer rampen op jou weg zien dan jij in korte tijd kan weerleggen.
Maar, stapje voor stapje, kan je deze droom waarmaken en kan je volop genieten.
Natuurlijk blijven er altijd wensen.
Die houden je jong en gezond!
Zo wil ik een ruimte die we achterin hebben van royaal drie bij drie meter nog dichtmaken en er een hobby ruimte van maken.
Hier noemen ze zoiets een "mancave".
En, dat is een specifieke wens van mijn vrouw, we gaan nog een nieuwe keuken (laten) plaatsen.
Acht ja zo blijven er altijd wensen en heb je nog iets om naar uit te kijken.
Toch is er wel een groot nadeel hier!
En dat is dat een dag slechts bestaat uit 24 uur en er maar maximaal 31 dagen in een maand gaan. :cool::o
Gaaf man, Gefeliciteerd.
Wat leuk, gefeliciteerd
Gefeliciteerd Frans dat wordt genieten. Ik wil eigenlijk ook wel even kijken in jouw mobile home !
@Bieg, je bent welkom. Ben je nu in FL? Stuur maar een privé berichtje en dan gaan we kijken of we een afspraak kunnen maken.
@Frans Je hebt een pb
Jah... zijn we ook wel een ietsje trots op :cool:
Om daarna nog veel te kunnen klussen aan je huis. Ik zie het mijn zwager ook doen - altijd bezig. Ook die zullen we nog wel komen bewonderen.
En die Thaise maaltijd natuurlijk he. :up: Al bij de toko langs geweest, en gevonden wat je zocht?
@Koen Ik heb je een pb-tje gestuurd.
Mooi dat je uiteindelijk toch hebt besloten om het te kopen ! Van Harte gefeliciteerd.
Geweldig, van harte!!!
Frans gefeliciteerd, heb je goed gedaan!!
@Angelique, Dank je. Inmiddels alles geregeld zoals elektriciteit, water, belastingen enz.
Ook staat de Titel inmiddels op onze naam.
En ..... we hebben het ontzettend naar onze zin.
En vooral dat laatste is belangrijk :D
Tja, nog een royale week en dan zit onze eerste overwintering er op.
Ik wil even laten weten hoe het bevallen is.
Nou daar kan ik echt kort over zijn.
Het is bevallen. En nog veel beter bevallen dan we in onze dromen hadden kunnen denken.
Zoals ik eerder had verteld hebben wij deze Mobile Home eerst drie maanden gehuurd.
Maar al heel snel kwamen wij erachter dat het ons eigenlijk enorm beviel.
Vrij makkelijk kwamen we tot overeenstemming met de eigenaar voor de prijs die wij er voor over hadden.
Ik denk dat we beide daarover zeer tevreden waren.
De eigenaar was van zijn mobile home af voor een prijs die hij wilde (denk ik) en wij hebben het gekocht voor een prijs lager dan we hadden gedacht.
Dat noem je nou win-win. ;)
Toen we het op 1 januari daadwerkelijk hadden gekocht hebben we , zoals gepland, toch nog wat verbeteringen aangebracht.
Ik heb zelf, met hulp van buren, een schuur aangebouwd voorzien van werkbank en stellingen.
Dat heet in goed beschaafd Amerikaans dan ook "Mancave". :cool:
En, dat is (wordt) de grootste investering, een nieuwe keuken.
Die is inmiddels wel aangeschaft maar nog niet geïnstalleerd.
Dat gaat gebeuren als wij in Nederland zijn.
Ook word er dan in een flink deel vinyl gelegd.
Mijn vrouw is uitputtend bezig geweest met het ontwerpen van de keuken en heeft daar heel veel energie ingestoken.
We kijken er naar uit.
Mijn vrouw is in januari nog terug geweest naar Nederland
Dat omdat zijn graag bij de geboorte wilde zijn van haar eerste kleinkind.
Dat was allemaal perfect verlopen.
Zij was op tijd in Nederland en na een paar dagen aanwezig geweest bij de geboorte.
We zijn dan ook zeer trotse grootouders van een wolk van een kleinkind.
Ik weet dat de meeste mensen dit vinden van hun kleinkind maar dit kleinkind is echt het het mooiste kleinkind wat ooit geboren is. :-)
Wel een minpuntje was de terugvlucht van mijn vrouw.
Zij miste het vliegtuig in Miami terwijl ik op Sanford stond te wachten.
Dus ik ben nog maar even naar Miami gereden om haar daar op te halen.
Nou ja, je moet er wat voor over hebben. :rolleyes:
Tja, en nu zijn we eigenaar van een Mobile Home.
Met alles er op en eraan.
Zoals een (vinden wij) heel mooie auto, in bezit van een Amerikaanse bankrekening, een visum voor de USA wat tien jaar geldig is, een eigen adres met een eigen water en electra aansluiting. En , niet onbelangrijk, een goede internet verbinding.
Het is dus te doen.
Blij waren we met vele tips waar we wat aan hadden.
Met name tips over waar te kijken (O.a. Koen Kamphuys en het is dus zijn "schuld"dat we in Sebring wonen:up:) en mensen die behulpzaam zijn geweest over de aanschaf van een auto.
Het grote genieten is dus echt daadwerkelijk begonnen.
We hopen het dan ook nog vele jaren te kunnen blijven doen.
Ieder jaar hier naar Florida en ook uitstapjes maken van hier uit.
Zo willen we volgend jaar in de herfst nog weer een uitstapje maken naar Shenandoah en The Blue Ridge Parkway.
Nog ruim een week en dan weer naar Nederland.
Laten we hopen op mooi weer.
Het positieve natuurlijk is dat we ons kleinkind mateloos kunnen gaan verwennen.
Dan hopen we na een mooie zomer midden september of begin oktober weer terug te zijn in Florida.
En dan weer voor een maand of zes.
Misschien nog iets langer.
Geniet nog even van de laatste week, zo te lezen hebben jullie het goed voor elkaar daar.
Iets wat ik in de toekomst ook wel zou willen.
Enjoy!!
@Marjolijne, ik hoop het voor je. En mocht het zo ver zijn dan zal ik je alle medewerking geven.
Hoi Frans,
Jullie hebben echt een prachtig en gezellig mobile home (en dan hebben wij het nog niet eens gezien als het helemaal opgeknapt is)! Geniet nog even van jullie laatste week en doe de groetjes aan Ineke.
Groetjes van ons allemaal!
Frans goed om te horen dat het zo is bevallen.
Wij hopen je ooit ook eens te volgen en dan lekker 1/2 jaar daar door te brengen of wellicht wel ons leven verder daar te gaan verslijten. Enne het zal je vies tegenvallen qua weer als je weer naar Knarregat terug komt want zo warm is het helaas nog niet.
Hoi Monique, kom je volgend jaar toch nog een keer kijken? Wij zijn ook erg benieuwd hoe het gaat worden. We zijn wel blij dat al het werk wordt verricht terwijl wij in Nederland zijn en dat we niet in de rotzooi hoeven te zitten tijdens de verbouwing.
Groeten Frans en Ineke
Prachtig om deze "American dream" te hebben mogen volgen. Frans geniet nog van je laatste week voordat je terug gaat naar het (koudere) Lelystad. Mocht je nog tijd en zin hebben om een paar foto's te plaatsen zodat we het kunnen zien daar in Sebring. Zou heel tof zijn.
Zucht.... wie weet ooit gaan we ook :) (Gaston waar blijf je....)
Wat fijn om te lezen dat het zo bevalt!! Hebben jullie ook foto's van jullie home?