Volgens mij weer inchecken Of klopt dat niet?
Afdrukvoorbeeld
Volgens mij weer inchecken Of klopt dat niet?
Wij hebben afgelopen zomer ook via Frankfurt gevlogen en hadden een overstap van 1,5 uur. Het vliegtuig kwam te laat binnen op Schiphol en het was wel even spannend of we onze overstap zouden halen.
Gelukkig had onze vlucht naar LA ook iets vertraging en hebben we het uiteindelijk gered. In Frankfurt moesten we eerst met een bus naar een andere terminal en ook nog een een enorm eind lopen naar de gate. Maar wij vonden het zo rustig op het vliegveld van Frankfurt.
Verder hele goede vluchten gehad met Lufthansa.
Ah nee. Geen koffers etc. Werd allemaal doorgezet. Wel douane en daarna boarden
Goedenavond,
Ik sta op het punt om tickets te boeken via Lufthansa voor zomer 2017 naar Orlando en terug via Miami vanuit en naar Dusseldorf. Nu vraag ik me wel af hoe het dan gaat met de overstap tijd. Ik zie dat we dan om 12.30 zouden landen in Frankfurt om vervolgens om 13.40 verder te vliegen naar USA. Maar ik zie dan als opmerking staan dat je door veiligheidsredenen 2 uur van te voren op het vliegveld moet zijn. Maar ja die landt pas om 12.30? Hoe werkt dat dan precies?
Weet iemand dat?
bedankt
Jerney
Jerney
die 2 uur tevoor is als je nog volledig moet inchecken etc. Een overstap van 1h10m moet ruim
voldoende zijn op Frankfurt. Anders bieden ze die connectie ook niet aan....
Ik ga de vraag maar even hier stellen.
Ik heb voor volgend jaar een vlucht naar Orlando, via Frankfurt geboekt.
Nu is het een gedeelde vlucht, Lufthansa/United. Nu dacht ik, ik wil extra beenruimte voor de grote oceaan oversteek. Maar als ik inlog kan ik alleen voor de terugvlucht (Houston/Amsterdam) en voor de vlucht naar Frankfurt alleen een andere stoel reserveren. Voor de vlucht Frankfurt naar Orlando is dat niet mogelijk. Ik heb gebeld met Lufthansa en met United, maar beiden wijzen naar elkaar. Heeft iemand ooit hetzelfde meegemaakt. En zo ja, weet iemand een oplossing dat ik wel die extra beenruimte kan boeken?
@b767-300er weer wat geleerd :o
@jerney wij hadden afgelopen zomer ook een overstap van 1 uur en 10 minute op Frankfurt en dit was zowel heen als terug prima te doen.
@Daan, ik lees even mee dit is iets wat wij ook aan het uitzoeken zijn maar dat wil ik graag weten voordat ik boek, vandaar.
Waar log je in?
en is FRA- -MCO niet met Eurowings en heeft Eurowings geen stoelen met extra beenruimte?
Dat is niet United maar Lufthansa. Code Share :)
als het goed is moet je dat met Lufthansa kunnen regelen.
Normaliter geen probleem. Of de kist moet al vol zitten
@Daan: Geldt dit alleen voor extra beenruimte of voor het reserveren van stoelen in het algemeen? Wij zijn namelijk ook aan het kijken voor een vergelijkbare vlucht naar Orlando maar voor ons is het toch wel een vereiste om de stoelen vooraf (tegen betaling) vast te leggen.
Bedankt voor de berichten over de overstaptijd in Frankfurt. Het was voor ons reden om wat extra marge te pakken omdat we bang waren dan een overstap van 70 minuten onvoldoende zou zijn...Maar jullie hebben ons gerustgesteld.
Ik dacht dat als je United vluchten hebt geboekt maar uitgevoerd door Lufthansa, je geen stoelen kunt reserveren van tevoren.
Normaliter is het ook inderdaad geen probleem. Maar met 1 vlucht wel.
@Mads2010: Ik heb 4 vluchten. Van Amsterdam naar Frankfurt (extra beenruimte en upgrade naar business mogelijk), Frankfurt naar Orlando (niets mogelijk via Lufthansa en United), Orlando naar Houston (extra beenruimte mogelijk) en Houston naar Amsterdam (extra beenruimte mogelijk, ook besteld).
@b767-300er: Dat was ook inderdaad mijn gedachten. Echter er zijn nog tickets te boeken voor die vlucht. Als ik via United het probeer, dan krijg ik de melding dat ik het over 24 uur nog een keer moet proberen, of via Lufthansa moet boeken.
http://oi67.tinypic.com/30tj5ow.jpg
Bij lufthansa krijg ik het volgende:
http://oi65.tinypic.com/1zvsrx4.jpg
Ik zal vandaag wel even met Lufthansa bellen, en een update plaatsen. Ik zou t wel raar vinden (en vooral heel jammer gezien mn lengte) dat het niet zou lukken. Die korte vluchten boeien me niet zo. Maar met die langere vluchten zou ik het wel prettig vinden om niet met mn benen in mn nek te hoeven zitten.
Heeft Lufthansa in haar 747 vloot soms een high density config vliegen?
76-er?
Even terugkoppelen
Vanaf Schiphol naar Frankfurt en daar in 90 minuten overstappen om naar Orlando MCO te gaan.
Overstappen is erg kort maar haalbaar. Je moet niet slecht ter been zijn want dan is het echt krap. Bagage zie je niet op Frankfurt, die gaat direct door. Je gaat in Frankfurt nogmaals door de douane, beide kanten op.
verzorging aan boord is prima, sandwich en drankje op korte vlucht en pretzels, cocktails en twee warme maaltijden en gratis entertainment scherm op de lange vlucht.
we zijn versleten maar zo het volgende keer weer zo doen
Afgelopen zondag tickets geboekt voor Florida via Expedia, heen Ams naar Frankfurt dan naar Mco , deze vlucht gaat met Lufthansa .
Terug met United , daar was het geen probleem om de stoelen vast te zetten.
Maar bij Lufthansa lukt het niet , gebeld en getwitterd maar het lukt niet , als antwoord krijg ik bij het inchecken 24 uur van tevoren.
Is er soms nog een andere manier.
Ik weet dat er voor de seats betaald moet worden,
Lukt het ook niet als je betaald dan?
Nee ook telefonisch niet.
Klopt inderdaad, ik heb zaterdagavond geboekt via TIX.nl, daarna kon ik de stoelen voor de vluchten tussen Amsterdam en Frankfurt meteen (tegen betaling) vastleggen. Voor de vluchten tussen Frankfurt en Miami was dit (nog) niet mogelijk. ( Vluchten niet aanklikbaar op de website van Lufthansa )
Wij vliegen ook met Lufthansa...... Geboekt via momondo....... konden bij boeken meteen de stoelen reserveren, wel tegen betaling natuurlijk. Zowel voor de korte vlucht van Dusseldorf naar Frankfurt als van Frankfurt naar Orlando.
Waarschijnlijk vliegen ze weliswaar met LH maar met United nummers...
Dan gaat het altijd mis, want LH verwijst naar UA en en UA verwijst op hun beurt weer naar LH.
En de reiziger is de dupe.
Wij hadden dat probleem vorig jaar, maar precies andersom. Wij konden voor de heenreis wel de stoelen vastleggen met Lufthansa maar de terugvlucht met United niet. Echt alles geprobeerd. Diverse keren gebeld etc. Wij konden pas de stoelen vastleggen toen we online gingen inchecken toen we in Florida waren.
Deze manier van samenwerking tussen maatschappijen heeft een naam. Staat in een ander topic vermeld.
Kijk dat is beter , heb je het gewoon via de Lufthansa site gedaan .
Thanks, dat bedoelde ik....
Gister thuis gekomen van onze reis. Orlando-Frankfurt-Dusseldorf. Helaas zijn de koffers ( alle 3 ) achter gebleven in Frankfurt. Nu hopen dat Lufthansa het snel op kan lossen en dat we de koffers terug zien.....
Gelukkig zijn ze getraceerd waar ze zijn. Dat scheelt al een stuk in de terugbrengtijd...
Het blijft echter altijd vervelend.
Het voordeel is dat ze aan huis bezorgd worden! Nadat meerdere keren mijn koffer ook niet samen met mij aankwam op Schiphol ben ik het maar positief gaan bekijken :).
Inderdaad, scheelt een hoop gesjouw. Het is pas echt vervelend als, zoals ons vorig jaar gebeurde na overstap op London-Gatwick, je in Orlando aankomt en je koffers inmiddels weer op Schiphol blijken te staan... Heeft uiteindelijk nog 2 dagen geduurd alvorens de koffers bij onze villa werden afgeleverd.
We kregen van British Airways wel meteen een CompensationCard met $100 tegoed, zodat we op hun kosten onze eerste hoognodige spulletjes konden kopen.
http://www.penpe.nl/penpeintheusa-se...9/IMG_2814.jpg
Nu maar hopen dat dit over een paar weekjes bij Lufthansa niet gebeurt.....
Gisteravond om 19.00 zijn de koffers keurig thuis bezorgd nadat we in d ochtend een belletje hadden gehad. Goed geregeld !!