wij hebben die tour gedaan bij sunset watersports, echt een aanrader!!!
http://www.sunsetwatersports.net/
Afdrukvoorbeeld
wij hebben die tour gedaan bij sunset watersports, echt een aanrader!!!
http://www.sunsetwatersports.net/
in één dag op en af is zeker af te raden, het mooie stuk weg begint trouwens pas na key largo.
Als je maar één dag hebt kun je ook naar key largo, daar kun je ook met een glassbottom boot varen.
http://www.pennekamppark.com/
Pennekamp echt aan te bevelen.
Ik ben er 2 keer geweest, maar als ik in de buurt kom ge ik weer.
Knaapje
Ben op Dry Tortugas geweest. Dat is echt een aanrader.
We hebben heerlijk op het strandje bij Taveniers op Key Largo gezeten. Dat is goed te berijden vanaf Miami. Het is een mooie route ernaa toe, maar hou er op dit moment rekening mee dat een heel stuk de weg bijna is afgesloten, je mag over ongeveer 20 mile maar 30 mile per uur. En dat red je niet eens, het is errug druk onderweg.
We hebben dit gedaan op 28 september, dus vrij recent.
We zijn momenteel in Florida en hebben enkele dagen geleden Miami- Key West in 1 ruk afgelegd.
150 mile is dat zowat, maar daar ben je toch 4 uur zoet mee.
vooral het laatste gedeelte naar key west is heel mooi ( 7 mile bridge ) en key west zelf is een authentieke verademing tussen het bruisende Miami en het reusachtige attractiepark Orlando in.8)
Zeker een aanrader voor een volledig dagje a twee dagen. Wij sliepen er twee nachten en verbleven er 2 volle dagen, wat rijkelijk voldoende is.
PS: bedankt voor de schitterende tips op dit forum, als tegenprestatie houden we alle info bij ( hotels, leuke bars en restaurants) en maken we een reisverslag eens de reis voorbij is.
Hallo,
Wij zijn vorige week 3 dagen op Key West geweest en het leek me handig een paar dingen te vermelden die we daar, en onderweg ernaartoe, gedaan of meegemaakt hebben.
Aangaande verblijf: wij zijn hier:
http://www.courtneysplacekeywest.com/rooms.htm
geweest en ik kan niet anders zeggen dan dat het ons uitstekend is bevallen. Heerlijk centraal en helemaal voorzien van het originele Key West-gevoel. Zeer schappelijk geprijst, zeker bij een verblijf van 3 dagen (3=2 - formule).
Wij hebben o.a. gegeten bij LaTiDa, erg goed. De tip van de eilanders zelf was om juist een beetje van Duval áf te gaan voor de originelere restaurants met zeker goede kwaliteit.
Ga FIETSEN!!! Laat je auto staan en huur een fiets, het is de manier waarop de eilanders zich zelf verplaatsen, en het is hartstikke relaxt! Bovendien is het eiland zo klein dat met een fiets echt alles prima bereikbaar is. Een leuke ervaring is om met Lloyd's Original Tropical Bike Tour mee te gaan, hij is overal op het eiland bekend. De receptionist van je hotel schrijft je telefonisch in. Verwacht niet dat je langs alle standaard bezienswaardigheden komt, dat moet je nog een andere keer doen, maar hij heeft leuke verhalen te vertellen. Wel een bijdehand kereltje moet ik zeggen ;-) (moet je van houden). Kost 35$ per persoon inclusief de fiets. Ik vond dat stevig aan de prijs, gezien het feit dat hij die ochtend erg populair was met 20 deelnemers, had hij dus een omzet van 700$ in 2 uur. Echter, van elke deelnemer wordt 10$ geschonken aan een vogelopvang waar je langs komt en verder vond ik het de ervaring wel waard.
Voor wie van duiken/snorkelen houdt is het rif bij Key West zeker wel de moeite waard. Ik heb gedoken met Southpoint Divers, zij zijn gevestigd tegenover het Hyatt hotel aan Front Street. Ik was niet kapot van hun organisatie en zou hen dus niet aan jullie willen aanbevelen. Op andere plekken in andere landen waar ik gedoken heb, vond ik het er vele malen professioneler aan toe gaan, zelfs in landen waar je dat niet zo 123 zou verwachten (bijv. Kenia/Tanzania). Wij werden op de bodem met z'n drieën aan ons lot overgelaten, want de divemaster was druk met een cursist die die dag haar certificaat moest halen. Dat had ik echt nog nooit meegemaakt. We moesten op beide duiken zelf 2x naar de oppervlakte om even te controleren of we inmiddels niet richting Cuba waren afgedreven. Ik vond de lui aan boord ronduit ongeïnteresseerd en onaardig ("please don't stay down too long, we want to be back in time for happy hour at Sloppy Joe's!"). Op weg naar het rif kreeg de arme dame die haar diploma moest halen te horen: "we'll go down for max 20 minutes, because I expect visibility to be so bad that this won't be a fun dive. Just do what's necessary and then go back up." Aangezien we toen al richting het rif aan het racen waren en ik al had betaald dacht ik: fijn! Leuk dat ik dat van tevoren te horen krijg, maar niet heus! Om nog maar niet te spreken van de angstige blik op het gezicht van de PADI-kandidate... Godzijdank viel het zicht nog enigszins mee en heb ik mezelf prima vermaakt onderwater, maar dat had nagenoeg niets met Southpoint Divers te maken!
Verder zijn we onderweg naar Key West gestopt bij Bahia Honda National Park. Als je de afrit genomen hebt kom je bij de slagboom. De medewerker tipte ons om bij de eerstvolgende kruising (STOP-bord) linksaf te slaan en door te rijden tot het einde van de 2e parkeerplaats. Daar begint een korte wandeling en het strand is er erg prachtig. We hebben er niet gesnorkeld wegens tijdgebrek, maar dat schijnt daar ook prima te kunnen.
Tenslotte: op de terugweg zijn we op goed geluk gestopt bij een onooglijk klein eettentje genaamd "La Cucina", bij Mile Marker 108, aan de rechterkant van de weg als je vanuit de richting van Key West komt (en dus richting Miami rijdt). Het ziet er niet uit maar het Italiaanse eten is daar fantastisch en spotgoedkoop! Als je net 2,5 uur in sukkelgang langs de overigens prachtige US1 gereden hebt is dit een prima gelegenheid om de maag te vullen en even uit te rusten!
Voor de rest hebben we 3 dagen lang alleen maar rondgewandeld, geshopt, gefeest en genoten. Zálig eiland!
Als pleister op de wonde van de heimwee heb ik het boekje "How to quit your job and move to Key West" mee naar huis genomen ;-)
Ik hoop dat jullie wat aan deze tips hebben,
Groet,
Sander
We willen tijdens de twee weken vakantie die we geboekt hebben in een villa in Kissimmee toch een uitstapje maken naar de Keys. Nu dacht ik het volgende:
dag 1: Orlando - Key Largo via Miami (overnachten in http://www.crshotels.com/hotels/site...argo/index.asp) iemand hier ervaring mee toevallig?
dag 2: Key Largo - Key West - Key Largo (nog een overnachting hier)
dag 3: Key Largo - Everglades - Orlando
Is dit realistisch of heeft iemand een beter idee? Alvast bedankt! :)
Op zich is het best wel te doen qua afstand en tijd, maar de eerste en de derde dag zit je wel een fiks aantal uren in de auto. Afstanden kun je gemakkelijk zelf even opzoeken op mapquest of een andere routeplanner.
Nita, zelf ben ik nog nooit vanuit Orlando naar Key Largo gereden, wel regelmatig van Miami naar Orlanda en v.v. dat is op zich best te doen.
Zelf maak ik van de reis zelf al een dagje uit, de reistijd is ongeveer 4,5 uur als je aan een stuk rijd maar als je ergens onderweg een bezienswaardigheid, winkelcentrum oid op de route uit kiest is het al gelijk een stuk minder lang. Dan kan je het gevoelsmatig gewoon zien als 2 ritjes van 2,5 uur en ik neem aan dat je dat in Nederland ook wel eens heb gedaan voor een dagje uit.
In Key Largo slaap ik meestal in de Holiday Inn, op Key West in de Sheraton Suites die laatste kan erg duur zijn maar heeft soms prima aanbiedingen.
Wat Mafo zegt, geldt ook voor het gedeelte Key Largo - Key West. Onderweg zijn er een paar mooie plekken om even te stoppen en zo de rit op te breken, zoals het strand op Marathon of Bahia Honda. Al is op dit gedeelte het uitzicht natuurlijk alleen al veel leuker.
Is het trouwens geen overweging om te vliegen en zo 2 nachten in Key West zelf door te brengen? Op die manier zie je meer van je eindbestemming. Ik heb alleen geen idee van de kosten...
Ik zou toch ook kiezen voor twee nachten op Key Largo, van daaruit een lange dag neer Key West is goed te doen.
Het Holiday Inn is trouwens inderdaad een prima aanrader, echt een leuk en gezellig hotel op KL.
Eric
Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties!
Sander: heb gekeken naar binnenlandse vluchten van Orlando naar Key West v.v. maar vond deze vrij prijzig :(
Bovendien is het net zoals Mafo zegt, gewoon van de rit een dagje uit maken op zich en dan scheelt dat ook al. We willen als het kan ook Miami (ArtDeco district) en de Everglades voor een deel meepikken, dus wordt het denk ik gewoon vroeg opstaan die dagen ;)
Het Holiday Inn op KL ziet er leuk uit, lijkt me ook wel wat...
Zo een kaart is gratis hoor Nita, gewoon aanvragen op www.6c.com via de kaart en het nummer gebruiken bij het boeken. Je spaart punten en soms krijg je wat extras, ik heb zelf nu 2 keer geslapen in de Holiday inn op Key Largo maar helaas nooit een upgrade gehad.
http://static.flickr.com/2376/2118580920_db6a7139f0.jpg
Zwembad 's avonds met fakkels
Als je door Florida City komt en daar de ingang van het Everglades National Park neemt, dan is de eerste wandeling, die van de Anhinga Trail, naar mijn mening ook meteen de mooiste. Ik denk dat als je anderhalf uur uittrekt om de US1 hier te verlaten, naar het begin van de Anghina Trail te rijden, daar een half uurtje rond te lopen en weer terug naar de US1, dat je net een leuke indruk van de Everglades hebt opgedaan en de alligatoren lagen toen wij er waren bij honderden voor je klaar ;-)
Airboat tours worden bij mijn weten niet aan die kant gehouden of georganiseerd, want dat mag alleen net buiten de officiële grenzen van het park. Maar ik kan me vergissen hoor! Maar ik denk dat je die kans wel krijgt, al eerder op de route van Orlando naar beneden. Daar waar je de Tamiami trail kruist in de buurt, zitten er meerdere.
Je loopt die Anhinga trail over een systeem van steigers met aan weerszijden balustrades. Ik heb het mensen met buggy's en kinderen van 3 zien doen, dus het is volledig veilig.
Onze dingen ivm de Keys en de Everglades:
Vanuit Naples zijn we terug gereden naar de Everglades om daar de Shark Valley te doen. Dit is alligators bekijken per fiets. Heel leuk; goed georganiseerd, en je ziet er heel veel. We hebben ook een Airboat gedaan; en dat is zeker leuk; maar je ziet gewoon geen alligatoren. We hebben er 1 gezien. En dat was volgens mij ne commerciële. Waarom? Omdat die Airboats teveel lawaai maken; en die beesten hebben volgens mij ook zoiets van, laat maar. Met de fiets hebben we er op 3 meter benaderd, en prachtige foto's geschoten. Ik denk dat we er wel een 100 gezien hebben in totaal, van klein tot groot. En diverse vogels; vissen. Link naar Shark Valley: http://www.nps.gov/archive/ever/visit/tramroad.htm
Het huren van de fietsen kost $ 6,5 per uur. Je kan een mandje vragen voor je tas. Pak zeker genoeg water mee, want je zweet er goed van. We hebben stevig doorgetrapt; en regelmatig gestopt, ook bij het panoramisch zicht vanuit de toren, en op 2 uurtjes hebben we de tocht gedaan (2 volwassenen). Er zijn in totaal 68 fietsen, dus als ze allemaal verhuurd zijn; kan het zijn dat je een half uurtje moet wachten. Shark Valley ligt op de 41 (Tamiami Trail) ongeveer 1,5 uur van Naples). Naast Shark Valley ligt een zogenaamd Indianen dorp; maar dat is puur commerce. Indianen leven zo al lang niet meer, die hebben ook allemaal stroom; kabeltv en stromend water.
We hebben de airboot tour gedaan bij de Buffalo Tigers. Dit was ons aangeraden door mensen van Miami zelf. Link: http://www.buffalotigersairboattours.com/ De gids heeft veel uitleg gegeven, en we zijn ook naar een eilandje geweest waar er enkele wasbeertjes zaten; die je zelfs eten mag geven. Heel leuk en leerrijk. We zijn daar naartoe gereden vanuit Miami, en hebben er ongeveer 40 minuten over gedaan, denk ik. We zijn ook een dag naar Key West geweest; waar we heerlijk gegeten hebben in een Europees denkend vis-restaurantje, genaamd "Seven Fish", http://www.7fish.com/; Heerlijk eten; goede bediening; en goede prijzen. En ver weg van de toeristische rotzooi.
De dag erna zijn we in het Dolphin Research Center gaan zwemmen met de dolfijnen. Was heel leuk; leek alleen heel kort. http://www.dolphins.org
Koop een "Capitool Reisgidsen over Florida". Hier vind je heeeeeeeeeel veel info in, over ALLE onderwerpen. Super gids
Ik vergat nog een ding. Neem goede oorstopjes mee. Helpen in het vliegtuig tegen het continue gebrom van de motoren; je slaapt er beter mee en het helpt tegen het onmenselijke lawaai van de airboats. Die dingen hebben geen uitlaatdemper (denk ik); en dan nog een grote propeller die je vooruit stuurt. Veel lawaai dus, en niet alleen voor kleine kinders.
Wij willen met 2 volwassenen en 2 kinderen een zeiltrip maken vanuit Key West. Wie heeft er tips met kindvriendelijke bedrijven/trips.
Gr. Francoise:-P
Ja, een half dagje of eventueel een sunset cruise
We hebben veel mogelijkheden, maar alles is zeilen en iets anders er aanvast.
Zeilen Sunset trip
Zeilen + Snorkel trip
Zeilen + snorkel + jetski + parasail + waterspelen + banaan ride incl ontbijt en lunch.
Zeilen + Snorkel + Kayak trip
www.parasolkw.com/trips hier kun je ze zien en wat de kosten zijn.
Misschien heb je wat aan deze link
http://www.keywesttravelguide.com/schooners.html
Anders loop je gewoon langs de haven er zijn zat zeilboten die daar liggen en waarmee je een trip kan maken.
Ik kwam deze boottocht tegen. http://www.seakeywestexpress.com/Default.htm
Je vaart dan vanaf FT Myers of Marco Island naar de key's. Ik vond het wel een leuke optie om het rijden af te wisselen met een bootocht langs alle prachtige stranden en keys. Wie weet zie je dolfijnen onderweg. Ik twijfel nog....wil deze trip ook wel graag doen! Prijs valt ook wel mee. Bekijk de site maar eens.
Je vaart om 9 uur weg en bent om 12.30 in de Key's. Ze varen ook vanuit Miami zie ik net......
Wij hebben in ons reisschema gekozen voor 2 nachten Key Largo. We willen dan de dag van aankomst een tocht maken met een glasbodemboot en de 2e dag wilden we naar Key West rijden en dezelfde dag weer terug. Kennissen zijn in mei geweest en adviseerden ons toch naar Key West te gaan. Zij hadden daar het Double grand tree hotel en vonden het geweldig. UFV heeft dit hotel echter niet in het pakket vandaar dat we toen ook voor Key Largo hebben gekozen. Ik begin nu echter toch te twijfelen. Als we 1 nacht in Key Largo willen annuleren betalen we 25 euro annuleringskosten en moeten we zelf het hotel in Key West nog boeken. Wie kan mij adviseren? Ik zie er een beetje tegenop om na een hele dag in Key West rondgestruind te hebben, nog helemaal terug te rijden naar Key Largo.
Groetjes Monique
Ik gok er op dat je het DoubleTree Grand Key Resort bedoelt. Ik heb er geen ervaring mee, maar het ziet er wel schitterend uit.
http://img68.imageshack.us/img68/445...egrandkej6.jpg
Ja klopt, ik had het omgedraaid zag ik wel. Het schijnt ook een schitterend hotel te zijn volgens onze kennissen. Er is ook een shuttleservice naar het centrum, fijn zwembad etc. Maar op Key Largo hebben we denk ik ook wel een mooi hotel. Dat is niet echt het punt. Het is meer het verblijf in Key West. In 1994 zijn we ook in Florida geweest en hebben toen wegens tijdgebrek de Keys over moeten slaan. Nu wilde ik ze dus beslist zien. Weten jullie hoe ik het beste dat hotel evt. kan boeken? Rechtstreeks bij het hotel of zijn er andere mogelijkheden?
Groetjes Monique
Absoluut naar Key West gaan en daar een nachtje slapen!
Leuk tip: Courtney's Place
Betaalbaar, in het oude centrum en rechtstreeks via Internet te boeken
Courtney's was inderdaad perfect, helaas hebben ze daar verandering in personeel gehad.
Het onderhouds personeel is er niet meer, een dame bij het ontbijt die erg onvriendelijk is etc.
Om precies te zijn op 5 mei hadden wij daar klanten van ons zitten (Nederlndse niet veel eisende familie) die mij belde en een paar klchten hadden, ik ben er persoonlijk naar toe gegaan, het eerste wat mij opviel was dat het meeste van de verlichting kapotte lampen had en het dus erg donker was om naar je kamer te komen, het zwembadje was zo smerig dat een hond er nog niet in zou willen springen, ik vond het zo slecht en heb ze naar een andere accomodatie heb overgebracht, zij vroegen daar niet eens om, maar waren achteraf wel heeeeeel erg blij, zij verbleven voor 5 dagen en ik wilde dat zij dus wel iets normaals hadden om te verblijven.
Natuurlijk hebben wij achteraf Courtney's en andere bookings agents aangesproken, het regent klachten en er is tot op heden niets veranderd.
Courtney's was perfect en nu dus niet meer ze zijn niet de eerste of enigste waar dit gebeurd is, je ziet het vaak gebeuren als ze goedkoper zijn dan vergelijkbare accomodaties, voor je het weet hebben ze geen geld voor de service.
Zij zullen zeker niet leeg staan, want er zullen altijd mensen komen die dit niet weten en dus goedkoop willen zitten.
Helaas dat ze achteraf zeggen dat Key West niet zo leuk was.
Maar ja.
Hoi Marcel,
Heel erg bedankt voor je berichten over Courtney's Place. Ik heb pas nog iemand aanbevolen om erheen te gaan, die kan ik maar beter even bellen!
Wat ontzettend jammer zeg! Wij hebben het er zo ontzettend naar onze zin gehad. Ons appartement (C1) was brandschoon en we hadden absoluut geen klachten.
Toch goed dat er zo'n forum is, anders kom je hier niet achter...
Groet,
Sander
Het is echt hard berg afwaarts gegaan over de laatste paar maanden, wij hebben heel veel klanten in Courtney's gehad, de prijs/locatie verhouding was geweldig,
Helaas.
We hebben hetzelfde gehad met de Palms Hotel, daar was het zo geweldig door het personeel dat bij de tiki bar en het ontbijt verzorgde, dat veranderde en het ging bergafwaarts, het vreemde is dat de eigenaren het niet terug aan passen.
Key West is echt een aanrader. Zoals al eerder aangegeven werd, een spectaculaire zonsondergang is fantastisch, evenals de Victoriaanse huisjes. Ook heb je op Key West hele leuke boetiekjes en souvenirwinkeltjes. In dit hotel heb ik overnacht en is een goed hotel met uitgebreid ontbijtbuffet, buiten op het terras.
http://www.fairfieldinnkeywest.com/
Geniet ervan.
ik heb Courtneys place net op tijd (21 dagen voor aankomst) kunnen annuleren, want ik las tot mijn grote schrik het commentaar van de laatste gasten, zie http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6551
Was ik maar wat eerder gewaarschuwd, dan hoefde ik niet op het laatste moment wat anders te zoeken.
Er moet me toch wat van het hart. Op dit moment zitten wij met ons gezin in Courtney's Place en hebben er inmiddels 2 nachten doorgebracht. De accommodatie wordt echt ernstig tekort gedaan met bovengenoemde reaktie (vanuit de link gezien). Het is hier ontzettend goed, prima verzorgd, keurig ingericht, zeer schoon zwembad en een uitstekend ontbijt!!! Ik werk meer dan 10 jaar in de reisbranche, kom op verschillende plekken, accommodaties en nee... ik kan het in de verste verte niet met de negatieve meningen eens zijn die over Courtney's Place vermeld worden. Daarom even een reaktie gegeven tijdens het verblijf hier!
Een aanrader, heel knus, heel centraal!
Goed om te horen, is er misschien toch iemand wakker geworden bij Courtny's.
Zoals ik al aangaf ben ik op 6 mei persoonlijk wezen kijken naar aanleiding van klachten van onze eigen klanten en het was er toen gewoon een zootje.
Gellukkig kunnen we nu dan zeggen was.
Is het personeel bij de receptie en het ontbijt ook weer vriendelijk?
Hoi Marcel, sorry voor late reaktie.
Echt vriendelijk waren ze bij het ontbijt niet, maar ook niet chagrijnig ofzo. Ze zeggen gewoon niks eigenlijk, dus we hadden er in dat opzicht ook geen last van verder. Bij de receptie was men over het algemeen wel vriendelijk naar ons toe!
Hoop dat je hier wat aan hebt, groetjes Sylvia
Wij zijn net terug en heeeeeeeeel eerlijk gezegd vond ik Sanibel en Captiva Island een stuk mooier dan de Keys. Boek een paar nachen in Sarasota en Naples !.
Misschien ben ik verwend met Thailand en Indonesie maar wij vonden de Keys een beetje tegenvallen; al blijft Duval street natuurlijk heel leuk in Key West. Maar heb je tijd gebrek en geen zin om dat hele eind te rijden en ga je voor echt witte stranden, tropical en prachtige snorkelgebieden, dolfijnen in de havens, turtle nesten op het strand ga dan naar Captiva Island en Long Key bij Naples.
Moedig hoor Agnes, maar je hebt zo verschrikkelijk gelijk. Welkom bij het Of/Of genootschap op dit Vrolijke Forum. Er zijn gelukkig medestanders, maar vooral nieuwe Forumleden horen van nature bij het En/En genootschap. Ze moeten het natuurlijk zelf weten, maar soms probeert iemand er eens een paar te bekeren. "Wel een druk programma" zeggen "we" dan voorzichtig. Meestal mislukt het. "Ach", denken ze dan, "het is maar zo'n klein stukje op de kaart, die paar kilometers kunnen er ook nog wel bij...."
Sommigen zullen het vloeken in de kerk vinden, maar voor al die mensen die met hun reisschema worstelen omdat ze alles willen zien en doen binnen twee weekjes en niet kunnen/willen kiezen: Luister naar Agnes........=D>
Tsja ach, volgens mij is er in dit opzicht geen gelijk of ongelijk. Ik ben zowel op Key West, Sanibel en naar meerdere tropische bestemmingen in Azië geweest en mijn conclusie is dat ik ze geen van allen had willen missen! Het is gewoon appels met peren vergelijken. Uiteraard is het verstandig goed te beoordelen of je reisschema realistisch is (onderzoek dat door het te vragen op een forum als deze!) en dat je niet constant aan het racen bent als je daar geen zin in hebt. Maar als je tijd en budget het toelaten vond ik Key West toch ook een bezoek waard bovenop Sanibel. Ieder z'n meug!
Hoi Dick,
Ik schrok nogal toen ik je bericht las. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om zo vlak voor je vertrek te lezen dat je bestemming verpauperd is geraakt in de tijd die lag tussen mijn tip en de laatste controle van Marcel. Sorry, ik houd dit forum nu niet meer dagelijks in de gaten omdat wij helaas voorlopig geen concrete plannen hebben terug te gaan naar Florida (zouden we wel willen!).
Gelukkig lees ik ook dat het management inmiddels zijn best heeft gedaan om de problemen op te lossen, zodat de tip over Courtney's Place weer geldig is.
Hopelijk heb je ondanks de consternatie toch een mooie reis en een leuk verblijf op Key West gehad.
Groet,
Sander