Bedankt
Dus totaal geen etenswaren.
Afdrukvoorbeeld
Bedankt
Dus totaal geen etenswaren.
Jawel hoor. Goed lezen! Zo mag bijvoorbeeld wel:En zo staan er nog veel meer zaken in die wel mogen, en onder welke voorwaarden.Citaat:
Bakery items, candy, chocolate, and cured cheese are generally admissible. Canned goods and goods in vacuum packed jars (other than those containing meat or poultry products)are also generally admissible if being imported for personal use.
De tweede link is het duidelijkst.
Ik heb zelf ook een voedsel allergie (oa lactose) en heb een doktersverklaring geregeld zodat ik eigen drinken en voedingsproducten in de handbagage meegenomen. Tip lever de vloeistoffen appart aan bij de handbagage controle samen met de doktersverklaring. Geen probleem gehad.
Daarnaast heb ik binnen de wet valt van de usa vanuit Nederland voedingsproducten meegenomen. Wel aangegeven bij de douane van USA. Koffers moesten door een apparaat gehaald worden en wederom geen probleem.
Susie One
Beste Susie One,
Wanneer ben je geweest? en zou je zo stokbrood en rijstenwafels Florida in mogen nemen. Wij zijn tien jaar geleden geweest en moesten toen alle etens waren in leveren.
Graag een reactie.
Gr. Wishes
Misschien biedt de regelgeving va de Transportation Security Administration uitkomst? Hier lees je precies wat mag en niet mag en kan je voor jouw specifieke situatie per mail vragen stellen.
hallo,
even een vraagje, ik vind hier wel info over voeding meenemen naar de US, maar hoe zit het omgekeerd? Ik ga in juli naar New York en zou graag froot loops (ontbijgranen) mee willen nemen naar huis. Is dit mogelijk als ik dit in mijn bagage stop of zouden ze hier moeilijk over kunnen doen op de luchthaven? Hoop snel op een antwoord
Hoi hoi,
Dit kun je gewoon in je koffer meenemen, geen probleem !!
Groetjes uit een lekker warm Florida,
Petra & Pieter
Wij nemen eigenlijk altijd wat broodjes mee voor in het vliegtuig, maar laten deze voor het uitstappen in amerika achter in het vliegtuig zodat we geen problemen krijgen om eventueel overgebleven broodjes.
Hiermee hebben we nooit problemen gehad.
ik heb een vraagje?
We zijn dit jaar voor het eerst naar florida geweest en ik zelf maar mijn zusje ook houden erg van kaas. kaas daar vind ik niet zo lekker, mag je dat mee nemen in je koffer? en mag je alle soort kazen mee nemen?
ga volgend jaar weer en wil echt hollandse kaas hebben, voor de rest kan je daar echt goed terecht bij de supermakten maar kaas niet. hahaha
Het is in ditzelfde topic al een paar keer voorbijgekomen en het antwoord is; JA.
Mits voorverpakt of vacuum verpakt, dan is het geen probleem.
Maar ook bij de Publix zal tussen de honderden kaassoorten toch wel een acceptabele zitten :-)
Anders neem je gewoon Pepper Jack, proef je de kaas ook niet ;-) My favourite :-)
dan heb ik nog een vraagje moet je het aangeven dat je het mee neemt, op dat blauw witte formulier
Je moet op het witte customs formulier (I-94) aangeven of je voedsel meebrengt.
Doe je dit niet en je krijgt een steekproef, kan dat vervelend worden.
Maar verder is het geen probleem. Gewoon aanvinken en bij vragen gewoon zeggen dat je very tasty, sealed dutch cheese bij je hebt :-)
Niet geheel juist
http://thehague.usembassy.gov/faqs/u.s.-customs#food
maar goudse of edammer kan wel
Oké, in principe was ik natuurlijk fout en onvolledig ](*,) Maar ik ging er voor het gemak maar van uit dat ze gewone doordeweekse kaas bedoelden.
Maar voor de volledigheid: Cheese (only vacuum packed and pasteurized, no cheeses made of raw milk). Most Dutch cheeses like Gouda, Edam and Leerdam are allowed :-({|=
Neem elk jaar een kilo kaas (jong belegen en vacuum verpakt) mee voor mijn vriendin.
Ook dit jaar weer, en natuurlijk hagelslag, maar heb nog nooit problemen ermee gehad. Zolang je het netjes aangeeft is er geen probleem.
Heb ik eigenlijk nooit over nagedacht maar goed om te weten!
Neem ik in oktober dus ook mijn lekkere vacuum verpakte gerijpte Milner kaas mee!! [-o< Hmmmmmmm!!! Dus dan aangeven op het witte douane formulier en dan komt het helemaal goed?!
Dat is het beste, aangezien het toch voedsel is!
Want als het er niet op staat en je word gecontroleerd dan heb je grotere problemen.
En het maakt niet uit of het voor eigen consumptie is of niet, je brengt het het land in!
Ik zet gewoon alles wat ik meebreng erop dus hagelslag, kaas, chocolade, drop enz.
Beter safe than sorry, zeggen ze in Amerika!!
Er wordt op het witte Customs formulier gevraagd of je voedsel meebrengt, dus lijkt het mij wel dat je dan ja moet invullen.
Nee invullen gaat duizend keer goed, maar als je een steekproef krijgt...=;
Eigen gebruik of als cadeau meenemen staat niet apart vermeldt op dit formulier :lol:
Etenswaar, een ruim begrip.
Wat moet en wat doen jullie qua aangeven op het formulierje?
We willen graag stroopwafels en een blikje Haagse Hopjes voor iemand meenemen. Kunnen we dit beter in de handbagage doen en gewoon aangeven of in het koffer en "nee" aankruisen?
Bedankt.
Daar zou ik me niet druk over maken en gewoon nee aankruisen, wij nemen ook snoep mee en limonade voor de kinderen van een bekende en geven helemaal niets aan.
Volgens mij gaat het ook voornamelijk om vlees en melkproducten i.v.m. eventuele ziektes die hierin over kunnen komen naar de VS.
Zo lang het allemaal dicht zit is het geen probleem (en het geen zuivel/vlees/groente is). Bij immigratie vragen ze wel of je voedsel bij je hebt. Ik heb altijd nog wel een reep snoep in mn tas zitten die je bij zo'n United snackbox krijgt en die eet ik meestal pas halverwege de vakantie op als ie goed gesmolten is in de warme auto :) en dan geef ik aan 'a sealed candybar'. Is nooit een probleem geweest.
Voor zover mij bekend wordt er bij dit soort artikelen toch niet gevraagd of je ze wil aangeven? Ze kunnen gewoon in de koffer.
http://img97.imageshack.us/img97/655...nform6059b.jpg
Er staat toch duidelijk in de vraag of je Food/Voedsel bij je hebt, dus ook stroopwafels, snoepjes en dergelijk dien je gewoon aan te geven, het is beter om het wel aan te geven als dat je achteraf moet uitleggen waarom je dit niet gedaan hebt en een boete krijgt.
Food is een vrij ruim gebied, en stroopwafels vallen heir wel onder!
Ik neem het risico nooit en zet gewoon ja en ben nog nooit gecontroleerd dus aanvinken betekend echt niet dat je meteen eruit gehaald word voor controle!
Kijk anders een naar het programma border security bij Veronica dan weet je dat alles aangegeven moet worden!!
Daar staan regelmatig mensen die net toch iets mee hadden en ook dachten het niet te hoeven aan te geven.
ik geef het zelf ook nooit aan maar inderdaad zoals calypso zegt het is wel voedsel dus technisch gezien moet het aangegeven worden.
Ik zeg maar zo, "It's easier to ask for forgiveness then permission" zolang alles maar goed verpakt is en geen vlees of vers fruit is er over het algemeen niet zoveel aan de hand (zelfs vacuum gesealde kaas neem ik zo mee)
Ik zie het dus ook zoals Calypso en Vondutchga, en inderdaad: Border Security. Ik wist niet wat er precies op het formuliertje staat. Food is een ruim begrip.
Ik zie dat de meningen nogal verschillend zijn. Het zal vast geen probleem zijn om stroopwafels mee te nemen, maar beter wel aangeven dan achteraf misschien een probleem hebben.
Dank voor alle antwoorden.
Al eens op deze link gekeken?
http://thehague.usembassy.gov/us_customs.html#food
Geeft op veel van bovenstaande antwoord.
Knaapje
En vermeld ook dat je 0.a. stroopwafels moet aangeven. :wink:
Declare all agricultural products when entering the U.S.
En toch zou ik ze zo meenemen en zeggen dat die toch gewoon mee mochten.
Als ik nu een voorverpakt gesealde kaas meeneem, en netjes op mijn formuliertjes opschrijf kan ik dan toch nog in de rij staan met niets aan te geven, of moet ik in de rij met wel iets aan te geven. Yvonne
Je zult in dezelfde rij staan als mensen die niks hebben aan te geven want in de USA is maar een rij!
Iedereen moet door het zelfde poortje als het ware.
Ik neem telkens een ruime voorraad koffie, mijn favoriete keukenkruiden, een pot choco, zakjes om een instant vinaigrette mee te maken en suikerklontjes mee. Die stop ik gewoon in de bagage. Op het formulier wel aankruisen dat je voedsel meehebt. De douanebeambte stelde telkens de vraag of ik voedsel meehad. Gewoon opsommen wat je mee genomen hebt (toegelaten voedsel wel te verstaan) en je mag gewoon doorlopen. Neemt nog geen minuutje tijd in beslag.
De hierboven door brin beschreven werkwijze is inderdaad aan te bevelen. Laatst werd een collega van mij uit de rij gehaald voor een nadere controle. Hij had wat boodschappen bij voor een aantal collega's die in de VS wonen. Op zich allemaal zaken die je gewoon mee de VS in mag nemen. Echter, hij had de spullen niet op zijn douane formulier aangegeven. Gevolg, hij mocht alle spullen achterlaten. Kortom, als je geen risico wilt lopen om je spullen kwijt te raken dan geef je het gewoon aan. Het kost je nauwelijks extra tijd, hooguit het beantwoorden van één vraagje.
Met de huidige "controle-hype" kan vrijwel iedereen dus invullen, dat hij "food" bij zich heeft als ik bovenstaande lees.
Wie heeft er nu geen dropje, snoepje, keelpastille o.i.d. in zijn zak of handbagage, dus heb je "food" bij je.
Knaapje
Er bestaat natuurlijk altijd nog zoiets als common sense. Van dat rolletje drop hoef je niet echt wakker te liggen. Ik heb het meer over het geval je wat boodschappen voor jezelf of iemand anders bij hebt.
Waarom zou dat rolletje dan wel mogen en twee rolletjes voor een kadootje niet?
De Amerikaanse mentaliteit inschattend is het alles of niets. De Nederlandse mentaliteit van een beetje schipperen is daar niet bekend.
De snuffelhond ruikt niet hoeveel je bij je hebt.
Je hebt "food" bij je of niet.
Kijk nog maar eens naar de discussie over de 50 lbs voor de koffers.
Knaapje
Dat is m.i. een beetje appels met peren vergelijken. In de VS is het echt niet altijd zwart of wit. Ook hier zijn ze best bereid om zich in het grijze gebied te begeven. Dat heb ik recentelijk nog aan den lijve mogen ervaren. Op de achtergrond van de 50lbs discussie speelt mee dat luchtvaartmaatschappijen simpelweg extra kunnen verdienen aan hun klanten. In een tijd waarin de winstmarges marginaal zijn is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Koffer of handbagage maakt niet uit. Formeel moet je etenswaren - in de ruimste zin vanhet woord - aangeven. Over wat snoepjes doet hoe dan ook nietmand moeilijk. Meestal neem ik kaas en koffie mee. Ik kruis het betreffende vakje aan, omcirkel alvast 'food' aan, en vul aan de achterkant in wat dan: hard cheese en coffee. Meestal geloven ze het, soms moet het geheel bij Agriculture nog een keer door de scanner.
Let op: alleen 'harde' kaas is toegestaan. Ook jonge goudse is 'harde' kaas. Zachte kaas is o.a. Franse kaasjes. Dit omdat ze rauwmelks kunnen zijn. Rauwmelkse kaas is niet toegestaan.
misschien beetje blond maar wil even voor de zekerheid weten om geen verrassingen achteraf te krijgen.
Neem lekker mijn eigen koffie mee, maakt geloof niet veel uit of je het in de hand bagage of in de koffer doet, mij gaat het er om je vult dat dus in op dat witte douane formulier en omdat we een overstap hebben neem ik aan dat ik dat formulier dus al in washington moet afgeven en niet in Orlando pas.
Heb ik dat zo goed?
Als je er zeker van wilt zijn dat je geen gezeur krijgt, schrijf jij gewoon koffie op het wit/blauwe formulier (of meld je dat bij douane). Dat papiertje geef je af na je eerste vlucht en niet pas in Orlando.
Over een rolletje doen ze idd niet moeilijk, ik schrijf altijd nee op en heb altijd nog wel een reep chocola in m'n tas uit de United snackbox over, of een pakje kauwgom, en als ze vragen of ik eten bij me heb meld ik gewoon een dichte reep snoep en dat is nog nooit een probleem geweest, dus zwart-wit is het zeker niet.
Het is gelukkig niet Australie. :)
Dank je het ging mij er inderdaad maar om wanneer je dat witte formulier moet afgeven.
Zijn net allemaal van die kleine dingen die je te binnen schieten en toch wel makkelijk omdat hier te kunnen na vragen.
Heb ook gezien dat mensen van alles en nog wat hadden mee genomen het vliegtuig in, zakken chips en snoepjes.
Zou toch makkelijk zijn zoiets of een paar broodjes mee te kunnen nemen omdat mijn zoon niet zo'n goede eter is, hoeft hij geen honger te lijden, vind dat dan zo sneu voor hem dan als hij niks kan eten van wat in het vliegtuig word aangeboden.