Wordpress heeft ook een App voor iOS: http://ios.wordpress.org/ . Maar ook hiervoor geldt dat je de Blog eerst op je PC gereed maakt en op de iPad enkel je teksten en foto's plaatst.
Afdrukvoorbeeld
Wordpress heeft ook een App voor iOS: http://ios.wordpress.org/ . Maar ook hiervoor geldt dat je de Blog eerst op je PC gereed maakt en op de iPad enkel je teksten en foto's plaatst.
Ik heb de indeling etc op de IPad gedaan en je hebt inderdaad niet heel veel keuze (maar voor mij genoeg :-) ).
Ik kan alleen niet vinden wat jij bedoelt Esther, ik kan alleen de keuze "Google + Followers" maken. Dat heb ik er nu op gezet, weet niet of dit hetzelfde is?
Via blogger inlog (setup) kan je allerlei opties toevoegen - genaamd gadgets.
Hier staan al een aantal opties om bijvoorbeeld volgers toe te voegen of een update per email ontvangen en meer...
Gewoon even proberen wat jullie het leukste vinden om toe te voegen.
Via HTML optie kan je ook andere features toevoegen, maar dat is wel wat complexer...
Ik gebruik ook Blogsy voor blogger. Werkt super. Als ik een blog maak op de Ipad heb ik wel een apart toetsenbord, dat werkt wat fijner vind ik.
Hoi,
Ik heb enige dagen geleden onze blog (2013) aangeboden bij Blog2Print dit om naast de digitale versie ook nog iets tastbaars te hebben. Zijn er leden die dit misschien ook doen en / of er ervaring mee hebben? . Ik verwacht ons boek zo rond eind september en ik vond de prijs van 60 dollar (inclusief shipping) heel redelijk mede omdat we 97 pagina's hebben.
Groet Erik.
http://www.erikenritakruise.blogspot.nl/
http://www.erikkruiserita.blogspot.nl/
Ik heb dit ook al een paar keer gedaan via Blog2Print......erg mooi en super leuk om uit de kast te halen en weer eens te lezen. Echter......met het blog van verleden jaar krijg ik het absoluut niet voor elkaar om het te laten printen, krijg het boek wel ge-upload maar niet geopend om te controleren. Jammer :(
Oh dat is een goed idee zeg !!! Daar zal ik eens naar gaan kijken !!! Thnx voor de tip !!
Ik maak altijd een boek met "blurb"
ziet er altijd top uit.
De 'grote' vakanties maak ik ook altijd een blog en fotoboek via Blurb. De kortere trips via blog2print. Beiden goed al is Blurb wel mooier omdat het een groot formaat boek is.
Boek is binnen!!...erg tevreden , keurig verpakt en vanaf begin tot eind goed te volgen via het track en tracen van USPS.
Zijn nu ook bezig om een fotoboek te maken via Blurb.
De meeste sites zoals bijvoorbeeld blog2print werkt niet voor ons omdat we teveel foto's op het blog hebben staan.
Met Blurb download je software en importeer je het blog. Daarna kan je alles bewerken - super handig en is aan te raden wanneer je veel foto's op je reisblog hebt.
We zijn nog niet klaar.. maar zijn erg benieuwd naar het resultaat.
Dan zal ik ook moeten gaan voor Blurb...... Wil ook nog een digitaal album maken..... Druk Druk.
Wij hebben al diverse boeken laten maken bij Blog2print en zijn erg tevreden over het resultaat. Maar als je veel foto's hebt en ook eventuele reacties wilt opnemen wordt het al snel een dik boek en best wel prijzig.
Ik had een berichtje gekregen dat het ongeveer 4 weken zou duren voordat het boek bezorgd zou worden maar had het binnen een week al in huis.
Met blurb heb ik nog geen ervaring.
Ik,ben niet zo heel,bekend met internet. Maar hoe maak je een blog aan ... Waar... En hoe werkt het ongeveer ?
moet je ook vrienden hebben net als Facebook zodat die jouw berichtjes kan lezen en op kan reageren ?
Een blog maken is echt heel leuk om te doen, althans zo denk ik er over. Het is zo heerlijk om aan het einde van de dag je foto's die je die dag hebt genaakt te bekijken en een aantal mooie uit te zoeken voor de blog en er een verhaaltje bij te maken over de belevenissen van die dag. Behalve dat ik met plezier de blog maak voor de 'thuisblijvers' doe ik het natuurlijk ook voor mezelf want het is altijd weer leuk om, als je weer thuis bent, regelmatig ( zeg maar rustig bijna dagelijks ) weer ff de blog te bekijken en weer eventjes te genieten. Dat is ook de reden dat ik, en ook mn 'maatje' Rick heel veel aandacht besteden aan de foto's alvorens ze te plaatsen.
En zelf eens een blog maken ? Ik zou zeggen probeer het eens, het is echt zo leuk !!!!
De meest gebruikte Blogs zijn:
https://www.wordpress.com/
https://www.blogger.com/
Beide gratis en naar eigen smaak aan te passen.
Dat wil ik ook gaan doen !! Maar een blog is zeker om tijdens je vakantie dingen erop te zetten ? Of kan je ook enkele weken van te voren de voorpret met je lezers te delen ?
p.s @njit jouw links zijn van gratis blogs ...
Zijn er ook betaalde en zijn die dan beter ? Wat is verschil ?
gr van de man die alles wil weten hi hi hi
dank alvast
Natuurlijk zijn er ook betaalde en die hebben toch wel wat voordelen, zoals o.a. het (kunnen) maken van backups en analyse van de bezoeken/bezoekers aan de website. Zelf maak ik gebruik van One.com , kost wat maar dan heb je ook wat ;-)
Ik maak enkel gebruik van de gratis Wordpress.com optie. Zelf maak ik voor elke reis een nieuwe blog aan. Je krijgt dan steeds 3 Gb aan ruimte. Deze krijg je normaal gesproken niet vol. Erg veel nadelen heeft deze gratis optie niet behalve dat je geen eigen functionaliteit kunt toevoegen en alleen het gedeelte van de naam voor wordpress.com kunt bepalen (mijnblog.wordpress.com). Wordpress.com is ook handig te gebruiken met Livewriter: http://windows.microsoft.com/nl-nl/w...ls=writerother . Men kan zich aanmelden op je Blog ('volgen') en ze krijgen dan een mailtje als er een nieuw bericht geplaatst is.
Zelf plaats ik van te voren de planning en boekingen op de blog. En tijdens de reis voeg ik het reisverslag en foto's toe. Maar je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Bekijk gewoon eens wat verschillende reisverslagen welke stijl je het beste bevalt.
Ik ga me er in verdiepen ! heb net een klein stukkie van een blog bekeken maar ziet er leuk uit...
weer iets nieuws....
ZO GAAF
Ik was een paar jaar geleden ook totaal niet thuis in blogs, en ben begonnen met www.blogger.com en daar blog ik nog steeds. Voor toen erg simpel voor een leek als ik. Heb weleens zitten kijken naar Wordpress, maar blijf toch lekker hier.
Hier heb je een handleiding: https://support.google.com/blogger/answer/1623800?hl=nl
Dank je Cindy !! Super leuk
Ik blog via blogspot.nl..... bevalt me prima.
Wel is t soms een zoektocht maar met wat hulp kom ik een heel eind.
Dank je Ilse
Ik gebruik ook al een aantal jaren blogger en je leert iedere keer weer iets bij. Ik zou zeggen gewoon proberen en lekker aan de slag gaan. Zolang je het niet publiceert of aan het publiek verteld (lees wij hier op het forum hahahah) kan niemand je creatie zien en kun je lekker je gang gaan.
na de vakantie laat ik mijn blog via Blog2print in een boekwerk drukken......zo leuk!!
Hahahaha doe ik Saskia
Vandaag een blog pagina aangemaakt met wordpress.
ben al de bezig geweest met de app op mijn iPad maar snap er nog maar weinig van.
als ik alles een beetje onder de knie heb laat ik het hier op dit forum weten zodat diegene die het dan willen mij kunnen volgen.
Ik heb een vraagje aan de bloggers hier. Ik maak zelf gebruik tijdens mijn vakantie van waarbenjij.nu. Het werkt op zich prima alleen het uploaden van de foto's is altijd erg traag waardoor ik uiteindelijk na vier foto's stop. De rest van de foto's moeten de lezers dan maar bekijken als ik weer thuis ben. Wat ik wel een voordeel vind, is dat mijn vaste maillijst een bericht krijgt als ik een blog heb geplaatst en ik krijg weer een mailbericht als zij een reactie hebben geplaatst.
Ik heb in deze topic een aantal tips voorbij zien gaan voor het maken van een blog en die zien er stuk voor stuk heel mooi uit. Maar krijgen jullie lezers ook bericht als je weer wat geplaatst hebt? Dat vind ik eigenlijk wel belangrijk omdat de ouders wat ouder worden en het moet voor hen makkelijk en gebruiksvriendelijk zijn om mijn blog te kunnen lezen als wij met vakantie zijn.
Ik hoor het graag, alvast bedankt.
Ik maak gebruik van blogspot en als je dan email subscription als gadget toevoegt en je lezers (je ouders) hun emailadres invullen, krijgen ze een berichtje via de mail als je een nieuwe post hebt gedaan.
Ik ben net begonnen met Wordpress (had voorheen blogspot) en ook daar kun je je aanmelden zodat je een melding krijgt als er een nieuw blog online staat.
verklein je de foto's voor je ze plaatst? Want anders kan het inderdaad erg lang duren..
Zelf gebruik ik altijd een combinatie van Word (of een andere tekstverwerker) om het het verhaal in te tikken en Livewriter om het verhaal samen met de foto's te plaatsen.
Nou ik heb al een aantal dagen wordpress maar ik kom er niet uit... Heel omslachtig en moeilijk.
ik krijg het in de app van wordpress niet eens voor elkaar om iemand anders te volgen !!
heb echt alle knoppen al geprobeerd !!
en dan ook nog eens wat njit zegt ... Alle foto's verkleinen .... Echt veel en omslachtig werk.
je moet er een halve computer expert voor zijn denk ik
Ferry,
Je kunt beter met blogspot beginnen, ik was zelf ook niet zo handig toen ik ermee begon en het is me gelukt om een aantal leuke blogs in elkaar te knutselen :). Nu ik er wat beter in thuis ben heeft mijn man me geholpen om een Wordpress site te maken.......
Ga ik proberen Monique
Ik gebruik WordPress en ook daar kan ik de mogelijkheid niet vinden om na een update een mail te versturen, waarschijnlijk is in het template welke ik gebruik hier niet in voorzien. Ik heb dat opgelost door op de diverse fora en op Facebook dagelijks een berichtje te zetten met daarin de link naar de nieuwe update en diegene die niet lid zijn van de fora en geen Facebook hebben kregen van mij elke dag een mailtje met daarin de nieuwe link. Heel simpel maar wel doeltreffend ;-)
In Wordpress moet je daar een Widget voor in je ontwerp slepen.
Ja maar daar ben ik misschien wel een beetje oneerlijk in. Want ik vind het fantastisch om blogs van anderen te lezen, de vele linkjes onder de forumberichten heb ik wel eens aangeklikt. En ik heb er al de nodige tips vandaan gehaald. Maar ik hoef niet zo nodig mijn reisverhaal met iedereen op Facebook te delen. Sorry :(:o
Ik deel jullie mening ook... Op Facebook heb ik vele volgers/vrienden en ik gebruik mijn account dan ook niet voor privé doeleinden. Echter op dit forum lijkt het me leuk om onze gezamenlijke hobby ( florida ) te delen via een blog.
maar eerst ff hoe het werkt ... Zoals ik al aangaf , met wordpress gaat het mij niet lukken....
Probeer dan Blogspot Ferry. Heb je een gmailadres?
Je kiest een kant en klare layout, voeg wat gadgets toe en klaar ben je.
Een avondje stoeien....