-
Re: Vliegtickets 2011 (excl. juli/aug)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Chicco68
De rest van de meereizenden kunnen dan GRATIS de plaatsen reserveren in plaats van € 15,- per stoel.
Ik heb ook geboekt. Tegen ons zeiden ze dat er één passagier gratis mee kan reserveren met degene met de kaart. Dus NIET het hele gezelschap.
Wij reizen met een rolstoel en deze mag ook gratis stoelen reserveren. Ook maar voor één begeleider. De rest van het gezelschap moet dan wel € 15,00 per persoon betalen. Wij gaan nu met 4 personen. 1 topbonus kaart gekocht voor € 59,00. De gehandicapte kan nu voor 2 personen stoelen reserveren en de houder van de topbonus kaart kan ook voor 2 personen reserveren. Die € 15,00 is wel ENKELE reis. Dus voor 2 personen kom je al op € 60,00. Met de topbonuskaart mag je ook een koffer van 32 kg. meenemen i.p.v. 23 kg. En een extra sportbag.
Ik vond de service aan de telefoon wel slecht. € 0,20 per minuut met een maximum van € 10,00. Ik stond de helft van de tijd in de wacht omdat de medewerker nergens antwoord op had en alles na moest vragen.
-
Re: Vliegen met LTU / Air Berlin
Had nog een vraagje.
Klopt het dat je bij air berlin geen eigen tv schermpje hebt? ook niet tegen betaling?
-
Klopt geen eigen schermpje ook niet tegen betaling.
@ hrjhaan. Persoonlijk vind ik de personen op de Nederlandse lijn altijd erg langzaam. Ik bel altijd met het Duitse telefoonnummer en heb daarover erg weinig klachten.
-
Citaat:
Lindaa
Is dat weer veranderd dan? XL seat was ook 15 euro voor te reserveren?
Gisteren tijdens het reserveren kostte het me in 1e instantie 60 Euro.
Prijs staat vanaf 10 Euro, echter als je een andere stoel dan de XL selecteert kost het toch 15 Euro....... Vraag me in ieder geval wel af welke stoelen dan 10 Euro kosten :-k
Citaat:
6foot6
Betaalde je toen ook al de €45,00 vliegtax die ik nu ineens zie toegevoegd?
Klopt, die was er al gelijk meegerekend (dit staat onderaan in het midden nadat je je datum/personen hebt ingevoerd en de volgende pagina voor je krijgt). ik zie nu trouwens dat de prijs omhoog aan het gaan is, gisteren nog 600,95 Euro voor volwassenen en en 482,83 Euro voor de kids, nu 638,90 Euro en 508,26 Euro
Citaat:
hrjhaan
Ik heb ook geboekt. Tegen ons zeiden ze dat er één passagier gratis mee kan reserveren met degene met de kaart. Dus NIET het hele gezelschap.
Ik vond de service aan de telefoon wel slecht. € 0,20 per minuut met een maximum van € 10,00. Ik stond de helft van de tijd in de wacht omdat de medewerker nergens antwoord op had en alles na moest vragen.
Dan denk ik dat ik geluk heb gehad, ik heb zelfs een nieuwe factuur in pdf ontvangen in mijn mail met de aanpassing t.o.v. mijn reservering zonder de Topbonuscard. Misschien dat het er bij ons wat mee te maken heeft dat er ook een kind mee gaat die sowieso misschien gratis is??
En dat wachten... pfffff schei uit! Ik heb naar de NL-afdeling gebeld en kreeg een mannelijke medewerker aan de lijn die naar mijn mening opgeleid was om l a n g z a a m te praten :twisted: En inderdaad, hij heeft mij een 2-tal keren in de wacht gezet om e.e.a. na te vragen (of misschien een mooie tactiek om meer Euro's binnen te krijgen voor de telefoonkosten).
Daarna, ivm de Topbonuscard doorverbonden naar een duitse medewerkster en dat verliep snel en soepeltjes.
Citaat:
ronenivonne
Klopt het dat je bij air berlin geen eigen tv schermpje hebt? ook niet tegen betaling?
Klopt inderdaad, er hangen wel tv's hier en daar met films die ze draaien en muziek krijg je via de verbinding in je armsteun.
Bij Lufthansa heb je dat wel, zelfs zoveel films/muziek dat je je de hele reis ABSOLUUT niet verveelt! Ik had dit jaar eigenlijk nog tijd tekort om alle films te bekijken..... :-D
-
Citaat:
Chicco68
Dan denk ik dat ik geluk heb gehad, ik heb zelfs een nieuwe factuur in pdf ontvangen in mijn mail met de aanpassing t.o.v. mijn reservering zonder de Topbonuscard. Misschien dat het er bij ons wat mee te maken heeft dat er ook een kind mee gaat die sowieso misschien gratis is??
Ik heb de voorwaarden even nagelezen en stoelen reserveren voor kinderen onder de 12 jaar is ook gratis.
-
Wellicht ten overvloede maar ik wilde toch even melden dat jij precies kunt zien welke stoelen nog vrij zijn als je op de site van Air Berlin even doorklikt op boeken.
-
Wij kunnen 2 stoelen gratis reserveren omdat we reizen met een gehandicapte en 2 op de topbonus kaart. Ik moet echter wachten op mijn kaart en dan kan ik bellen om de stoelen te reserveren.
-
Gisteren gebeld met het nummer in Duitsland. Gaat inderdaad veel sneller. Medewerker was veel beter op de hoogte van alle regeltjes dan de nederlandse.
Nadat de betaling van mijn topbonus kaart akkoord was kon ik meteen de stoelen reserveren. We zitten op rij 16 en 17. Mooi voorin. Dus nu heb ik voor € 59,00 twee stoelen gereserveerd en kan ik ook extra bagage meenemen. Als ik het allemaal goed begrepen heb krijg je met deze kaart ook voorrang bij het inchecken en is er een aparte lounge. We zullen het in juli 2011 allemaal meemaken.
-
Je maakt me nieuwschierig Ik heb even de voordeel- overzichten bekeken maar kan geen voorrang bij inchecken of lounge verblijf vinden. Ben wel benieuwd hoe dat dan gaat.
http://www.airberlin.com/site/tb/pro...cards-overview
-
http://www.airberlin.com/site/tb/pro...cards-overview
Dit is het overzicht tussen de verschillende kaarten.
Voor € 59,00 heb je de Service card. Hoe je aan de silvercard komt ben ik nog niet achter. Daarmee heb je meer mogelijkheden. Zodra ik het uitgevonden heb meldt ik het wel even.
Dit staat op de site over de Servicecard:
In addition to the benefits of the Classic-Status » benefits, you can enjoy the following privileges*:
- Free seat reservations for you and an adult traveling companion, as well as children (under the age of 12) traveling with you
- Discount of € 10 medium-haul/ € 15 long-haul on XL seats for you and an adult traveling companion
- Increased baggage allowance! Cardholders can check in up to 30 kg baggage free of charge. For those flights which use the piece concept », one piece of luggage up to 32kg, instead of the usual 23kg, can be taken free of charge.
- One additional item of sports baggage/ equipment » up to 30 kg free of charge (e.g. bicycle or surfboard)
- Annual fee of € 59
-
Ik heb het gevonden. Als je meer miles hebt gespaard krijg je de silver of gold status en dus de voordelen die daarbij horen.
As soon as you have collected 20,000 status miles or flown 24 times within a 12-month period you will receive topbonus Silver status and with 40,000 miles you receive Gold status. The topbonus status cards give you exclusive benefits, such as Priority Check-in, free seat reservations, additional luggage allowance and much more.
-
Ben gelijk even in de telefoon gekropen,we zijn toch in Duesseldorf op dit moment :mrgreen: dus een thuiswedstrijdje.
De lounge en priority seating krijg je met de zilverstatus. De zilverstatus krijg je als je genoeg mijlen gevlogen hebt.
Jammer voor 59 Euro had ik ook wel comfortabel op de boarding willen wachten maar helaas zullen we weer bij het gewone voetvolk aan moeten schuiven.
Onze berichten hebben net gekruist:grin:
-
Voor de vlucht Dusseldorf - Miami krijg je bijna 5000 miles. Dus bij de 5e keer vliegen heb je de zilverstatus te pakken. Dus over 5 jaar kunnen we dan gebruik maken van alle luxe.
-
Citaat:
hrjhaan
Voor de vlucht Dusseldorf - Miami krijg je bijna 5000 miles. Dus bij de 5e keer vliegen heb je de zilverstatus te pakken. Dus over 5 jaar kunnen we dan gebruik maken van alle luxe.
Volgens mij staat er in je eerdere quote van de site dat het binnen 12 maanden gespaard moet zijn. Maar 5000 miles Dusseldorf-Miami en ook nog eens 5000 voor de terug reis dan ben je er al met 2x vliegen in 1 jaar. :D
-
Jeroen je hebt helemaal gelijk. Dat gaan we dan niet redden denk ik. We dromen lekker verder.
-
Sorry dat ik deze droom alweer meteen teniet moet doen, maar ja, straks heb je 5 jaar bewust voor Air Berlin gekozen en dan krijg je niet wat je dacht te krijgen.:-(
-
Excuses aanvaard hoor. We hebben in ieder geval € 1,00 uitgespaard door de kaart te nemen en we mogen 1 koffer van 32 kg ipv 23 meenemen. Wie het kleine niet eert ..... Volgende keer zien we wel weer met welke maatschappij we vliegen. De keuze viel deze keer op Air Berlin omdat ze rechtstreeks vliegen van Dusseldorf naar Miami voor een redelijke prijs. Luxe zoals schermpjes geven wij niet zoveel om, we nemen zelf wel een dvd spelertje, mp3, etc. mee om ons te vermaken onderweg.
-
Re: LTU Biet und flieg
heel goedkoop, wij willen ook die kant op maar dan begin augustus 2011, ik zou graag weten hoe jullie dit hebben gedaan?
-
op www.airberlin.nl vraag je eerst een topbonuskaart aan. Je krijgt dan meteen een nummer waarmee je airmiles spaart. Voor € 59,00 (per creditcard betalen) krijg je een aantal extra voordelen waaronder een gratis stoelreservering voor 2 personen.
Daarna zoek je vluchten van Dusseldorf naar Miami met de data waarop je wilt vliegen. Je kunt ook naar Fort Myers vliegen. Je ziet dan meteen de prijzen per enkele reis per dag. Je kunt dan kijken wat voor jou het voordeligst is. Je krijgt meteen de prijs per persoon in beeld. Als je definitief wilt boeken volg je gewoon de volgende schermen. Nog wel even bij de persoonsgegevens je topbonuskaartnummer invoeren. Een kind kan de was doen. Aan het eind je creditcard gegevens ingeven en zodra de betaling akkoord is ontvang je een e-mail met de bevestiging. Als je topbonuskaart nog niet geactiveerd is moet je als de betaling akkoord is even met duitsland bellen (gaat sneller dan met nederland) en dan kun je alnog telefonisch de stoelen reserveren. Is eigenlijk allemaal heel simpel. Gewoon goed lezen en invullen wat er gevraagd wordt. Succes.
-
Even een vraagje waar ik niet uitkom.
Wij hebben net geboekt voor 4 volw (waarvan 2 kids boven de 12) en 2 kids onder de 12. Wat is voor ons de meest voordelige manier van reserveren.
Als ik het goed begrepen heb kost het nu los reserveren 6x30 euro dus 180 euro
En als ik 3 x een bonus kaart zou betalen 59 per stuk (2x gratis reserveren) is dan 177 euro. Voor 3 euro plus meer bagage 32 ipv 23?
Alvast bedankt,
-
Voor de kids beneden de 12 jaar hoef je geen reserveringskosten te betalen als je een bonuskaart hebt.
Dus hoef je volgens mij alleen nog maar 2 bonuskaarten te kopen voor de 4 volwassenen (want iedere volwassene met een bonuskaart kan een zitplaats voor een 2e persoon gratis boeken en mag ook nog voor 1 kind TOT 12 jaar gratis).
Zover ik het kan overzien ben je dus 118 Euro kwijt en scheelt het je 62 Euro.....
En de bagage.... is inderdaad 32 kg ipv 23 kg, ECHTER dit is ALLEEN voor de bonuskaarthouder, dus 2 personen uit het gezelschap kunnen hun koffer lekker volproppen ;)
Volgens mij kun je sowieso het beste even tel contact opnemen met Duitse medewerkers van Airberlin (of de Nederlandse indien je Duits niet zo goed is) en vervolgens iemand vragen die je verder kan helpen met de bonuscard. Deze persoon kan je dan precies uitleggen/uitrekenen hoe het in elkaar zit/hoeveel Euro's het scheelt.
Dit staat trouwens op de de site van Airberlin: (vertaald met Google)
* Vrije zitplaats reserveringen voor u en een volwassen begeleider voor kinderen onder de 12 Verjaardag
* 10 € korting bij Mittelstrecke/15 € korting op long-haul op XL-seats voor u en een volwassen begeleider
* Meer bagage! Kaarthouders kunnen ook opladen kg bagage en je 10e Op vluchten met Piece Concept " is het gewicht van een zak met een draagvermogen van 32 kg 23 kg in plaats van de reguliere kosten.
* Bovendien, en een gratis stuk van sportmateriaal " tot 30 kg (bv fiets of surfplank) voor de kaarthouder
* Jaarlijkse vergoeding van slechts 59 €
Originele tekst:
* Kostenlose Sitzplatzreservierung für Sie und eine erwachsene Begleitperson inklusive mitreisender Kinder bis zum 12. Geburtstag
* 10 € Rabatt bei Mittelstrecke/15 € Rabatt bei Langstrecke auf XL-Seats für Sie und eine erwachsene Begleitperson
* Mehr Freigepäck! Karteninhaber dürfen zusätzlich und kostenlos 10 kg Freigepäck aufgeben. Auf Flügen mit Piece Concept » ist die Mitnahme eines Gepäckstücks mit einem Gewicht von 32 kg statt der regulären 23 kg gebührenfrei.
* Zusätzlich und kostenlos ein Stück Sportgepäck » bis 30 kg (z. B. Fahrrad oder Surfboard) für den Karteninhaber
* Jahresgebühr von nur 59 €
-
Kreeg vandaag mijn telefoonrekening. Het servicenummer in Duitsland bellen is de helft goedkoper dan bellen met Amsterdam. Is dus de moeite waard om het duitse nummer te bellen. Moet je duits natuurlijk wel voldoende zijn om je verstaanbaar te maken.
Wat Chicco68 zegt klopt helemaal. 2 kaarten kopen mag je 4 stoelen reserveren. Kinderen onder de 12 jaar gratis meereserveren.
-
Bedankt voor julllie reacties,.....
Heb vandaag WTC betaald dus zal ik morgen wel mijn reserverings nummer krijgen. Dan kan ik de kaarten kopen op airberlin.nl en dan zal ik even gaan bellen met het NEDERLANDSE :-\" nummer.
Vandaag de stoelen gereserveerd aangezien ik geboekt heb bij WTC (Amadeus) werd ik dus doorverbonden met Duitsland, kon gewoon in het Engels dus geen probleem. Vriendelijke mensen daar ! Wij hebben rij 17(2x) 18(2x) en 19(2x) en direct de kinder maaltijden kunnen bestellen.
-
Samenwerking Air Berlin en American Airlines?
Ik heb gemerkt dat ABen AA samenwerken dwz AA stopt klanten in het toestel van AB.
Mensen die dit al meegemaakt hebben?
Gaat in deze om de route DUS-RSW
-
Re: Air Berlin en American Airlines
Dat doen alle maatschappijen, iedereen werkt wel samen met een ander om de vluchten zo vol mogelijk te krijgen
-
Re: Air Berlin en American Airlines
Nou, AB deed dat tot voor kort dus niet.... ik wil dus specifiek weten van AB.
-
Re: Samenwerking Air Berlin en American Airlines?
Air Berlin wordt in de loop van volgend jaar lid van de Oneworld airline alliantie. Hierin zitten ondermeer AA en British Airways. In dit kader werken AB en AA samen. Dit heet code sharing en gebeurt overal.
-
Citaat:
Ebelix
Air Berlin wordt in de loop van volgend jaar lid van de Oneworld airline alliantie. Hierin zitten ondermeer AA en British Airways. In dit kader werken AB en AA samen. Dit heet code sharing en gebeurt overal.
Dat weet ik al en ik weet dat het overal gebeurt, maar ik wilde weten of mensen veranderingen hebben meegemaakt vanwege deze maatregel...
-
-
Tot voor kort zat het vliegtuig absoluut niet vol, waren er geen medepassagiers die gratis stoelen konden reserveren terwijl AB hier geld voor rekent enz...
-
Het zal er straks wel op neer komen dat iedereen moet gaan betalen...
-
Air Berlin wedstrijd
Wie doet er mee met de Air Berlin Advendskalender wedstrijd en wil letters met me "ruilen"?:razz:
Ik kan dag vier en vijf niet openen. Jullie wel?
-
Re: Air Berlin wedstrijd.
Volgens mij kun je alleen de betreffende dag openmaken en een sneak preview krijgen van de volgende dag.
Omdat 4 en 5 al zijn geweest kun je daar niet meer op klikken.
5 december was 2 for 1 naar Rome en vandaag 2 for 1 naar Polen of Rusland.
-
@ Hans uit Koekelare
http://www.airberlin.com/site/advent...et_sub=header2
@ Tans4USA;136167
Als je de pagina's per aangegeven dag opent krijg je onderaan rechts de desbetreffende letter te zien.
Ik heb dag 1-2-3-6. Dus kunnen we elkaar misschien helpen met de letters. :p
-
Tinkerbell,
Vreemd bij jouw link krijg ik de informatie met letters maar bij de link die ik ontvangen heb komt dit niet op!
http://www.airberlin.com/site/advent...&et_sub=header
Jammer dat ik dat gemist heb :-o
-
O jammer. Ik zie dit bij het deurtje van vandaag.
http://www.airberlin.com/site/affili.../teaser_tb.jpgBeim topbonus Winterzauber mitmachen und Meilen sowie aufregende Sachpreise gewinnen!
Zum Gewinnspiel »
Heutiger Gewinnbuchstabe: L
Ik weet niet of ik elke dag een deurtje kan openen maar als we elkaar helpen kunnen we vast wel alle letters bij elkaar krijgen en ze dan hier neer zetten.:mrgreen:
-
Wij zijn aan het denken om bij Air Berlin de vlucht te boeken. Kan iemand ons mischien vertellen hoe de beenruimte is op de vlucht van de "normale" stoelen?
Vind het toch veel geld namelijk voor de xl seats. Kun je ook een hoop andere dingen voor doen
-
Op www.seatguru.com kan de gevraagde informatie vinden. In de Airbus A330-200/300 is de afstand van rugleuning tot rugleuning 30 inch en in hun Boeing 767-300 32 inch. Dit zijn de standaard maten binnen de luchtvaart met dien verstande dat 30 aan de krappe kant is.
Succes.
-
Het is erg krap vinden wij maar ik veronderstel dat dat in elke vliegtuig zo is.Zelf ben ik er als de kippen bij om toch ondanks de prijs deze stoelen te boeken aangezien er maar 8 van zijn zodra de vluchten vrij gegeven worden Zij zijn idd duurder maar voor ons is het toch wel het geld waard.
-
Als je nu op de adventskalender (www.airberlin.com) op de 24e klikt, dan krijg je een strandhuisje te zien wat bekend voorkomt (Miami Beach ?)
Dat zou kunnen betekenen dat er morgen een aanbieding komt voor Florida. Doe er je voordeel mee !