Olive garden op International Drive krijgt van mij ook echt een 10! Het ziet er allemaal netjes en leuk uit binnen, de bediening is heel vriendelijk, het eten is top (en veel!) en het publiek dat er komt is netjes. Ook zit het aan het, vind ik, leuke stuk van de I-drive.
Zij ook naar een Olive Garden tegenover de Florida Mall geweest, het eten was er net zo goed, de sfeer en het uiterlijk van het restaurant kon alleen niet tippen aan de I-drive. Toch jammer..
Wat wij erg lekker vinden hier:
Chicken Alfredo
Tour of Italy (een sampler van drie entrees voor de erg grote honger :-&)
Chicken Parmiggiano
En inderdaad... De Garlic Breadsticks, lekker vet en enorm knoflook!! :p
25-07-07, 19:27
Faye
Re: Tips voor goede restaurants in Orlando?
Voor ons is dit jaar de Cheescake Factory bij Millenia Mall onze favoriet.
Lekker eten, goede bediening en leuke ambiance.
25-07-07, 20:23
Corry
Nou WIJ zijn zowel fan van Red Lobster als Olive Garden EN de cheesecake factory. Je kunt altijd de "light fare" nemen toch???????????](*,) Denk toch zeker niet dat ik op de Calorietjes ga letten toch:mrgreen: . DAARVOOR steek ik die plas niet over hoor.
26-07-07, 11:56
raygwencaith
Waar wij zekers bij een volgend Florida bezoek gaan eten is bij Fuddruckers. Daar hebben we echt onwijs lekker gegeten en de shake was jammie jammie jammie. De Honey Mosterd was daar om je vingers bij af te likken en de menu's erg goed.\\:D/
13-08-07, 16:49
Tanja09
Ik heb de namen genoteerd hoor, ik kan nu al niet meer wachten tot we er zijn om alles te proberen!
Er zijn dus ook een heleboel lekkere buffetrestaurants. Misschien dwaal ik een beetje af van het onderwerp, maar moet je daar ook fooien geven?
13-08-07, 17:38
Njit
Zelf gaven we meestal $1 PP. Ligt er ook een beetje aan hoe hard ze hun best doen. Als ze de benen uit hun lijf rennen om je een refill te brengen en je borden op te ruimen dan verdienen ze het ook.
Maar de gebruikelijke 15-20% hoef je echt niet te geven in een Buffet restaurant..
Iemand die weet of je een speciala disney happy meal of id bij Disney? Zou wel leuk zijn voor mijn dochter.
13-08-07, 21:53
FrankS
Als je dochter jarig is, dan moet je een character diner gaan doen. Meldt het aan bij je waiter en ze krijgt een leuke verrassing.
13-08-07, 22:28
guido123
Zogenaamd kan ook? :)) Character diner bij McD? Of bedoelt u in Disney?
14-08-07, 09:57
FrankS
Ik bedoel in de DisneyWorld restaurants, in de parken en resorts.
(Volgens mij vraagt niemand naar een geboortecertificaat en het is heel normaal om bijvoorbeeld ter gelegenheid van een verjaardag naar WDW te gaan, ook als was die verjaardag een maand eerder.)
22-08-07, 23:57
Michael66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido123
Iemand die weet of je een speciala disney happy meal of id bij Disney? Zou wel leuk zijn voor mijn dochter.
In Animal Kingdom in het restaurant in het Dinoland USA gedeelte kun je McD Kidsmeals krijgen met een verrassing erin. Wat dat precies is en of dat "speciaal is .... geen idee.
Verder ben ik dit jaar bij Chuck-E-Cheese op International Drive wezen eten. Nou ja, eten is hier een groot woord. Het is meer een spelletjes-paleis waar je ook wat te eten kunt krijgen. Een paradijs voor kids (en ouders). Het eten was niet meer dan pizza, frites en saladebuffet, mar in totaal hebben we er 2 1/2 uur doorgebracht en onze zoon van zeven (en ik) heeft zich heerlijk vermaakt. Een aanrader voor gezinnen met kids. Het is er wel vaak erg druk, er zijn veel verjaardagsfeestjes die daar gevierd worden.
26-08-07, 22:50
remon
Valt me op dat niemand nog Manuels on the 28th heeft genoemd http://www.xs4all.nl/%7Eolie/fok/smi.../confused2.gif
Dit 5 sterren restaurant restaurant is gevestigd in downtown Orlando en zit zoals de naam al doet vermoeden op de 28e verdieping.
Eten is echt super , alle olive gardens , Outbacks en weet ik veel vallen hierbij in het niets. (en ja wij zijn zeer te spreken over Olive garden , outback etc etc)
Het kost wat meer dan gemiddeld en je moet netjes gekleed zijn (dus geen spijkerbroek) , maar een stropdas is (gelukkig) niet nodig
Een eenvoudig restaurant maar met geweldige kwaliteit vlees tegen een ongelofelijk lage prijs vind je langs de 27 in Haines City, ongeveer 25 minuten vanaf Disney. In Zuidelijke richting even voorbij en schuin tegenover Southern Dunes (recht tegenover de Chevy dealer Matt Lother).
Fred
28-08-07, 13:20
Corry
Remon, dat ziet er goed uit. Heb 'm geprint en een jasje moet echtgenoot toch mee vanwege de cruise dus die strop kan er ook nog wel bij:lol:
30-08-07, 03:08
remon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corry
Remon, dat ziet er goed uit. Heb 'm geprint en een jasje moet echtgenoot toch mee vanwege de cruise dus die strop kan er ook nog wel bij:lol:
Wij willen een kijkje nemen op de universal city walk, maar verder niet Universal studio's bezoeken. Is dit de moeite waard en zijn we behalve parkeren intree geld kwijt?
En op International drive moet je alles per auto doen, of kun je ergens parkeren en lopend een stuk bekijken?
30-09-07, 08:09
mickmak
Re: Universal City walk
Wij zijn ook eens bij Universal City Walk gaan kijken. Na 18 uur (dacht ik) geen parkeergeld dus helemaal gratis. Ik vond het wel leuk om even rond te lopen.
Jackie
04-10-07, 14:51
wendy
Op de Universal City walk kun je erg leuke dingen doen ( bioscoop, eten, winkelen ), maar niet een hele dag. Alleen 's avonds lijkt me een goed idee.
04-10-07, 23:30
deh78
Absoluut de moeite waard om te gaan bezoeken ook zonder gebruik te maken van de pretparken kun je daar een leuke avond hebben.
Dennis
05-10-07, 06:57
mafo
Ja zowel Universals city Walk als Downtown Disney zijn prima vertier voor 's avonds. Ook hoef je 's avonds bij beide geen parkeergeld te betalen.
27-11-07, 22:40
Jetlag
Pizza in Orlando/Kissimee
Hallo Allemaal,
Voor diegenen onder jullie die nog een trip naar Orlando voor de boeg hebben; als je een restaurant zoekt waar je lekker Pizza kan eten kan ik je van harte Giordano's in Kissimee aanraden. Zij hebben echt overheerlijke Pizza's, gevuld met Kaas en ingredienten die je zelf wil (Stuffed Pizza) Echt zo waanzinnig lekker (je moet wel een Kaasfreak zijn hoor...) Adres kan je Googelen!\\:D/
Eet smakelijk!!!!
07-03-08, 02:16
Teleton
Wat eten wij vandaag in de Disney area?
We wisselen al wel hotelervaringen uit op dit forum maar een apart topic over restaurantjes heb ik nog niet gezien. Misschien leuk om onze ervaringen uit te wisselen? Ik trap af en merk wel of ik iets over het hoofd zie, moderators stand by.
Ta2Gerrit tipte ons in zijn reisverslag over Cracker Barrel. Wij tuffen al een aantal jaren rond in deze regio maar we hadden daar nog nooit gegeten. Sterker nog, we dachten dat het een soort Welkoop of BoerenBondwinkel was; er staat immers Old Country Store op het uithangbord! Dank voor de tip Gerrit, we hebben vandaag gelijk de proef op de som genomen; Steak een 9, shrimps een 7, bediening een dikke 8. Flinke porties, vlotte bediening. We zijn dus blij met de tip!
Misschien kan ik zelf ook een (zuinige) duit in het zakje doen. Wij zagen in de afgelopen tijd de vestigingen van Cici’s Pizza, Pasta, Salad en Dessert buffet als paddenstoelen uit de grond schieten. Het menu bestaat uit 16 verschillende items, inclusief drie soorten salades en 2 desserts, en aanschuiven doe je als volwassene al voor $5.49. Kids eat their heart out voor slecht drie dollar something. Logisch dat wij eigenlijk tot nu toe besloten hadden om maar een deurtje verder te gaan. We hadden al wel eens binnen gekeken en het voelde alsof je met Koos Matroos van Zeeman of Hans Textiel himself uit eten ging. De sfeervolle TL lampen nodigden nu niet direct uit voor een gezellig etentje......
Afgelopen woensdag (we waren echt door het dolle heen) zijn we toch eens binnengestapt op de 192 en….het viel eigenlijk helemaal niet tegen. Ok, je krijgt een plastic bordje (ook nog een yellow, je verzint het niet) en een plastic “glas” voor je soft drink.
Het personeel is volgens mij (met succes) opgeleid volgens de Fish!Philosophy en dat maakte de tent bijzonder sfeervol. Als business slow is, entertainen de medewerkers de klanten die er wel zijn. Zodra het wat drukker wordt, pakken ze flink aan en daalt het entertainmentgehalte terwijl de klantvriendelijkheid gehandhaafd blijft. Toen wij bij Cici’s binnenstapten, things were slow. De medewerkers dolden met de klanten, alles op een leuke, respectvolle manier. Niemand voelde zich in de zXXk gezet. Terwijl wij net onze eerste pizzapuntjes uitzochten, werd er een buslading baseballdames gedropt. 40 klanten, kassa. Alsof het zo afgesproken was, stopten de medewerkers ( veel jongens van het type Ciske de Rat, ) met de gebbetjes en werd er hard gewerkt om alle dames zo snel mogelijk te bedienen. Druk of niet, het buffet bleef perfect gevuld, schoon en opgeruimd. Ook de “eetzaal” (ja sorry hoor) werd perfect onderhouden en de Manager himself (Ciske de Man?) informeerde persoonlijk bij ieder tafeltje of alles toch naar wens was. Niemand klaagde, want er was niets te klagen.
De food was goed te knagen, maar het is natuurlijk geen haute cuisine. Uit principe eten wij geen pasta (zie vluchtverslag) maar de pizza ging er vlot in. Salades vers en knapperig, cinnamon buns helemaal niet verkeerd. Soft drinks machine goed afgesteld. Het publiek was zeer divers; de motorclub was er, de sportclub, de grijsgaatopreisclub en veel, veel (grand) parents met kids.
Kortom, als je je eens lekker vol wil proppen voor weinig, zet je schroom opzij loop eens bij Cici’s binnen voor het All Day Buffet. Op de 192 heeft de buurman een box met couponboekjes buiten staan. 10 % off your Total Ticket! Wat was de koers van de dollar ook al weer? Ik vind het genant!
The FISH! Philosophy emerged in 1998 from the film, FISH! Catch the Energy, Release the Potential. This film is about the Seattle's world-famous Pike Place Fish Market. What was captured and translated into film was that even in a workplace where fishmongers spent stinky, grueling 12-hour shifts stocking, selling and packing fish, remarkable results can occur when people accept the invitation to: 1) Be There for their coworkers and customers; 2) Play; 3) Make someone's day, and; 4) Choose their attitude about how they show up for work.
07-03-08, 03:57
Ta2 Gerrit
Re: Wat eten wij vandaag in de Disney area?
Teleton, graag gedaan :grin:
Volgens mij zijn er al wel vaak discussies geweest over de diverse restaurants,
maar ik kon ze via de zoekfunctie niet zo snel terugvinden.
Misschien dat de moderators het wat vinden en er een sticky van kunnen maken,
ik vindt het i.i.g. een leuk idee.
Ik heb nog wel wat tips;
UIteraard - Fridays, en dan met name de Jack Daniels Grill specials, ongedwongen sfeertje
- Cracker Barrel; goed en goedkoop country cooking, geen alcohol, boerensfeertje.
- Carrabbera's; iets betere Italiaan dan Olive Garden (ook niet slecht), wel erg druk
- JT's; 100 % steakhouse, beetje western stijl, gezellig en leuk personeel
- Passage to India; zeer smakelijk Indiaas met scherpe chutney ](*,), en ik ben wel wat gewend
Allen bij ons in de buurt (192 rond Milemarker 4 en 5), maar met diverse vestigingen in de omgeving.
- Don Pablo's Mexican Kitchen aan de I-Drive, bij trolleystop 20, erg lekker Mexicaans eten
- Tony Roma's famous for ribs, ook o.a. I-Drive ook bij trolley stop 20, Austrian Court
Ach, en zo zijn er nog zo veel, voor evenzoveel smaken als portemonnee's, toch
Mijn favoriet is en blijft .... Outback Steakhouse!! De beste steaks en voorl: de allerbeste en allerlekkerste hamburgers. Man, wat een lekkere burgers!
07-03-08, 08:18
Njit
En niet te vergeten de Blooming Onion. Wordt verkocht als voorgerecht maar daarna lust je eigenlijk alleen nog maar een toetje :-D
Die was ik nog vergeten, en zit nog wel op "loopafstand" van ons huis.....
07-03-08, 15:53
Teleton
Kijk dat zijn de tips waar we wat aan hebben. Sommige kenden we al, anderen zijn nieuw en het proberen waard. Ik krijg nu al trek........
07-03-08, 15:59
Teleton
Ahh, deze kon ik dus niet vinden! Zoekfunctie "restaurants' gebruikt maar de boodschap kwam niet door. Het laatste bericht is "van voor mijn tijd'. Ik ben van december 2007.......\\:D/
D'r zitten veel bruikbare tips bij, als we in wat rustiger vaarwater zijn, (thuis) neem ik het hele topic eens onder de loep.
28-04-08, 16:32
ekkie50
Dit is een hele gevaarlijk topic voor smulpapen zoals ondergetekende. Ik ben net terug in ons land, maar nu wil ik wéér die zonkant op :-D
28-04-08, 16:43
Syllvia
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael66
Mijn favoriet is en blijft .... Outback Steakhouse!! De beste steaks en voorl: de allerbeste en allerlekkerste hamburgers. Man, wat een lekkere burgers!
Wel eens de Alice Spring Chicken gehad? Ook in the Outback :
Grilled Chicken breast and bacon smothered in mushrooms, melted Montery Jack and Cheddar cheeses, with honey mustard sauce, served with aussie chips $12,99
Jammyyyy:)
groetjes Sylvia die nu ff aan Sonja Bakker doet...snik
ik zit dus nu met de menu kaart van The Outback op schoot, hij hangt normaal in de keuken, en ik stik van de honger.............sjucht, ik neem nog maar een glasie water
:mad:
28-04-08, 20:07
Dr. Phlox
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sylly
sjucht, ik neem nog maar een glasie water
:mad:
Dat is ook lekker.:razz:
28-04-08, 20:18
Syllvia
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Phlox
Dat is ook lekker.:razz:
ja als je net een blooming Onion op heb t wel, daar krijg je dorst van:)
groetjes syl
04-05-08, 13:52
Guus
Voor mensen die eens wat anders willen dan hamburgers en steaks. Ga eens een keer naar P.F. Changs. Hier serveren ze Aziatische gerechten. Ontzettend lekker voor relatief weinig geld.
04-05-08, 14:24
Marjol
Op aanraden van Yvet en Emiel zijn wij een paar dagen geleden naar the Melting Pot geweest en dat is nu mijn favoriete restaurant hier. Echt geweldig! Voor Amerikaanse begrippen niet goedkoop, maar het geld absoluut waard! :)
04-05-08, 14:39
pascalbrouwers
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marjol
Op aanraden van Yvet en Emiel zijn wij een paar dagen geleden naar the Melting Pot geweest en dat is nu mijn favoriete restaurant hier. Echt geweldig! Voor Amerikaanse begrippen niet goedkoop, maar het geld absoluut waard! :)
Marjol lijkt mij leuk..
Moet je reserveren, of kun je er zo naar binnen wandelen.
Pascal
04-05-08, 15:41
RCRC
Krijg al honger bij het doorlezen van het menu....
Wij hebben vorig jaar ook bij de Melting Pot gegeten en hadden niet vooraf gereserveerd. Het is wel handig om dat wel te doen want het is niet zo groot en je zit vrij lang aan tafel. Wij konden wel terecht maar moesten 3 kwartier wachten.
Je kunt dus beter reserveren dan weet je zeker dat je plek hebt en niet hoeft te wachten.
Wij vonden het trouwens wel lekker en apart maar niet sensationeel. Misschien zijn wij er met te veel verwachting naar toe gegaan??
05-05-08, 01:50
Petra/VS
In Nederland heb je toch ook wel fondue restaurants? De Melting Pot vinden wij leuk, maar wel heel erg duur voor het zelf voorbereiden van je maaltijd ;).