Hallo,
Enkele budgetaire vraagjes...
- Kan iemand me zeggen op welk budget ik mag rekenen voor een gewone 2 persoonskamer in bv. een keten hotel (Motel 6, Inn's) ?
- een avondmaaltijd ?
- ontbijt ?
Periode Februari 2008
Afdrukvoorbeeld
Hallo,
Enkele budgetaire vraagjes...
- Kan iemand me zeggen op welk budget ik mag rekenen voor een gewone 2 persoonskamer in bv. een keten hotel (Motel 6, Inn's) ?
- een avondmaaltijd ?
- ontbijt ?
Periode Februari 2008
- Kamer: met $60 gemiddeld kom je een heel eind. Verdubbel deze prijs voor populaire plaatsen als Key West en Miami
- Avondmaaltijd: ligt er maar aan waar je gaat eten. Voor $20 heb je prima eten.
- Ontbijt: de All-You-Can-Eat buffetten beginnen bij $4.99. Reken maximaal $10.
Bij de prijzen dien je nog wel Tax op te tellen trouwens..
Dit lijstje komt uit de FAQ: Florida (staan meer nuttige tips in)
Goedkoop
Motel 6
Red Roof Inn
Econo lodge
Travel lodge
Super Motel 8
Gemiddeld
Quality Inn
Days Inn
Best Western
Comfort Inn
Clarion
Howard Johnson
Holiday Inn Express
Ramada
La Quinta
Hampton Inn
Holiday Inn
Luxe
Mariott
Hilton
Sheraton
Sofitel
Hyatt
Als je op http://www.choicehotels.com kijkt kun je voor een aantal bekende ketens vergelijken.
Voordat je je afvraagt wat die afkortingen betekenen:
Reisbureaus:
AE = American Estates
AV = Amercan Vacations
USAFV = USA Fun Vacations
Is zeker een goede tip. Wij hebben voor de afgelopen keer de meeste van onze hotels via USA Fun Vacations geboekt. Ik kon het voor hun prijs niet boeken (direct bij de hotels of hotels.com/expedia.com).
Goedkope ketens als Motel6/Super8/Econo Lodge etc hebben meestal geen ontbijt nee. En als ze het wel hebben dan stelt het niet zoveel voor (kleffe zoete broodjes, koffie en waterige sinaasappelsap)
Daarom is het soms goedkoper om net iets duurder te gaan zitten waar ze wel een goed ontbijt hebben zoals bij de Comfort Inn, Quality Inn, Howard Johnson. Stel dat je $10 meer betaald maar wel een goed ontbijt hebt. Voor dat bedrag heb je niet voor 2 personen ontbijt.
Trouwens als je echt op budget wilt gaan kan het echt wel goedkoper dan 60$
Heb bv. het Best Western movieland geboekt voor maar 37€ per nacht.
Ik slaap er toch alleen maar, voor mij hoeft het geen luxe hotel te zijn als het maar schoon is. Dus zoals je ziet genoeg keuze.
Oja en nog iets in de USA betaal je voor de kamer niet per persoon!
Dus prijs delen door 2 in jouw geval ;-)
Veel plezier met het uitzoeken van een kamer ;-)
Voor de duidelijkheid, voor het geval dat je het niet begrepen hebt, in een hotel stelt over het algemeen het ontbijt 2 x niets voor. Niet in vergelijking met wat we hier in Nederland voorgeschoteld krijgen.
Veel plezier.
oant sjen,
Pieter Postma
:-\" :-\"
Vergeet ook de tip niet. Deze is wordt ook als "standaard" gezien als je ergens gaat eten. Normaliter geef je toch altijd een 15% Dus ga je eten voor bv 10 Dollar ( zoals Njit schrijft) betaal je minimaal 11,50. Is natuurlijk nog een schijntje.
Klein tipje voor als je geld wilt besparen met eten. Ga naar de vreetschuren zoals Pondarosa, en probeer tevens kortingscoupons te krijgen. Deze liggen overal bij tankstations etc. Deze boekjes staan vol met hotels, restaurants etc. Gebruik de coupons en je hebt nagenoeg de tip eruit. Meestal krijg je voor het volgend bezoek weer een nieuwe coupon.
Niet helemaal antwoord op je vraag, maar wellicht heb je er iets aan.
Groet, Pascal
Hai allemaal,
Ik ben nogal nieuw op dit forum, en ik denk dat deze vraag al een paar keer gesteld is maar ik vraag het toch.......aan de ervaren florida bezoekers onder ons.
Wij gaan 28 april 2008 met 2 volwassenen en zoontje van 4, 9 dagen naar Disneys all star movie resort, alles al geboekt dus die kosten weet ik al.
Mijn vraag is echter, kan iemand mij een indicatie geven over de uitgaven daar (ik weet dat dat persoonlijk is) ik bedoel daramee, de prijs van eten drinken, enzovoorts, is dit net als in Parijs duur of relatief goedkoop?
Verder wilde ik toch ook eens weten of je daar terecht kunt met Cash geld, ik heb nu geen creditcard, simpelweg omdat ik m niet gebruik, ik wil m ook niet echt voor 1x america aan gaan vragen, volgens postbank kan ik prima met giropas terecht. Wie geeft mij antwoord?
Thanx groetjes Saskia
http://www.mousehousemagic.com/ticke...923112410i.gif
De kosten voor eten ed is zo afhankelijk van wat je gaat doen.
ontbijt je in het park of op je kamer (door boodschappen te doen) of bij het foodcourt van je hotel -> alledrie een andere prijsklasse.
Lunch je in het park of in het foodcourt van je hotel of zelfs op je hotelkamer, wat eten jullie dan en hoeveel.... -> maakt ook weer verschillende prijzen.
Avondeten is natuurlijk net zo, gaan jullie voor de counterservice de hele tijd of doe je een sit-down meal met of zonder disneyfiguren met of zonder show enz enz.
Voor eten bij een counterservice ben je een $8 pp kwijt en voor een flesje drinken $2,50 zo ongeveer.
Kijk eens op:http://www.allearsnet.com/din/dining.htm
Hier kun je alle menu's bekijken en de prijzen.
Ikzelf kan daar dus slecht antwoord op geven, ook omdat wij altijd off-property verblijven waardoor eten gewoon goedkoper is dan in de Disney-bubble.
Wat betreft het geld, een creditcard is zoveel gemakkelijker maar bekijk daarvoor maar ens in de zoekfunctie naar creditcards en je zult daar vele discussies over vinden.
Met Cash geld kun je ook gewoon betalen geen probleem. Je kunt in ieder geval in elk park pinnen, elk park heeft een ATM, bij Downtown Disney is ook een ATM in de hotels zelf weet ik het niet maar wrs gewoon wel.
Alle winkels ed accepteren gewoon cash geld.
Maar je kunt niet pinnen in de Disneywinkels, je moet dan cash betalen.
1 ding zou ik meteen aanschaffen.
Ook al is het tegen je principe, dan maar 1 keer ervan afwijken.
Alleen al als je een auto huurt, moet je borg betalen.
Geef jij liever geld, ik niet.
Dit zelfde gebeurt soms ook bij hotels.
Alleen al voor dit soort dingen zou ik hem aanschaffen.
Tevens heb je bij sommige creditcards gratis je gekochte spullen verzekerd.
Zo'n kaart heeft zoveel voordelen, dat dit niet opweegt zonder 1 te gaan.
Je kunt hem per slot van rekening na je vakantie ook weer opzeggen.
Groet,
Pascal
Wij hebben ieder een creditcard, maar hebben hem alleen gebruikt voor de borg bij de autohuur en wat uitgaven op de laatste dag toen onze cash dollars op waren. Als je geen auto huurt (wat ik me goed kan voorstellen als je in een Disney hotel logeert) heb je dus eigenlijk geen creditcard nodig. Wij vonden het echter wel een prettig idee om 'm achter de hand te hebben.
We hebben dus alles met cash geld betaald. We hadden 260 dollar meegenomen en hebben terplekke nog drie keer gepind, waarvan twee keer dus hoge bedragen voor meerdere dagen. Wij betalen geen transactiekosten en op deze manier profiteren we optimaal van de koers, als je met CC betaalt is die toch altijd iets minder goed.
Wij zijn vorig jaar 12 dagen geweest en hebben met twee volwassenen 1135 euro uitgegeven. Dat is dus voor ontbijt (4 x in een restaurant, de rest broodjes van Wal*Mart in het hotel), lunch (11 x counter service in de parken), diner (2 x Olive Garden, 1 x TGI Friday's, verder counter service in parken of Downtown Disney), snacks en verder uitgaven zoals wat kleding en souveniers.
Allereerst nog welkom op dit leuke forum http://img172.imageshack.us/img172/6637/wave2yh2.gif
Voor tips omtrent uitgaven kun je het beste de zoekfunctie gebruiken je komt dan o.a. deze twee topics tegen:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3457
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2522
Qua eten en drinken kun je het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt er is zo veel keus.
Ook tips over betalen met je pinpas kun je hier op het forum wel info vinden. Pinnen kun je inderdaad (er zijn pinautomaten in o.a. je hotel en in de parken) maar je kunt niet met je pinpas in de winkeltjes en/of restaurantjes van Disney betalen. Bij de automaten in je hotel of de parken komt er een paar dollar bij om geld op te nemen maar tegenover Downtown Disney is een drive thru pinautomaat waar je niets extra hoeft te betalen als je daar pint (alleen de koersopslag).
Groetjes,
Sonja
Ja kijk, ik vraag me dus af of ze borg vragen, ik kan het in geen enkele reisgids terug vinden, in Parijs vragen ze geen borg.....maar of dat vergelijkbaar is....
Ik huur inderdaad geen auto, anders had ik er wel een aan moeten schaffen, dat is juist het hele verhaal, en omdat je tegenwoordig gewoon kan pinnen, daar ontstaat dus de twijfel...maar ik ben een stuk wijzer geworden......bedankt hoor, enneh dit is inderdaad een leuk forum, met heel veel handige tips...nou nog 7 maanden wachten, zo heb ik alvast een beetje voorpret.....
http://www.mousehousemagic.com/ticke...924042609i.gif
Op allearsnet.com zeggen ze daarover:Dus als alles betaald is en je geen mogelijkheid wilt hebben om eten, drinken, souvenirs e.d. op je kamer te laten boeken dan is CC volgens deze info niet noodzakelijk.Citaat:
A cast member will check the computer for your reservation to see what type of room and the kind of package you have. You will be asked for a credit card number to keep on file (if you wish to have charge privileges).
Overigens: Disney in Parijs en Disney in Orlando zijn in het algemeen NIET vergelijkbaar. Andere landen, andere gebruiken.
Kijk bedankt, ja ik weet dat het niet vergelijkbaar is, maar wat jij noemt is in Parijs ook zo, dan krijg je een Disney ID en kan je die laten zien in winkels enz. wordt alles rechtstreeks op je CC geboekt, heb je dat niet is het ook geen probleem, betaal je gewoon cash, kijk nu weet ik voorlopig alles wat ik wilde weten......
Disney hotels vragen waarschijnlijk alleen borg als je rechtstreeks bij hen reserveert, niet als je vooraf bij een reisorganisatie boekt!
Kostenplaatje is inderdaad moeilijk. Amerika is niet een heel duur land maar in de Disney parken gelden natuurlijk veel hogere prijzen.
Ter indicatie: wij waren met 4 personen (2 kids van 3 en 6 jr) voor 15 dagen ca. 2500 dollar kwijt. Hierin zat dan nog wel het e.e.a. aan speelgoed (Lego en Playmobil) en veel kleding!
Nou ik had voor 2 volwassen en 1 kind voor 9 dagen een budget ongeveer van 2000 dollar in mijn hoofd, dat klopt dus aardig..........
zijn de prijzen van voeding en drinken vergelijkbaar met hier?..denkende aan een gimiddeld restaurant, we zijn niet zo van de mc donalds enzo..
wij gaan 28 oktober voor 17 dagen, 1 week orlando hotel met ontbijt, met 6 dagen disney hopper kaart
3 dagen naples zonder maaltijden, en een week miami zonder maaltijden,
huurauto luxurycar totaalreis is 3550,- euro en we hebben 2600 euro zakgeld, is dit redelijk of moet ik nog snel wat spullen te koop aan gaan bieden ;-)
Je kan zo goedkoop of duur eten als je wilt. Kijk maar eens bij ketens als Denny's. Da's geen McD maar ook niet erg duur.
ps, zou je wat aandacht willen besteden aan de opmaak van je berichten.
Zie hier: Tip: leesbaarheid berichten/onderwerpen vergroten
De gemiddelde restaurants hier (Fridays, Applebees, Olive Garden, Red Lobster etc.) zijn zeker goedkoper dan vergelijkbare in Nederland. Of Cracker Barrel, goed eten voor weinig.
Nog goedkoper zijn de family buffetrestaurants (Ponderosa, Sizzler, Perkins),
maar daar moet je van houden.
Met de lage dollar is voor ons eigenlijk alles (als dat al niet zo was) goedkoper hier :D
Als deze restaurants hebben websites met daarop menu's en prijzen. ( voor de websites zie www.google.com)
Het gebeurt vaak dat bij een entree (hoofdgerecht) een soep of salade zit.
Staat dan vermeld op het menu.
Gewoon een cc aanschaffen en enkel gebruiken bij autohuur en hotel voor borg. Verder niet gebruiken als je dat niet prettig vind hebben wij ook niet gedaan. Wij hebben 3 keer gepind en je weet dan ook gelijk wat je uitgeeft. Wij zijn een week geweest met 2 personen. Totaal ongeveer € 1.500,-- uitgegeven. Maar ook aardig wat kleding en schoenen gekocht.
Eten heel goedkoop. Ontbijten deden wij bij Colden Corral, ontbijtbuffet eitjes naar wens gemaakt, perfect 2 personen onbeperkt eten en drinken 17 dollar. Lunchen deden wij niet omdat we nog vol van het ontbijt waren. Avondeten voor ongeveer 20 dollar onbeperkt eten en drinken ook weer voor 2 personen. Wij hebben zelfs 1 avond onberkt pizza's kunnen eten en daarbij onbeperkt kunnen drinken voor nog geen 10 dollar. Dus dat eten en drinken is goed te betalen.
Dan de parken. Deze zijn prijzig (ongeveer 70 dollar per persoon) maar je wordt dan ook de hele dag vermaakt.
Kortom het hoeft niet duur te zijn alleen als je daar heen gaat moet je niet te veel op het geld letten anders krijg je thuis weer spijt dat je bepaalde dingen niet hebt gedaan.
Heel veel plezier straks en geniet ervan!
Hou er wel rekening neemt dat als je geen uitgebreid pakket hebt bij de Postbank er voor elke opname kosten in rekening worden gebracht.
Zelf heb ik sinds vorig jaar een pinpas van de DSB daarmee betaal je geen kosten voor opnames in de VS en ook voor de pas / rekening zelf hoef je niets te betalen.Citaat:
Betalen (bijvoorbeeld in winkels) met uw Giropas in euro’s is gratis. Bij betalingen met uw Giropas in vreemde valuta berekent Postbank altijd een koersopslag van 0,8 % over het betaalde bedrag. Deze koersopslag wordt verwerkt in het transactiebedrag. Het opnemen van euro’s bij een geldautomaat in eurolanden is gratis. Voor het opnemen van euro’s in de overige landen betaalt u € 1,82 per transactie. Bij het opnemen van vreemde valuta berekent Postbank altijd naast eventuele opnamekosten (€ 1,82) een koersopslag van 0,8 % over het opgenomen bedrag. Deze koersopslag wordt verwerkt in het transactiebedrag.
Heeft u een Betaal- of RoyaalPakket? Dan heeft u wereldwijd voordeel, omdat u dan niet de u € 1,82 per opname betaalt.
Je Kunt als je in een Disneyhotel verblijft alles betalen met je hotelpas. Of je met je pinpas kunt betalen zou ik niet weten maar een CC is wel zeker zo makkelijk.
Kijk eens of het diningplan niks voor jullie is.Voor 39 dollar per dag per persoon kun je makkelijk eten dacht ik zo.(`s middags en`s avonds en tussendoor twee snacks.)
De kids betalen nog minder als ze onder de tien zijn.
Wij zijn net een paar dagen terug.
Wij hebben ook eerst 9 dagen in het All star movies geslapen, heel leuk hotel trouwens.
Ik zou je alleen aanraden op de eerste dag een refillbeker, $ 11,99, aan te schaffen.
Deze kan je je hele vakantie onbeperkt vullen met koffie, chocomel en frisdrank.
Wij hadden voor ons verblijf daar het dining plan.
Wanneer je het van te voren een beetje planned, dan is het een heel goed systeem.
Alle character ontbijten, lunches of diners kan je er namelijk ook mee doen.
Wel van te voren reserveren, want door het diningplan wil iedereen dit natuurlijk.
Dit kan al 180 dgn van te voren.
Door omstandigheden hebben wij dit niet gedaan en konden we dus niet alles wat we wilde doen, of op onmogelijke tijden.
Zoals ontbijt om 7.30 of al dineren om 15.00.
Wij hebben de goldcard van de postbank.
Deze wilde ik liever niet gebruiken, omdat ik niet online mijn uitgaven kan zien.
Ik ben in het dagelijkse leven al boekhouder en wil tuidens mijn vakantie liever niet weer alle financien bijhouden;)
Ik kon maar in 1 winkel met mijn gewone postbank pinpas betalen.
We hebben dus iedere keer gepint en bijna alles cash betaald.
Let er wel op de ATM's in de winkelcentra meestal particulier zijn.
Dit houdt in dat je ten eerste geen grote bedragen kan pinnen en ze vragen een vergoeding van ongeveer $ 3,- per opname.
In alle disneyparken en hotels staan ook ATM's waar er geen kosten voor geldopnames zijn.
Tevens kan je er grote opnames doen.
Ik weet niet hoeveel maar het meeste wat wij gepint hebben is $ 760,-
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt en heel veel plezier.
Groetjes Patries
En daarom zit ik nu nagelbijtend op de kalender te kijken tot 10 november. Dan mag ik eindelijk de uitgezochte restaurants boeken. :-D
Vorig jaar kregen ook wij de boodschap dat alle restaurants weken van te voren volgeboekt zijn.:cry:
Met deze link kun je berekenen wanneer je je diners MOET boeken :-D.
http://pscalculator.net/pscalc.php
Wij hebben rekeningen bij de postbank en de Rabobank, als ik de kosten van pinnen met giropas enz. naast geld opnemen met creditcard zijn de kosten BIJ PINNEN met pinpas goedkoper dan geld opnemen met creditcard.....daarentegen heb ik al dollars gewisseld dus als die op zijn pin ik gewoon bij een ATM in het hotel.....ik weet niet of ze moeilijk doen als je aardig wat dollars meeneemt, maar als ik het forum mag geloven is er tot 10.000 dollar geen probleem....nou zo`n dik belegde boterham heb ik nou ook weer niet..... ha ha ha ha ha ha
http://www.mousehousemagic.com/ticke...110072333i.gif
Wij hebben ook een creditcard van de postbank, maar wij kunnen sinds 2 maanden wel ons saldo van de creditcard zien. Ik weet niet of dit ook geldt voor de goldcard, maar het lijkt me van wel. Wij kunnen onze bestedingen gewoon op mijnpostbank.nl bekijken.
Je kan natuurlijk ook gewoon niet willen weten wat er afgeschreven is ;)
Groetjes Jaap
Hou er wel rekening mee dat die ATM's in winkels en hotel vaak nog een user fee hebben die tussen de $1,00 en $5,00 ligt. Deze Fee komt boven op de kosten van je bank. Je kan beter pinnen bij een normale ATM buiten op straat, die fee die daar staat genoemd voor gebruikers die niet van die bank zijn geld normaal gesproken niet voor Nederlandse pashouders.
Anders vraag je toch gewoon een bankrekening van de DSB aan, deze is gratis en je krijgt ook nog eens een credtit rente van 3 procent op je normale bankrekening. Voor pinopnames en betalingen in de VS brengen ze geen kosten in rekening.
Ik gebruik hem nu een klein jaartje ook in het dagelijkse leven het is wel handig dat je ook rente krijgt op je normale bankrekening. Heb nog wel mijn postbank ernaast, die doe ik denk ik volgend jaar weg. Het enige nadeel is dat ik dan geen ideal betalingen meer kan doen dat heeft DSB niet.
Heb de vorige vakantie eerst even gekeken of het inderdaad wel normaal werkte, heb geen klachten tot nu toe.
Ben al meerde malen in Florida geweest, omgeving van Kissimmee met 6 personen.
We maakte altijd een etenspot 100 dollar per dag, daaruit betaalde wij de supermarkt, het eten buiten de deur en de benzine.
Soms kwamen we er mee uit en soms moest er iets bij.
En entree prijzen van de parken e.d zijn terug te vinden op internet.
Dus rekenen maar.
$ 100 voor 6 personen?? Amerika is niet duur, maar dat lijkt me wel erg weinig.
Uit eten kost toch zeker wel $ 20 á 25 pp + tip. (in een family restaurant, anders nog een flink stuk duurder)
Eric
Ja Eric,
Hangt er natuurlijk vanaf wat je eten buiten de deur noemt. Reken je hier de vreetschuren ( de pandarosa's etc ) bij dan moet het lukken :-\". Ben het overigens met je eens, dat 20 a 25 dollar een normale prijs is. En dat vind ik het nog steeds niet duur.
greetz, Pascal
Ik en mijn vriend zouden deze zomer graag voor 2 weken naar Florida gaan.
We hebben na wat informeren de kosten eens berekend en vroegen ons af of deze wat realistisch zijn:
Huurwagen: 340
Vliegtuig (vanuit Brussel): 1700 (2 pers)
Verzekering: 200
Hotels: 1120 (2 pers)
Disneyworld 2 dagen: 248
Seaworld: 92
Eten: 980
Internationaal reispaspoort vooraf: 100
Benzine: 200
--> Totaal ongeveer 5080 euro voor 2 personen (excl shoppen enz natuurlijk)
Is dit realistisch?
Groetjes,
Cindy
Zie hier het totale kostenplaatje van onze reis in 2007. De dollar stond toen op ca 1.35. Wij waren er van 18-5 t/m 12-6. Ik denk persoonlijk dat jullie reis wel goedkoper moet kunnen dan wat je nu hebt geschreven.
Vliegtickets zullen het duurste zijn. Snel boeken!
Hoi
Is denk ik een heel realistische begroting al zijn een aantal kosten hoog neer gezet.
Vliegtickets kijk eens rond ook in duitsland en is afhankelijk van je reisperiode, het wordt druk van de zomer in us of a.
Hotels via priceline of wat wil je luxe/motel kan dus lager.
Eten lijkt mij ruim bemeten het budget, maar goed kan je wat extra shoppen.
Reisverzekering is volgens mij rond de 100 euro anders zou ik een doorlopende nemen.
Gr.Didier