Dit staat o.a op mijn contract.Citaat:
incl. Unlimited Mileage
Free Tank of Petrol
CDW, EP, CPP
Taxes, Surcharges, Airport Fees
Zou normaal toch voldoende moeten zijn.Citaat:
All Additional Drivers Fees
pascal
Afdrukvoorbeeld
Dit staat o.a op mijn contract.Citaat:
incl. Unlimited Mileage
Free Tank of Petrol
CDW, EP, CPP
Taxes, Surcharges, Airport Fees
Zou normaal toch voldoende moeten zijn.Citaat:
All Additional Drivers Fees
pascal
Pascal
Klopt dit heb ik ook erop staan, is de standaard voor al inclusief.
Mijn fout niet goed geformuleerd, Maar ik bedoelde eigenlijk wat die persoon die net van Orlando terug kwam erop heeft staan. Dit moet dan toch erbij gezet zijn, met een code of zo??
Want ik weet dat het contract wat je in orlando zelf teken ook standaard is en daar bij mij weten geen optie op staat voor deze service. Dus dan zouden ze dat extra erbij moeten schrijven wat me dan niet echt zuiver lijkt.
Het contract word normaal uitgeprint en die zijn dus standaard die formulier, daar is geen ruimte zo ver ik mij kan herinneren voor additions.
Kijk maar eens naar het voorbeeld van USA reisen.de Alamo contract, pagina 5
Misschien bel ik maandag wel eens met Alamo als er niks van USAreisen zou komen.
Het lijkt mij zowieso overbodig, die extra verzekering voor Road Assistance.
Je huurt een auto, en tekent een contract.
Dat betekent dat jij verplichtingen hebt (betalen) en dat zij een verplichting hebben, nl een werkende auto leveren. als die dus onderweg onverhoopt kapot mocht gaan, is het zaak van de verhuurder dit te regelen, daar heb je lijkt me geen aparte verzekering voor nodig.
Trouwens, $ 5 per dag is voor 21 dagen dus ruim 100 dollar, en hoe vaak kom je nou met een lekke band te staan die je niet zelf kunt verwisselen ???
Kortom, het riekt in mijn ogen naar een nieuwe manier om vermoeide en gedesoriënteerde toeristen een ppot uit te draaien.
Eric
Ik heb vorig weekend een auto opgehaald bij Alamo (via usareisen.de) in Denver. Ik ga hem vanmiddag (snik ....) weer inleveren. Het was een Equinox, maar het is een Chevy Trailblazer geworden. Ik heb geen idee over Road Assistence of whatever. Er is ook niet naar gevraagd (wel of ik niet een grotere auto wilde, ze hadden nog Hummers staan .....). Dus ik vind het ook maar een raar verhaal ?!?
75 euro korting bij alamo
boeken bij Holland International ook los dus zonder vlucht/hotels
tm 31-3 te boeken minimaal 1 week huur
geldig voor Alamo gold (hier zit ook een tank benzine bij)
niet in juni/juli
zie verder de zomergids HI
helaas, heb vandaag 28-2 een boeking proberen te maken
maar volgens Holland International is het maximum
aantal boekingen voor de aktie al bereikt hoezo een lokkertje ??
Net antwoord ontvangen van Alamo op mijn vraag omtrent kosten voor Roadside Assistance. Blijken er toch extra kosten te zijn:
Allereerst het belangrijkste: Roadside Assistance is dus nog volledig gedekt. Als je auto kapot gaat, komen ze gewoon om te repareren of vervangen. Echter, domheid (lichten aangelaten = lege accu) en lekke banden (pech gehad) wordt je geacht zelf op te lossen.Citaat:
Thank you for your e-mail. I appreciate the opportunity to address your concerns.
Roadside Assistance is included in the rental rate. However, there may be fees associated with services such as battery jumps and tire changes.
Alamo's Roadside Assistance Plan is designed to cover these fees. I apologize for any confusion.
If we can be of further assistance, please do not hesitate to contact us.
Sincerely,
Jaime C.
Customer Service Department
Alamo Rent A Car
"Battery jumps" betaal je dus, maar dan uiteraard alleen als je je lampen hebt laten branden. Stommiteit dus. Zelfde geldt voor "tire changes", je wordt geacht zelf een lekke band te kunnen vervangen.
Maar voor dit soort zaken kun je je blijkbaar ook "verzekeren" (=service kopen) voor $5 per dag.
Overigens, op de parkeerterreinen van Disney kun je gratis en voor niks een beroep doen op de service van de AAA South. Dus daar ben je al gevrijwaard van problemen / kosten.
Ik zou dus niet aanbevelen om het Road Assistance Plan te nemen. Al kan ik me wel voorstellen dat er mensen zijn die het wel een extra veilig gevoel kan geven.
Zoals ik dus eigenlijk al een beetje dacht: overbodig. Of je moet werkelijk alles willen verzekeren, maar een band verwisselen lukt me nog wel, en als ik mijn licht heb laten branden kom ik echt wel weg.
Daar ben ik niet van plan minstens $ 100 verzekeringskosten voor te betalen.
Eric
Hoi Michael,
Een paar jaar geleden had ik een lekke band, en deze is bij de villa voor de deur na een telefoontje aan de Road Assistance door de monteurs van Alamo vervangen. ( Konden zij ook alleen maar doen want de wielbouten zaten muurvast bleek toen ). Omdat de reserve band zo'n thuiskomertje was stelden ze voor dat ik of de band liet maken bij een tire-center op hun kosten ofwel een andere auto kon gaan afhalen op het vliegveld.
Ik heb voor het laatste gekozen en na een kleine 1,5 uur reed ik weer naar Kisssimmee/Davenport in een nagelnieuwe Buick Century.
Ik heb altijd Alamo GOLD , dus ik neem aan dat dit soort dingen daarin ondergebracht is.
Groetjes ,
Pieter
Hoi Pieter,
Vastzittende bouten is een tekortkoming aan de auto, dus dan is Alamo verantwoordelijk voor het oplossen van het probleem. Had je de band zelf kunnen vervangen door het thuiskomertje, dan had je direct naar een verhuurstation van Alamo kunnen rijden en een andere auto uit kunnen zoeken. Dat zit in de service waarvoor je al hebt betaald.
Of het Road Assistance Plan in het Gold-pakket zit .... ik weet het niet. Heb het nog nooit bij een beschrijving van dat pakket zien staan.
Belangrijkste is en blijft dat de verhuurder verantwoordelijk is en blijft voor alle tekortkomingen aan de huurauto en dat dient op te lossen voor hun kosten.
De bevestiging van het Road Assistance Plan: kost inderdaad $ 4,99 per dag. Onnodig en duur!
Citaat:
Thank you very much for your email. The Roadside Service Plan is 4.99 USD per day at all corporate locations.
Please let us know if you need any further assistance.
Laura D. Barnaby
Customer Service Department
Alamo Rent A Car
Hallo
Aangezien wij dit jaar een cruise gaan maken vanaf Miami cruiseport leek het ons het best om de huurauto van Alamo in te leveren bij de cruisport waarvan de cruise start.Ik heb het adres opgezocht op de site van Alamo maar dat is bijna het zelfde adres als het adres op de airport van Alamo.,alleen bij de port is het met de toevoeging "road"
Nu mijn vraag heeft wel eens iemand zijn wagen van Alamo ingeleverd bij de cruiseport en wat is eventueel het goede adres?
Miami Airport (MIA)
3355 NW 22nd Street
Miami. FL 33142
Telefoon
305 633 6076
Miami Cruise Terminal (MIAP71)
3355 NW 22 Street Road
Miami, 33142
Telefoon
001 305 633 6076
Ik heb ook op Google earth gekeken en het adres van de port [met road] is een stuk verder weg van de cruiseport en het lijkt mij eerder een golfbaan als een auto verhuurder.
Alvast bedankt
Dirk
hoi, Dit kan volgens mij niet. Wij hebben dit 3 jaar terug geprobeerd. Maar bij de haven zit geen depot.
http://www.miamidade.gov/portofmiami/directions.asp
Twee jaar geleden hebben wij eerst een cruise gemaakt en hebben daarna onze huurauto bij een kantoor van Alamo op Collins Avenue opgehaald.
Dit vond ik persoonlijk erg prettig want het was maar 10 minuten vanaf de pier per taxi. Bovendien is het een bescheiden kantoortje waar we heel snel geholpen werden en snel met onze auto op weg konden.
Misschien voor jou te overwegen om je auto daar af te geven.
Veel succes en plezier met je trip.
Wij gaan dit jaar ook een cruise maken vanuit Miami. Ook hebben we een paar dagen een auto gehuurd via Alamo. Wij hadden dezelfde vraag wat betreft het afleveradres. Een mailtje naar Alamo werd snel beantwoord. Men heeft dus inderdaad een Cruise terminal, deze bevindt zich op het vliegveld. Vandaar rijdt een shuttle-bus naar de haven.
Waarom kun je dan op de Alamo site wél kiezen voor ophalen/inleveren Cruise terminal...
Staat er wel bij, maar al ik die invul krijg ik steeds een foutmelding:Lijkt er dus op dat de locatie niet wordt geserviced.Citaat:
Please verify that you have entered the correct information.
No vehicle available for this station. Please try another location.
Hallo
Dat er een bus gaat tussen Alamo en de cruiseterminal had ik gezien, maar het goede adres zou ik zo graag willen weten.Ik heb het idee dat het adres van Alamo cruiseterminal fout is op de site van Alamo.Maar ook Alamo weet het schijnbaar niet zeker.
Dirk
Is dit wat je zoekt? Ik weet niet met welke maatschappij je vaart? Maar dit is het adres van de cruiseterminalhttp://www.royalcaribbean.com/customersupport/faq/s.gifMiami, FL
Port of Miami – Dodge Island
1015 N. American Way
Miami, FL 33132
Port of Miami website
de alamo bus stopt bij de cruiseterminal, dat kan niet missen want er is maar één uitgang. De bus brengt je naar het verhuurpunt waar je oiok vanaf het vliegveld naar toe wordt gebracht. De verhuurlocatioe heeft dus het zelfde adres als die van het vliegveld
Ik zie net dat Alamo Navigatiesystemen aanbiedt op Orlando Int. Airport en Miami Int. Arport, niet op de andere stations in die plaatsen. Dus als je daar je auto ophaalt/wegbrengt zouden er geen drop-off kosten moeten worden gerekend.
Wat is jullie ervaring met het volgende bij Alamo? Stel je hebt een Full size gehuurd maar op het moment van het afhalen van je auto staan er geen Full Size auto's meer in de garage. Krijg je dan vrij gemakkelijk een upgrade naar een hogere klasse (Premium, Full size SUV, Luxury of Minivan) of zijn ze dan toch nog geneigd om je in een kleinere auto te laten vertrekken? Niet dat ik het laatste dan uberhaupt van plan was dan wacht ik liever tot dat er weer Full Size auto's aanwezig zijn.
Als ze geen Fullsize hebben zijn ze verplicht je een upgrade te geven!
Je krijgt dan een auto uit de volgende klasse, tis niet zo dat je dan zelf een hogere klasse kunt uitzoeken, maar ze zullen je ten alle tijden een gratis upgrade doen geven. Kleiner zeker niet!
Een kleinere auto hoef je nooit te accepteren.
Staat in de kleine lettertjes. Overigens doen ze daar nooit moeilijk over, als jouw klasse er niet is, krijg je gweoon een hogere klasse.
Eric
Ze proberen je inderdaad vanalles aan te smeren.
Wij hadden een economy auto geboekt en ze probeerden ons een comfort aan te smeren omdat twee mensen en twee koffers echt niet in een economy pasten.... maar ze hebben helemaal geen economy auto's bij Alamo in Orlando en dus krijg je sowieso een comfort. Was toch mooi zonde van ons geld geweest als we die upgrade hadden genomen.
Stel nou dat je via Alamo een minivan wilt huren.
En je hebt geboekt een Luxury, die mij goedkoper lijkt.
Alamo, laten we zeggen in Miami, wilt je een vergeten verzekering zo wie zo laten bijboeken.
Kun je je dan ter plekke laten upgraden naar die minivan? (Hangt natuurlijk van het seizoen af of er voldoende auto's zijn.)
Waar het om gaat is hoeveel je bespaart of bespaar je juist helemaal niet?
En zodoende verdient Alamo Miami ook wat.
Ik hoop dat het duidelijk is en anders hoor ik het wel.
Natuurlijk kan dat. Maar bsparen .... upgraden kost altijd meer dan meteen in NL de juiste auto boeken.
En "een vergeten verzekering" bijboeken .... is niet nodig als je gewoon het Gold-pakket of Super-inklusiv of zo boekt. Daar zit alles in en je hoeft dus niets bij te boeken.
Kortom: Kies hier in NL alvast de juiste auto uit, neem het verzekeringpakket dat bij je past en in Florida hoef je na je lange, vermoeiende reis niets meer te beslissen.
Veel mensen nemen deze gok. Ze huren een economy in de hoop dat deze bij aankomst niet beschikbaar is zodat het verhuurbedrijf alsnog gratis een compact ter beschikking moeten stellen. In het verleden klopte deze zienswijze aardig. De laatste tijd zie ik echter steeds meer economy auto's op de parkeerplaatsen van de autoverhuurders verschijnen. Dit komt omdat ook de Amerikanen, vanwege de 'hoge' benzineprijs overstappen op dit type auto. De kans dat je bij het boeken van een economy ook daadwerkelijk een economy krijgt wordt dus steeds groter. Als je een huurauto vanuit Nederland boekt zijn de prijsverschillen tussen de verschillen klassen niet zo erg groot. M.i. doe je er verstandig aan om in ieder geval de klasse te boeken die je echt nodig hebt. Je kunt dan nog altijd ter plaatse kijken of je een upgrade kunt regelen. Mij lukt het nagenoeg altijd. Zeker de laatste tijd is het gemakkelijk om de grote benzineslurpers mee te krijgen aangezien de Amerikanen deze massaal links laten liggen. Voor ons Nederlanders maakt het niet zo heel veel uit. De benzineprijs is daar nog steeds om te lachen en wie laat zich nu de kans ontnemen om eens lekker in een grote Amerikaanse auto met V6/V8 motor te rijden. Maar wellicht is dit meer een mannen dingetje.
Daar is tie weer !!
Wij gaan in Aug 2007 met 4 volwassenen en 2 kinderen (7+10 jaar) naar Florida en hebben via AE bij Alamo een luxury Van gehuurd !!!
Natuurlijk zijn wij zo familie die de nodige koffers/tassen meesleuren, en de vraag is nu ook....
Wie heeft ervaringen met een reisgezelschap van 4 volw+2 kids in 1 huurauto en wie kan mij vertellen of deze Luxury Van wel genoeg ruimte heeft om de hele mik mak mee te nemen ??
Jullie respons wordt zeer gewaardeerd
groeten
Bert
Hoi Bert,
Wij hebben dezelfde auto gehuurd maar wij gaan pas in februari 2008. Wij zijn met 3 volwassenen en 2 kinderen (10 en 13). De auto is voor 7 personen met bagage groot genoeg dus ik ga ervan uit dat ie groot genoeg moet zijn.
Wij rijden thuis met een Hyundai Trajet en als je stoel nummer 7 er uit haalt zit je ruim met 6 personen en heb je ook behoorlijk wat ruimte voor bagage. Ik vermoed dat de Amerikaanse vans groter zijn dan de Hyundai.
Met wat voor tactiek? Wij hebben een full size gehuurd die ruim genoeg is voor 3 volwassenen met de baggage die we mee nemen dus het bekende verhaaltje "de auto is niet groot genoeg voor de spullen die jullie bij je hebben" zal voor hen jammer genoeg niet werken. Ik (inderdaad een man ;)) zou het geen probleem vinden om een full size SUV mee te nemen uit de parking. Is afdingen makkelijk te doen bij Alamo (mochten ze de upgrade aanbieden) of zijn ze daar niet zo happig op? Wat is meestal het bedrag dat jij per dag hebt moeten bijbetalen voor de upgrades (natuurlijk afhankelijk van de geboekte klasse en de upgrade die je ter plaatse hebt aanvaard)?
Bedankt snelle respons
Maar vraag me af hoe de indeling van deze auto is, zoals ik kan zien
praat men bij Alamo over een Toyota Sienna..neem aan
2 voor
3 achter
2 ???
+ bagage
en dan..???
In eerste instantie ga ik na wat de weekaanbiedingen zijn. Er is altijd wel een luchtvaartmaatschappij die in de betreffende periode bij het betreffende autoverhuurbedrijf een gratis upgrade heeft. Eigenlijk geldt dit alleen als je met deze maatschappij vliegt, maar ze hebben mij nog nooit naar mijn vliegtuigticket gevraagd. Het tonen van het frequent flyer pasje volstaat meestal, en deze zijn bij alle maatschappijen gratis aan te vragen. Het is trouwens zo wie zo handig om dit soort pasjes te hebben. Het levert je namelijk tal van andere voordelen op en je spaart ook nog eens voor gratis vliegtuigtickets. Mocht dat geen resultaat opleveren dan begin ik meestal over de benzineprijs. Vaak volgt dan een klaagzang dat deze in de VS zo hoog is. Dit voorzetje koop ik vervolgens in door te vragen of zij dat als verhuurbedrijf ook merken. 9 tegen 10 dat de persoon achter de balie je zal vertellen dat de Amerikanen de benzineslurpers weigeren. Als de baliemedewerkers dat niet zeg, dan vraag ik er gewoon zelf naar. Ik merk daarbij gelijk op dat ik als Europeaan (die gewend is aan hoge benzineprijzen) daar absoluut geen problemen mee heb. Dus als ik kan helpen door zonder bijkomende kosten één van die benzineslurpers mee te nemen dan ben ik daar graag toe bereidt. Alles natuurlijk om het autoverhuurbedrijf een handje te helpen in deze moeilijke tijden.
Mocht dit allemaal geen resultaat opleveren, dan komt het laatste redmiddel van stal. Op huurauto's is namelijk altijd wel wat aan te merken. Ga na of er iets mee is (vuil, schade, achterstallig onderhoud etc.). Ga met deze bevindingen terug en doe je beklag. Blijf echter wel te allen tijde vriendelijk want anders krijg je gewoon een andere auto van dezelfde klasse. Als je je verhaal goed verkoopt, dan krijg je standaard een upgrade.
Daar is tie weer !!
Wij gaan in Aug 2007 met 4 volwassenen en 2 kinderen (7+10 jaar) naar Florida en hebben via AE bij Alamo een luxury Van gehuurd !!!
Natuurlijk zijn wij zo familie die de nodige koffers/tassen meesleuren, en de vraag is nu ook....
Wie heeft ervaringen met een reisgezelschap van 4 volw+2 kids in 1 huurauto en wie kan mij vertellen of deze Luxury Van wel genoeg ruimte heeft om de hele mik mak mee te nemen ??
Jullie respons wordt zeer gewaardeerd
groeten
Bert
de luxury van staat wel op de website van american estates. op die van alamo zelf staat aleen een minivan http://www.alamo.com/alamoctx/fleet.do
raar. dat zal wel een automatische upgrade worden
Thanks, ik ga die "hoge benzine prijzen truc/benzineslurpers truc" van je misschien wel gebruiken. Nooit geschoten is altijd mis zeg ik maar. Het is toch net een meerwaarde om 3 weken in een leuke jeep rond te rijden dan in een "kleine" Pontiac Grand Prix.
Is het je overigens daadwerkelijk wel is gelukt om op deze manier een gratis upgrade eruit te slepen?
Ik heb het Delta Skymiles pasje aangevraagd in December, ik zit nu alleen nog te wachten om het moment dat ik het pasje krijg. Ik neem aan dat je het pasje pas opgestuurd krijgt wanneer je de eerste punten op je account hebt vergaard dus voorlopig moet ik het nog even met de printout doen.
Ja, anders had ik je deze tip natuurlijk niet gegeven. In het afgelopen jaar is me dit, zonder al te veel problemen, al meerdere keren gelukt. Wel altijd vriendelijk blijven lachen en niet te veel pushen, dat laatste werkt averechts. Bedenk dat nagenoeg iedereen probeert een gratis upgrade te krijgen. Als het goed is krijg je binnen 1 tot 2 maanden je pasje toegestuurd. Tot die tijd volstaat een print-out, je ticket of de uitdraai van je vluchtgegevens in het geval je een e-ticket hebt.
Bij Alamo Orlando hadden ze in ieder geval helemaal geen economy auto's... wij zochten naar het bord "economy" en een medewerker wist ons te vertellen dat we dat bord niet zouden vinden, dat een compact hier gelijk was aan een economy.
En ja, dat met die motor is meer een mannendingetje denk ik, maar ik ben blij dat mijn vriend het met me eens was over het feit dat we voor die ministukjes die wij reden écht geen grote auto nodig hadden.