-
Re: Clearwater of St. Pete?
St. Petersburg of St. Pete Beach .... welke bedoel je?
http://img100.imageshack.us/img100/8651/pinellas.png
In St. Petersburg vind je (zoals hiervoor al aangegeven) enkele culturele hoogtepunten. Als je cultuur zoekt (musea, muziekoptredens, evenementen etc.) kun je ook eens kijken naar wat Tampa op dat gebied te bieden heeft, daar is namelijk erg veel te vinden. Zie o.a. hier, hier, hier en hier.
St. Pete Beach is een badplaats, enigzins vergelijkbaar met andere badplaatsen zoals Clearwater Beach. En is evenals Clearwater Beach vooral een plaats vol hotels en toeristen, in sommige weekenden druk met "toeristen" uit de grotere plaatsen Tampa en St. Petersburg.
Wat er zoal in deze drie plaatsen te doen is? Genoeg, voor ieder wat wils.
St. Petersburg
St. Pete & Clearwater Beach
Op het forum bestaan trouwens al onderwerpen over St. Petersburg / St. Pete Beach en Clearwater Beach. Voor specifieke vragen over deze plaatsen kun je beter in die onderwerpen terecht.
-
Eerste keer Golf van Mexico: Vragen en Tips!
wij willen graag een weekje naar de westkust. Wie weet daar een leuke plaats aan het strand, want ook leuk is voor een baby en een peuter?
-
Re: Westkust / Golf van Mexico
Westkust is wat mij betreft de mooiste kant van Florida. Zoveel leuke plaatsen daar met prachtige stranden en goede hotels. De sfeer is wat relaxter dan aan de oostkust. Naples, Ft. Myers Beach, Cape Coral, Clearwater, Sarasota, allemaal ruime en witte stranden waar het voor een jong gezin prima toeven is.
Aanrader: Fort Myers Beach: Best Western Beach Resort
Hotel direct aan een prachtig strand, loopafstand van winkels & restaurants.
Veel succes met het plannen.
-
Wij vinden ook de stranden fijner en mooier aan de westkust.
Onze favoriete plaatsen zijn Marco Island en Naples. Het Hilton hotel in Marco Island en Marriot hotel liggen direct aan het strand en zijn zeer geschikt voor kleine kinderen.
Veel plezier met de voorpret.
-
Mijn favoriete stukje Florida is de westkust, met name St. Pete beach heeft prachtige stranden. Ook de hiervoor genoemde tips zijn prima, eigenlijk is de gehele westkust geweldig.
In St. Pete heb je o.a. het Dolphin beach resort, redelijk geprijsd, grote kamers met 2 2 persoonsbedden, wellicht iets voor jullie. :lol:
-
wij nemen in cape coral altijd een villa lekker rustig en we gaan met de auto naar de stranden . Misschien ook iets voor over na te denken met kleine kinderen
-
Voor ons in maart 2011 voor het eerst een villa in cape coral (link), daarna nog een paar daagjes naar de Keys.
Heel erg benieuwd hoe de villa ons gaat bevallen.
In de week dat we in Cape Coral zijn ook een boot gehuurd om lekker te gaan wakeboarden en dolphins spotten.
Mocht je nog tips hebben voor Cape Coral: graag!
-
Ook wij gaan dit jaar weer naar Cape Coral, wij hebben 4 kinderen en ook zij vinden het hier geweldig.(ook toen zij klein waren). Inderdaad als je naar Cape Coral gaat huur dan een boot, vaak kan je deze huren van de eigenaar, de dolfijnen zwemmen langs je boot,... Eigenlijk is de hele Golf kant wel geschikt met kinderen. Bonita is bv ook super, kijk inderdaad eens naar het huren van een villa, als de baby slaapt overdag vermaken jullie je gewoon in het zwembad met lanai. (houdt ook nog eens de zon een klein beetje tegen). Standen zijn er volop alleen het strand van Marco Island (Tigertail beach) is niet echt kind vriendelijk omdat je eerst door een lagune moet voor je naar het strand kan, (strand zelf is wel erg mooi). Mochten jullie het verveldend vinden om "zomaar" iets te huren van het internet, heb ik nog wel een aantal adressen van waar wij zijn geweest.
-
Westkust in februari
Hoi allemaal,
In februari willen we twee nachten overnachten in de westkust. We willen graag aan een paradijselijk strand zitten (wit en een mooie zee). We hoeven niet perse in de drukte te zitten.
Ik heb zelf zitten kijken voor St petes beach, Anna maria island, of longboat key/ siesta key/ lido key.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Is het strand overal even mooi? Nog leuke suggesties voor een hotel/ motel? Helaas valt Hemsley sandcastle af vanwege de prijs (285 euro voor 2 nachten). Maximaal willen we 200 euro betalen.
Alvast bedankt voor de tips.
Groetjes,
Samantha
-
Re: Westkust in februari
Hoi Samantha,
Wij vonden het strand bij Ft Myers Beach echt supermooi!
De allermooiste zonsondergangen die wij ooit gezien hebben. Vanaf ons terras zagen we dagelijks de dolfijnen voorbij komen.
Zie eventueel dag 13-18 van ons reisverslag.
Succes groet,
Christa
-
Re: Westkust in februari
Ieder zal zijn eigen voorkeur hebben en de stranden aan de westkust zijn fantastisch. Wij vinden het strand bij St. Pete Beach fantastisch, breed, schoon en wit. Als je daar bent kun je eens gaan kijken bij het vlakbij gelegen Fort Desoto, http://www.pinellascounty.org/park/05_ft_desoto.htm, dit strand is in 2005 uitgeroepen tot het mooiste strand van Amerika en behoort nog steeds tot een van de mooiste stranden van de VS.
-
Orlando - Anna Maria en Anna Maria - Naples: tips voor stops
Tijdens onze reis rijden wij van Orlando naar Anna Maria en van Anna Maria naar Naples. Dat zijn geen lange stukken, dus we hebben best tijd om tussendoor wat te zien of doen. Hebben jullie tips? Een mooie plek voor een wandelingetje in de natuur bijvoorbeeld? Of een gezellig stadje voor een lunch?
-
Re: Orlando - Anna Maria en Anna Maria - Naples: tips voor stops
Ga in Naples zeker naar de pier, je krijgt er een rustige en wondermooie zonsondergang. De dolfijnen zwemmen onder de pier door.
Op 5th avenue liggen enkele uitstekende en romantische restaurants.
-
Re: Eerste keer Golf van Mexico: Vragen en Tips!
Is Tampa de moeite van een bezoekje waard?
-
Absoluut, Tampa is heel gezellig met name 's avonds.
-
Zijn er in St Pete's beach ook strandtentjes waar je leuk kunt eten?
-
Nee. In Florida heb je (bijna) nergens strandtenten zoals we die hier kennen. De stranden worden grotendeels omzoomd door hotels en appartementencomplexen. In de hotels zijn meestal best wel goede plaatsen om te eten.
-
Op Anna Maria Island en Longboat Key prima strandtenten te vinden. Hebben heerlijk meerdere malen gegeten bij Beachhouse Restaurant bij ondergaande zon... http://www.groupersandwich.com/
-
Waar overnachten
Wij gaan van de zomer eerst 5 nachten naar New York en daarna hebben we voor 10 nachten een villa gehuurd in Davenport. Het is voor ons de 2e keer dat we naar Orlando gaan. Dit keer willen we naar discovery cove en tickets voor Bush garden er bij bestellen.
Het lijkt me leuk om dan een dag eerder richting de kust te gaan en een paar uurtjes op het strand te blijven en een tour te boeken om dolfijnen te spotten. Heeft iemand nog een tip bij welke organisatie? We houden van een levendige sfeer s'avonds. We twijfelen waar we zullen overnachten. Er staan wel ervaringen van clearwater en St. Petersburg maar sommige zijn een beetje gedateerd. Ik heb wel begrepen dat er een nieuwe pier komt en dat de oude een beetje vervallen is. Mijn vraag is waar is het s'avonds het leukste/gezelligste? Moet je de dolfijnen tour en/of een hotel van te voren boeken ( eind augustus ).
Andere tips voor die dag zijn ook welkom (plekken om wild te spotten? ). De volgende dag willen we dan naar Bush gardens en aan het einde van de dag weer naar Davenport.
Groetjes Mirjam
-
Weet iemand antwoorden op de vragen die ik hierboven stel? Vooral of je vooraf moet boeken voor een dolfijnentour? En welke plaats het gezelligste is om te overnachten?
Alvast bedankt Mirjam
-
Dolfijnen spotten kan heel goed in Clearwater op de Little Toot, superleuk. Als je het kaartje koopt krijg je een parkeerkaart erbij, je kunt vlakbij parkeren. Je kunt wellicht het beste even bellen om te reserveren. Wij zagen veel dolfijnen op de trip van 11.00 uur. Later wordt het ook erg warm.
Voor het spetterende avondleven moet je m.i. niet in St Petersburg, St Pete of Clearwater zijn. Je hebt heel veel vertier in Ybor city in Tampa, heel erg leuk.
-
Re: Ipad opladen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
cloggie68
Groeten vanuit St. Pete Beach!
St. Pete Beach, is dat een aanrader van strand? Wat zijn de voor/nadelen tov Clearwater?
-
Wij zitten nu op St Pete Beach en we vinden het er heerlijk, we zitten in het Dolphin Beach Resort. Gisteren zijn we in Clearwater Beach geweest, m.n. om met de Little Toot te varen en dolfijnen te zien maar we hebben ook even op het strand gekeken. Ziet er ook goed uit, dus ik denk dat het qua strand niet veel verschil maakt. Voor het vertier kan ik je niet verder helpen, wij zijn al tevreden met een Publix voor de deur :)
-
zijn jullie al gaan eten bij wildwood bbq en burger...kun je lopend naartoe als je in dolphin beach zit...als je met je neus naar het winkelcentrum staat loop je naar links...wij hebben er vorig jaar een paar keer supergoed gegeten...
-
Jammer geen tijd voor gehad! Maar ik heb zo'n idee dat we er nog wel eens terugkomen dus dan kunnen we die tip gaan gebruiken.
-
Wij hebben vorig jaar Dolfijnen gespot vanuit het water! we waren aan het zwemmen voor ons hotel in Clearwater en op enkele meters afstand kwamen er 5 vinnen naar boven en ja hoor! DOLFIJNEN!! ze bleven zo'n 10 minuten lang pal voor ons neus in het water spelen, dat was pas echt kippenvel! een boot vol met toeristen stopte ook nog met heel veel mensen aan boord om naar de dolfijnen te kijken, die waren vast erg jaloers ;-) echt een prachtige ervaring
-
Re: St. Petersburg / St. Pete Beach
We plannen op één dagje natuur (strand, wandelen, fietsen) te verkennen, wat kiezen we het best; honeymoon island of fort de soto? We overnachten in clearwater beach.
-
Kan allebei, wat je maar wilt. Beiden zijn erg mooi, staan jaarlijks in de top van de mooiste stranden van de VS en omringende landen.
Als je in Clearwater verblijft is Honeymoon Island wat dichterbij.
Fort de Soto ligt namelijk nog onder St. Pete Beach, tussen de twee ben je zo een ruim uur onderweg.
Maak zelf je keuze maar welke je leuker/mooier lijkt. Dat kan een ander nooit voor je beslissen.
-
Op basis van de afstand ga ik dan toch voor honeymoon island kiezen, zo hou ik nog iets over om volgende keer te bezoeken.
-
Als ik je een tip mag geven als je toch op Honeymoon Island bent, neem dan de boot naar Caledesi Island(deze vertrekt vanaf Honeymoon Island). Hier heb je echt hele mooie stukken strand.
Laatste keer dat wij er waren in 2008 stond het in de top 3 van mooiste stranden van Amerika.
Sjon, Bianca en Romy
-
bedankt voor de tip, ik zie op google maps dat caledesi island eigenlijk het verlengde is van clearwater beach. Of is die afstand te groot te voet (de weg stopt gewoon op een gegeven ogenblik).
-
We zijn gisteren naar Gasparilla Island geweest waar het dorpje Boca Grande is, een heel mooi strand ter hoogt van Wheeler Rd waar er plaats is om te Bbq (er staan er daar ingepland bij hutjes waar er banken staan), er is wel tolkost van 5$ om de brug te mogen gebruiken naar het eiland maar je krijgt er dan ook een boekje bij. Als je in de buurt zit, gewoon doen.
-
Citaat:
christophe
bedankt voor de tip, ik zie op google maps dat caledesi island eigenlijk het verlengde is van clearwater beach. Of is die afstand te groot te voet (de weg stopt gewoon op een gegeven ogenblik).
Volgens mij is Caladesi Island allen per boot te bereiken welke zoals ik al eerder vermelde vertrekt vanaf Honeymoon Island.
Sjon, Bianca en Romy.
-
Hi allemaal,
ik ga eind oktober naar Orlando. Ik zou graag een dag naar de Golf willen rijden om daar bijvoorbeeld het eiland Sarasota te bezoeken.
Hoelang is het rijden en hebben jullie nog tips?
Groetjes Chloe
-
Citaat:
chloe
... het eiland Sarasota te bezoeken.
Hoi Chloe,
Dat wordt lastig. Sarasota is namelijk geen eiland, maar een plaats aan de Golf van Mexico. Voor de kust van Sarasota zijn wel een aantal eilanden, zoals Siesta Key, Lido Key en Bird Key. Kijk maar eens op dit kaartje.
Sarasota is vanuit Orlando / Kissimmee ongeveer 2 uur en een kwartier rijden, zonder stops of ander oponthoud. Voor de route kun je hier kijken.
Wat is eigenlijk de reden dat je naar Sarasota wilt? Voor een leuke dag strand aan de Golf van Mexico kun je namelijk ook kiezen voor St. Pete Beach of Clearwater Beach, allebei op iets meer dan anderhalf uur rijden vanuit Orlando / Kissimmee.
-
Sarasota is geen eiland hoor, maar een mooie stad aan de golf van Mexico. Je kunt over de brug naar Lido Key en daar is een mooi strand. Het is ca. 2 uur rijden van Orlando. Je kunt ook via Bradenton naar Anna Maria island de stranden daar zijn een klein paradijs. Je rijdt daar ca. 1,5 uur over.
edit: Michael66 was me net voor, zijn suggestie voor Clearwater en St. Pete Beach is absoluut de moeite waard.
-
Wie kent het mooiste plaatsje/strand?
In ons reisschema zijn we op zoek naar het mooiste plaatsje/strand tussen Orlando en Everglades.
Op dag 5 vertrekken we vanuit Orlando
op dag 6 willen we arriveren bij de Everglades.
We zijn dus op zoek naar een plaatsje aan de west kust!
Het is de bedoeling dat het een rustdag wordt.
dus lekker op het strand schelpen zoeken, relaxen, wandelen, mooi hotelletje.
We zijn met 2 volw. en 2 kinderen (meisjes van 5 en 11 jaar)
alvast bedankt voor het meedenken!
gr Tamara
-
Re: Wie kent het mooiste plaatsje/strand?
Misschien is Venice iets voor jullie?
http://www.venice-fla.com/
-
@ armara
Beste Tamara,
Wij hebben deze zomer in Cape Coral verbleven, een heel goede uitvalsbasis voor alles in die regio te gaan bezoeken net als Fort Myers.
Maar als jullie maar 1 dag in de buurt daar zouden verblijven in misschien Sanibel of Captiva iets voor jullie of wel rond de pier in Naples is het ook wel te verduren of Marco Island is ook wel prachtig.
Als je iets noorderlijk zou zien zitten is Gasparilla Island echt een pareltje, maar dat is natuurlijk al wat verder van de Everglades af.
Zo denk er even over na, want de keuze is overweldigend, maar wat je keuze ook is, het is er werkelijk prachtig. :D
Mvg
Hans & Francisca.
-
@ Tamara,
Wij zijn helemaal weg van Ft Myers Beach, waar wij 2 x een Beach house op het strand aan zee hebben gehuurd.
wij zijn net 2 dagen terug, zie eventueel ons reisverslag vanaf dag 14 voor foto's van ons verblijf in Ft Myers en het beach house waar we verbleven.
Succes, groet Christa