-
Re: Vliegen van/naar/via Atlanta
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
HarIre
We hebben wel besloten dat als we gaan dat we dan rechtstreeks vliegen op Atlanta en vanaf daar met een huurauto naar Florida afdalen waarbij we Atlanta zelf en Savannah zullen bezoeken. Nu alleen nog even afwachten op de KLM werelddealweken waar Atlanta tickets misschien tegen een gunstiger tarief worden aangeboden.
Voor het geval dat je toch verder wilt vliegen naar Orlando Airport, vanaf Atlanta gaat er ieder uur een toestel naar Orlando! Dus heb je een keer vertraging is de wachttijd te overzien.... Minder dan een uur! Ik vlieg geregeld via deze route en neem dan terug de laatste mogelijkheid uit Orlando, nu is dat 19:30 uur in oktober zelfs 20:30 uur, aansluitend ga je dan om 23:50 met KLM terug naar Amsterdam.
Vragen? Mail gerust!
Groetjes, Remco
-
Citaat:
chippie
....Terug durven wij het niet aan om 's ochtends uit Orlando te vertrekken. Het is prima te doen, want wij waren in 7 uurtjes (met stops) in Atlanta, maar wij vonden het geen prettig idee. Wij zijn toen de volgende dag vetrokken, maar dit had wel tot gevolg dat die dag een beetje een saaie dag is geworden.
Dit jaar doen wij het iets anders. Wij vertrekken van uit Orlando naar Savannah en verblijven daar 1 nachtje. Vanuit Savannah is het ongeveer 4 uurtjes rijden naar Atlanta. Meer dan genoeg tijd om de vlucht van 2220 te halen.
Wij zijn ook de dag voor de terugvlucht naar Atlanta gereden en hadden ook het gevoel dat de laatste dag een beetje verloren was. Gelukkig wel met het hotel kunnen regelen dat we pas om 7 uur 's avonds uitchecken waardoor je wel iets van honk hebt voor vertrek waar je nog kan verkleden en eventueel douchen.
-
Begrijp ik goed dat je liever 7 uur in de auto zit, extra overnachting met uitpakken en inpakken, dan een keer overstappen? Tenzij je op die dagen ook nog extra sight-seeing gaat doen, maar dan kies ik toch liever voor een overstap.
-
In mijn geval begrijp je dat niet goed :)
Wij vinden het leuk om rond te reizen en niet op een plek te zijn. Dat is een van de redenen dat wij het zo doen. Daarnaast spelen de kosten in ons geval ook mee, zoals je in het topic over onze reis in 2011 kunt lezen.
-
Bij ons was het ook een kostenoverweging. We vlogen terug in de week van 4 juli en dat is hoogseizoen bij de amerikaanse maatschappijen. De prijzen vanaf Orlando waren bijzonder hoog dat wij gekozen hebben om naar Atlanta terug te rijden. Wat betreft inpakken en uitpakken valt wel mee. Wij hadden een apart koffertje gemaakt voor de laatste nacht zodat de rest van koffers dicht konden blijven. Daarnaast hebben we op ons gemak de auto ingeleverd en met de hotelshuttle naar de luchthaven gegaan.
-
Atlanta airport heeft sinds begin dit jaar een nieuwe terminal voor alle internationale vluchten. Wanneer je niet overstapt op Atlanta vinden wij dit geen verbetering.
Als je gelijk naar je huur auto moet valt het nog mee, je moet dan met een busje naar het autoverhuur gebeuren, dit is een rit van circa 15 minuten.
Als je naar een hotel wilt, welke ook een hotel shuttle heeft, moet je eerst met een busje naar de domestic terminal vanwaar de hotelshuttles vertrekken, dit is een rit van circa 12 minuten.
Vorig jaar was dit allemaal veel eenvoudiger. Je gebruikte gewoon de trein om naar de hoofdterminal (nu dus de domestic terminal) te gaan vanwaar de hotelshuttles vertrekken of de trein naar het autoverhuur gebeuren.
De nieuwe internationale terminal is erg mooi, maar het aantal winkeltjes en restaurants is beperkt. De restaurants zijn net als in een mall gegroepeerd in een foodcourt.
Moet je overstappen op een ander vlucht dan is het eigenlijk gebleven hoe het was, je moet met de trein naar de terminal vanwaar je volgende vlucht vertrekt.
-
Je kan ook nog een taxi nemen naar je hotel. Is wel een duurder alternatief maar ook sneller. Het is inderdaad nog niet goed geregeld met de shuttles.
-
Citaat:
chippie
Als je gelijk naar je huur auto moet valt het nog mee, je moet dan met een busje naar het autoverhuur gebeuren, dit is een rit van circa 15 minuten.
Als je naar een hotel wilt, welke ook een hotel shuttle heeft, moet je eerst met een busje naar de domestic terminal vanwaar de hotelshuttles vertrekken, dit is een rit van circa 12 minuten.
Is dit een echte bus of is dit een skytrain? Want volgens mij rijd die skytrain toch naar de car rental garage. Of is dit ook veranderd.
-
Nope, is echt een bus. De skytrain is de trein die ik bedoelde en rijdt van het verhuur station naar de domestic terminal, net als "vroeger" dus. Maar daar heb je niets meer te zoeken als je internationaal vliegt vanaf Altanta.
Bij de auto inleveren dus hetzelfde, ipv de (sky)train loop je naar de bushalte die je in 15 minuten naar de international terminal brengt. Hij moet het hele vliegveld omrijden.
-
We vliegen in september met delta heen en terug. Ook wij hebben de overstap op Atlanta. Op de terugweg hebben wij echter maar 50 minuten om over te stappen in ons vliegtuig naar nl! Is dit haalbaar? ( ik vrees van niet )
-
ja, hoor dit red je makkelijk..het is maar een kwestie van uitstappen
op het bord kijken naar welke gate je moet, en dan richting de tram instappen..uitstappen
en je bent er, 50 min. is ruim voor de terugweg
verder moet je niets doen, je koffers zijn al doorgelabeld naar je eind bestemming
wij hebben op atlanta wel eens een overstap van 15 min. gehad door vertraging...en waren net op tijd
-
Atlanta is een grote airport maar 50 minuten moet zeker haalbaar zijn. Daarnaast gaan er per dag 4 vluchten van Atlanta naar Amsterdam. Als je niet de laatste vlucht heb van 22.30 met de KLM dan is er altijd nog een latere mogelijkheid.
-
Ik ben net terug uit florida en bij ons was het inderdaad makkelijk haalbaar, wij hadden 1,5uur en waren ruim op tijd beide keren...wij zijn beide keren ook met delta eerder geland dan verwacht bij de tussenstop...hopelijk hebben jullie die mazzel ook...alles staat heel goed aangegeven en overal mensen die je kunnen helpen...
-
Ook wij kunnen je gerust stellen, moet zeker kunnen. Er loopt een treintje / metro ondergronds om van de ene naar de andere hal te komen. Gaat heel snel.
Wat wel vaker gebeurd is dat het vliegtuig vanuit bv. Orlando of Miami vertraging had en we moesten rennen om het te halen.
Vertrok het vliegtuig op tijd maar file voor de startbaan of ook eens ruim een half uur moeten wachten voordat we aangekoppeld konden worden om uit te stappen.
Als alles een beetje normaal gaat is 50 min prima te doen.
Helaas weinig tijd om nog wat te eten (laatste USA hambruger bv) ;-)
-
hoe zijn de laatste ervaringen met overstappen in Atlanta op de heen weg (lees overal wegens bezuinigingen dat er lange wachtijden zijn)
ik heb deze keer 1u en 25 minuten, laatste keer met de meivakantie was het zo druk dat we dit niet hadden gered,toen haden we onze 2 uur ruimschoots nodig
maar vorig jaar oktober waren we er zo doorheen was op nog geen 3 kwartier gepiept en stonden we al met een bak koffie bij onze gate
(op de terugweg hebben we een uur,dus das meer dan genoeg..)
-
Wij hebben vorig jaar juli in 1,5 uur op de heenweg heel wat stress gehad, maar het net gehaald. Je moet je koffers ophalen, door de douane (waar hele lange rijen staan in de zomer) en dan je koffer weer inleveren en met de trein naar de andere terminal. De douane beamten die langs de rijen liepen deden toen niets om ons sneller door te laten, heel onvriendelijk allemaal. Ik zou het zelf nooit meer gokken, maar jullie zullen wel moeten en als je de vlucht mist is er vast wel een andere erna. Succes ermee!
-
Wij vliegen op 3 november a.s met Delta vanaf Amsterdam die kant op en hebben 2.08 overstaptijd alvorens verder te vliegen naar Miami. Had daar nog wel een vraag over, moeten we daar al door de immigratie....? of krijgen we dat ritueel in Miami?. Iemand die me precies de stappen op Altlanta uit de doeken kan doen....of is het zo zoals WendyFL het beschrijft...koffers van de band en inleveren en dan inchecken voor de volgende vlucht?
-
Je krijgt alles in atlanta . In miami kan je gewoon door lopen naar je bagage.
Je stapt uit het vliegtuig volgt de bordjes van de imigratie . Nadat je je stempels hebt volg je bagage die neem je van de band en loopt door er staan mensen om deze terug aan te nemen en op de band te leggen . Volg bordjes van de gate die je moet hebben . In atlanta ga je een metro in en stap je af bij welke gate je moet zijn dat is a , b , c of d geloof ik .
-
@zuiril ja klopt zoals wendyFL en cindy74 beschrijft
op de heen weg heb je aan 2.08 u in Atlanta wel genoeg
opnieuw in checken hoefd niet
in amsterdam/of online incheck krijg je je boardingpassen voor miami al
eigenlijk wijst zich alles zelf, gewoon de kudde volgen:D
ik heb zelf even contact met delta gehad over onze overstap van 1.25u en volgens hun is dat in okt. haalbaar
andere optie is 4.25u ..dat vind ik wel erg lang
dit hadden we vorig jaar ook, en toen stonden we op 3kwartier bij de gate
en dan is het lang wachten...
denk toch te gaan gokken,ondanks dat Atlanta het vliegveld is waar ik het meest een hekel aan heb om over te stappen,op de heen weg
lukt het niet ga ik ervan uit dat ze ons als nog op die volgende vlucht zetten
-
Als er plek is mag je vast op de volgende vlucht mee. Dus kan je het wel gokken. Als er geen plek is moet je nog langer wachten. Zelfde als met verzekeringen: welke gok wil je nemen?!
-
Als er 1 luchthaven is waar je dat kan halen is het atlanta wel . Alles is zeer goed georganiseerd en er staat op elke hoek wel iemand om je te helpen .
-
Nog een tip als je uit het vliegtuig stapt kijk dan al even op de borden waar de tijden staan van het vertrek van je vliegtuig dan kan je na de bagage afgift naar je gate lopen en Weet je of je volgende vlucht vertraging heeft of niet
-
Je hebt inderdaad de immigratie dienst in Atlanta. en idd koffers van band en inleveren weer.
-
Re: Vliegtickets 2014: Hoogseizoen (juli/aug)
Hoi we hebben onze eerste vlucht van dusseldorf naar Atlanta, daar hebben we een tussenstop van ongeveer 1h40min om door te gaan naar Miami. Kan iemand meer uitleg geven ( die Atlanta airport een beetje kent) over Atlanta? Is 1h40min genoeg om een overstap te doen? Op de terugweg hebben we 3h30min tussenstop dus dat is geen probleem. Ben nog nooit in Atlanta geweest dus is weer een stapje in het onbekende.
alvast bedankt.
-
1.40 is te doen, maar het houdt niet over. Alles valt of staat met C & I. Het vervoer tussen de concourses is razendsnel, de tram ?? gaat bijna om de minuut. Wij zijn diverse keren via ATL gevlogen en hadden bijna altijd genoeg aan minder dan een uur voor de transfer.
-
Je hoeft je zeker niet druk maken over een 'krappe' overstap op Atlanta. Ik stap daar graag over, de reden? Elk uur gaat er een vliegtuig naar Orlando vanaf Atlanta. Dus mis je de volgende vlucht ben je een uur later en heb je veel pech twee uur! Net van Gerrit zegt, elke minuut een treintje/soort metro die je naar andere vertrekhal brengt, prima te doen! En terug haal je bijna alles binnen 30 minuten, Delta geeft op terugweg via Memphis zelfs 25 min als een haalbare overstap.
succes!
-
Helaas is Memphis geen hub meer van Delta. Amsterdam was de laatste internationale vlucht en die is een paar jaar geleden gestopt.
Via de Delta app kan je bij aankomst in Atlanta al zien naar welke gate je moet en of het vliegtuig vertraging heeft.
-
Tussenstop Atlanta
Hallo allen,
We zijn vorige week via Atlanta (uit AMS) in Tampa aangekomen. We hadden in Atlanta 1,5 uur de tijd om het volgende vliegtuig te halen. De vlucht kwam zowaar een uur te vroeg aan, zodat we zelfs 2,5 uur hadden. Die hadden we dan ook wel nodig, 20 min. voor de vlucht naar Tampa vertrok kwamen we pas bij de gate aan. Met de oorspronkelijke 1,5 uur hadden we het wss niet gered.
Op de terugweg gaan we wederom via Atlanta en hebben we ongeveer 1,25 uur de tijd voor de vlucht naar naar Amsterdam. Nu zijn we gezien de heenvlucht dat we hier niet genoeg aan hebben. Zijn er mensen met ervaring via Atlanta te vliegen en gaat het doorgaans sneller als je van een binnenlandse vlucht naar een buitenlandse vlucht gaat ipv als andersom?
Bedankt alvast voor de reactie(s).
-
Re: Tussenstop Atlanta
Dat zal waarschijnlijk sneller gaan want dan hoef je niet door immigration. Wij gaan vandaag via Atlanta naat Ams. Dus morgen weet ik het zeker!
-
Re: Tussenstop Atlanta
Terug haal je het makkelijk. Wij vliegen heel vaak via Atlanta en terug gaat altijd erg vlot. Je hoeft dan niet meer immigrations en customs. Ook heb je geen veiligheidscontrole meer. Vanuit het vliegtuig kan je direct naar de volgende gate voor je vertrekkende vlucht. Deze zal vertrekken vanaf terminal E of F.
-
Ik heb goede ervaringen met Atlanta en de overstap naar Orlando. Twee keer heel snel langs de douane. De vorige keer zelfs maar 10 minuten wachttijd. Van vliegtuigdeur naar instapgate deden we in 45 minuten. We hadden nog alle tijd om wat te eten daar, even rond te lopen etc (we hadden 2 uur en 50 minuten overstaptijd). De overstap terug red je sowieso wel, want je hoeft niet langs de douane. Het metrosysteem in Atlanta werkt heel erg goed, iedere minuut rijdt er wel eentje.
Terminal F is trouwens een gloednieuwe terminal. Lekker ruim opgezet en oogt wat rustiger als de andere terminals. En je hebt een Belgisch biercafé :)
Nadeel van Atlanta. Geen gratis WIFI, zucht.
-
Andersom (dus van Tampa via Atlanta naar Amsterdam) gaat heel snel. Vorig jaar hadden we zo'n 55 minuten overstaptijd en dat ging goed. We hadden wel een plaats voorin het eerste vliegtuig gereserveerd en hebben op het vliegveld hard doorgelopen. Gelukkig hadden we daar geen security checks meer, dat was voor ons een aangename verrassing. Toen we bij de gate aankwamen, was het boarden juist begonnen en konden we meteen instappen.
-
Dank allen voor de reacties, wij zijn weer gerustgesteld. Gelukkig duurt het nog even voordat we weer terug moeten maar we weten nu iig dat we ons daar geen zorgen over hoeven te maken. Zitten in de buurt van Sarasote met vandaag een heuse tornado warning! Niets van gezien verder maar op radio en tv gingen alle alarmbellen af.
-
Kan het nu ook zelf bevestigen :). Bij ons ging het wel erg snel en heel makkelijk. Het vliegveld van Tampa was al zeer efficient, daarna aankomst op Atlanta waar we dus zo uit het vliegtuig met het treintje naar de juiste terminal gingen. Uitstappen naar instappen op Atlanta binnen een half uur :).
-
Ja. Ik begrijp dat je via Tampa naar Atlanta bent gevlogen. Dan hoef je daar niet meer door immigrations. Daar zit hem de crux
-
Een overstap tijd van 46 min op de terugreis... Waarom zo kort ter beschikking stellen? Is dit enigszins haalbaar?
-
Als alles op tijd is gaat het, maar het houdt niet over. Ik zou op Atlanta wat meer tijd verkiezen, vooral omdat het je intercontinentale thuisvlucht is.
Op kleinere luchthavens zoals Detroit en Phil. heb ik een paar keer 50 min tot 1 uur op de terugweg gehad en het met wat opschieten gehaald. Ze waren nog volop aan het boarden.
-
Wij zijn net terug van onze vakantie naar Florida. We hadden een overstap in Atlanta en we hadden een ruime 1.5 uur nodig op de luchthaven.
Het is een ontzettend grote luchthaven, alles staat duidelijk aangegeven maar we hadden hier duidelijk meer tijd nodig als in bv Newark.
Ik zou persoonlijk niet korter pakken als een 2,5 uur overstap tijd. Als het nog een beetje druk is bij customs heb je zeker 2 uur nodig.
Maar ik hou er niet van om te haasten, tis vakantie :)
Staan apparaten voor je paspoort te scannen, maar je moet daarna evengoed in de rij aansluiten.
-
Het is mogelijk, maar alles moet wel meezitten: geen vertraging met 1e vlucht, je moet stevig doorstappen en snel naar het treintje lopen. We raden je aan voorin het eerste vliegtuig te gaan zitten, zodat je snel het vliegtuig uitkunt en niet moet wachten op alle mensen voor je. Voordeel is wel dat je geen security checks meer tegenkomt op de luchthaven. Succes!
-
Citaat:
ronenivonne
Als het nog een beetje druk is bij customs heb je zeker 2 uur nodig.
.
Ging toch om de terugreis? Dan heb je niets met customs te maken,....