Met andere woorden... je hebt eigenlijk nog helemaal niets geboekt... hahaha
Geen vluchten en geen accommodatie... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gewoon helemaal niets...
Maar dan heb je straks dan ook niets... hahahaha
Afdrukvoorbeeld
Met andere woorden... je hebt eigenlijk nog helemaal niets geboekt... hahaha
Geen vluchten en geen accommodatie... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gewoon helemaal niets...
Maar dan heb je straks dan ook niets... hahahaha
Voor de planning is het het allerbelangrijkst om de 'route te weten', dus het is prima als je via Expedia wilt boeken maar kijk goed of je inderdaad vanaf Miami terug wilt. Je kunt daar vast ook wel een 'condo' huren in de buurt al verblijven de meeste Florummers daar volgens mij vaker in een hotel.
Gedetailleerde invulling van de route komt later wel, tenminste zo doen wij het wel.
Ben benieuwd of je inmiddels al hebt geboekt.
komt goed.. ik laat het jullie weten.. en corus... we hebben nog de tijd hoor.. dus deze opmerking vind ik niet zo leuk overkomen.. jij bent een expert en ik kom voor het eerst in mijn leven in een ver land.. dus is het niet zo gek als je een paar 1000 euro uit gaat geven dat je zo nu en dan twijfeld toch?
Bij twijfel niet inhalen! Het is ook lastig, want dan ben je enthousiast en dan lijkt het nu misschien wel eens dat je het weer helemaal niet goed doet......Misschien bedoelt Corrus wel dat de voordelige stoelen bij de vliegtuigmaatschappijen voor deze periode heel schaars beginnen te worden. Het is niet voor niets dat veel forumleden die in deze periode graag willen reizen, hun keuze al maken zodra de ticketprijzen bekend zijn.
Natuurlijk moet je de tijd nemen om een goeie beslissing te nemen, maar aan de andere kant zijn de raadgevingen om niet te lang te wachten misschien niet leuk om te horen, maar daarom niet minder goed bedoeld. Je wil immers straks ook niet met lege handen staan? Of de hoofdprijs voor tickets betalen?
Wie veel enthousiaste vragen stelt, krijgt ook veel minstens zo betrokken antwoorden terug. Helaas wordt het er niet in alle gevallen even duidelijk op voor de vragensteller......#-o. De een adviseert immers soms heel wat anders dan de ander. Maar dat maakt een Floridareis ook zo bijzonder. De een staat te stuiteren in het gras als er een breedbekkikker in de Everglades oversteekt, de ander gaat weer kwijlend met Mickey Mouse op de foto. De een zweert bij februari, de ander kiest juist voor juni, weer anderen gaan in beide seizoenen! En allemaal zijn ze enthousiast over hun eigen plannen. Geef ze eens ongelijk!
Het forum zit vol met tips en ieder wil je met de beste bedoelingen raad geven. Bedenk daarbij dat ieder vogeltje nu eenmaal zingt zoals het is gebekt. Uiteindelijk sta je er natuurlijk toch alleen voor als je de beslissing neemt. In de regel loopt het allemaal prima af, maar heel soms zie je hier wel eens vreemde/dure/onlogische/onhandige beslissingen. Ineens valt dat airport hotel in Miami veel duurder uit dan verwacht, of geeft het tripje naar Miami toch wel erg veel stress als er net een tropische storm overtrekt en je niet harder dan 25 mph op de snelweg kunt rijden, ik noem maar een paar voorbeeldjes. Is dat dan een reden om het niet te doen? Ben je mal! Maar het is wel goed om vooraf met die mogelijkheden rekening te houden. Forumleden die voor nare zaken waarschuwen, of misschien wel (te?) kritisch over je plannen zijn, doen dat vast niet om je dwars te zitten. Het is veel gemakkelijker en gezelliger om je plannen te bejubelen dan om ze te bekritiseren. Je kan je afvragen welke reacties waardevoller voor je zijn, toch?
Ik denk zelf zo maar dat alle forumleden, ook van wie je het misschien niet verwacht, je gewoon willen helpen om te voorkomen dat je in die categorie valt. Hou ons maar gezellig op de hoogte en stel gerust je vragen; ook over de wasmachines en het gebruik er van is hier een topic. Wij staan nergens voor......;)
ik begrijp het ook wel komt alleen een beetje raar op mij over.. maar goed we zijn al voor 80% rond, weten de reis enkel nog niet of we in orlando blijven en vanuit daar op de cruise stappen of dat we die in miami pakken voor 4 dagen en dan nog 3 dagen omgeving miami doen.( oa fort lauderdale) de knopen zullen vanavond wel doorgehakt gaan worden.. in orlando kies ik toch voor tiki liki die heeft wat betere reviews dan regal palms.. ik heb nu op papier staan wat we willen zien in orlando.. nu nog ff in conclaaf wat wijsheid is mbt de cruise..
wordt vervolgd iig bedankt tot dusver
Hmmmm.. ieder zijn ding. Maar wij zijn jarenlang vaste klant geweest bij Liki Tiki, voorheen Isle of Bali, voorheen Ron Jon resort. De redenen waarom we er niet meer gingen waren: relatief kleine appartementjes, queensize bedden, vieze portieken en liften, achterstallig onderhoud en apart publiek (veel free loaders die voor een *** en drie Kn*kkers een time share bezoekje komen brengen).
De voordelige appartementen hebben maar een slaapkamer, ben je met vier personen dan slaap je op de bank in de kamer. Hou er rekening mee dat sommige appartementen uitzicht hebben op de bosjes achter het complex. Dit gaat snel vervelen, maar ja we kunnen niet allemaal poolview hebben. De appartementen hebben dikwijls een tussendeur, kan je fijn met de buren meeluisteren. De televisie is het minst erge wat je hoort. Als je een balkon of terras hebt in Florida, is het fijn dat dit je d.m.v gaas beschermt tegen de muggen. Hier is dat niet het geval....
Wij waren dit voorjaar op Coral Quay. Misschien wat minder spectaculair dan Liki Tiki maar superschoon, lekker ruim, redelijk rustig (het zijn wel geschakelde huizen...) eigen jacuzzi in de tuin en community pool voor de kids. Ik dacht dat iemand ook al CAne Island heeft genoemd. Fijne appartementen, alles vrij nieuw en schoon. En zo zijn er meer lokaties waar forumleden erg enthousiast over schrijven......sorry!
Dag Linda,
Ik kan het alleen maar eens zijn met Teleton, wij zijn ook wel eens in Floida geweest, en heb ook beginners fouten gemaakt, poolheat bij de villa geboekt, even vergeten te vragen hoe warm het zwembad werd gestookt.. dat hebben we geweten.:lol:
Zo zien huizen/hotels er op plaatjes soms te gek uit, in het echie valt het soms wat tegen. Ik zou me oor zeker te luister leggen op een forum als dit !!
Regal palms ziet er erg mooi uit hoor, alleen mis ik daar wel een zitje op een terrasje bij de townhouses.
De townhouses bij Terra Verde hebben een lekker terras mét zitje en hottub. En een prachtig community zwembad. Wat wil een mens nog meer.
Wat ik een voordeel van Regal Palms vind is dat ze er ook een restaurant hebben waar je 's ochtends/'s middags en 's avonds kan eten, mocht je dus een keer geen zin hebben om weer in de auto te stappen dan kun je ook lekker op het resort blijven. Ik ben dat bij veel gated communities nog niet tegen gekomen.
Het nadeel is dan wel dat je verder dan ook helemaal niets meer ziet, terwijl Orlando zoveel meer te bieden heeft...
Liki Tiki misschien.......:wink:. Om eerlijk te zijn schrok ik ook van de reviews over Regal Palms. Ik ken het alleen van voorbijrijden en dan ziet het er goed uit. Veel beter dan Liki Tiki met die enorme ouderwetsche flatgebouwen.....Cane Island zijn ook flats, maar dat ziet er toch wel moderner en minder kollosaal uit.
Het blijft lastig. Kennen jullie Regal Palms persoonlijk?
Coral Cay scoort de zevende plaats op de ranglijst van vijftig. Regal Palms scoort 4 van elf op de lijst, dat wordt al lastig beoordelen. Liki Tiki scoort 17 van 171 lokaties, dat lijkt dus heel wat. Op alle reviews vind je horrorverhalen, het is dus moeilijk om je daar op te verlaten.
We hebben er niet in een huis gezeten, maar zijn er gaan kijken en hebben een rondleiding door een huis en het complex gekregen (was in 2008) en het zag er prima uit.
Ik heb de reviews niet gelezen dus daar ben ik niet van op de hoogte.
Ik weet dat jullie op Coral Cay hebben gezeten en het er heerlijk vonden. Ik vind de terrasjes té klein, op de foto's geeft het een beetje een "opgesloten gevoel" en ik kan daar niet goed tegen.
Op Terra Verde zijn de terrassen groter.
Maar uit eigen ervaring kennen we qua condo alleen Caribe Cove en dat was super!
Klopt helemaal hoor. Coral Cay is prima, maar wil je met vier man op je terrasje zitten, dan is dat krapjes. Wij waren ooit helemaal onder de indruk van Lucaya Village, ziet er allemaal heel mooi uit. Daar ontbreken de terrasjes echter helemaal en dat vonden wij nu net iets te veel van het goede.....
Caribe Cove is ook prachtig. Het gekke is dat ze een halve ster minder hebben op tripadvisor dan Liki Tiki. Snap jij het nog? Zo maakt ieder zijn keuzes en daarom is het zo belangrijk om vooraf goed te zoeken en er niet ter plekke achter te komen dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt.
Klopt helemaal. Het ligt er natuurlijk ook helemaal aan met hoeveel personen je bent. De balkons bij Caribe Cove zijn prima voor 2 personen, maar voor 5 personen is het erg krappie an. Helaas vind je niet veel condo's met balkons die geen screen hebben. Als je in februari gaat is buiten een screen zitten wel zo lekker (behalve afgelopen februari dan....:wink:).
waarom zitten al die screens ervoor?? is er zoveel ongedierte??
ik wil ook wel graag een terras of een balkon en idd regal palms heeft die niet dat vind ik wel jammer. Vandaar dat we liki tiki namen als ik de diverse review sites moet geloven zien die er best goed uit.. wel wat verouderd maar iig schoon. Maar goed ik kan vannacht nog ff naar jullie resorts kijken maar de knoop ga ik maar wel doorhakken want anders blijf ik kijken.( zit nu op mijn werk) overigens vind ik winsor hills ook mooi complex maar die worden na mijn idee alleen door particulieren verhuurd.. en tot nu toe is de combinatie ticket. auto resort toch een 1000 euro goedkoper dan als ik het los zou boeken.
Die screens zijn er idd om de beestjes buiten te houden.
Bahama Bay blijft toch onze favoriet voor condos en daar gaan we de volgende keer dan ook naar toe. Duurt wel nog even (feb. 2015!:-() maar we hebben wel al een optie op een appartement daar.:lol:
We maken veel te weinig gebruik van het zwembad bij een villa om daar extra voor te gaan betalen (met poolheat). Bahama Bay heeft genoeg pools als we toch een zwemmertje willen doen.
\\
Toen je dit van de week vroeg had ik één huis in gedachten... moest er gelijk aan terugdenken dat ik dit ooit had gezien :) ... heerlijk 'over the top'
Klik hier
Als het om thema kamers gaat, wij hebben voor as september deze Villa gehuurd http://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p336818
wow die ziet er erg mooiuit zeg..wat een luxe!!!
ik heb gister uit mijn werk tot diep in de nacht zitten lezen en googlen en tot de conclusie gekomen dat ik te overenthousiast was door de lage prijzen van expedia. Voordat wij besloten hadden om naar florida te gaan hadden we een bepaald budget in ons hoofd en ik begon hier vanaf te wijken.. dacht steeds meer van ik zit voor een dubbeltje op de eerst rang. maar na een nacht te hebben geslapen ben ik tot de conclusie gekomen dat het helemaal niet erg is om iets meer te betalen maar dan ook iets meer luxe te hebben. We gaan tenslotte na jaren sparen naar florida en dan moet het ook wel leuk zijn en geen ergenissen.
We hebben nu een vlucht geboekt via air lingus.. komen daardoor een dagje later terug dan gepland maar dat loopt ook wel los.. kinderen zijn flexibel en anders lekker op tijd te bed die maandag als ze van school komen
en verders hebben via een particulier een condo in winsor hill geboekt..
De auto gaan we nog boeken maar dit kon nog niet bij alamo.. maar datkomt wel goed.
De hoofdpunten hebben we nu geboekt.. we gaan nu een cruise uitzoeken en boeken( vanaf port canavarel) en dan zullen we daarna nog drie dagen in orlando verblijven en heb daar nog een optie voor open staan in hetzelfde resort maar voor drie nachten ga ik me niet druk meer maken dat loopt ook wel los
bedankt voor het meedenken.. al met al een goede leermoment voor mezelf.. niet te happig op de leuke aanbiedinkjes.. want voor nu ben ik incl auto ( schatting gemaakt obv hoogseisoen ) 500 euro meer kwijt.. maar dan hebben we wel dat wat we wilden..... ennn ook nog eens een themaslaapkamer voor de kids...
Leuk zoveel enthousiasme te zien linda!!
Nog heel veel voorpret toegewenst..
ja nu de vlucht ne acco is geboekt is de rust weer wedergekeerd haha.. ga nu lekker lezen wat we allemaal gaan doen..zit net een fimpje te kijken over een krokodillenfarm in orlando.. hebben ze via doorgelinkte filmpje laten zien op youtube over een ranger die ze zit te voeren en ondertussen praatje maakt en uitleg geeft enzo.. wordt zo zijn hand gegrepen door een krokodil... brrr iedereen gillen... maar hij kwam weer los na een minuut en hulp van toeristen..dacht meteen... hmmm en ik wil wel op zo bootje door het moeras heen????? haha
Toch is een Airboatride heel gaaf hoor, wij hebben er een aantal gedaan afgelopen jaren.
Deze ride ( zie link ) was in 2010, vonden we te gek !!
http://rick-mandy-jasper-2010.blogsp...boat-ride.html
Zo kun je heel veel leuke dingen doen in Florida !!
De airboat rides zijn geweldig. Wij hebben vorig jaar dezelfde als Rick gedaan (op basis van zijn verslag overigens). Erg gaaf! Alleen al het varen zelf is leuk, lekker hard ;-)
gister op school toestemming gekregen dat de jongens pas woensdag naar school hoeven dus helemaal top nietwaar... morgen gaan we discovery cove boeken en de cruise.. we gaan 6 dagen naar jamaica en cayman ... leukleukleuk.... krijgt steeds meer vorm
Zojuist dit hele topic doorgelezen, jeetje wat zul jij je onrustig hebben gevoeld. Gelukkig ben je eruit en is het meeste nu geregeld.
Wat ik me afvraag is waarom je perse een cruise wilt boeken, dit maakt de vakantie extra duur.
Er is zoveel te zien en doen in Florida en ik begrijp dat je alles uit deze reis wilt halen maar misschien kun je een cruise voor een volgende reis bewaren, een goede reden om nog eens terug te komen.;)
Bekijk ook goed wat de bijkomende kosten zijn bij een cruise.
Wij wilden ook eens een cruise maken richting Mexico en hebben het maar laten gaan ivm al die extra kosten. Voor 5 personen telt dat per dag behoorlijk aan. Dus... goed alles nakijken voor je boekt.
de reis die we evt op het oog hebben is incl fooi (staat erbij als je de prijs opvraagt via cruisetravell)
het enige wat ik uit moet zoeken hoe dat zit met drinken aan boord.. ik zie dat koffie thee water en limo tijdens de maaltijden zijn inbegrepen maar ik weet ook dat er cruises zijn waarbij je de andere drankjes af kan kopen.. maar bij de carnival heb ik het nog niet 123 gevonden
de excursies kosten idd ook geld maar we doen twee eilanden aan waarvan we bij een gewoon lekker op het strand gaan luieren en de andere ( jamaica) willen we een waterval belopen en ja dat kost geld..
al met al een hele uitzoekerij zo tripje amerika haha
Hoi Ingrid,
wij zitten nu in florida( kissimmee). Gehuurd van Arjan snoei via : tehuurvillainflorida.nl.
voor ons volslagen onbekend maar het bevalt hier super. Disney, seaworld etc op ca 15 minuten.
Kijk maar eens bij op ons blog: http://famschreppers2012.blogspot.com/
Rob
American Estates is echt een aanrader, wij huren volgend jaar weer een villa via hun....10 min van Disney af....En leuke prijzen!!
Er zijn geen wijken op 10 minuten afstand van WDW.
Ook dat, maar er zijn ook geen villa's 10 minuten rijden vóór die boog...
Vanuit Formosa Gardens gebied (Acadia Estates had ik 2 jaar terug het eerste huis) sta je binnen 10min op het parkeerterrein van Animal Kingdom, via het 'tussendoor' weggetje Sherbert Rd; vandaag ook weer gedaan (over Old Lake Wilson Rd gereden); dus het kan wel ;-) ! Je rijdt dan wel niet via de boog het Disney terrein op ! Maar verder ben ik het eens; reken altijd op minimaal 15min, als het niet meer is !
Weltrusten...