-
Re: Vliegen met US Airways
Ook wij zijn vorig jaar Oktober verleidt door het gunstigste tarief (€15,- minder dan bij United :-\"), maar hadden beter moeten weten.
Zelfde ervaring als de voorgangers. Te klein vliegtuig, met als bonus een omweg om te tanken via Bangor, Maine die meer dan 2 uur in beslag nam.
Daardoor uiteraard de aansluitende vlucht gemist, iets wat door US Airways dan wel weer uitstekend opgelost is.
En over het personeel ook niets dan lof, al projecteerde zich dat vooral op de goede behandeling van een meereizende rolstoeler.
Maar de algemene ervaring was niet positief, dus is het nu weer gewoon United.
Gelukkig hebben we de mijlen nog :lol:.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Ta2 Gerrit
Ook wij zijn vorig jaar Oktober verleidt door het gunstigste tarief (€15,- minder dan bij United :-\"), maar hadden beter moeten weten.
Voor 15 euro verschil ga ik niet met US Airways vliegen. Nee, wij kwamen steeds op verschillen van 100-200 euro uit en daarvoor wil je wel wat ongemakjes voor lief nemen. De service van United gaat ook rap achteruit, zo is hun eten intussen ook niet meer te kanen. Vliegen is gewoon niet mijn hobby, wat mij betreft moesten ze scotty beam me up maar eens uitvinden. Dat we nou anno 2010 ons nog steeds analoog moeten verplaatsen is eigenlijk te gek voor woorden. :-)
Citaat:
Niels82
Op de heenweg hebben we dezelfde vlucht maar een wissel van vliegtuig (van een 757 naar een 737) ik neem aan dat ik daar niet bang hoef te zijn dat we het niet halen aangezien het vluchtnummer hetzelfde blijft.
Ik vermoed dat dat hetzelfde geintje is als de Manchester-overstap die ik een paar posts terug beschreef. Reken maar op een volledige overstap en vermoedelijk moet je ook nu van het internationale gedeelte van het vliegveld door naar de terminals met de binnenlandse vluchten. Een vluchtnummer met twee verschillende typen vliegtuig - dat zegt eigenlijk al genoeg toch?
-
Citaat:
koenkamphuys
Voor 15 euro verschil ga ik niet met US Airways vliegen. Nee, wij kwamen steeds op verschillen van 100-200 euro uit en daarvoor wil je wel wat ongemakjes voor lief nemen. De service van United gaat ook rap achteruit, zo is hun eten intussen ook niet meer te kanen.
Normaal zou ik ook niet switchen voor het kleine verschil, maar we reisden met anderen en wij organiseerden, dus dan probeer je aan hun portemonnee te denken, iets waar we nu definitief van afgestapt zijn ](*,).
Het voedsel in de vliegtuigen wordt sowieso (ook letterlijk) minder, hoewel het afgelopen keer redelijk weg te krijgen was.
Voor goed voer moet je naar Business of First, maar voor dat prijsverschil kun je ook een 7-gangen picknickmand van Jonnie Boer meenemen :mrgreen:.
-
Na al een tijdje te lopen zoeken naar tickets voor Orlando voor 27 November t/m 16 December, kunnen we nu bij Usairways boeken voor 440 euro vanaf Brussel [vanaf Rotterdam niet veel langer] via Philadelphia en ook wel redelijke tijden.
De rest is allemaal rond de 570 euro van Brussel of Amsterdam.
Maar door de voorgaande verhalen gelezen te hebben twijfel ik nu toch wel.
Weet iemand of je bij de boeking ook gelijk de stoelen vast kan zetten.
Theo
-
In principe zou je dat met je reserveringbevestiging (confirmation number) direct op hun site kunnen doen. Dat ging mij ook direct goed af, tot het afsluiten.
Of het aan mij lag weet ik niet, maar de site weigerde alles op te slaan.
Dus heb ik de ouderwetse telefoon maar gegrepen, waar US mederwerker Gary bevestigde dat het wel overgekomen was, en mij ter bevestiging een mailtje met de juiste zetels stuurde. Prima behandeling, jammer van de kleine vliegtuigen.
-
Citaat:
theovg
Weet iemand of je bij de boeking ook gelijk de stoelen vast kan zetten.
Stoelen staan nooit ECHT vast en/of gereserveerd...
Dit is en blijft altijd een optie... Airlines willen dit nog weleens te pas en te onpas zomaar wijzigen...
-
Citaat:
theovg
Maar door de voorgaande verhalen gelezen te hebben twijfel ik nu toch wel.
Zou ik ook doen, Theo. Maar, zoals Koen ook al schreef, voor een verschil van 130 euro de man, wordt men wat inschikkelijker......;). Er zit een zeker risico in, maar Connections heefts straks vast ook nog een aanbieding als het vakantiegeld binnen is. Maar je weet het, resultaten uit het verleden........:-&
Persoonlijk zou ik het risico nemen en even wachten op hun United (?) aanbiedingen. De gouden tijden lijken voorbij, de koopjes worden schaars, hoewel er pas weer iemand voor de meivakantie bij Orbitz voor 383 euro heeft geboekt.
Misschien toch ook nog even Orbitz checken? Ik zag deze tickets onder de €400, maar kon niet verder boeken dus heb ik geen inzicht in eventuele andere kosten, kreeg pop up: call the airline.
http://img715.imageshack.us/img715/9599/orbitz.jpg
Citaat:
You must purchase this flight directly from the airline because Orbitz is unable to process the reservation request for one or more of the following reasons:
- Flight departs in less than 6 hours.
- Flight requires paper tickets and there's insufficient time to process/ship the tickets before departure.
- The airlines do not have ticketing agreements with each other.
- The airline requires that reservations be made directly with its agents.
- The U.S. government prohibits Orbitz.com from selling flights to that destination country.
-
Hallo Ton
Net even geprobeerd op Orbitz,kom op 539 euro incl.
We blijven toch nog maar even wachten ,ik had nu ook niet verwacht dat de prijzen nog zouden zakken naar 440 euro [Usairways].
Dus wie weet wat er nog bij de andere maatschappijen gebeurd.
We kunnen ook met Aerlingus vanaf Amsterdam voor 540 euro met heen wel gunstige tijden maar terug door de tussenlanding in Dublin kom je pas om 12.00 uur op Schiphol aan .
En het voordeel is dat je geen tussenlanding hebt in het noorden als het toevallig slecht weer is.[terugvlucht in December]
Maarja we wachten voorlopig toch maar even af .
-
Ik zou US Airways niet kiezen als er geen prijsverschil was; maar voor de rest hebben wij een prima ervaring met ze. Het ligt er ook maar aan waar je naar kijkt; ik kijk zowiezo niet echt tv in een vliegtuig. Ik lees veel en op de terugweg slaap ik. Ik vond het vliegtuig van United vanaf AMS afgelopen februari ook niet echt groot. En eten doe ik standaard niet in een vliegtuig :-\"! Dus voor zo'n prijsverschil, zeker 130 euro p.p., zit ik volgende keer gewoon weer in US Airways. Ik vond de service verder prima, geen verschil tov andere maatschappijen. Voor ons zeker geen slechte ervaring, afgezien van het fout dat het wat oudere en kleinere vliegtuigen zijn.
-
Misschien een domme vraag.
Als ik kijk naar het bagage beleid van US airways (http://www.usairways.com/en-US/trave...epolicies.html) dan zie ik dat je voor internationale vluchten niets betaald. Ik moet echter overstappen op phil airport. Moet ik dan voor een locale vlucht alsnog extra betalen voor mijn koffers naar miami of werkt dat niet zo?
-
Citaat:
Niels82
Ik moet echter overstappen op phil airport. Moet ik dan voor een locale vlucht alsnog extra betalen voor mijn koffers naar miami of werkt dat niet zo?
Neehoor dat hoeft niet zolang je de gehele reis in 1 ticket geboekt hebt. Dan wordt de gehele reis gezien als internationaal en mag je tot aan je eindbestemming (Miami) je koffers meenemen. Ik neem aan dat US Airways ook 1 koffer per persoon toelaat, dus die mag je dan tot aan Miami zonder extra kosten meenemen.
-
Misschien dat mensen die ervaring hebben met vliegen met US airways toevallig weten vanaf wanneer en hoe je je stoelen kun kiezen?
Ik zie bij andere maatschappijen dat je dit vrij vroeg van te voren kunt opgeven of reserveren.
-
Citaat:
Niels82
hoe je je stoelen kun kiezen?
Je hebt daarvoor wel wat gegevens nodig:
Citaat:
If you know your confirmation number, ticket number, flight number or Dividend Miles number, you can look up a specific reservation.
Als je die gegevens hebt, ga je naar de site van usairways, kiest traveltools en vervolgens manage flights. Ik vermoed dat het zich dan vanzelf wel verder wijst.
Lees ook even bericht 125 uit dit topic van TA2 Gerrit. Hij liep tegen wat complicaties aan en heeft het toen telefonisch geregeld.
-
Zo heb ik het inderdaad ook gedaan en heb zo ook (eergisteren al!) mijn stoelen kunnen regelen. Of het dan ook echt je stoelen worden, geen idee... Weet wel dat mijn laatste vlucht al helemaal vol zit en ik dus wel de goede stoel heb nu... Gelukje.
-
Ik heb het net geprobeerd en kreeg de melding dat de service voor seatcheck onbeschikbaar is :(
We can't open that seat map. Please try again later, or we'll assign your seats at the airport.
Our seat map for this flight is unavailable. We'll assign your seats at the airport.
-
Wanneer vlieg je dan? Ik kon het sowieso een week van te voren checken en stoelen aanwijzen. Dit opslaan en dan was het veranderd. Of het ook echt doorgevoerd word weet ik niet, maar lijkt me dan wel... Kan altijd zijn dat ze je toch andere stoelen geven.
Misschien is dat per vlucht ook wel anders... Misschien dat iemand daar meer informatie over kan geven.
[Edit]
Ik zie dat je over 22 dagen vertrekt... Misschien dat het pas bij de laatste 14 dagen beschikbaar is. Je kunt altijd bellen natuurlijk.
-
Citaat:
Niels82
Ik heb het net geprobeerd en kreeg de melding dat de service voor seatcheck onbeschikbaar is :(
Met welke maatschappij vlieg je dan? Je kunt bij us airways geboekt hebben, maar misschien is het wel een codesharevlucht die door een andere maatschapij wordt uitgevoerd.
-
Vlieg volgens cheaptickets toch echt via US airways.
De code enzo werkt allemaal. Alleen de seatcheckservice werkt niet.
-
Citaat:
Niels82
Vlieg volgens cheaptickets toch echt via US airways.
Nog één keer proberen: stappen jullie in Philadelphia over?
-
Citaat:
Teleton
Nog één keer proberen: stappen jullie in Philadelphia over?
hehehe, zo komt het wel heel dom over wat ik heb geantwoord :P
Ja, zowel heen als terug stappen we over op philadelphia airport.
Wat ik zie staan op de site van US airways (na inloggen) is 4 vluchten. Bij de 1e vlucht zie ik (denk ik) iets van stoelen staan.
Voor mij bv 23A 15A en mijn vriendin (dan vrouw) 23B 15B.
Bij de andere 3 vluchten (2x miami<-> Phil en 1x phil-> Amsterdam) staat er alleen een woord seat. Als ik op de stoelen klik krijg ik de foutmelding. Als ik op de knop Seat druk dezelfde foutmelding.
-
Citaat:
Niels82
Ik heb het net geprobeerd en kreeg de melding dat de service voor seatcheck onbeschikbaar is
Ik had dit destijds ook. Heb ze gewoon gebeld, op een USA Nummer, en werd keurig geholpen met het vastleggen van de plekken.
-
Hmmm.... Werkt nog steeds niet :(
Denk dat ik gewoon iets extra betaal bij het inchecken (5 d pp) voor voorkeursplaatsen.
-
3 passengers .00 EUR
Taxes and fees 219.72 EUR
Total 219.72 EUR
Dit is wat er nu staat onder mijn "manage my booking" op de site van US Airways
Wat betekend dit, is dit nog iets wat wij achteraf moeten gaan betalen, is iemand hier bekend mee?
-
Staat er bij ons ook bij. Ik heb volgens mij een all-in ticket gekocht dus ik wacht wel af.
Over 7 dagen kan ik het je vertellen :)
De stoelkiesfunctie werkt nog steeds niet *zucht*.
Ik doe het dan maar bij het inchecken zodat ik voor die 10 dollar een definitieve keuze kan maken. Ik heb inmiddels wel gebeld en ze hebben mij stoelen gewezen, het leuke hiervan is trouwens als iemand voor deze stoelen wil betalen ik naar andere stoelen kan worden verplaatst. HEt kan dan zelfs zo zijn dat ik voor in het vliegtuig zit en mijn vrouw achterin. Lijkt me niet voor een huwelijksreis.....
-
Wat raar is dat, waarom krijgt de een wel al zijn stoelnummers bij het boeken en de ander niet.
Nee, ik kan me voorstellen dat je op zo'n afstand lekker "romantisch" bij elkaar wil zitten, wij zijn al zo lang samen, dat maakt ons niet meer uit!!:p( nee hoor grapje!)
Jammer genoeg hou je geen blog bij, maar laat in ieder geval even weten wat hier nu de bedoeling van is!
Is het trouwens ook bij US mogelijk om een soort van upgrade te nemen, iets van comfort seats??
-
Citaat:
Micktomar
Is het trouwens ook bij US mogelijk om een soort van upgrade te nemen, iets van comfort seats??
Alleen naar business class, maar dat is vrij prijzig ](*,)
-
Klopt,
Je hebt wel choice seats, kost 5 dollar PP extra en daarmee kun je kiezen waar je wilt zitten (als deze niet al zijn gereserveerd.
En ik hou geen blog bij idd, wil vol van de vakantie genieten en ben niet zo'n schrijver :P
Ik zal wel regelmatig op het forum zitten op vakantie en zal naderhand een verslag schrijven.
-
Citaat:
mattrob
Alleen naar business class, maar dat is vrij prijzig ](*,)
Nou, laat dan maar zitten, gelukkig zijn we niet super lang, en ach...je zit zowiezo nooit lekker, nou ja, misschien in business dan wel weer...
En Niels82, een blog bijhouden is inderdaad best wel tijdrovend als je er een beetje werk van maakt, maar mijn blog van vorig jaar lees ik toch wel heel vaak terug, en dan zit je meteen weer in de stemming.
-
Begint al goed.
We proberen vandaag online in te checken en dat werkt niet.
In eerste instantie werkt de seatmap nog steeds niet waardoor we de choiceseats niet kunnen aangeven. Nu lijkt de rest van het inchecken ook niet te werken omdat ze geen controle op paspoorten kunnen uitvoeren.
Nu kunnen we dus morgen heel vroeg ons melden op schiphol om in te checken. Met de hoop dat iedereen met check in hiermee te maken heeft en we niet zometeen de "left overs" van de vlucht hebben.
leuk.....
-
Waarom druk maken en wachten tot morgen.:| Er bestaat ook nog zoiets als een telefoon! \\:D/
-
Ik heb gebeld,
Ze wisten ook niet waardoor het niet werkt op dit moment. We konden ook niet telefonisch choice seats nemen want dit was alleen voor online toepassingen. Het enige wat ik maar moest doen is morgen vroeg op schiphol melden en hopen dat het niet te druk is.
goede service tot nu toe :S
-
Nou, je bent in ieder geval onderweg...of misschien ben je er net.
Ik ben nu toch wel benieuwd of jullie wel bij elkaar konden zitten en of je nog moest betalen...
Geniet in elk geval maar flink.
Groetjes Marja
-
Alles uiteindelijk goed gegaan, we hadden op de heenvlucht de exit seats wat goed beviel.
Op de terugvlucht alleen op de MIA -> Phil vlucht de exit seats.
Het zijn wel wat oudere vliegtuigen van US Airways. We konden gelukkig bij elkaar zitten en zijn vriendelijk geholpen (zelfs champagne gehad omdat het onze huwelijksreis was :))
-
Jeetje zeg, het zit er alweer op voor jullie...hebben jullie eigenlijk nog moeten bijbetalen voor de Tax? ( dat stond bij mij nl. onderaan mijn boeking op de site van Us)
Volgens mij hebben jullie prachtig weer gehad, en ik ben blij dat jullie tijdens de vlucht gewoon bij elkaar konden zitten, ik denk zelfs dat ik ook maar ga melden dat we pas getrouwd zijn...moet ik wel even die puber wegmoffelen:D
Groetjes
-
Nope, niks hoeven te betalen aan tax voor de vlucht. Je kunt ook gewoon om de exit seats vragen zonder te hoeven trouwen :P.
Het zit er idd alweer op, morgen maak ik een uitgebreid reisverslag voor dit forum.
Heb al wat foto's verzameld zoals deze (ons vliegtuig US intercontinentaal):
http://i23.photobucket.com/albums/b3...sreis_1015.jpg
-
Vliegen met US Airways
Wij hebben geboekt bij US Airways,
Nu wil ik heel graag ervaringen weten, hoe het vliegtuig is, stoelen of er wel schermpje's in de stoelen zitten, wel erg handig met de kids eten, ect.:???:
Ik hoor het heel graag.
-
Er bestaat al een heel topic over;
http://www.floridaforum.nl/showthrea...hlight=airways
Voor de seats en overige voorzieningen kan je bijv. kijken op:
www.seatguru.com
Goede reis
Knaapje
-
Zijn er nog forummers met recente ervaring met US Airways en dan speciaal op AMS-PHL-MIA en MCO-PHL-AMS ?
Knaapje
-
Mijn nichtje was afgelopen kerst met us airways gevlogen heen AMS-phl-mco en terug omgekeerd had zelf op de terug weg 3 stoelen voor haar zelf. Heb geen klachten gehoord van haar.
-
Ook wij hebben geen klachten, hebben vorig jaar Juli heen en weer naar Mco gevlogen.
Ik had wel het idee dat de toestellen wat verouderd waren, geen eigen schermpje in je voorstoel en dat vond ik op de lange vlucht toch wel jammer, vooral op de terugweg als je niet kan slapen en er maar 1 film wordt vertoond.
Wat me wel op viel was de beenruimte, die vond ik best wel groot.