-
Re: Vliegen met Aer Lingus
Vandaag redelijk goedkope tickets vanaf Amsterdam voor hoogseizoen naar Orlando. Stond eigenlijk op t punt te boeken vanaf Brussel maar nu voor iets minder v/a Shiphol. Wel zo makkelijk. Let op dat je moet betalen voor stoel naar Dublin. Geloof 2,50 pp. Richting Orlando geen kosten voor stoel maar we hebben voor 7,50 pp andere stoelen. Dat is een tussenklasse. Ticket pp periode 14-7 / 4-8 EUR 792,=. Zag laatste weken alleen prijzen vanaf EUR 1100, dagelijks op verschillende vergelijksites gekeken. Zou goedkoper kunnen, maar ben er tevreden mee.
-
Omdat ik hier voor de vakantie veel nuttige informatie van het forum heb kunnen halen =D>zal ik mijn ervaringen tot nu toe ook even neerzetten, wie weet heeft iemand er nog iets aan.
Ik heb vorige maand een vlucht geboekt via de site van Aer Lingus (vertrek komende zaterdag). Helaas werkte de stoelreservatie niet goed. Volgens de site moest je zowel voor Amsterdam-Dublin (betaald) als voor Dublin-Orlando (gratis) stoelen kiezen. Omdat we graag aan de rechterkant van het vliegtuig wilden zitten (misschien zien we nog iets van New York) namen we de kosten voor het gedeelte AMS-DUB voor lief, maar toen we de bevestiging van de vlucht binnenkregen bleek de hele stoelreservering mislukt te zijn. Ook bleek er een spelfout in één van de namen te zitten. Hierop heb ik (na wat gezoek op de site naar het juiste adres) een mail gestuurd naar het amsterdamse e-mail adres met het verzoek om de spelfout te herstellen en de vraag wat er mis was gegaan met de stoelreservatie.
Als antwoord kreeg ik dat de stoelreservatie alleen telefonisch geregeld kon worden en dat ze de spelfout konden herstellen, maar dat ik dan een week voor de vlucht contact met ze op moest nemen.
Daarop heb ik met de klantenservice gebeeld waar ze (gratis) de stoelen voor DUB-MCO hebben vastgelegd. De jongen die ik sprak had het er wel over dat het aanpassen van de naam 10 euro administratiekosten met zich mee bracht.
Afgelopen week heb ik een nieuwe mail gestuurd om de naam aan te laten passen, waarop ik de reactie kreeg dat als ik mijn verdere gegevens meestuurde dat ze gelijk de API zouden invullen. Toen ik deze door had gestuurd kreeg ik een nieuwe Itinerary met de aangepaste gegevens doorgestuurd zonder extra kosten. Omdat niet duidelijk was of de API ingevuld was heb ik ze nog een keer gebeld, maar ze hebben verzekerd dat ze het ingevuld hebben.
Al met al geen slechte ervaring tot nu toe, alleen is het een beetje rommelig. Op de site was het niet duidelijk dat je de stoelreservatie via de telefoon moest doen en blijkbaar had het telefonisch 10 euro gekost terwijl ze het nu kostenloos hebben gedaan en daarbij de API nog voor me hebben ingevuld ook.
Nu hopen dat zaterdag alles volgens plan gaat.
-
Ik vlieg ook met aer lingus in july dus ik ben benieuwd naar je ervaringen
Ik heb direct na mijn online reserving gebeld voor stoelen en voor mij waren er geen kosten verbonden
API ? is dit hetzelfde als ESTA ?
Ik heb ESTA nog niet aangevraagd omdat het nog 5 maanden is kan ik dit beter nu al doen dan ?
MVANBEEM
-
Hallo,
Ik heb in mijn blog prcies omschreven wat je in Dublin tegenkomt en waar je rekening mee moet houden, lees het blog van 7 januari, dat is mijn heenvlucht geweest.
http://remcoflorida-januari2012.blogspot.com/
Prima keuze, Air Lingus! Ga komende zomer weer met deze maatschappij.
Mijn vrouw had al vaker met Air Lingus gevlogen, dus nu moest ik het ook eens proberen ;-)
API is niet hetzelfde als ESTA, API gebruikt de luchtvaartmaatschappij, moet je online invullen. ESTA is je visum aanvraag, kosten $14,-
Greetz, Remco
-
Hoi Remco
Ik had je blog al gelezen, nuttige info bedankt.
Ga van het weekend dit maar eens afhandelen dat API en ESTA gedoe :razz:.
thanks mvanbeem
-
Wij hebben nu voor de eerste keer met aer lingus gevlogen. Het is ons goed bevallen!
De overstap in Dublin is ideaal. Daar kan je dus alle douane formaliteiten voor Amerika doen. Eenmaal op vliegveld Orlando, kan je zo doorlopen naar bagageband.
Snelle boarding.
Heenvlucht geen vertraging. Terug hadden we een half uurtje vertraging, maar gaf geen probleem voor onze volgende vlucht. We hoefden nog maar 10 minuten te wachten en konden zo het andere vliegtuig al in.
Alleen bij terugkomst op Schiphol was 1 koffer zoek. Maar dat was bij meerdere mensen het geval, die van andere bestemmingen vandaan kwamen. Lag dus niet aan Aer Lingus. Gelukkig werd mijn koffer snel gevonden en de volgende ochtend werd die netjes thuis afgeleverd.
-
Kan dat alleen maar be-amen (inclusief zoekgeraakte koffer :mrgreen: ), Aer Lingus is top.
Over 4 weken gaan we het weer proberen, dan richting Chicago, en voor volgend voorjaar FL hebben we gisteravond net geboekt.
Door al die Ierse vliegbewegingen zijn we ook maar lid van de Gold Circle geworden.
Met terugwerkende kracht :lol: Kost niets, en baat het niet, dan schaadt het zeker niet.
-
Wij hebben een soortgelijke situatie gehad als hier eerder aangekaart is geworden...
Voor onze vakantie naar Walt Disney World hadden we gerekend op 16 dagen.
1 dag aankomen - 14 dagen pretparken - 1 dag vertrekken.
Even gekeken, en Aer Lingus had de IDEALE vluchten.
Vliegen op Dinsdag, Donderdag en Zaterdag...
Dus we tellen
Donderdag - Donderdag (1 week) - Donderdag (2 weken) - vrijdag (1 dag) - zaterdag (nog 1 dag) = 16 dagen.
Enkele weken na het boeken valt mijn oog op '17 dagen 16 nachten' op de reservatie... En jawel, ik had me vergist :).
Onze vakantie werd een dagje langer! (een week loopt niet van donderdag tot donderdag, maar van donderdag tot woensdag erop uiteraard...).
Nou ja, geen probleem.
Een tijdje later (ergens in februari denk ik) krijg ik een mailtje van AL.
"het spijt ons ten zeerste, maar we hebben uw heenvlucht moeten annuleren. we hebben u nieuwe vluchten gegeven die uw reis het minst beïnvloeden". --> onze heenvlucht op dinsdag gezet.
Ok ja, dan maar 2 dagen extra...
We bellen naar Disney, met de vraag of we konden verlengen. Helaas, doordat we onze vroegboekpromo nu kwijt waren, had het ons 500euro meer gekost, voor die 2 dagen.
Dat was me iets te duur, heb hiervoor bedankt en zelf een hotelletje gezocht. (nu iets gevonden voor 112$ voor 2 nachten, in de buurt van de luchthaven).
Na een tijdje de documenten nog goed door te nemen is gebleken dat onze vlucht van Amsterdam naar Dublin niet vervroegd was.
Gevolg: we vliegen 22 Mei van Dublin naar Orlando, en op 24 mei van Amsterdam naar Dublin.
Na een kort telefoontje was dit probleem opgelost...
We hebben ondertussen een dikke 2 weken geleden nog een vluchtje gemaakt met AL (BRU-DUB), voor een city tripje naar Dublin.
Is enorm goed bevallen, sympathieke cabin crew, en een énorm vlotte afhandeling in Dublin. Overigens, terminal 2 is een mooi stukje vakmanschap, en hoedje af voor de ontwerper!
We hebben ook navraag gedaan, en je zou effectief de border US Customs doorlopen in Dublin. Lekker handig, als je't land niet in zou mogen kan je nog naar huis :P.
We kijken uit naar onze vakantie (nog anderhalve week), voor onze eerste reis naar WDW!!!
-
Customs & Immigrations is een waar walhalla in Dublin. Nauwelijks een wachtrij, vriendelijke officers, die je, na de gebruikelijke rituelen (vragen, foto, vingerafdrukken) een warm welkom heten tot de Verenigde Staten, wat een beetje vreemd aandoet.
En geen gesleep met koffers, alleen even op de foto bevestigen dat dat jouw koffer is. Wij waren zelfs nog iets te vroeg bij C&I, onze koffers waren nog niet gefotografeert, dus moesten we even in de wachtkamer (op een bankje achter een lint). Op het moment dat de foto's binnen waren mochten we direct vooraan in de "rij" (van 3 personen :razz:).
Ook geen security-check op Schiphol, want je vliegt immers naar Ierland, en dus ook niet naar Terminal 3, maar naar 1/2 met de bus van P3.
Taxfree kopen kon ook gewoon, in tegenstelling tot wat ons verteld was, je laat dan gewoon je boardingpass Dublin/Orlando zien.
En in de US kom je als binnenlandse vlucht binnen, dus wandel je zo naar buiten.
Inderdaad, Terminal 2 in Dublin ziet er prima uit, alleen is het wel een beste wandeling vanaf de (laatste) gate waar we binnen kwamen, naar de C&I doorlaat. Maar daarna kun je nog lang genoeg zitten :mrgreen:
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Ta2 Gerrit
Taxfree kopen kon ook gewoon, in tegenstelling tot wat ons verteld was, je laat dan gewoon je boardingpass Dublin/Orlando zien.
Is dit overigens niet altijd zo, al vlieg ik naar Parijs ? Er is onderscheid tussen Schengen landen en de rest, maar volgens mij betaal je effectief wel overal dezelfde prijs (formeel krijg je de 19% BTW verschil terug als korting in Schengen) ? Of is dat niet zo ?
-
Je zit met de vrije markt binnen Europa, maar dat wil niet zeggen dat je tax-free koopt.
Je koopt je producten en betaalt aan de lokale overheid de taxen op die producten.
Als je echter buiten Europa reist, heb je het voordeel van tax-free te kunnen kopen, zolang je producten niet verbruikt zullen worden in het land waar je ze koopt.
-
@mattrob;
Ze vragen naar je eindbestemming. Als dit Orlando is dan wordt het als tax free bestempeld en gelden de de goedkope prijzen voor sigaretten en drank. Je voert het immers de EU uit. Het kassasysteem op Schiphol is zo ingericht.
-
Dus ik betaal ook echt minder als ik naar de US vlieg; ik dacht dat dat dus niet zo was, doordat ze korting gaven van 19% als je binnen Europa blijft. Maar dat is dus niet zo ?
-
Nooit opgelet, RJ ?
Er staan zelfs 2 prijzen bij veel artikelen op Schiphol, één voor binnen Europa, en de ander voor daarbuiten a.i. USA.
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
Nooit opgelet, RJ ?
Er staan zelfs 2 prijzen bij veel artikelen op Schiphol, één voor binnen Europa, en de ander voor daarbuiten a.i. USA.
De 2 prijzen gelden alleen voor tabak en drank. Alle overige prijzen zijn wel hetzelfde. Alleen moet de winkelier dan later BTW afdragen voor de verkoop aan bestemmingen binnen de EU en niet voor de verkoop buiten de EU. Dit was 10 jaar geleden maar ik denk dat daar niet veel veranderd is. De winkeliers en Schiphol hebben hierover afspraken gemaakt met de belastingdienst. Ook hoeven ze minder concessie aan Schiphol te betalen over de verkopen binnen de EU. Dit is de reden dat ze altijd vragen naar je eindbestemming.
-
Citaat:
Ebelix
De 2 prijzen gelden alleen voor tabak en drank. Alle overige prijzen zijn wel hetzelfde.
Kijk, dat wist ik dus weer niet, ik kom alleen in de Alcohol/Tobacco/Perfume winkel :oops:
-
We hebben weer geboekt bij onze Ierse vrienden, voor Maart 2013; €756,50 p/p incl. boekingskosten.
Note; voor de Europese vlucht komt er nog wel vanaf €2,50 p/p/p/v (dus minimaal €10,-) stoelreservering bij.
Wij hebben "uitgepakt" en zitten voor €7,50 op rij 1. Intercontinentaal is het gratis.
Niet echt goedkoop, maar de rest zat of dicht in de buurt, of wat lager met onmogelijke vliegtijden en toestellen. We zijn met z'n tweëen, en willen dus met z'n tweëen zitten.
Dus hebben we maar, met de ervaring van afgelopen Maart, voor de, in onze ogen, beste oplossing gekozen. Lekker in ons "eigen stekkie" tegen het raam hangen, C&I al in Dublin, en om 5 uur aankomen in Orlando, om 2 weken later pas om 10 over 7 weer uit te vliegen.
Zoals gezegd zijn we ook lid geworden van hun frequent flyer programma, en de geboekte vlucht stond dan ook keurig in mijn account. Maar niet die van over 4 weken, en bij Marion al helemaal niks.
Dus maar even een telefoontje gepleegd met reservations in Amsterdam. Die gaven een mailadres (op de site niet te vinden) waar ik alles naar toe gestuurd. Volgende ochtend antwoord en een paar uur later bijgewerkt. Ook weer heel netjes. Ik wordt nog fan van de groene brigade :lol:
-
Weet iemand vanaf wanneer we voor mei 2013 bij Aer Lingus kunnen reserveren?
Hebben zij ook een comfort class stoelen?
-
Boeken kan meestal 330 dagen vóór de vertrekdatum (terugreis). Zo te zien hebben ze geen comfort class.
-
Geen comfortclass, maar ook in Economy is beenruimte behoorlijk, althans volgens mijn maat, die toch 1.85 (en redelijk fors) is en prima kon zitten. Zelf (10cm korter) heb ik helemaal geen probleem :lol:
Zaterdag gaan we het weer ondervinden, al is de ruimte dan wel significant groter ;-)
-
Trouwens, over Air Lingus gesproken...
Ze hebben nu een aanbieding Business Class voor 799euro's naar Orlando tot aan het eind van het jaar.
En voor andere bestemmingen in de US voor 699 tot 7 maart volgend jaar.
En je mag 3 koffers meenemen of een totaal van 69kg.
(Ergens heb ik gelezen dat als je met economic gaat, moet je apart voor je bagage betalen. Klopt dit?)
Ik weet het niet of ze ook met zo'n een aanbiedingen komen voor Mei volgend jaar. Dan zou ik het wel overwegen om te doen...
-
Citaat:
Holandesa
(Ergens heb ik gelezen dat als je met economic gaat, moet je apart voor je bagage betalen. Klopt dit?)...
Ik ben benieuwd wergens....? In ieder geval niet op de site van Aer Lingus .
-
Citaat:
Holandesa
Ze hebben nu een aanbieding Business Class voor 799euro's naar Orlando tot aan het eind van het jaar.
En voor andere bestemmingen in de US voor 699 tot 7 maart volgend jaar.
En je mag 3 koffers meenemen of een totaal van 69kg.
(Ergens heb ik gelezen dat als je met economic gaat, moet je apart voor je bagage betalen. Klopt dit?)
Ik weet het niet of ze ook met zo'n een aanbiedingen komen voor Mei volgend jaar. Dan zou ik het wel overwegen om te doen...
Waar staat dit dan????:?::?::?:
Wel graag even goede info geven graag! Zet er anders even een link bij. Hier hebben we niets aan...:-(
Het enige wat ik kan vinden is: naar NY tot 31 mei voor 799!
-
Van mij mogen ze dan nu met zo'n aanbieidng komen. Wij gaan volgend jaar van 27 april tot 11 mei. Nog net iets te vroeg om te boeken.
Voor zover ik weet hoef je niet te betalen voor bagage. Wel worden kosten in rekening gebracht voor vastleggen stoelen op de lucht van Amsterdam naar Dublin.
-
Ok, sorry, ik had de link idd moet toevoegen.
Ik zag het op site van Airlingus.ie
En de aanbieding was alleen vanuit Dublin. Het stuk Amsterdam-Dublin zit er dus nog niet in...
En de bagagekosten zijn voor vluchten binnen europa. Ik weet het dus niet hoe het gaat als je van Amsterdam-dublin & andrsom moet vliegen.
Anders mag je in de economic een koffer van 23kg gratis meenemen...
-
Citaat:
Holandesa
Klopt echt wel hoor, alleen moet je dan ook nog terug :-({|=, dat is niet bij de prijs inbegrepen.
Als het vanaf Dublin zou zijn is het nog een koopje, dan neem je toch gewoon een retourtje Ams>Dub erbij. Dan bleef ik BC vliegen, neem dat maar aan.
Wat de kosten voor de stoelreservering AMS>DUB betreft, die vallen mee, vanaf €2,50 p/p/p/v, en voor een paar cent meer zit je op rij 1.
Koffers is hetzelfde als bij bijna iedere LuMij, economy 1x 23kg grtais.
-
Hier is de link: http://www.aerlingus.com/travelinfor...sclassfrom699/
En ja, Ta2 Gerrit, heeft gelijk. Het is per vlucht...
Misschien is het een interessante optie als men met economic vliegt naar de VS (het is toch overdag) en de terugreis met business class (nachtvlucht) vliegt. Voordeel is dat je kan slapen en veel aankopen meenemen voor de grote shoppers tussen ons... :-)
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
Klopt echt wel hoor, alleen moet je dan ook nog terug :-({|=, dat is niet bij de prijs inbegrepen.
Als het vanaf Dublin zou zijn is het nog een koopje, dan neem je toch gewoon een retourtje Ams>Dub erbij. Dan bleef ik BC vliegen, neem dat maar aan.
Voor een enkeltje is het vergeleken met menige andere airline vaak nog een zeer aantrekkelijke prijs. AE is een van de weinigen die voor een enkeltje prijzen hanteert die niet direct bijna hetzelfde -of zelfs meer- kosten als een enkeltje. Een van de redenen waardoor AE nogal aantrekkelijk kan zijn bij een TA cruise.
Overigens is een prijs van €799,- per 'route' een normale of zelfs wat duurdere prijs als je kijkt naar de prijzen voor een retour BC AMS-MCO. Een dergelijk retourtje is goed te doen voor €1400/1500,- wanneer niet te last minute geboekt wordt of hoogseizoen gerezen (moet) wordt. Vergeleken met andere airlines is op BC gebied AE sowieso een prijs"stunter". Een kleine BC cabin in combinatie de kwaliteit en met de populariteit van het produkt maakt het dan weer wel een zeer gewild produkt. Merk je niet alleen in de drukte maar ook in hoe lang vooruit boekingen al gedaan worden. Dit jaar resulteerde dat dan ook in een relatief hoge prijs voor mijn vlucht met 6+ maanden van te voren reserveren. Er is een duidelijk sterk stijgende populariteit voor AE's BC te bemerken over de jaren daarin en seat availability.
Citaat:
Wat de kosten voor de stoelreservering AMS>DUB betreft, die vallen mee, vanaf €2,50 p/p/p/v, en voor een paar cent meer zit je op rij 1.
Koffers is hetzelfde als bij bijna iedere LuMij, economy 1x 23kg grtais.
In eco wel, in BC echter niet. Bij andere airlines in BC is het 3 x 32 kilo. Bij AE is dat maar 3 x 23. Nogal een verschil uiteindelijk. Vooral omdat AE veel beperkendere formaateisen hanteert voor koffer 2 en 3. Dit geldt overigens ook voor de vlucht AMS-DUB indien itinerary in 1 boeking gedaan is. Alhoewel op die vlucht geen BC is, hebben geboekte BC-klanten op die vlucht wel recht op de extra zaken zoals de ruimere bagagge criteria, toegang tot lounge op Schiphol, incheck via BC desk etc. Een situatie die heel normaal is bij menige airline, zodra er een leg in BC is mag je gebruik maken van alle omringende faciliteiten op beide legs, ongeacht of 1 of beide in BC geboekt zijn (uiteraard krijg je geen BC seat wanneer wel beschikbaar op een 2e leg maar die geboekt hebbende in eco ;) ). Dit geldt weer niet wanneer je apart DUB-MCO boekt en apart AMS-DUB boekt en dus verschillende itineraries hebt.
In de luxere jaren waarin ik nog eco vloog was ik geen fan van AE, vooral vanwege het feit dat ze niet dagelijks op MCO vliegen en een uitval van vlucht om welke reden dan ook makkelijk kan resulteren in een meerdaagse vertraging. Bovendien was -en ben- ik niet happig op Europese airlines in combinatie van vliegen met gezondheidscriteria. Tijden veranderen, is gebleken. ;-) Gezondheid begon het inmiddels te vereisen dat ik BC reis wat een hele lieve duit kost, zachtst gezegd. Toen een TA cruise op de agenda stond en ik slechts een enkeltje nodig had, werd dat helemaal te zot voor woorden. Of ik even €3000,- meer wilde neertellen voor de eerst goedkoopste optie na AE. Neuh, dan avonturieren we het eens. Helaas is die reis door gezondheid geannulleerd en werd het daarmee een retourtje AE AMS-MCO een paar maanden later. Eerlijk is eerlijk; AE zet op BC niveau een zeer gedegen produkt neer. Prijzen die elke andere concurrent doen verblozen. Goede service aan boord en op land, zeer hoog ratio van personeel per passagier, kwalitatief goede voorzieningen. Dublin is sowieso een prettige airport -nog nooit zo'n verlaten airport gezien-, preclearance van customs op DUB is erg handig, al met al een produkt waar qua kwaliteit en niveau menige andere aanbieder op AMS-MCO route het niet beter of beduidend minder op doet.
-
Aer Lingus heeft stopcontacten volgens hun site: Inseat power points, located under your seat cushion on all aircraft with on-demand entertainment (1 power point between every two seats).
Zijn deze ter beschikking op de vluchten naar Orlando en,indien ja, welk formaat van stekker aanvaarden deze?
mvg
-
Volgens een ander forum.. de 3 pins UK/Ierse stekker!
(UK/Irish normal 3 pin plug socket)
http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=547984
-
Citaat:
elstars
Bedankt elstars,
Had ik ook al gelezen, maar soms zijn deze aangepast zodat onze stekkers er ook in passen.
zie deze afbeelding: http://www.dhresource.com/albu_103855015_00/1.0x0.jpg
Vandaar mijn vraag of onze stekkers er ook in passen.
mvg
-
Hi Satpet,
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Aer Lingus de stopcontacten aanpast op "onze" stekkers. :?
Tip:
Bij blokker koop je een 4 delige set waar ook de UK stekker op zit!
2.99 euro!:-$
-
Citaat:
elstars
En de Amerikaanse 2 platte pennenstekker past ook (bij ons althans).
-
Kan iemand antwoorden die al met Aer Lingus gevlogen heeft?
En ja ik heb al een adapterset voor de hele wereld, maar dat is niet de vraag.
-
Klantenservice Aer Lingus...?
-
Citaat:
satpet
Kan iemand antwoorden die al met Aer Lingus gevlogen heeft?
En ja ik heb al een adapterset voor de hele wereld, maar dat is niet de vraag.
Oké, als het al niet over kwam, NEE, "onze stekkers" passen niet.
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
Oké, als het al niet over kwam, NEE, "onze stekkers" passen niet.
Bedankt,
Ik moet dus enkel mijn US adapter meenemen.
mvg
-
Goed... dan past de stekker, maar wat komt er uit het stopcontact???
110 V
220 V
240 V
50/60Hz?
De meeste electronica is tegewoordig voorzien van een variabele adapter, maar je weet maar nooit...:-k
-
Ik had m'n voltmeter niet bij me, maar in ieder geval genoeg stroom voor de laptop, en die doet het nog steeds :lol:
Maar zoals je al zegt, de meeste adapters kunnen jouw voltages aan, dus zal het niks uitmaken.
-
Wij gaan van het weekend onze tickets boeken bij Aer Lingus. Weet iemand of je bij Aer Lingus ook via Ideal kan betalen of accepteren ze alleen maar de creditcard?