Re: Castmembers en kids; taalprobleem?
In de diverse landen in Epcot zul je inderdaad de taal kunnen spreken van desbetreffend land. Niet elke CM spreekt desbetreffende taal, maar er zijn er altijd wel diverse. In Duitsland en Noorwegen is het me al meermaal gebeurd dat ik tegen een NL-sprekende en/of begrijpende CM ben aangelopen. In geheel WDW heeft elke CM een naambordje, waarop naam en de gesproken talen staan. De talen staan aangegeven met vlaggetjes. Zo kun je in 1 blik zien welke talen desbetreffende CM spreekt. Veel Nederlands zul je binnen WDW niet tegenkomen, maar het kan je op de meest gekke plekken toch gebeuren. Zo blijkt er een serveerster te werken in het Plaza Restaurant dat een paar woordjes NL spreekt.
Kinderen doen over het algemeen niet moeilijk over andere talen. Kijk maar eens hoe snel ze beste vriendjes zijn met kinderen die een andere taal spreken. Tel daar bij op dat in WDW meer dan genoeg kinderen komen die weinig of geen engels spreken. De CM's weten daar over het algemeen goed mee om te gaan. Gebaren om taal te ondersteunen, in de belevingswereld van het kind gaan zitten, noem maar op.
Overigens kun je alleen aanwezig blijven bij de activiteiten waar dit toegestaan is. Er zijn diverse activiteiten op WDW-terrein die 'kids only' zijn. Denk hierbij bijv. aan de diverse pirate cruise activiteiten op de diverse resorts.
Een enkele keer vonden mijn kids het wel jammer dat ze niet alles verstonden (ze zijn 5 en 6) maar over het algemeen spreken beelden meer dan woorden en er is natuurlijk zoveel dat ze zien in WDW. Epcot zijn we niet geweest dus geen ervaring mee. Verder vind ik het heel leuk om te zien hoe snel ze een paar woorden oppikken!
In Epcot bij de KidCot funstops nemen de castmembers voldoende tijd voor de kids. Maar de kds zijn daar vooral zlf bezig: ze krijgen er een symbooltje voor aan het masker dat ze kunnen krijgen en kunnen het masker inkleuren. Wij doen dat al jaren, sinds onze zoon 3-4 is en hij heeft nooit iets van taalproblemen of zo gehad.
Waar mijn zoon wel problemen had was bij attracties die interactief "humoristisch" zijn, en dan met name in Epcot "Turtle talk with Crush" en Monsters, Inc. Laugh Floor in Tomorrowland in Magic Kingdom. Grappen vertalen is nooit leuk en je bent dan toch altijd weer te laat. Maar gelukkig zijn er nog tientallen andere dingen die de kids leuk vinden ook zonder de taal te verstaan.
Ik vond het altijd opvallend hoe snel kinderen toch verstaan wat er in het engels wordt gezegd. Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar ze pikken een taal echt heel snel op. Niet dat ze als ze een jaar of 6 jaar zijn, meteen al goed engels spreken, maar ze verstaan dan wel al snel een heleboel.
Allemaal bedankt voor jullie reacties. Mijn kids zijn 3 en 7 (bijna 8)oud als we gaan. Inderdaad kunnen kinderen veel op basis van gebaren en pikken ze dingen snel op. We kunnen niet wachten tot we gaan.8-)
Re: Ervaring met een kleintje van 2 jaar en 9 maanden?
Allereerst genieten van je vakantie, je kind zal hoe klein ook weer veel indrukken opdoen maar zal ook best genieten van Disney.
De rust tijden en dergelijke zullen niet veel verschillen van je normale leven, enige nadeel is de zon en de warmte waar je wel even goed rekening mee moet houden. Dus zorgen voor voldoende bescherming en aandacht voor voldoende drinken.
De attracties waar de kleine niet in moet gaan is denk ik al snel duidelijk als je de attractie info bekijkt, in ieder geval de dyno rit in Disney overslaan. Leek ons wel kunnen maar bleek toch veel te eng voor onze kleine van 3,5 vorig jaar.
Verder hebben wij weinig problemen ondervonden met de kleine, misschien is het eten nog een puntje afhankelijk van wat de kleine wel of niet lust.
Wij gaan zelf met ons zoontje van net 3 in augustus tot 4 september.
We laten dan wel weten hoe het was.
Wat betreft de attracties is er sowieso de hoogte beperking waardoor de allerengste attracties uitgesloten worden en verder is het je gezonde verstand gebruiken en je kind voorbereiden op wat ze gaat zien (mickey wint altijd, dit is niet echt alleen maar show zoasltelevisie, het wordt nu donker en er komt hard geluid etc etc).
Als een kind voorbereid is, gaat het al veel gemakkelijker.
Misschien een tikje offtopic maar deze ervaring wil ik toch wel kwijt. Mijn zoon Erik was 8 jaar en we zaten in Montreal op een groot straatfeestenevenement. Erik wilde graag meedoen aan een of ander spel met ridders en een schone jonkvrouwe. En dus krijgt hij, net als een aantal leeftijdsgenootjes, een zwaard in de hand gemaakt van een ballon. De briefing - in het Frans - van wat de bedoeling is gaat uiteraard helemaal langs hem heen en aangezien de jongens allemaal op elkaar in aan het hakken zijn met hun zwaarden, schijnbaar zonder orde, doet hij vrolijk mee. De spelleider geeft zo nog wat aanwijzingen aan de jongens in het Frans, en op een gegeven moment gaat het hele grut ineens op commando voor dood op de grond liggen. Behalve Erik natuurlijk want die had natuurlijk niets ervan begrepen. Dus staat-ie daar verbaasd rond te kijken terwijl zijn leeftijdsgenootjes dood liggen te wezen. Reactie van de spelleider: hij duwt Erik met zachte dwang ook tegen de grond. Uiteraard alles op video vastgelegd, het is het komische hoogtepunt van de vakantie-DVD. De moraal: al snappen ze er niks van, lol hebben ze toch wel.
Er zijn op het forum veel mensen die met kleine kinderen naar Orlando zijn geweest. Elk kind is natuurlijk anders (en de ouders).
Ons zoontje is nu 6 en gaat al vanaf toen hij net 1 was elk jaar mee.
Als je naar Disney gaat dan raad ik je aan om gebruik te maken van de babyrooms. Daar kun je in alle rust je kinderen verschonen, eten geven etc.
Er staat een magnetron en een luie stoel en er is voor de iets grotere kinderen een kinder wc. Ook voor jezelf een verademing.
Ons zoontje sliep makkelijk in een buggy en dus gingen we gewoon de hele dag op pad en hij sliep wanneer hij moe was gewoon heerlijk.
Jackie