Re: Vliegen KLM vliegtuigen van Amsterdam naar Orlando
KLm werkt samen met Northwest en niet met United Airlines. Het is heel goed mogelijk dat alle vluchten door Northwest worden uitgevoerd. Vanuit Amsterdam is het niet mogelijk om direct naar Oralndo te vliegen.
Met de KLM mag je ook 2 stuks bagage van 23 kg per stuk per persoon meenemen naar Amerika.
Voor vliegangst raad ik je aan om eens contact op te nemen met de stichting Valk in Leiden.
Veel plezier.
Re: Vliegen KLM vliegtuigen van Amsterdam naar Orlando
Naar mijn weten kun je niet eens met een KLM toestel naar Orlando toe komen.
Je kunt wel in een KLM toestel van Amsterdam (wat overigens ook zomaar ineens omgezet kan worden naar een bv NorthWest vliegtuig) naar bv JFK of Detroit maar je moet altijd overstappen (omdat er geen rechtstreekse vluchten van Ams naar Orlando gaan) en de binnenlandse vluchten zijn nooit KLM toestellen altijd toestellen van partners zoals NorthWest.
Re: Hoeveel bagage Northwest Airlines?
Even voor alle duidelijkheid:
Ongeacht welke luchtvaartmaatschappij naar de VS (en o.a. ook Canada) geldt het piece concept (pc in ticket), en dat betekent voor economy passagiers per persoon max 2 x 23kg ruimbagage.
Re: Vliegen met KLM / Northwest Airlines
Zijn er nog mensen die recent met Northwest airlines naar Atlanta gevlogen hebben?
Ik ga met Delta/Northwest Airlines in September naar Atlanta in een 330-300 en wilde graag weten hoe de service is, en of in deze vliegtuigen je eigen schermpjes hebt.
BV. dank voor jullie ervaringen.
Indien je met een airbus 330-300 vliegt heeft iedereen eigen schermpjes. Verder krijg je een maaltijd, een snack en zijn niet acholische drankjes gratis.
De service is over het algemeen goed.
In alle A330-300 zitten schermpjes. Bij NWA zitten er ook spelletjes op die je met je afstandsbediening kunt bedienen (is niet bij elke maatschappij).
De service is op zich prima. Alleen is onze ervaring de laatste jaren bij NWA dat het Amerikaans (grond)personeel ronduit chag is. We hebben meermaals ervaringen met zuchtende en steunende mensen gehad als we iets wilden vragen. Vorig jaar konden we niet online inchecken, en moesten we dat op MCO nog doen. Het appaaat wilde de strips in onze paspoorten niet scannen en vroegen we de stewardess of ze ons even wilde helpen. HE was net alsof ze de mount everest moest gaan beklimmen. Er waren geen plaatsen naast elkaar meer voor beide vluchten (via Detroit) en ze wilde geen moeite doen om te kijken of er wat te fixen viel.
Zorg dat je niet achterin het toestel komt te zitten. de gangetjes zijn daar nauw en ze hebben personeel met nogal dikke...(tochus). ALs je dan ligt te slapen en ze komt langs...dan krijg je een kont in je gezicht ;-)
Maar we hebben ook positieve ervaringe hoor. Ze hebben ons in Detroit al eens goed geholpen toen ik kenbaar maakte vliegangst te hebben (ja en toch vlieg ik een paar keer per jaar, ik laat me niet ' kisten' ). Toen heeft de steward ons goed geholpen door ons op goede plekken te zetten.
Als je via KLM boekt dan houdt de KLM ook goed op de hoogte van wijzigingen in de vlucht. Ook al gaat het om een minuut verschil.
Maar elke maatschappij heeft mensen die hun baan niet leuk vinden denk ik dan!
Gewoon doen!