Re: Vliegen van/naar/via Detroit
Sluit me helemaal bij Bellalago aan.
Ik ben vorig jaar ook via Detroit heen en terug gevlogen.
Ging inderdaad vrij snel en het vliegveld (eigenlijk de terminal) is heel overzichtelijk.
Ik zou, ook omdat het je eerste keer overstappen in de US is, proberen een heenvlucht met zo'n 2 uur tussentijd te krijgen. Terug is 1 uur normaal voldoende op een kleiner vliegveld.
Ieder zal er zijn idee over hebben, maar ik boek gewoon niet met minder dan 2 uur overstaptijd op de heenreis.
Knaapje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Ebelix
Er gaan ongetwijfeld meerdere vluchten per dag naar Orlando. Als je de vlucht mist vanwege immigrations dan boeken ze je over op een volgende vlucht.
Dat klopt wel, maar met de kanttekening dat je er niet gek van moet staan te kijken dat de vluchten tussen 16:00 en 18:00 uur meestal behoorlijk vol zijn. Je mag dan geduldig tot de latere vluchten wachten en da's ook geen lolletje...
Daarom sluit ik me ook bij de tenminste 2 uur voorstanders aan.
Bovendien is het te hopen, dat je bagage op dezelfde vlucht als jij terechtkomt met eventuele wijzingen, anders kan je daar op MCO ook nog achter heen.
Knaapje
Het vliegveld in Detroit is niet zo groot, volgens mij is het goed te doen om binnen het uur je connectie te nemen.
Kan iemand me vertellen hoe ik er achter kom met wat voor type toestel ik vlieg en wat dan de voorzieningen (bijv. schermpje in elke stoel?)zijn?
Ik vlieg met Delta.
Iemand slechte ervaringen met hen? Of juist hele goede ervaringen?
Wat is je vluchtnummer? Met behulp van je vluchtnummer kan ik uitzoeken welke maatschappij, Delta of KLM, de vlucht uitvoerd en kan ik het type vliegtuig erbij zoeken en je vraag beantwoorden of wel of geen personel entertainment systeem aanwezig is.
Zijn afgelopen woensdag 27 juli voor eerst gevlogen met Delta naar Detroit D0251 stoelen 2, 4, 2. In elke een stoel een schermpje. Wij hadden een ochtend vlucht met een lichte lunch. We zaten op rij 34 met z'n vieren naast elkaar. Wij hebben dit als een goede ervaring ervaren. Andere keren altijd met United gevlogen.
Douane formaliteiten:
Ik heb een korte overstaptijd in Detroit aanstaande zaterdag. Wat kan ik doen om zo snel mogelijk de douane formaliteiten (wat doe je precies na aankomst in Detroit???) af te handelen, mijn koffers te halen en weer in te checken en niet hoeven rennen om de aansluiting naar Orlando te halen.
Vraag is: Wat is de procedure na aankomst in Detroit? Sorry, maar dit is nieuw voor ons. Het zou me wat geruster stellen als ik wist wat ons te wachten staat.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Wat is kort??? Procedure is het zelfde als op ieder US airport: Door immigration, koffer ophalen, door customs, koffer afgeven en naar andere gate. Detroit is een kleine overzichteljke luchthaven. Zorg dat alle formulieren goed ingevuld zijn en je geen etenswaren in je bagage hebt, zodat je op het formulier overal nee op kunt antwoorden. Reken dat je toch minimaal wel 1 uur nodig hebt, maar kan een kwartiertje langer zijn. Misschien heb je geluken ben je binnen 3 kwartier aan de andere gate. Goede reis Knaapje
Voor de overstaptijd is ook van belang hoe vroeg je op Detroit aankomt. Met de ochtendvlucht van 8 uur uit Amsterdam kom je om 11 uur aan in Detroit. Jullie zijn op dat moment de enigste bij immigraties. Verder zorg ervoor dat je vooraan in het toestel zit. Neem desnoods economy comfort stoelen. Zit op de eerste 5 rijen van de uitgang.
Alles hangt natuurlijk af van wat je korte overstaptijd is. 1,5 uur moet genoeg zijn voor Detroit.