Re: Meerdere fototoestellen meenemen
Je wil niet weten wat ik allemaal aan electronica in m'n rugtas gooi
- Netbook
- Fotocamera
- HD pocketcamera
- Ipod Touch 4G
- Ipod Shuffle
- Navigatiesysteem
- GSM (telt dat mee als electronica?)
Voorheen ook nog wel eens portofoons (2 tot 4 stuks) en een losse gps muis.
Vorige keer op Schiphol bij de 'extra' controle snapte die gast niet dat ik dat allemaal mee nam. :mrgreen:
Als ze dan ook zouden inbreken hier in huis als ik op vakantie ben, valt er ook weinig te halen, heb alles meegenomen. :) :mrgreen:
Die netbook is wel handig, alle foto's en video die ik heb gemaakt op een dag, upload ik dan naar bijv. Dropbox of andere online dienst, dat als mijn camera / netbook kapot gaat of gejat wordt, ik nog altijd online alle herinneringen heb staan tot ik thuis ben en de boel netjes kan wegschrijven op bijv. een DVD.
Ook bij ons gaan camera's (3 stuks) filmcameraatje en alle toebehoren, Nintendo, MP 3 spelers in de handbagage. Incl. alle batterijen, opladers, extra geheugenkaartjes en usb stick.
Ik heb verder een superklein extern schijfje, waar ik alles extra op wegschrijf. Ook voor het geval er iets met mijn laptop. Altijd check, check en dubbel check! :D
Foto's laat ik voorzichtigheidshalve op de geheugenkaartjes staan totdat ik thuis alles heb gebrand.
Misschien is Dropbox ook nog wel wat voor jou.. de gratis variant biedt 2GB vrije ruimte. Mocht er zelfs wat met je schijfje gebeuren, staat het nog steeds online.
Alleen maken we op vakantie wel iets meer dan 2 Gb aan foto's..
Of een gewone stick met meerdere GB aan opslag. Klein als een credit card en 32 Gb aan opslag. Stop je zo in je portemonnee en je bent nooit je foto's kwijt.
Tenzij je portemonnee gestolen wordt :)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Njit
Tenzij je portemonnee gestolen wordt :)
Die draag ik letter op mijn hart en ze zullen eerst mijn bh moeten jatten voor ze aan mijn papieren en eigendommen komen. En wee diegene die me daar denkt te "befoefelen". :mrgreen:
Ook weer een voordeel van vrouw zijn. Meerdere speciale plekjes om je eigendommen op te bergen. :-D
Mijn kleine externe schijf heeft nog meer opslagruimte. :D
Ik zet de foto's ook met behulp van jalbum on-line op onze website.
@Njit, dan betaal je wat geld voor meer ruimte. Of je zet thuis een NAS aan en dan upload je alles direct naar huis. Zat manieren.. of je neemt een Gmail account en je mailt jezelf elke keer foto's. Dan heb je 7,5GB aan ruimte. Daarnaast nog die 2GB van Dropbox en je zit zo op bijna 10GB.
@Tinkerbell; met een pistool tegen je hoofd geef je toch wel heel snel die portomonnee met daarin die extra usb stick.