Dit is de juiste link: http://www.douane.nl/particulier/rei...bagage-06.html
Afdrukvoorbeeld
Dit is de juiste link: http://www.douane.nl/particulier/rei...bagage-06.html
Denk nou niet dat ze bij de Nederlandse Douane achterlijk zijn, en niet door hebben dat je met een hele stapel nieuwe kleding het land binnnenkomt.
Je mag per persoon voor € 175,00 belastingvrij invoerren, en daarbij mag je NIET jouw aankoopbedrag over de overige leden van je gezelschap verdelen.
Nou zitten ze echt niet te loeren of je soms voor een paar Euro's teveel aan persoonlijke kleding, of Disney T-shirts hebt meegenomen, maar als je een golfuitrusting van € 400,00 hebt gekocht, heb je een goede kans om voor de bijl te gaan.
Ook camera's en electronische spulletjes vormen een geliefde prooi voor de heren, waarbij ze aan de hand van het serienummer kunnen zien waar het produkt is verkocht.
Bij kleding het advies om inderdaad de prijsjes te verwijderen, en ze tijdens de vakantie gebruiken.
Let op wat je doet, de boetes zijn niet mis !!
Eric
Hoe zit dat in Dusseldorf? Geld daar het zelfde Eric ? En anders iemand die wel met de duitse douane ervaring heeft, Dit is mijn eerste vertrek va en naar Dusseldorf. Groetjes maris. :shock:
Binnen de EU geldt vrij verkeer van goederen. Dus geen probleem !
Inderdaad, zoals Eric zegt, ze weten precies hoe het werkt bij de douane. En overigens, je mag het bedrag van € 175 wel niet verdelen over je reisgenoten, maar als je veel kleding hebt, met allemaal waardes die onder de € 175 ligt, dan kan/mag je natuurlijk wel verdelen. Je zegt dan gewoon dat het voor verschillende personen is. Gewoon met z'n allen door de douane.
Vorig jaar ben ik een week naar Los Angeles/San Diego geweest, en ik vloeg via New York. Mijn familie bleef nog in New York en ik vloog alleen door naar Amsterdam. Ik had waarschijnlijk voor 800 euro aan kleding bij me, met name voor vrouw, dochter, zoons en kleindochter (zelf heb ik wel genoeg inmiddels). Aangezien ik Elite Plus ben bij KLM krijgen mijn koffers voorrang bij het in- en uitladen van het vliegtuig. Dus ik had zo'n beetje als eerste mijn koffer. Toen ik, met koffer en trolly, door de douane liep, stonden ze met 10 personen bij de uitgang !!! Ik stoicijns doorlopen, maar helaas. 'Heeft u iets aan te geven ?'.
Nee hoor, niets aan te geven. Wilt u even meelopen dan en koffer openmaken. Daar lag allerlei kleding in, die duidelijk niet voor mij was. Met alle labeltjes eraf. 'Heeft u de bonnetjes nog ?'. Nee hoor. Hij zoeken in mijn trolley, in alle kleine vakjes, en helaas, daar zaten de meeste bonnetjes verstopt ..... 'Voor hoeveel heeft u gekocht ?'. Euh ... iets van 300 dollar ? Jaja, lijkt wel wat meer meneer ? Hij 1-voor-1 door alle bonnen heen. 'Waarom heeft u labels eruit gehaald ?'. Nou, zijn kado's voor mijn kinderen. 'Het lijkt toch wel meer dan 300 dollar, wat denkt u ?' Nou, misschien 400 - 500 dollar ? 'Weet u hoeveel u mag invoeren ?'. Geen idee. Maximaal 175 euro, anders moet u over de rest belasting betalen ... Oh ....
Nou, weet u wat meneer, laat dit een waarschuwing zijn voor de volgende keer. Pak maar in en loop maar door ...... Pfffffft .... Zweet over mijn rug, mijn vrouw en kinderen stonden maar te wachten buiten .....
Elke keer als ik nu door de douane moet, ben ik redelijk gespannen (en helaas zullen ze dat waarschijnlijk herkennen). Maar goed, afgelopen vakantie in Orlando niet gepakt. We liepen gewoon met vrouw en kinderen erdoorheen. Dat scheelt volgens mij wel. En vluchten uit New York zullen ze wellicht ook beter op letten.
Wat ik nu doe (pas vlucht terug uit Colorado) is veel aandoen wat ik voor mezelf heb gekocht (jaja, nu toch wel, het was echt ZO goedkoop, kon het niet laten liggen), tussen alle vuile was invouwen en voor vrouw, dochter kinderen de bonnen bewaard en kaartjes met prijs eraan. Dat zien ze toch. Want stel dat ze je pakken, en je hebt geen bonnen, dan gaan ze de werkelijke waarde schatten. En aangezien alles zo goedkoop was, was de waarde veel lager dan in Nederland. Maar goed, weer niet gepakt. Maar goed, wat is het beste ?!?!?!
In ieder geval is het verstandig als je bonnetjes of gebruiksaanwijzingen (en de software die bij nieuwe dingen hoort) apart per post naar huis te versturen.
Het is uiteraard aantrekkelijk die I-pod daar veel goedkoper te kopen (heb ik ook gedaan hoor) en als je hem gewoon in je zak hebt en gebruikt, hebben ze het nooit in de gaten, als maar niet de doos of de CD in je bagage zit !!
Eric
Njit,
Doordat ze aangeeft dat ze zelfs geen vulpen mee mag nemen blijkt dat ze op de door jou genoemde pagina is geweest. Het is n.l 1 pagina verder als die ik noem en deze verwijst dus. :lol:
Maris,
Wat je meeneemt en voor hoeveel geld moet je zelf weten, maar de officiele regels zijn zo en als je gesnapt wordt en boete krijgt of in beslagname moet je niet mekkeren.
Er zijn hier al ellelange en zeer moeilijke discussies op dit en het Orlando-forum over geweest.
Het is en blijft maximaal EUR 175 taxfree.
Mattrob,
Je antwoord klopt. Maris bedoelt echter dat zij vanuit de US in Dusseldorf landt en dan gelden dezelfde regels als wanneer zij op Schiphol landt.
Daarna gelden tussen Dusseldorf en huis de EU regels.
Succes
Knaapje.
Ik gebruik voor mijn printer een lader die ik jaren geleden ooit in Amerika heb gekocht, dus ja, met platte pennen. Die neem ik dus al jaren mee heen en weer, dus zoiets kan inderdaad, maar ja, als de douane al achterdochtig is, kunnen ze inderdaad daarover vallen, en bewijs dan maar eens, dat je het apparaat al in je bezit had.
Eric
Mijn vraag was ook of ze in dusseldorf ook niet zo er mee bezig zijn, want in amsterdam werd helemaal niemand aangehouden bij de douane. Ik kreeg het idee dat ze het heus wel wisten, dat iedereen daar flink inkocht. Zijn ze in Dusseldorf wel strenger er in ? Ik was namenlijk van plan om meer mee te nemen, en ben wel zo'n type die dan wel mekkert als je aangehouden wordt . Wees eerlijk je baalt enorm als je de werkelijke waarde moet betalen voor je shirt van 19 dollar en in nederland 80 euri's. Maar goed , mijn vraag was : zijn ze naar jullie ervaring even oplettend als in amsterdam ? En tellen de soufenier T-shirts van disney van de parken ook mee in de aangift bij de douane? Groetjes maris. :shock:
Feit blijft; alles wat je mee neemt boven de €175,- p/p moet je aangeven,want anders is het smokkel. Al is het voor eigen gebruik, souveniers of wat dan ook.
Maar er is (bijna) niemand die aangifte doet en ben je dus afhankelijk van de competentie en de scherpzinnigheid van de douane. Gelukkig hebben ze van motoronderdelen weinig verstand :wink: en als je met een wiel in je handbagage aan komt (of een complete uitlaat,ook gebeurt) vallen ze om van verbazing en is de boodschap: "Ga maar lekker knutselen". :lol:
Kleding, schoeisel e.d dragen we gewoon, of is op z´n minst een keer gedragen en zolang je niet met meerdere gelijke exemplaren aankomt (Disney cq Harley handel bijv.) zullen ze echt niet zo moeilijk doen.
Maar als je dan "gepakt" wordt, moet je je verlies maar nemen :cry: en de invoerrechten en boete betalen. Je hoort (en bent waarschijnlijk) immers op de hoogte te zijn van de bepalingen, hoe belachelijk laag die ook zijn :evil: . Maar gelukkig gaat het vaker "goed" dan "mis".
Alles wat je in het buitenland koopt telt mee, en de douane regels zijn hetzelfde in Duitsland als bij ons.
Duitsers kennende zijn ze zeker niet makkelijker dan Hollanders.
Eric