Re: Weer/drukte augustus 2009 in Florida
Wij zijn van 11 Juli t/m 3 augustus 2008 gegaan met 3 kinderen 17 - 14 - 6
Het is ons qua weer allemaal meegevallen we konden overal goed tegen en hadden weinig regenbuien. We hebben Key West - Miami en Orlando aangedaan. Onze volgende trip zal ook in die periode vallen.
Grz
Ton
Ik heb even zitten zoeken maar kan het niet zo snel vinden:-k. Er is al veel gezegd over het klimaat en de drukte per seizoen, maar hoe laat wordt het midden in de zomer eigenlijk donker in Orlando?
Ongeveer 20.00 uur, hier kun je het vinden:
http://www.sunrisesunset.com/calendar.asp
Je bent niet de eerste die met die vraag komt, uiteraard. Daarom hebben we het ook al op een centraal punt op het forum opgenomen in een topic mt andere "variabele" zaken als het weer en de dollarkoers:
http://floridaforum.nl/announcement.php?f=11
mei-vakantie of augustus 2010 ??
hallO
Ik kom er stilaan achter dat de tickets in juli/aug toch echt een stuk duurder (zullen) zijn dan in mei dus nu ben ik aan t uitpluizen of t niet slimmer is om van 1-15 mei te gaan. Misschien ook omdat t dan minder
warm is en evt minder druk in de parken?
Zijn er mensen hier die daar iets zinnigs over kunnen zeggen?
We gaan sowieso 'maar' 2 weken (Orlando) en willen een villa huren, incl huurauto.
Ons gezelschap bestaat uit 3 volwassenen en 2 kids, 12 en 15 jaar.
Re: mei-vakantie of augustus 2010 ??
Mei vs. Augustus:
Augustus = start hurricane seizoen dus kans op (dit jaar niks....) + 's middags heftige regens en vaak onweer.
Augustus = ook Amerikanen vakantie dus kans op extra druk. Dit jaar uitsluitend probleem in het (niet meer) Magic Kingdom, overige parken geen enkele drukte overlast. (kinderen willen hier nooooooit meer naartoe.......)
Augustus is lekker de tijd nemen want langer vakantie. De tickets zijn het duurst, het verblijf is goedkoop. Je kan voor weinig meer 3 weken gaan.....
Augustus is minder last van jet lag want meer tijd om uit te rusten (in ieder geval de kinderen)
Mei = rustiger weer + waarschijnlijker beter weer dan thuis
Mei = heel krap aan plannen om precies 14 dagen te kunnen; gelijk de volgende dag weer naar school cq werk (jetlag)
Mei = weinig vliegtuigstoelen beschikbaar om precies 14 dagen te gaan en bijna iedereen wil "maximaal"
Mei = wat ga je dan nog in de zomer vakantie doen????
Kortom; ga een plus & min lijstje maken en kijk wat er beschikbaar is (vliegplaatsen) en wat je het comfortabelst vindt......
En ja, augustus is SALE in de outlets!!!! TH spijkerbroeken voor 18 dollar.....
TIP: ga in augustus, neem een paar dagen meer, maak een stopover in New York (3 nachten) en neem die stad ook mee. Absoluut de moeite waard (= ervaring kind 9 & 13!)
onze voorkeur gaat uit naar de meivakantie, want, beter weer en de tickets zijn goedkoper.
Wij gaan ook altijd maar twee weken, want mijn man heeft niet zoveel vakantiedagen en da's altijd krap met plannen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Mei vakantie omdat
-het weer dan perfect is (gewoon lekker warm en geen regen)
-het niet heel erg druk is
-de tickets goedkoper zijn
Ik ben nog nooit in de zomer geweest maar die hitte lijkt me niks en die dagelijkse regenbuien vind ik echt niet leuk.
Het nadeel van de meivakantie is dat je maar 2 weken kan maar goed, je gaat niet langer dus dan valt die reden al af.
Als je op tijd boekt dan kan je zeker wel stoelen krijgen op de juiste datum.
Veel succes met plannen.
Jackie
Wij zijn in de zomer geweest. Was er behoorlijk druk in de parken. Ook regelmatig een flinke regenbui aan het einde van de middag. Komend jaar gaan we eind april begin mei 3 weken. Zoals wij van een aantal regematige Florida gangers hebben begrepen is het dan rustiger en het weer is er erg lekker!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
patgooss
Komend jaar gaan we eind april begin mei 3 weken. Zoals wij van een aantal regematige Florida gangers hebben begrepen is het dan rustiger en het weer is er erg lekker!
Wij gaan al jaren in april of mei en ook dan is er altijd SALE in de outlets!!!!