Medicatie mee naar Orlando
Heb net geprobeerd iets te vinden over medicijnen. Ik wil graag immigran voor mijn migraine meenemen. Kan dat zonder meer en hoe moet ik dit meenemen? Heb ik hier ook een paspoort voor nodig.
En onze dochter heeft regelmatig paracetamol nodig is dat daar goed te verkrijgen(zetpillen) of zeggen jullie dat ik dat beter mee kan nemen.
gr Yvonne
Re: Medicatie mee naar Orlando
Voor je door de dokter voorgeschreven medicijnen kun je ht beste altijd een medisch paspoort menemen, te verkrijgen via je huisarts of apotheek.
Paracetamol kun je in de VS ook gemakkelijk krijgen, in supergrote verpakkingen zelfs. Het heet er alleen anders: acetaminophen. Kijk ook maar eens op Wikipedia hierover.
NB: Ik neem elk jaar altijd één of twee grote potten paracetmol en ibuprofen mee uit de VS. Veel goedkoper in die grote verpakkingen daar. En niet van die stomme doordrukstrips, gewoon in een grote pot!
Paracetemol is volgens mij gewoon goed te verkrijgen. Maar als je ervaring hebt met een bepaald merk dan zou ik die gewoon meenemen. Echt een gewicht is het niet...
Het gaat me ook niet om het gewicht, eerder om het feit dat ik geen problemen wil.;)
Ik zal voor mijn medicatie een medisch paspoort halen.En de zetpillen neem ik dan wel een strip mee.
Zal nog even verder speuren.:D
gr.yvonne
Hallo,
Onze oudste zoon gebruikt ventolin en flexotide voor zijn astma, wij zijn bij de apotheek geweest voor een medisch paspoort en bij de dokter voor een dokters verklaring. Zo heeft de assistente mij uitgelegd dat dit voldoende was.
Gr AStrid
Ja op zich is een medisch paspoort van de apotheek voldoende. Je hebt dan geen problemen.
Voor sommige medicijnen heb je een extra verklaring nodig (medicijnen die onder de opiumwet vallen).
Maar neem je medicijnen altijd verpakt mee.
Dit houdt in, in het originele doosje met je apotheeksticker (naam enz enz) erop. En dan daarin ook de bijsluiter.
Dit geldt voor alle medicijnen dus ook puffers etc etc
Met medicijnen als Ventolin, Serevent, Flexitide en Seretide zul je geen last krijgen, dat zijn redelijk veelgebruikte middelen en echt wel bij de douane bekend.
Zorg in ieder geval dat je je medicijnen (en je medisch paspoort en verklaring) in je handbagage doet en bij je houdt. Niets zo erg als koffers die een andere vlucht hebben genomen, en daar je medicijnen in zitten.