In de meeste gevallen wel. Maar het kan natuurlijk van complex tot complex verschillen. Meestal staat dit gegeven wel vermeldt bij de info over het appartement of townhouse, zo niet dan zou ik het gewoon even vragen.
Afdrukvoorbeeld
Als het water (te) koud is ga je automatisch ook minder gebruik maken van het zwembad en dat is dan weer zonde natuurlijk.
Je kunt altijd de verhuurder vragen wat het kost om het in de maand april te laten verwarmen, ik neem aan dat er ook een soort van thermostaat tussen zit en dat deze in de warmere maanden sneller warm is dus ook minder verbruikt.
Je kunt dan altijd vragen om een special price.
Greez
Johan
Ik zou wel poolheating nemen want s'avonds koelt het nog snel af in die periode.
Wij willen een bungalow huren met zwembad, maar we zijn nog aan het twijfelen of we het zwembad willen laten verwarmen.
We gaan eind april/begin mei.
Graag zou ik wat ervaringen horen van mensen die het zwembad wel of niet hebben laten verwarmen.
Toen wij 2 jaar geleden in nov/dec geweest zijn, hadden we in eerste instantie gekozen om het niet te verwarmen. Ook wij waren daar op terug gekomen haha. De eerste week was het namelijk koud!! En te koud voor de tijd van het jaar
Hier in nederland was het 10 graden te warm en daar was het 10 graden te koud! Dus toch maar de 2e week dat zwembad laten verwarmen.
Vorig jaar ook villa met zwembad maar toen niet gezwommen, dus ook niet laten verwarmen.
Dit jaar toch maar gekozen voor alle dagen te verwarmen. ook al is de temp op dit moment 28 graden.
Ik heb een keer een huis met zwembad gehuurd waar men de pool heating aan had laten staan. Ik kan je zeggen dat dit een zeer onaangename ervaring was, want het water was gewoon te warm (ja dat kan ook nog :wink:). Die heb ik uit laten zetten. Ik heb het dan over de maand mei, en heb geen ervaring met de maanden wat later in het jaar.
Hoi Remco & Vanessa;
Eigenlijk zou dat wel eens nodig kunnen zijn,maar doorgaans is het niet nodig,als de zon van de partij is ben je blij met een "frisse duik".
Wel moet je,indien je verwarmd water wenst,ietsje meer betalen in de huur van de villa.
Mvg
Harley,Belgie
In de meeste gevallen kun je de zwembad ook nog ter plaatse regelen...
Hoi Remco,
Wij gaan vrijdag 19 december naar Davenport (dicht bij Orlando) en hebben in onze pool ook verwarming genomen. voor die paar €...
Wij zitten volgend jaar eind april, begin mei in een villa in Orlando. Ik ben een echte koukleum, maar mijn vriend springt zo het water in. Misschien toch wel verstandig om zwembadverwarming te nemen? Dit jaar (maart) hadden we ook zwembadverwarming, maar ik heb maar 2 keer kunnen zwemmen, omdat de verwarming op de laagste stand stond (en er zelfs soms onder) en het was gewoon te koud.
Ik vraag me ook af, wat is de temperatuur dat het water hoort te zijn?
We hebben als laagste temperatuur 73,4 F gehad.
http://i32.tinypic.com/etfqc3.jpg
En op een avond kwamen we thuis (nadat we 's middags hadden geklaagd dat de temperatuur zo laag was) en toen was de temperatuur ineens 93 graden F. Voor mij wel lekker, maar te warm voor Roland. De volgende dag was de temperatuur weer laag. Rond de 79/80 F. De rest van de vakantie ook deze temperatuur. We hebben 2 keer geklaagd, maar dat mocht niet baten.