Dit is zeker niet altijd zo. Zelf heb ik bijv. bewust mijn dining plan voor afgelopen sept. wél betaald om zo gebruik te kunnen maken van korting de men op de kamer bood. Ik heb hiervoor mijn eerder gemaakte reservering incl. free dining aan de wilgen gehangen. De tweede actie leverde mij ruim $150,- meer korting op voor 8 nachten in een moderate resort. \\:D/ In mijn geval betrof dat toen 1 persoon, maar ik heb het ook al bij boekingen voor 2 volwassenen zien gebeuren. Voor gezinnen loont free dining sneller, maar ook daar is het niet altijd een wet van Meden en Perzen. (denk bijv. alleen al eens aan gezinnen met kinderen onder de 3 jaar)
Wat ik wel zou doen; boek de korting die je op dat moment kunt krijgen, ongeacht welke het is. Kortingen die later uit komen kun je dan alsnog proberen te scoren. Mocht je deze latere (en eventueel betere) acties dan niet kunnen scoren -soms is de verkrijgbaarheid zeer beperkt- dan is er immers nog altijd geen man overboord aangezien je een eerdere actie hebt gescoord.
Zelf heb ik bijv. nu een reservering voor de volgende trip staan, gedeeltelijk via een AAA-discount. Ik verwacht pas rond augustus 2008 de eerste acties waar ik gebruik van zou kunnen maken -we reizen dec 2008-. Op dat moment kijk ik gewoon per actie waar voor ons zowel financieel als qua gemak het grootste profijt ligt.
Eventueel addertje onder het gras; 'room only' boekingen via bijv. de AAA of onder de AAA-discount via Disney WDTC zelf zijn wél uit te breiden met de MYW tickets, maar níet met het dining plan omdat je immers geen vacation package afneemt. Veel acties die via Disney lopen waar men een 'room only' discount hebben, hebben een broertje of zusje waarbij men dezelfde korting op de kamer kan krijgen, maar dan als vacation package. In 2008 kan dit voor zowel het gewone dining plan als dining deluxe. Deze andere codes staan niet altijd op de WDW-website, dus even een belletje plegen naar Amerika kan in zo'n geval erg lonend zijn.