Thanks.....
Afdrukvoorbeeld
Thanks.....
Wij gaan net andersom. Op de terugweg gaan we van Orlando via Chicago naar Nederland.
ooit heb ik gehoord dat als je amerika verlaat het allemaal veel makkelijker is.
Iemand ervaring met een terugvlucht en overstap in Chicago ?
Volgens het vluchtschema moeten we 4 uur wachten :-?. Is er wat te doen op chicago airport?
In 2007 heeft Corrus het al eens uitgezocht; je hebt ruiuiuimmm de tijd. Chicago is een druk knooppunt en je hebt alle tijd om een beetje rond te neuzen. In de international terminal vind je tal van winkeltjes, fastfoodtenten, kroegjes en koffiekioskjes.....Klik hier voor meer info over het vliegveld.
Citaat:
ORD
from Domestic to International 75mins.
Volgens Worldspan CRS
Hoy allen,
Dit jaar willen we weer naar de states gaan.
Nu hebben we een mooie aanbieding gezien maar we hebben maar 1uur en 45minuten overstaptijd in chicago.
Nu lees ik ook dat in chicago je aankomt in gate 5 en vertrekt in gate 1 is dit te doen? (we zouden met united vliegen)
Is dit te doen?
groetjes, sven
Heenreis of terugreis? Voor de terugreis is het geen probleem.
Voor de heenreis zou ik even in het schema kijken of er nog meer vluchten richting Orlando gaan. Bellen kan ook altijd, wellicht kunnen ze helpen. Het is krap, maar het zou moeten kunnen. De vraag is wat er met de security maatregelen gaat gebeuren.
Wi zijn een paar keer overgestapt in Chicago met United ( ook van gate 5 naar 1) en dit ging ieder keer makkelijk, binnen anderhalf uur. Vraag is echter wel of de veiligheidsmaatregelen weer niet aangescherpt worden.
Persoonlijk geen ervaring met deze luchthaven maar tot nu toe heb ik het altijd binnen een uur gered om bij de gate te zijn waar ik weer moest vertrekken op de heen weg. Tevens heeft elke luchthaven een minimaal benodigde overstap tijd en daar zal de luchtvaartmaatschappij echt rekening mee houden t.o.v. een aangeboden vlucht.
Ik zou hem gewoon boeken en me niet druk maken, mocht je het niet halen ga je een vlucht later door of met een andere maatschappij. Die tijd is toch ook afhankelijk van hoeveel vertraging je eventueel oploopt, waar je niet altijd wat aan kan doen. Maar om vooraf met alles rekening te houden, zou ik niet doen.
Overigens heb ik vandaag nog niet echt gezien dat de maatregelen op Schiphol zoveel scherper waren, heb er nog even naar staan kijken toen we aankwamen.
Probeer een latere aansluiting te krijgen. Een overstaptijd van 1 uur 45 minuten is voor Chicago nogal krap. Het kost mij meestal een uur tot anderhalf uur om op Chicago door alles heen te komen. En dan moet alles echt meezitten. Met de recente gebeurtenissen in het achterhoofd verwacht ik niet dat het er beter op gaat worden. Iets meer o overstaptijd is op zich niet verkeerd. Daarnaast is het beter voor je gemoedsrust.
Je zou een van mijn favoriete sites eens in de gaten kunnen houden:
http://apps.cbp.gov/awt/
Krijg je een indruk van de doorstroomtijden o.a. op O'Hare.
Knaapje
Momenteel even niet vliegen via Chicago: door brand in een traffic control center ligt alles stil.
http://www.usatoday.com/story/todayi...lity/16254133/
http://www.gannett-cdn.com/-mm-/5661...-456142062.jpg