Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013
Er is toch vast wel iemand ondertussen in Florida (of al geweest). Ergens gevraagd om een internationaal rijbewijs? Weet nog dat dit al tijden (jaren) geleden een vraag was.
Toen rade ook iedereen dit aan maar was niet nodig. Tuurlijk als dit nieuw is dan moet het, maar zie tussen Hertz en Alamo alweer verschillen.
Is dit verplicht vanuit de verhuurder of vanuit de staat (wetgeving).
Tuurlijk kunnen we allemaal naar ANWB gaan maar jaren geleden werd dit ook gezegd dat dit papiertje van ANWB ook niet veel voorstelde. En is dit papiertje dan wel officieel erkend als internationaal rijbewijs in Florida. Vragen die bij mij nog onduidelijk zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
peterwoudje
Dit antwoord heb ik gekregen van Hertz Florida via Hertz Nederland. Volgens hun is het niet nodig.
Voor het afhalen van de auto is het niet nodig, en zelfs niet toegestaan, daar telt alleen je "eigen" rijbewijs.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
peterwoudje
De mail heeft hij gelezen zat er namelijk bij.
Dan heeft hij het niet goed gelezen, ik vermoedt zelfs helemaal niet, want het staat er toch echt. Maar je kunt natuurlijk altijd gokken dat deze man gelijk heeft :confused:
http://www.flhsmv.gov/ddl/idp.html
Er staat zelfs een lijst bij van de AAA (Amerikaaanse ANWB) waar je die IDP kunt halen (ANWB,KNAC,VNG).
Maar of dat allemaal waar is ............
De verhuurders zijn niet het probleem zoals gesteld wordt in het artikel, ofwel de auto krijg je wel mee (waarschijnlijk).
Het probleem ontstaat als je wordt aangehouden of betrokken bent bij een ongeluk, wordt je aangehouden krijg je een bekeuring (of wordt je in de cel gezet) bij een ongeluk ben je niet verzekerd en ook nog eens strafbaar.
Zonet mijn autoverhuurbedrijf in Engeland gebeld die mij heeft verzekerd dat mijn Nederlandse rijbewijs ok is, dus geen enkel probleem.....
Het zou anders zijn als je bijvoorbeeld vanuit China zou komen.....
@mblokland: ben je zonder IDP ook niet verzekerd? Waar heb je die info gezien?
We zijn er dus uit, het is een nieuwe verplichting,
Citaat:
Foreign Citizens Visiting Florida
If you will be visiting Florida and driving on a foreign driver license, as of January 1, 2013 you must have in your possession an International Driving Permit (IDP) issued by your country of residence and a valid license from that country. This applies to any vehicle, including rental vehicles.
maar als de autoverhuurders zeggen dat het niet hoeft, moet je het gewoon niet doen. Zo simpel kan het zijn :up:
Nou, ik haal er 1 voor de zekerheid, wil het risico niet lopen dat ik word aangehouden,en het dan niet kan tonen...
En zo heb ik het ook begrepen na wat googelen, niet nodig voor autoverhuur, maar wel nodig als je bv wordt aangehouden door de politie.
Goed om te weten, binnenkort maar even halen.
Geen zin in risico's voor die "paar" euro.
Door autoverhuurders vorige maand nog niet om gevraagd. Ik ben bij balie van Alamo op MCO geweest, mijn broertje op Sanford. Is bij beide niet over gesproken. Maar als je door de politie wordt aangehouden .... ?
Dit is ook geen zaak van de autoverhuurders maar enkel van de politie. Die autoverhuurders zien dagelijks allerlei soorten rijbewijzen. Die weten echt wel hoe zo'n ding eruit ziet. Maar zo'n politieagent komt niet zo vaak in aanraking met een buitenlands rijbewijs..