Reisverzekering en een huurauto
Gaat dat samen? Wij willen binnenkort met ons gezin richting Florida en dan ook een auto huren.
Echter vroegen wij ons af, kunnen wij ook via een normale reisverzekering de huurauto meeverzekeren tijdens de trip? Dit lijkt ons namelijk wel zo praktisch.
Alvast bedankt voor jullie inzichten! :)
Re: Reisverzekering en een huurauto
Ik weet niet of dat kan.
Normaal gesproken zitten alle verzekeringen erbij als je vanuit NL een auto huurt.
Beste Maria1977, een reisverzekering dekt spullen die van jezelf zijn, je bagage, je geld enzo. En biedt ook dekking voor medische kosten (let wel even op of je een werelddekking hebt. En tot welk bedrag medische kosten worden vergoed). De auto is niet jouw eigendom en valt om die reden niet onder de reisverzekering. Zodra je een auto huurt kun je verzekeringen bij kopen. Vaak biedt het verhuurbedrijf dit automatisch aan. Hopelijk heb je wat aan deze info.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Maria1977
Echter vroegen wij ons af, kunnen wij ook via een
normale reisverzekering de huurauto meeverzekeren tijdens de trip?
Dit lijkt ons namelijk wel zo praktisch.
Dit is helaas niet mogelijk.
M
Citaat:
Lavie74
Beste Maria1977, een reisverzekering dekt spullen die van jezelf zijn, je bagage, je geld enzo. En biedt ook dekking voor medische kosten (let wel even op of je een werelddekking hebt. En tot welk bedrag medische kosten worden vergoed). De auto is niet jouw eigendom en valt om die reden niet onder de reisverzekering. Zodra je een auto huurt kun je verzekeringen bij kopen. Vaak biedt het verhuurbedrijf dit automatisch aan. Hopelijk heb je wat aan deze info.
Let er op dat de werelddekking mbt de ziektekosten gewijzigd is. Voorheen kon je dit als optie nemen bij je reisverzekering, nu gaat dat via je ziektekostenverzekering (in nederland). Wij hebben om goed verzekerd te zijn in de usa een aanvullend pakket moeten nemen:mad:.
Citaat:
wendy1
M
Let er op dat de werelddekking mbt de ziektekosten gewijzigd is. Voorheen kon je dit als optie nemen bij je reisverzekering, nu gaat dat via je ziektekostenverzekering (in nederland). Wij hebben om goed verzekerd te zijn in de usa een aanvullend pakket moeten nemen:mad:.
Goede tip thx! Check net de doorlopende reisverzekering van ons staat op europa. Thx again!.
@Wendy1, Waar heb je dat gezien dat je geen werelddekking meer bij een reisverzekering kunt nemen?
Bij mijn reisverzekering(Univé)kan ik nog steeds kiezen voor een aanvulling met werelddekking.
Ik breid altijd onze doorlopende reisverzekering uit met werelddekking voor de periode dat we in de VS zitten. Ik heb nog niet gehoord dat dat niet kan, zal er gelijk eens over bellen.
Ik denk dat er bedoeld wordt dat je je ziektekosten verzekering ook moet hebben MET werelddekking, dit zit niet bij de meeste minimale basis verzekeringen. En als je wat krijgt dan zijn de kosten vaak hoger dan hier in Nederland weten wij inmiddels uit ervaring. Gelukkig waren onze verzekeringen op orde en werd alles keurig betaald.