Re: Vliegtickets 2012 (excl. juli/aug)
Beste forumleden,
Bovenstaand voorbeeld heb ik persoonlijk reeds eerder meegemaakt de afgelopen jaren 2x voor een gemaakte reis naar China. Geboekte reis was in 2010 BRUSSEL vv BEIJING, toen met de trein naar Brussel midi gereisd, daar op het vliegtuig gestapt verolgens naar A'dam gevlogen om vervolgens van daar uit naar China te vliegen (ticket prijs was € 145,- goedkoper + stukje BRU=>AMS erbij) Dit jaar ook geboekt BRU-HKG, met het verschil deze maal per trein van af BRu=>AMS.
Deze keer niet naar Brussel gegaan met de trein, maar direct van uit R'dam naar AMS gereist met de Fyra (heb ik dus wel zelf nog moeten betalen) en vervolgens gewoon ingecheckt op Schiphol. Het enige verschil met "normaal" reizen van af AMS is, dat je niet van uit thuis al een boardingcard kan uitprinten en je stoel kan reserveren. Alle Brussel reizigers moeten aan de incheckbalie een instapkaart afhalen en bagage (natuurlijk) afgeven. Vervolgens op de terugreis, na aankomst op Schiphol mezelf gemeld aan de NS balie en op vertoon van je vlieticket een treinkaartje => BRU heb ontvangen. Natuurlijk was ik zo "stout" om vervolgens in R'dam uit te stappen. Werkte prima. In het 1e voorbeeld gaat dat nauurlijk niet, je moet fysiek aanwezig zijn omdat je vliegt, i.p.v. treint en je koffers zie je vervolgens pas terug op de plaats van bestemming. Dit is dus de enige manier om de mensen te "dwingen" de totale geboekte reis te maken. Als de airlines gaan beknibbelen door de mensen te laten treinen i.p.v. te vliegen dan is het m.i. logisch dat je inventief wordt om naar de gemakkelijkste reis optie te zoeken en te benutten. Kort om (in mijn geval) het werkt!
Geboekt bij:KLM
d.d.:03/09
Periode : 05/04/12-30/4/12
Route: Brussel-Atlanta-Miami
Retour- Miami, FL -Amsterdam-antwerpen
Maatschappij: KLM
Aantal Personen: 1 volw
Totaalprijs:477.62
En ook nog
Geboekt bij:connections
d.d.:03/09/12
Periode : 05/04/12-17/04/12
Route: Brussel-Atlanta-Miami
Retour- Orlando-Parijs-Brussel
Maatschappij: KLM
Aantal Personen: 2 volw
Totaalprijs: € 951.22
Geboekt bij: Lufthansa
d.d.: 15-9-2011
Periode: 19 mrt 2012 t/m 2 april 2012
Route: Dusseldorf - Miami
Retour: Miami - Dusseldorf
Maatschappij: Lufthansa
Aantal personen: 2 volwassenen
Totaalprijs: € 1076,02 = € 538,01 p/p
Vorige week voor de Belgische Paasvakantie 2012 (New York 4 dagen en 10 dagen Orlando) geboekt via expedia. Het opmerkelijkste is dat we er zeer voordelig uitgekomen zijn door terug te vliegen via Parijs (vlucht Orlando-Parijs en trein van Parijs naar Brussel). Ik denk dat de nieuwe TGV verbinding Parijs-Brussel (sederts 14/09/11) hier een een prijsbepaler geweest is. Snel de tickets geboekt. Het heeft wel dagen gekost om een betaalbaar pakketje te vinden. Continu dit lijstje afgelopen via http://www.linkjeterug.be/artikel/vliegtickets-boeken (België en Nederland) maar met een gezin van 4 hebben we een pak Eurootjes uitgespaard.
Onze vlucht naar New York gaat vanuit Brussel naar Amsterdam (KLM) en daar vlucht naar New York (KLM). 4 dagen NY en dan vlucht naar Orlanda (DELTA) . 10 dagen verblijf in Orlando en dan terugvlucht naar Parijs (AIR FRANCE) en zo naar Brussel (trein). Totaalprijs p. p. alles inbegrepen aan vliegtickets: 560 Euro
Het was goedkoper om de multicitytrip vluchten te boeken dan gewoon vlucht naar Orlando en terug. Dus pikken we NY even mee.
Elke dag het lijstje aflopen is mijn conclusie en in ons geval was Expedia steeds de duurdere en op een dag kwamen ze met een ,voor ons, schitterend aanbod.
Geboekt bij:Expedia met Continental
Periode : 01/05/12-12/5/12
Route: Amsterdam - Washington - Orlando
Retour- Orlando - Washignton- Amsterdam
Maatschappij: Continental
Aantal Personen: 2 volw + 2 Kids
Auto: National Midsize SUV
Appartement: Caribe Cove
Totaalprijs: 2920 = €730 p.p.
Bij Jandoets bijvoorbeeld kwamen we niet lager dan 3500.
vorige week geboekt bij air Berlin.
19 april t/m 8 mei Dusseldorf - ft Myers v.v.
€ 2378
2 volwassenen en twee kinderen. Kon nog wat goedkoper maar we zaten enigszins vast aan de schoolvakanties.
Geboekt bij: Vliegtickets.nl
d.d.: 30-9-2011
Periode: 16 januari 2012 t/m 27 januari 2012
Route: Amsterdam - Boston - Orlando
Retour: Boston - Amsterdam
Maatschappij: Delta airlines
Aantal personen: 1 volwassene
Totaalprijs: € 567,59
Ik kon ook goedkoper, maar dan vloog ik met US Airways en op de terugweg een tussenstop in Rome.
Geboekt bij : Expedia.nl
d.d :22-09-2011
Periode : 24-03-2012 t/m 11-04-2012
Route: Brussel- Barcelona- Miami
Miami- Dallas- Las vegas.
Las Vegas- Chicago- Londen- Brussel.
Maatschappij: Iberia/ American Airlines
Personen: 2 Volwassenen
Totaalprijs: €1320,26 is een mooie prijs voor 2 personen
De afgelopen 14 dagen zijn de prijzen niet onder de €1950,00 geweest.
Geboekt bij: Air Berlin
d.d.: 24-10-2011
Periode: 14 Mei t/m 26 Mei 2012
Route: Dusseldorf - Miami
Retour: Miami - Dusseldorf
Totaalprijs: € 1139
Geboekt bij: American Vacations
d.d.: 16-09-2011
Periode: 17 Maart t/m 31 Maart 2012
Route: Amsterdam - Washington - Orlando
Retour: Orlando - Washington - Amsterdam
Maatschappij: United/Continental
Totaalprijs: € 1085
Had geen keuze qua vliegtijden i.v.m. toch nog keertje meegaan met ouders. Bij United zelf boeken was 100 euro duurder dan AV mij kon bieden.