Re: Vliegtickets voor 2011
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
sybgo
welke invloed heeft de dollar koers
Geen
Citaat:
komen er nog aanbiedingen
Eigenlijk niet...
Citaat:
is er een (gunstig) alternatief voor US Airways, de meningen over deze vliegmaatschappij lopen aardig uiteen.
United of Continental
Citaat:
hoe is de ruimte met een lengte van 187 cm? bij US Airways
Ik heb 2 keer met ze gevlogen... De beenruimte vond ik niet geweldig...
Citaat:
wie kan mij op weg helpen met zijn ervaring?
Tja... Er zijn mensen die er nooit meer mee willen vliegen.
Maar er zijn ook die altijd met ze vliegen... (maar volgens mij doen ze dit vanwege de prijs, ook al zullen ze dit niet toegeven)
Ikzelf zal niet zo gauw weer met ze vliegen... Wij hebben een hoop vertraging gehad.
Koffers weg... en ik vond ze niet zo vriendelijk... maar j... Da's eigenlijk héél persoonlijk.
Word ik nu helemaal gek hier? Wij moesten dit jaar helaas thuis blijven door de aswolk en zijn nu bezig voor april 2011. Nu willen we alleen heen vliegen en terug met een cruise naar Amsterdam. Als ik naar vliegtarieven zoek blijkt een enkele reis meer dan 200 % duurder te zijn dan een retour. Schiet mij maar lek. Zoiets snap ik echt niet.
Tjah krom inderdaad. Bij Air Berlin (vanaf DUS) kan het wel zonder dat je extra veel betaalt.
@cami;
Het volgende mag ik eigelijk niet vertellen...
Je boekt een retour (vliegtickets) wel precies de heen en de terugreisdata aanhouden. (als je slim bent boek je 1 nachtje hotel ergens)
Bij binnenkomst in de USA helemaal niets vermelden hoe je teruggaat.
Dan de USA weer verlaten met de boot.
Je vliegticket krijgt dan een No-Show en dat geld ben je dan kwijt (erg hé?) :D
Dit mag officieel niet maar gaat echt ALTIJD goed.
De dollar koers heeft wel degelijk invloed op de ticketprijs.
In dollars zijn de prijzen niet veel hoger dan dit jaar voor 2011 maar in Euries zijn de prijzen beduidend (20 a 25% ) hoger.
Oorspronkelijk geplaatst door sybgo http://www.floridaforum.nl/images/bu...L/viewpost.gif
welke invloed heeft de dollar koers
Citaat:
corrus
Dan de USA weer verlaten met de boot...
En daarom zijn vliegreizen altijd overbooked, omdat er altijd mensen zijn die niet komen opdagen...
Mocht iedereen wel willen meevliegen, zijn er te weinig stoelen. Dan kun je je dan weer je voordeel mee doen , door een aanbod van de maatschappij te accepteren, om voor een paar honderd € vergoeding een andere vlucht te nemen:)
On topic: Enkele reizen zijn (meestal) duurder dan retourvluchten. Raar maar waar.
Citaat:
A.Hofman
En daarom zijn vliegreizen altijd overbooked, omdat er altijd mensen zijn die niet komen opdagen...
Dan zouden er juist dus géén overboekingen zijn, als je het op jouw manier beredeneerd... :lol:
Maar de waarheid is dat overboekingen komen doordat IEDERE airline 35% meer dan hun officiële beschikbaarheid boekt...
De reiziger denkt te kunnen gaan en krijgt dan uiteindelijk op de luchthaven pas te horen dat ie "even" een dag later moet...
Je moet altijd een uur van te voren inchecken. Pas op het allerlaatste moment zullen je koffers van het vliegtuig worden gehaald.
Wij willen van 23/4 tm 14/5 (2011) met Martinair naar Orlando vliegen.
Wat mij wel verbaasd is het feit dat als je nu twee weken zou boeken je duurder uit bent met deze vlucht als dat je 3 weken zou boeken (€2080 t.o.v. € 1880)?
Mag Martinair over tickets voor 2011 die in 2010 zijn besteld en betaald navorderingen uitvoeren als de tickets (door bijvoorbeeld de olieprijs) inmiddels duurder geworden zijn?
Ik lees hier niets over in de algemene voorwaarden van Martinair, maar helemaal zeker ben ik niet.
De lengte van dagen van de vliegreis heeft dan ook helemaal niets te maken met het tarief.
Het heeft te maken met de beschikbaarheid... hoe minder beschikbaarheid, hoe hoger het tarief.