Re: Helikopter (proef)les
ja klopt op de site staat dat je 2 mensen mee mag nemen achterin.
Maar ook al is het gratis weet nog niet of ik er wel ga instappen.
Misschien krijg ik maar 1 keer de kans en ga ik het wel doen.
Maar ook even kijken hoe ons zoontje zich ontwikkeld en hoe hij dan is.
Ik geloof absoluut dat je bij warbirds in veilige handen bent. Vliegen zit die mensen in het bloed.
Wardbird Adventures zit op Kissimmee Gateway airport. Zelf ga ik in mei ook naar dit vliegveld toe, om een amerikaanse gelijkstelling te halen op mijn nederlandse vliegbrevet.
Voor een nederlands verslag van een vlucht in een T6 Texan van Wardbird Adventures, kijk hier:
http://www.wingsofholland.nl/index.p...&limitstart=12
Voor vliegers is het prachtige ervaring, maar zeker zo leuk voor mensen met geen vliegervaring.
hi
Leuk verslag Flexer! Mijn broer gaat een soortgelijke vlucht maken in een Stearman, bij Waldo's Wright - die aanzienlijk goedkoper is dan Warbirds. De cockpit is open en er is geen optie om dvd/foto's bij te kopen. Omdat t zijn 1e ervaring met zoiets zal zijn en hij t kado krijgt hebben we maar ff gekozen voor de goedkoopste optie, we zijn immers Nederlanders .... ;)
Mrloes, jij bent snel!
Een Stearman is ook leuk! Gaat allemaal wat rustiger en met je hoofd in de openlucht is een leuke ervaring. Het verschil in kosten zit voor een groot gedeelte in het gebruikte vliegtuig. De T6 Texan is een stukje groter, krachtiger en is duurder in het brandstofverbruik en onderhoud. Maar als je kans hebt om te vliegen, zeker doen! Maakt niet uit in wat voor vliegtuig, vliegen is altijd leuk! \\:D/
Ik moet zo gaan werken dus de reden van mijn "snel zijn" zit 'm daarin ...
Weet jij of ze met een Stearman ook iets van een stunt doen? Op de site van Waldo staat wel zoiets maar als ik navraag doe via de mail krijg ik t antwoord dat "aerobatics" niet gaan vanwege de open cockpit en t feit dat je geen parachute draagt. Weet jij daar iets van? Zijn "aerobatics" officieel anders dan lazy eights en loops, waar ze t op hun website over hebben.
Alvast bedankt, je antwoord lees ik strakkies wel - uhh na t werk ...
Wellicht dat het toestel voor aerobatics geschikt is, maar mogen ze geen aerobatics uitvoeren met passagiers i.v.m. verzekeringstechnische redenen...
Aardig filmpje over Waldo Wright: http://www.youtube.com/watch?v=F8dIKB1Z8lM
Nog een Boeing Stearman: http://www.youtube.com/watch?v=w38liarDDe8&NR=1
Yep, filmpjes had ik al gezien. Op hun website staat:
"After you have received a preflight briefing we will go up and perform some of the same maneuvers the cadets flew in WWII; shallow and steep bank turns, lazy eights, chandelles, and stalls, after which you’ll fly back to the home field and shoot the pattern to land. "
Maar in hun email wordt er dan gezegd dat er geen 'aerobatics' gedaan (mogen) worden. Das toch vreemd? Ik heb dit aangekaart in een 2e email maar daar heb ik geen reactie op gehad.
Mrloes,
Steep turns, lazy eights en chandelles zijn de wat meer geavanceerde vlieg manoeuvres die ze waarschijnlijk wel zullen doen.
Ik denk dat jij het 'echte' aerobatics-vliegen bedoelt waarbij er loops, spins, barrel rolls, immelmans etc. worden gevlogen. Daarvan geven ze aan dat die niet met passagiers worden gevlogen.
hi Flexer
Oke, dan is t me duidelijk. T gaat ons niet om mega superstunts en mijn broer krijgt t als verrassing kado dus hij zal t sowieso wel gaaf vinden. Hartstikke bedankt voor de info, je bent stukke duidelijker dan de dame van Waldo :)