Was dat per enkele reis???Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chantal
Wij zouden dan met z'n drietjes $39 kwijt zijn.... da's meer dan ik voor de auto per dag betaal.
Afdrukvoorbeeld
Was dat per enkele reis???Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chantal
Wij zouden dan met z'n drietjes $39 kwijt zijn.... da's meer dan ik voor de auto per dag betaal.
nee was heen en terug....... trouwens wij hadden vorig jaar geluk en hebben maar voor 1 persoon hoeven betalen, de buschauffeur was een beetje in de bonen........ ik vind het ook best duur daarom hebben we dit jaar ook een auto gehuurd.
Groetjes Chantal
We zitten in een Disney hotel, het all star music, het is één van de goekopere hotels (we blijven zuinig nietwaar :D )
Nu las ik ergens dat je dan lang op een bus moet wachten, maar kun je dan ook met je auto naar de atracties rijden en hem dan daar laten staan?
Het hangt er een beetje vanaf waar je heen wilt, uiteraard kun je overal met de auto naar toe, maar als je naar een van de pretparken (MK, AK, Epcot of MGM) wilt kun je beter de bus nemen. Dat scheelt je parkeergeld, en je hoeft niet met het parkeertreintje.
In tijd zal het niet veel uitmaken.
Eric
Volgens mij betaal je als gast van een Disney-resort geen parkeergeld. De bussen komen gemiddeld elke 20 minuten, maar de All-Star bussen zijn vaak gecombineerd voor Sports / Music & Movies. Als het wat drukker is dan is de kans op een zitplaats klein. Bovendien zijn de bus-stops van All Star bij de parken meestal achteraan in de rij, dus je moet ook het verst lopen. De bus naar Downtown Disney neemt een enorme omweg, waardoor je er met de bus 2x zo lang over doet als met de auto (dat is dus nog exclusief de wachttijd voor de bus).
Wij hebben jarenlang geen huurauto genomen en alles met de bus gedaan. Uiteraard kom je er dan ook en zelfs redelijk comfortabel, maar sinds enkele jaren huren wij toch altijd een auto en gaan daarmee naar de parken. Een auto geeft absoluut meer vrijheid (bijvoorbeeld een extra trip naar de supermarkt of shopping mall) en extra comfort, maar iedereen moet voor zichzelf afwegen of dat het geld waard is.
Ik vind het deze eerste keer Orlando wel een besparing die de moeite waard is, dan maar iets langer onderweg of een staanplaats ipv zitplaats. Kunnen we het geld weer ergens anders aan uitgeven. Wij nemen de bus naar Sea World en en taxi naar Florida Mall met zn 3en, is nog best te doen...
Maar misschien willen wij een volgende keer als die er komt (en ik ben er al bang voor na het lezen van het forum ;)) wel een huurauto.
Gr Chantal
Die taxi en bus voor 3 personen kost je toch ook ca. $90.
Ik heb even voor je opgezocht wat een week huurauto kost. Ik wet niet in welke periode je gaat, maar eind augustus kost een week voor een 2-drs economy (ophalen en brengen bij de alamo-balie in Disney-Dolphin) €159. Dat is dan wel inclusief Gold-pakket. (Alamo Gold is inclusief ongelimiteerd aantal kilometers, CDW, Extended Protection, locale belastingen en toeslagen, luchthavenbelasting, een volle tank benzine en de toeslag voor maximaal drie extra bestuurders). Je bespaart dus zeker wel, maar enorm groot is het bedrag nu ook niet.
Bovendien is de kans groot dat je een (gratis) upgrade krijgt als je een economy boekt, want die zijn vrijwel nooit beschikbaar.
Wij hebben minder uitgerekend, per persoon komt het op 25 euro.
De bus is maar 3 euro retour nl.
Ik vind het wel best zo, hoef niet perse te rijden daar. Geen gezeur met verzekering, tanken, mij erin verdiepen enz enz enz... ;)
Wij gaan trouwens in oktober.
Groetjes, Chantal
- Verzekering sluit je hier in NL af. Met het All-Inclusive of Gold pakket ben je daar helemaal klaar mee.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chanty
- Tanken gaat net als hier in nederland, alleen dan goedkoper :)
Ik ging er vanuit dat je een shuttle zou boeken. De gewone bus kan ook, maar die stopt heeeeeel vaak.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chanty