TL vond ik leuker. De Lagoon is vooral erg leuk.
En voor de mensen die zich afvragen hoe die golven gemaakt worden:
Afdrukvoorbeeld
TL vond ik leuker. De Lagoon is vooral erg leuk.
En voor de mensen die zich afvragen hoe die golven gemaakt worden:
Hoi,
Allebei de parken zijn leuk maar als ik er één mag aanraden dan is dat Blizzard Beach. Die heeft een glijbaan (Summit Plummet) die is werkelijk de engste ooit. Je gaat daar totaal recht naar beneden met een enorme snelheid, zo'n 90km/u. Beneden aangekomen wordt je afgeremd door een horizontale lange waterbak waardoor je zwembroek totaal tussen je billen verdwijnt :-)
Ook de andere glijbanen en water attracties zijn leuker dan die van Typhoon Lagoon.
Daarin tegen heeft Typhoon Lagoon een water-attractie(Crush 'n' Gusher) waarin je in een rubberen band ligt en diverse malen omhoog gaat een waterval op. Echt hele vreemd maar erg leuk én natuurlijk het zwemgedeelte met de grootste, door mensen gemaakte, golven ter wereld. Echt te gek !
Dus zo zie je maar ieder waterpark heeft wel iets. En zolas Mickey99 al zegt, zeker geen één is not done ;-)
Als je niet kan beslissen dan ga je toch gewoon naar beide. Één aan het begin en die andere aan het einde van je vakantie. Dat hebben wij ook gedaan.
Veel plezier,
Walter
Ik weet niet in welke periode je op reis gaat. In de zomervakantie is het erg druk in deze zwemparken. Zorg als je in de ochtend gaat dat je op tijd aanwezig bent. Als de zwemparken vol zijn en ook de parkeerplaats wordt je weg gestuurd en mag dan om 14.00 uur terug komen. Mijn ervaring is dan ook ga in de ochtend parken of wat anders doen en ga in de middag zwemmen. Wat en welk zwempark het leukste is, ik zou ze allebei doen.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Typhoon Lagoon. De surf pool vond ik helemaal geweldig en het park over het algemeen gewoon wat leuker gethematiseerd.
Mijn vriend vond echter Blizzard Beach leuker, omdat daar meer spannende glijbanen zijn (waar ik dus niet vanaf durf :D). De familie glijbaan van BB was wel beter dan die van TL.
Beide parken zijn in ieder geval zeker de moeite waard om een ochtendje/middag rond te hangen. :)
Parkeren is gratis bij de waterparken. Dus ideaal om in een ochtendje te bezoeken...
TL is mijn favoriet. En dan vooral op zaterdagavond tijdens de extra magical hours!!!
Hallo allemaal,
Na erg lang dromen hebben mijn vriend en ik besloten om volgend jaar 3 weken (waarschijnlijk 13 november t/m 3 december) naar Disneyworld in Florida te gaan :D
Nu vroegen wij ons af of de twee waterparken bepaalde tijden/dagen of weken gesloten zijn. Op de site zagen we namelijk staan dat de waterparken bepaalde tijden niet open zijn ivm het weer enzo. Is dit in november ook het geval dat iemand weet?
Van half november tot half januari is alitid één van de twee parken vanwege onderhoud gesloten...
Meer specifiek:
Typhoon Lagoon is dicht van 01-11-2010 t/m 08-01-2011.
Blizzard Beach is dicht van 09-01-2011 t/m 19-03-2011.
Wijzigingen, typefouten en andere errata voorbehouden. Uiteraard. ;)
Verder zijn de parken 7 dagen per week geopend. De precieze openingstijden kunnen per dag wisselend zijn en vind je op de website van Walt Disney World.
Als het erg koud is dan gaan ze ook niet open.